- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
Marketing - nástroje marketingového mixu
E - Ekonomie
Hodnocení materiálu:
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiál15. Marketing – nástroje marketingového mixu
Úspěšnost podniku se odvíjí od úspěšnosti prodeje výkonů. Aby podnik pomocí marketingové strategie dosáhl stanovených cílů používá nástroje (marketingový mix) 4P – produkt, prodejní cena, prodej, propagace.
Produkt (výrobek) a výrobková politika
Marketing nechápe pod výrobkem jenom materiální podstatu, ale i všechny okolnosti (zejména nemateriální) s ním spojené, rozlišuje čtyři úrovně (vrstvy) výrobku
jádro – základní užitek (nemám hlad, není mi zima, vidím) – uspokojení potřeb, „K čemu výrobek je!“
formální podoba (způsob uspokojení potřeby)
– kvalita produktu, z čeho je výrobek, jak je technicky řešen, jestli odpovídá technické normě
tvar (design) – vzhled výrobku, vyvolává příznivý estetický dojem
styl – kombinace linií, barev a tvarů, móda je všeobecně přijatý styl
obal – chrání výrobek, upoutá, informuje, snadná manipulace
služby – v současné době jsou důležité nástroje konkurence spojené s prodejem a užíváním technicky náročnějších výrobků (doprava, opravy, záruka, leasing)
značka – grafické znázornění, slovo, kombinace
dává záruku určitého provedení, cílem je připoutat zákazníka
Výrobková politika zahrnuje rozhodování o šířce a hloubce výrobního programu, o jeho změnách. Výrobky procházejí životním cyklem – zahrnuje čtyři etapy (fáze):
zavádění – cílem je uspokojit zákazníky
– nízký prodej, vysoké náklady
růst – sledujeme ceny – upravujeme, měníme, propagujeme, nabízíme doprovodné služby
zralost – dospělost – udržet zisk, poskytují se slevy, rozšíření sortimentu
– nasycenost – zisk začíná klesat, prodej je na nejvyšší úrovni
útlum – doprodej výrobků
– najdu nové trhy pro výrobek
– inovuji výrobek (zase se dostanu do fáze růstu)
Během nich se mění velikost poptávky a tím i objem prodeje, dosahované tržby a zisk. Uvedené poznatky mají význam pro uplatnění dalších prvků marketingového mixu a včasnou obměnu (inovaci) výrobního programu.
Prodejní cena a cenová politika
Cena je peněžní vyjádření směnné hodnoty zboží. U cen statků a služeb rozlišujeme seny tržní (nákup a prodej) a evidenční (účetnictví).
Úloha tržní ceny – umožňuje odpovědět na otázky: CO vyrábět, JAK vyrábět, PRO KOHO? Tržní ceny vedou podniky k hospodárné produkci toho, c
Vloženo: 7.02.2011
Velikost: 45,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu E - Ekonomie
Podobné materiály
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketingový záměr - prezentace firmy
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - referát
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - zkouška
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - okruhy ke zkoušce
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - služby
- UCE - Účetnictví - marketing a managament
- E - Ekonomie - Kontrola marketingových plánů a informační soustava
- E - Ekonomie - Marketingová situační analýza
- E - Ekonomie - Marketingové cíle a strategie
- E - Ekonomie - Marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingový vývoj
- E - Ekonomie - Marketing 1
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing a prodejní činnosti
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
- MKT - Marketing - Marketing
- MKT - Marketing - Marketingový mix
- MKT - Marketing - Pokrytí trhu a marketingový výzkum
- E - Ekonomie - marketingový mix
- E - Ekonomie - marketing
- MKT - Marketing - Marketingová strategie a filozofie
- MKT - Marketing - Marketingový systém řízení
- MKT - Marketing - Dodržování marketingových zásad
- MKT - Marketing - Marketingový výzkum a jeho metody
- E - Ekonomie - Marketing a jeho význam pro řízení podniku
- E - Ekonomie - Marketing, marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce řízení podniku
- E - Ekonomie - Produkt a cena v marketingovém pojetí
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing 3
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - výrobek
- E - Ekonomie - Marketing a vnitřní obchod
- E - Ekonomie - Marketing - část I
- E - Ekonomie - Marketing - část II
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
- E - Ekonomie - Podniková ekonomie- marketing
- MKT - Marketing - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing, průzkum trhu
- E - Ekonomie - Nástroje marketingu
- MKT - Marketing - Chování spotřebitele, trh a cílený marketing, stimulování
- MKT - Marketing - Prostředí marketingu, MIS, marketingový výzkum
- MKT - Marketing - Vznik, vývoj a význam marketingu, podnikatelské koncepce
- AJ - Anglický jazyk - MARKETING
- E - Ekonomie - Marketing - charakteristika
- E - Ekonomie - Marketing - marketingový mix
- MKT - Marketing - Základy marketingu
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce
- E - Ekonomie - Komunikacni prostredky marketingu
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - MO5 Marketing
- MKT - Marketing - Marketing obecně
- E - Ekonomie - Marketing a marketingový plán
- E - Ekonomie - marketingový mix
- E - Ekonomie - Nákupní marketing
- E - Ekonomie - Komunikacniprostredky marketingu
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - a) Marketingový systém řízení, struktura firemního strategického plánu
- MKT - Marketing - Analýza marketingového prostředí
- MKT - Marketing - Marketing obecně
- MKT - Marketing - marketing v podnikatelské praxi
- MKT - Marketing - Marketingová komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - distribuce
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace, reklama
- MKT - Marketing - marketingový mix
- MKT - Marketing - Trh - z hlediska marketingu
- MKT - Marketing - Vytváření marketingového mixu - výrobek
- MKT - Marketing - Využití marketingu v řízení podniku
- MKT - Marketing - význam marketingového výzkumu v MK řízení
- MKT - Marketing - Řízení a marketing firem
- MNG - Management - Marketingový informační systém
- E - Ekonomie - marketing
- E - Ekonomie - marketing - maturita
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - MARKETINGOVÝ MIX
- EKO - Ekonomika - 17. Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- Zákl. M - Základy marketingu - Základy marketingu - databáze otázek
- MMX - Marketingový mix - Marketingový mix - databáze otázek
- AJ - Anglický jazyk - Marketing the product, advertising, sales promotion
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Přímý marketing
- MKT - Marketing - marketingove komunikacni nastroje -tesco
- E - Ekonomie - Vztah mezi úrokovou paritou a paritou kupní síly, cíle a nástroje měnové politiky
- E - Ekonomie - Vnitřní obchod, Nástroje komunikace
- MNG - Management - Nástroje motivování
- MKT - Marketing - Produkt, Nástroje MK komunikace
- E - Ekonomie - Mnohostranné nástroje vnější obchodní politiky
Copyright 2024 unium.cz