- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiál21. Marketing
Zakladatelem moderní teorie je Philip Kotler.
Definicí marketingu je celá řada:Marketing :
Je způsob řízení hospodářské činnosti pomocí trhu
Je ucelený systém opatření, který vede k řízené nabídce správného výrobku, ve správnou dobu, na správné trhy, za správné ceny
Výrobní podnikatelská koncepce ( 1900 – 1920 )
patří historicky k nejstarším podnikteských koncepcím
Podnikatelé hodně využívají tuto koncepci i dnes, ale v menší míře.
Typickými představiteli této koncepce Henry Ford ( zavedl pásovou výrobu v USA ) a u nás Tomáš Baťa
podstatu této koncepce lze stručně vyjádřit. ( čím levnější výrobek, tím lépe se prodá )
cílem výrobní koncepce je maximalizace zisku přes oblast výroby.
2) Výrobková podnikatelská koncepce 1920 – 1940
výrobková koncepce je zaměřená na výrobek, vychází z předpokladu, že zákazníci preferují technicky dokonalé, kvalitní, spolehlivé výrobky s dokonalým designem a image značky
základní idea koncepce se dá formulovat „ kvalitní zboží si svého zákazníka vždy najde „
cílem koncepce je dosažení vysoké kvality, technické úrovně a image výrobků a jejich neustálé zdokonalování
3) Prodejní podnikatelská koncepce 1940 - 1950
jejímu rozšíření napomohl rozvoj hromadných sdělovacích prostředků ( tzv. Masmédií – televize, rozhlas, tisk )
Agresivní koncepce, je typická snahou prodejců „ pasivního „ zákazníka o nezbytnosti zakoupit si výrobek, nebo službu. Předpokládá, že zákazník není schopný orientovat se na trhu a proto podnik musí vyvíjet velké prodejní a propagační úsilí. Tato koncepce vychází z myšlenky, že výrobek, byť kvalitní a cenové dostupný se neprodává sám, že je mnohem úspěšnější na trhu pokud je podpořen patřičnou reklamou.
Cílem koncepce je prodat vše co podnikatel vyrobil.
4) Marketingová podnikatelská koncepce ( 1950 – 1970 )
Je pro ně typická snaha dlouhodobou úspěšnost firmy, která je zajištěna takovými vztahy se zákazníky, že tito preferují firmu před ostatní konkurencí. ( například zákazníci věrní určité značce )
Podnikatelé se snaží udržet si stávající zákazníky a získat nové. Komunikují s nimi a zajímají se o jejich názory. Klíčem k udržení zákazníka je jeho spokojenost. Pro marketingově uvažující firmu péče o zákazníka nekončí, realizací prodeje, ale poskytuje také kvalitní a dostupné servisní služby, korektně vyřizuje případné reklamace a zajímá se o názory a podněty svých klientů.
Cílem této koncepce je tedy získání stálých ( věrných ) zákazníků, kteří si budou opakovaně kupovat výrobky nebo služby téže firmy a tím ji budou propagovat jako svoji značku.
Marketingová koncepce má 4 zásady :
1.) cílenost – žádná firma nemůže uspokojit požadavky všech spotřebitelů, proto se firmy zaměřují na určitý segment trh. Firmy si teda vyznačí cílové trhy.
2.) orientace na zákazníka – důležité je nejen získat nového zákazníka, ale také udržet si stávajícího zákazníka = uspokojit všechny zákazníky současné i budoucí.
3.) koordinace marketingových funkcí – vytvoření tzv. marketingového mixu a propojení marketingových aktivit s ostatními činnostmi firmy, aby byly naplněny cíle marketingu.
4.) dosažení podnikových cílů – zejména dobrých ekonomických výsledků, patří sem také udržení konkurence schopnosti, pozice na trhu a dobrého jména firmy. Konkurenti se také snaží zvyšovat svůj tržní podíl, vzniká vztah běžně nazývaný jako „marketingový trojúhelník”
Zákazníci
FirmaKonkurence
5) Sociální koncepce marketingu ( 1970 až doposud )
je nejnovějším vývojovým stupněm marketingu
usiluje o nalezení přijatelného kompromisu mezi cíly firem, uspokojením přání a potřeb zákazníků a veřejnými zájmy ( ekologické požadavky, problematika obalů, freonů, racionální výživa, neprovádění pokusech na zvířatech, produkce a ukládání nebezpečných odpadů, šetrné zacházení s neobnovitelnými zdroji aj.)
firmám, které přijmou sociální koncepci a realizují ji v praxi obvykle vzrostou náklady, ale za to mají větší kredit a společenskou prestiž, která by měla posilovat jejich pozici na trhu.
Marketingové prostředí
Marketingové prostředí firmy členíme na makroprostředí a mikroprostředí.
Makroprostředí – je dáno obecnějšími podmínkami pro podnikání v dané zemi.
Mikroprostředí - zahrnuje poměry ve firmě
Marketingové řízení
vzhledem k významu marketingu jsou zásadní marketingová rozhodnutí v kompetenci vrcholového managementu ( TOP management ) firmy – ředitelé, náměstci – vytváří strategické plány
základem marketingového řízení je marketingové plánování
marketingové plánování vychází z marketingové situační analýzi ( MSA ) a z výsledků marketingového výzkumu
potom následuje formulování marketingových cílů a marketingové strategie. Na jejich základě je sestaven marketingový plán ( program ) = tím je marketingové plánování ukončeno
následuje realizace marketingového plánu. Souběžně s tím probíhá kontrola, která porovnává dosažené výsledky s plánovanými analyzuje příčiny špatných výsledky a podává návrh k opatření
Marketingová situační analýza ( MSA )
Při MSA je prováděn rozbor situace na trhu, dále rozbor vnitřních a vnějších faktorů, které by mohli ovlivňovat tržní úspěšnost firmy
Předmětem zkoumání je marketingové prostředí, možná rizika a příležitosti na zvoleném cílovém trhu
Faktory:
Analýza vnějšího prostředí – podnik sleduje státní politiku = makroprostředí
Analýza vnitřního prostředí – podnik sleduje úroveň zásobování, výši kapitálu = tzv. mikroprostředí
Analýza trhu:
trh potenciální ( trh možný, budoucí ) je vymezen okruhem spotřebitelů pro které je daný výrobek zajímavý ( chtěli by si ho koupit ) a fyzicky ( mají možnost si ho někde koupit ) i c
Vloženo: 7.07.2011
Velikost: 120,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu E - Ekonomie
Podobné materiály
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketingový záměr - prezentace firmy
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - referát
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - zkouška
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - okruhy ke zkoušce
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - služby
- UCE - Účetnictví - marketing a managament
- E - Ekonomie - Kontrola marketingových plánů a informační soustava
- E - Ekonomie - Marketingová situační analýza
- E - Ekonomie - Marketingové cíle a strategie
- E - Ekonomie - Marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingový vývoj
- E - Ekonomie - Marketing 1
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing a prodejní činnosti
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
- MKT - Marketing - Marketing
- MKT - Marketing - Marketingový mix
- MKT - Marketing - Pokrytí trhu a marketingový výzkum
- E - Ekonomie - marketingový mix
- E - Ekonomie - marketing
- MKT - Marketing - Marketingová strategie a filozofie
- MKT - Marketing - Marketingový systém řízení
- MKT - Marketing - Dodržování marketingových zásad
- MKT - Marketing - Marketingový výzkum a jeho metody
- E - Ekonomie - Marketing - nástroje marketingového mixu
- E - Ekonomie - Marketing a jeho význam pro řízení podniku
- E - Ekonomie - Marketing, marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce řízení podniku
- E - Ekonomie - Produkt a cena v marketingovém pojetí
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing 3
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - výrobek
- E - Ekonomie - Marketing a vnitřní obchod
- E - Ekonomie - Marketing - část I
- E - Ekonomie - Marketing - část II
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
- E - Ekonomie - Podniková ekonomie- marketing
- MKT - Marketing - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing, průzkum trhu
- E - Ekonomie - Nástroje marketingu
- MKT - Marketing - Chování spotřebitele, trh a cílený marketing, stimulování
- MKT - Marketing - Prostředí marketingu, MIS, marketingový výzkum
- MKT - Marketing - Vznik, vývoj a význam marketingu, podnikatelské koncepce
- AJ - Anglický jazyk - MARKETING
- E - Ekonomie - Marketing - charakteristika
- E - Ekonomie - Marketing - marketingový mix
- MKT - Marketing - Základy marketingu
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce
- E - Ekonomie - Komunikacni prostredky marketingu
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - MO5 Marketing
- MKT - Marketing - Marketing obecně
- E - Ekonomie - Marketing a marketingový plán
- E - Ekonomie - marketingový mix
- E - Ekonomie - Nákupní marketing
- E - Ekonomie - Komunikacniprostredky marketingu
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - a) Marketingový systém řízení, struktura firemního strategického plánu
- MKT - Marketing - Analýza marketingového prostředí
- MKT - Marketing - Marketing obecně
- MKT - Marketing - marketing v podnikatelské praxi
- MKT - Marketing - Marketingová komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - distribuce
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace, reklama
- MKT - Marketing - marketingový mix
- MKT - Marketing - Trh - z hlediska marketingu
- MKT - Marketing - Vytváření marketingového mixu - výrobek
- MKT - Marketing - Využití marketingu v řízení podniku
- MKT - Marketing - význam marketingového výzkumu v MK řízení
- MKT - Marketing - Řízení a marketing firem
- MNG - Management - Marketingový informační systém
- E - Ekonomie - marketing - maturita
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - MARKETINGOVÝ MIX
- EKO - Ekonomika - 17. Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- Zákl. M - Základy marketingu - Základy marketingu - databáze otázek
- MMX - Marketingový mix - Marketingový mix - databáze otázek
- AJ - Anglický jazyk - Marketing the product, advertising, sales promotion
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Přímý marketing
- MKT - Marketing - marketingove komunikacni nastroje -tesco
Copyright 2023 unium.cz. Abychom mohli web rozvíjet a dále vylepšovat podle preferencí uživatelů, shromažďujeme statistiky o návštěvnosti, a to pomocí Google Analytics a Netmonitor. Tyto systémy pro unium.cz zaznamenávají, které stránky uživatel na webové stránce navštívil, odkud se na stránku dostal, kam z ní odešel, jaké používá zařízení, operační systém či prohlížeč, či jaký má preferenční jazyk. Statistiky jsou anonymní, takže unium.cz nezná identitu návštěvníka a spravuje cookies tak, že neumožňuje identifikovat konkrétní osoby. Používáním webu vyjadřujete souhlas použitím cookies a následujících služeb: