- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálNástroje komunikace
- patří sem - reklama, podpora prodeje, publicita, přímý marketing a osobní prodej
Reklama
placená forma neosobní masové komunikace s cílem informovat spotřebitele a ovlivňovat jejich chování = funkce reklamy
informativní - o výrobku, o službě
přesvědčovací - přesvědčit ke koupi
připomínací - aby se výrobek připomněl - po určitém čase se stejná reklama vrací zpět
cílem reklamy je- tvorba silné značky
- zvýšení poptávky
- posílení finanční pozice
- zvýšení možnosti distribuce
- motivace vlastních pracovníků - aby více pracovali (=> vyšší plat)
styl reklamy je - hudební
- fantazie a romantika
- doporučení důvěryhodné osoby
- odborný posudek
- vědecký posudek
- symbol osobnosti
obsah sdělení - informativní - přesvědčování
- emotivní - opírá se o psychologické faktory a pokouší se vyvolat asociace mezi výrobkem a životním stylem
Kritéria při volbě média
selektivita - schopnost zasáhnout pouze určitou geografickou oblast
pružnost - jak rychle lze udělat změnu v reklamě
náklady
úroveň média - jaké je médium v očích společnosti
frekvence - jak často je možné médiem reklamu přenášet
účinek - možnost vyjádření
Základní druhy médií
televize - reklama je velice účinná
- působí na široký okruh zákazníků
- je vizuální i sluchová
- čas vysílání a obliba programu je důležitá - základem pro výpočet sazby
- nevýhody - nejdražší
- v době reklamy se přepínají programy
- výhoda - působí na oba dva smysly - zrak i sluch
rozhlas - levnější, velice pružný, masová sledovanost
- nevýhoda - působí jen na 1 smysl => některé výrobky nelze propagovat
tisk - noviny - výhody - pružná reklama, může se opakovat
- nevýhody - nekvalitní papír, méně barev, neskladují se
- časopisy - výhody - tištěny na kvalitním papíru, lze barevně zobrazit reklamy
- nevýhody - jsou vydávány jako týdeníky nebo měsíčníky
exteriérová média - billboardy, letáky, firemní štítky, poutače, nákupní tašky, propisovací tužky, dopravní prostředky
- výhoda - možnost umístění v blízkosti obchodů, přímé vystavení uživatelům, pružné médium
- nevýhoda - málo konkrétních informací - nelze provádět segmentaci
Podpora prodeje
- dodatečné podněty sloužící k zvýšení okamžitého prodeje
- cílem je stimulovat zákazníka a to
k zakoupení většího množství výrobku (např. výprodeje)
k vyzkoušení výrobku (např. ochutnávky)
k opětnému nákupu (např. slevy)
nástroje podpory pro spotřebitele
vzorky - ochutnávky, k většímu balení menší zdarma, bonus (50%), ...
kupony - sleva, dárek, slosovatelné
cenové stimuly pro zákazníka - když nakoupí víc, pak to bude levnější
prémie - vkládání drobných dárků nebo hraček ke zboží
vystavení zboží - u pokladen, u uliček
věrnostní prémie
soutěže
nástroje podpory prodeje
společná reklama - na základě dohody poskytne výrobce obchodu prostředky a informace k reklamě jeho výrobku a za to mu poskytne slevu
obchodní slevy - jestliže podnik nakoupí velké množství nebo opakovaně => sleva
- když bude vystavovat na viditelném místě => sleva
veletrhy - propagace - možnost vyzkoušení výrobku
výstavy
zasílání katalogů do podniků
Publicita
- představuje zprávy, informace a hodnocení nezávislých osob a institucí
- rozdíl oproti reklamě - je důvěryhodnější, není cílem přímo zvýšení prodeje
- důvěryhodnost - subjekt, na který publicita působí ví, že nejde o informace placené výrobcem
nástroje
výroční zprávy - zprávy o výsledku hospodaření a jsou veřejné
- z těchto zpráv lze usuzovat na stupeň stability firmy na trhu
tiskové konference - získáváme informace týkající se jednotlivých podniků - často prostřednictvím mluvčího
firemní štítky
firemní auta, uniformy, dopisy, navštívenky, loga
sponzorská činnost - tím prokazuje, že jeho ekonomická situace je dobrá
Přímý marketing
- přímá komunikace se zákazníkem prostřednictvím telefonu, pošty, rozhlasu
Osobní prodej
- forma komunikace se zákazníkem nebo s více zákazníky najednou
- je vysoce účinný
- nevýhoda - vysoké náklady
- pracovníci, kteří osobní prodej uskutečňují - ovlivňují kupujícího
- zprostředkovávají informace
- poskytují dodání a servis
formy
průzkum - prodejce hledá vhodné typy a vytváří seznam potenciálních kupujících - mohou to být jak fyzické, tak právnické osoby, podnikatelé i jiné vrstvy
kontakt - telefonem, sjednáním schůzky, obchodním dopisem
prezentace - podávání konkrétních informací o výrobku, popis jeho použití, jeho vlastností, kladné zkušenosti jiných zákazníků s výrobkem
- vysvětlení výhod výrobku pro kupujícího
- měla by se přizpůsobit potřebám zákazníka
řešení připomínek - zákazník klade otázky týkající se vlastností výrobku, záruky, ceny
- prodávající musí rozptýlit všechny obavy zákazníka
uzavření prodeje - zákazník souhlasí s koupí - smlouva, objednávka
další kontakt - spokojenost s výrobkem dovést do kon
Vloženo: 10.02.2011
Velikost: 75,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu E - Ekonomie
Podobné materiály
- BI - Biologie - Žlázy s vnitřní sekrecí
- E - Ekonomie - Vnitřní a zahraniční obchod
- E - Ekonomie - Vnitřní obchod
- F - Fyzika - Vnitřní energie, práce, teplo
- E - Ekonomie - Vnitřní obchod
- E - Ekonomie - Marketing a vnitřní obchod
- E - Ekonomie - Vnitřní obchod
- PRA - Právo - Precedens, právní obyčej, právní věda, vnitřní předpis
- BI - Biologie - Žlázy s vnitřní sekrecí
- BI - Biologie - Žlázy s vnitřním vyměšováním
- MKT - Marketing - Vnejsi a vnitrni komunikacni systemy
- E - Ekonomie - Vnitrni obchod
- BI - Biologie - Soustava žláz s vnitřní sekrecí
- E - Ekonomie - Podnik a jeho okolí, velkoobchod, maloobchod
- E - Ekonomie - Zahraniční obchod, cla a celní politika
- E - Ekonomie - Vztah mezi úrokovou paritou a paritou kupní síly, cíle a nástroje měnové politiky
- E - Ekonomie - Marketing - nástroje marketingového mixu
- E - Ekonomie - Nástroje marketingu
- MNG - Management - Nástroje motivování
- MKT - Marketing - Produkt, Nástroje MK komunikace
- E - Ekonomie - Mnohostranné nástroje vnější obchodní politiky
- MKT - Marketing - marketingove komunikacni nastroje -tesco
- 03 - Komunikace - Komunikace
- ZSV - Základy společenských věd - komunikace
- ZSV - Základy společenských věd - Verbální komunikace
- BI - Biologie - Komunikace s handicapovanými.ppt
- BI - Biologie - Problematické typy osobností, komunikace s nimi.ppt
- CJ - Český jazyk - Věta jako jednotka komunikace, její zvuková stránka
- PSY - Psychologie - Komunikace v práci manažera
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace
- ZSV - Základy společenských věd - Cíle hospodářské politiky státu Proměny komunikace v renesa
- PSY - Psychologie - Kontakty mezi lidmi, komunikace
- PSY - Psychologie - Komunikace
- MNG - Management - Formy komunikace
- CJ - Český jazyk - Slovo jako základní jednotka komunikace
- ZSV - Základy společenských věd - KOMUNIKACE
- CJ - Český jazyk - Moderní komunikace
- PSY - Psychologie - Komunikace
- MKT - Marketing - Marketingová komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace, reklama
- PSY - Psychologie - Komunikace v práci manažera
- ZSV - Základy společenských věd - SPOLEČNOST, POJEM SOCIALIZACE, PROCES SOCIALIZACE, SOCIÁLNÍ INTERAKCE A KOMUNIKACE, SOCIÁLNÍ P
- CJ - Český jazyk - Písmo jako prostředek komunikace
- IVT - Informatika a výpočetní technika - elektronicka komunikace
- PSY - Psychologie - komunikace
- CJ - Český jazyk - Komunikace v zvote cloveka a spolecnosti
- MKT - Marketing - Média a Komunikace
- MNG - Management - komunikace
- MKT - Marketing - komunikace
- PSY - Psychologie - Asertivní komunikace
- PSY - Psychologie - Asertivní komunikace, manipulativní techniky
- PSY - Psychologie - Komunikace a zneužívání psychoaktivních látek
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Komunikace s PC
Copyright 2023 unium.cz. Abychom mohli web rozvíjet a dále vylepšovat podle preferencí uživatelů, shromažďujeme statistiky o návštěvnosti, a to pomocí Google Analytics a Netmonitor. Tyto systémy pro unium.cz zaznamenávají, které stránky uživatel na webové stránce navštívil, odkud se na stránku dostal, kam z ní odešel, jaké používá zařízení, operační systém či prohlížeč, či jaký má preferenční jazyk. Statistiky jsou anonymní, takže unium.cz nezná identitu návštěvníka a spravuje cookies tak, že neumožňuje identifikovat konkrétní osoby. Používáním webu vyjadřujete souhlas použitím cookies a následujících služeb: