- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiál8. Marketingový mix
Pro nejlepší uspokojení požadavků zákazníků musí mít podnik příslušné nástroje. Proto vznikl Marketingový mix, který využívá základní skupiny nástrojů. Označujeme jej jako čtyři P:
Product
Price
Place
Promotion
Pro splnění své úlohy musí tyto nástroje tvořit harmonický celek a odpovídat aktuální situaci na trhu i v podniku.
Klasifikace výrobku
Výrobek (produkt) – z hlediska MK je výrobkem vše, co může být na trhu nabízeno a směňováno a co je určeno k uspokojení lidské potřeby nebo přání. Může jít nejen o hmotný statek, ale i o službu nebo dokonce myšlenku.
1. Spotřební zboží
- je nakupováno jednotlivci nebo domácnostmi, je určeno ke konečné spotřebě
- zjednodušené členění ( zboží běžné, speciální a luxusní; neexistuje pevná hranice mezi jednotlivými typy produktů
2. Kapitálové statky
- kupují je firmy k dalšímu zpracování
a) materiál – přechází při výrobním procesu do nového výrobku; člení se na suroviny, polotovary, energie
( suroviny – přírodní (uhlí, dřevo), zemědělské (obilí, ovoce), syntetické (benzín, železo)
b) součástky – hotové výrobky, které podniky nakupují, aby se staly součástí jejich výrobku bez dalšího jejich zpracování
c) investiční zařízení – v hospodářském procesu postupně přechází do hodnoty hotového výrobku
( stavební (budovy a stavby), nestavební: technologická zařízení (stroje, výtahy, generátory), ostatní zařízení (počítače, nábytek)
d) provozní materiál – položky, které se nestávají přímo součástí výrobku, mají zabezpečovat některé hospodářské procesy (mazadla, nářadí a nástroje, čistící prostředky, kancelářské potřeby).
ŽIVOTNÍ CYKLUS VÝROBKU
- je doba po kterou zůstává výrobek na trhu, tj. doba od zavedení výrobku na trh až po stažení výrobku z trhu
- představuje pokus znázornit hodnoty prodeje výrobku v závislosti na čase
Zavádění: spotřebitel se s výrobkem seznamuje, rozsah prodeje i zisk jsou nízké, můžeme být i ve ztrátě
Růst: stoupá prodej výrobků i zisk a úspěšnost, fáze závisí na zájmu zákazníků
Zralost: růst prodeje zpomaluje, sílí konkurence
a) dospělost: rostou prodeje, přírůstky zisku stagnují
b) nasycenost: projede jsou minimální a zisk nám klesá v důsledku poklesu ceny
- k nejčastějším opatřením patří intenzivnější podpora prodeje, snížení ceny, výhodnější podmínky pro distributory a získávání zákazníků konkurenčních firem
Útlum: výrazný a trvalý pokles prodeje a zavedení stojí před rozhodnutím zda ukončí výrobu nebo ještě zůstanou na trhu.
Odchylky od ŽCV
- v praxi mohou v cyklu existovat významné odchylky, jedná se především o výrobky, které mají charakter módních výstřelků nebo stylových výrobků
Nákup je módou, důvody nákupu jsou prestižní ne racionální. Proto je uvedení módních výrobků na trh spojeno s daleko větším rizikem.
Jak rychle módní vlna vzniká, tak rychle zaniká. Přináší příležitost, ale také velmi rychle ohrožení jinou módní vlnou.
Prodloužit životnost těchto výrobků lze např. značkovou propagací, zaměřením propagace na materiál nebo zaměřením se na určité skupiny lidí a jejich ovlivnění.
PROPAGACE A JEJÍ NÁSTROJE
- úmyslné a nenásilné působení na člověka pomocí speciálních komunikačních prostředků s cílem informovat, ovlivňovat a přesvědčovat zákazníka o nákupu. Je pevně spjatá s komunikačním procesem.
Komunikace – přenos sdělení od zdroje k příjemci. Aby sdělení bylo účinné, musí splňovat tři základní podmínky:
1. musí příjemce upoutat
2. musí být srozumitelné
3. musí odpovídat potřebám a přáním příjemce a přenášet přiměřenou možnost jejich uspokojení.
KOMUNIKAČNÍ MIX
- souhrn nástrojů, které firma používá k prosazování svých MK záměrů na určeném trhu. Cílem je zvýšit tržní hodnotu produktů
- POZOR ( chybné rozhodování může mít významný negativní dopad
- rozlišujeme 4 základní skupiny:
1. Reklama
2. Podpora prodeje
3. Publicita
4. Osobní prodej
1. Reklama
- placená forma neosobní prezentace zboží, myšlenek a služeb prostřednictvím rů
Vloženo: 5.08.2011
Velikost: 55,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu MKT - Marketing
Podobné materiály
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketingový záměr - prezentace firmy
- E - Ekonomie - Kontrola marketingových plánů a informační soustava
- E - Ekonomie - Marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingový vývoj
- MKT - Marketing - Marketingový mix
- MKT - Marketing - Pokrytí trhu a marketingový výzkum
- E - Ekonomie - marketingový mix
- MKT - Marketing - Marketingový systém řízení
- MKT - Marketing - Dodržování marketingových zásad
- MKT - Marketing - Marketingový výzkum a jeho metody
- E - Ekonomie - Marketing, marketingový mix
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - výrobek
- MKT - Marketing - Prostředí marketingu, MIS, marketingový výzkum
- E - Ekonomie - Marketing - marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketing a marketingový plán
- E - Ekonomie - marketingový mix
- MKT - Marketing - a) Marketingový systém řízení, struktura firemního strategického plánu
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - distribuce
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace, reklama
- MNG - Management - Marketingový informační systém
- E - Ekonomie - MARKETINGOVÝ MIX
- MMX - Marketingový mix - Marketingový mix - databáze otázek
Copyright 2023 unium.cz. Abychom mohli web rozvíjet a dále vylepšovat podle preferencí uživatelů, shromažďujeme statistiky o návštěvnosti, a to pomocí Google Analytics a Netmonitor. Tyto systémy pro unium.cz zaznamenávají, které stránky uživatel na webové stránce navštívil, odkud se na stránku dostal, kam z ní odešel, jaké používá zařízení, operační systém či prohlížeč, či jaký má preferenční jazyk. Statistiky jsou anonymní, takže unium.cz nezná identitu návštěvníka a spravuje cookies tak, že neumožňuje identifikovat konkrétní osoby. Používáním webu vyjadřujete souhlas použitím cookies a následujících služeb: