- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálZákladní úloha marketingu
Marketing pracuje s reklamou, výzkumem trhu a způsobem nabídky. To vše je součástí koncepce.
Marketing je široký pojem v pojetí filozofickém → tržně orientovaná filozofie.
Tři subjekty trhu:
a) domácnost- jako prodávající vlastní výrobní faktory – práce, půda kapitál
- jako kupující – kupní síla
b) podnik- vyrábí zboží za účelem prodeje
- je prodávající i kupující
c) stát- ovlivňuje trh
Tři výrobní faktory:
a) práce
b) půda
c) kapitál
Tři základní otázky trhu:
a) Co vyrábět?
b) Jak vyrábět?
c) Pro koho vyrábět?
Hospodářská politika státu:
a) monetární politika
b) fiskální politika (daňová)
c) důchodová politika
d) vnějšího obchodu a měnová politika
Význam a funkce marketingu
Marketing je proces řízení, jehož výsledkem je poznání, předvídání a ovlivňování. Směřuje k uspokojování potřeb zákazníku efektivním způsobem.
Základem marketingu je poznání trhu a práce s trhem (uskutečňování všech funkcí podniku má zásadní význam zjistit přání a potřeby lidí. Přání jsou výrazem lidských tužeb a ukazují, jak uspokojit potřeby.
Jakmile podnik rozhode o strategii umístění výrobku na trhu učiní tak pomocí marketingového mixu.
Marketingový mix:
a) výrobek(produkt)
b) cena(price)
c) stimulace(promotion)
d) distribuce(placement)
e) image
Výrobky
Výrobky jsou hmotné statky. Výrobek = služba a myšlenka.
Dělení hmotných statků:
a) volné (voda)
b) ekonomické (jsou výsledkem ekonomické činnosti člověka)
Komplexní výrobek:
Je souhrn všech fyzických a psychologických vlastností výrobku, jejichž prostřednictvím dochází k
uspokojování potřeb zákazníka.
Dělení dle délky použití:
a) výrobek pro vlastní spotřebu (spotřební zboží)
b) výrobek k dalšímu zpracování (kapitálové statky)
a) zboží jednorázové spotřeby- rohlík
b) zboží dlouhodobé spotřeby- lednice
Značka výrobku:
Jde o identifikaci určitého výrobku.
a) jméno
b) symbol
c) číslo
d) tvar
Využívání značky:
a) individuální- Heinz = kečup, tatarka
b) kmenová rodina- Coca Cola → Fanta, Sprite = další podružené značky
Obal:
Samotný obal a jeho etiketa. Komplexní výrobek zahrnuje i rozšiřující efekty (složky) – opravy, záruka, dodávka domů, montáž, bezplatná výměna …
Funkce:
a) chrání výrobek při dopravě, skladování, prodeji
b) komunikativnost – funkce, která stimuluje prodej
c) image výrobku
Vývoj marketingu
První náznaky marketingu byli u drobných řemeslníků (věděli co jejich zákazníci chtěli).
Rozvojem průmyslové výroby se změnil zákazník v masu a na první místo se začalo klást technologické vybavení a začalo docházet k opomíjení zájmů zákazníka.
Opětný rozmach marketingu nutí zapojovat i další oblasti -a) sociologii
b) sociální psychologii
c) matematickou statistiku
d) pragnostiky
Postupně se začal zkoumat trh, vznikaly nové formy prodeje, koncipovaná reklama a tak postupně vznikl marketing jako nástroj podnikatelského řízení.
Prvky marketingu se objevily před 2. světovou válkou. V době války převažovala poptávka nad nabídkou. Opětovný návrat k marketingu nastal v 50. a 60. letech. Marketing spojuje cíle zákazníků a cíle podnikatelů.
V 70. a 80. letech poznamenala vývoj marketingu ropná krize. Zásadní zásah do operačního pole podnikatelů spočívá v odstranění politických a ekonomických překážek rozvoje světového trhu a nadnárodních společností. To vše souvisí s rozvojem informačních technologií.
Vzdálenosti mezi výrobci, prodávajícími a kupujícími se zkracuje a mění se struktura trhu.
Významný akt pro ČR byl vstup do EU. V rámci Evropy se uvolňují hranice dřívějších národních trhů, zjednodušuje se transfer zboží, služeb práce a kapitálu.
Základní koncepce řízení firem
V koncepcích se odráží jednotlivá vývojová stádia marketingu.
a)
Vloženo: 4.08.2011
Velikost: 59,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu MKT - Marketing
Podobné materiály
- 11 - Základy somatologie - Základy somatologie - poznámky
- 11 - Zákaldy účetnictví - Základy účetnictví
- 9 - Technická dokumentace - Základy geometrie
- ZSV - Základy společenských věd - Základy politologie
- E - Ekonomie - Základy + pokročilá ekonomika
- E - Ekonomie - Základy makroekonomie
- PSY - Psychologie - Základy psychologie
- UCE - Účetnictví - Základy účetnictví
- AJ - Anglický jazyk - Základy angličtiny
- BI - Biologie - Molekulární základy dědičnosti
- BI - Biologie - Molekulární základy dědičnosti.doc
- BI - Biologie - Základy obecné biologie
- CH - Chemie - Základy biochemie.doc
- CH - Chemie - Základy chemických výrob.doc
- CH - Chemie - Základy organické chemie.doc
- E - Ekonomie - Zaklady teorie penez
- F - Fyzika - Základy astrofyziky I.
- F - Fyzika - Základy astrofyziky II.
- PRA - Právo - 1MO základy práva
- UCE - Účetnictví - Základy řízení aktiv a pasiv
- 7 - Základy elektrotechniky - Sš Infotech FM, učební text ke studiu Základy elektrotechniky 1 © Petr Sikora - 1 - Spojování rezistorů
- PSY - Psychologie - Základy sociologie
- CJ - Český jazyk - Základy slohu
- CJ - Český jazyk - Základy tvarosloví
- ZSV - Základy společenských věd - Základy mikroekonomie - teorie nabídky a poptávky
- BI - Biologie - Molekulární základy dědičnosti
- UCE - Účetnictví - Základy podvojného účetnictví, rozvaha
- BI - Biologie - Molekulární základy dědičnosti
- UCE - Účetnictví - Finanční účty – evidence a základy účtování
- ZSV - Základy společenských věd - Základy politologie
- ZSV - Základy společenských věd - Základy teorie peněz
- ZSV - Základy společenských věd - Základy tržní ekonomie Právní subjektivita
- E - Ekonomie - Zaklady ekonomie 2
- E - Ekonomie - zaklady ekonomie
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Základy kryptografie
- PRA - Právo - zaklady a pracovni
- PSY - Psychologie - základy psychologie
- PRA - Právo - Zaklady medicinskeho prava
- E - Ekonomie - Zaklady teorie penez a menove politiky
- PRA - Právo - Základy práva
- PRA - Právo - Základy státoprávní teorie
- PSY - Psychologie - Zaklady psychologie
- ZSV - Základy společenských věd - základy sociologie
- KKO/DZGEN - Základy genetiky 1 - Základy genetiky-přednášky
- PRA - Právo - Základy práva
- BI - Biologie - Základy genetiky
- CJ - Český jazyk - Zaklady anticke a stredoveke literatury
- UCE - Účetnictví - Právní úprava účetnictví, základy účetniství
- ZSV - Základy společenských věd - základy ekonomie (vývoj, školy, rozdělení, hospodářský proces, tržní systém, zákony trhu)
- ZSV - Základy společenských věd - základy filozofie a východního myšlení
- ZSV - Základy společenských věd - základy neformální logiky
- BI - Biologie - Molekulární základy dědičnosti
- PSY - Psychologie - Základy sociologie
- ZSV - Základy společenských věd - PRÁVNÍ ZÁKLADY ČESKÉHO STÁTU, ČESKÝ ÚSTAVNÍ VÝVOJ OD ROKU 1848
- E - Ekonomie - zaklady ekonomie
- Z - Zeměpis - Základy astronomie
- 444-2 - Konstrukční cvičeni - Zakreslovani ,zaklady kresleni
- F - Fyzika - Základy termodynamiky
- F - Fyzika - Základy kvantové fyziky
- F - Fyzika - Základy astrofyziky
- Zákl. M - Základy marketingu - Základy marketingu - databáze otázek
- ZSV - Základy společenských věd - Základy politologie
- LIT - Literatura - Základy teorie literatury
- LIT - Literatura - Základy teorie literatury 2
- LIT - Literatura - Základy teorie literatury 3
- LIT - Literatura - Základy teorie literatury 4
- LIT - Literatura - Základy teorie literatury 5
- LIT - Literatura - Základy teorie literatury 6
- BI - Biologie - Základy ekologie
- E - Ekonomie - Nástroje marketingu
- MKT - Marketing - Prostředí marketingu, MIS, marketingový výzkum
- MKT - Marketing - Vznik, vývoj a význam marketingu, podnikatelské koncepce
- E - Ekonomie - Komunikacni prostredky marketingu
- E - Ekonomie - Komunikacniprostredky marketingu
- MKT - Marketing - Trh - z hlediska marketingu
- MKT - Marketing - Využití marketingu v řízení podniku
Copyright 2024 unium.cz