- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálNástroje marketingu ( -9- )
Charakteristika marketingu a marketingového mixu:
= nauka o trhu = podnikatelská koncepce (=směr podnikatelského myšlení => orientace podniku)
= metoda řízení, které vychází z potřeb zákazníka a dle nich vytváří 4P
=> cíl: zajistit co nejúspěšnější prodej a trvale příznivý zisk => marketingový mix tvoří:
=> Produkt; Preis (cena); Place (distribuce); Propagace; (někdy se užívá 5P) Packet (oba),
=> vychází z průzkumu poptávky (současné i budoucí), dle změn v poptávce provede změny ve výrobě, službách; prodej výrobku zákazníkovi (odbyt) = jen část marketingových činností.
Produkt (výrobek) – pojem, životní cyklus:
= základ obchodní činnosti podniku, ovlivňuje ostatní složky marketingového mixu
- z hlediska marketingu se za výrobek považuje vše, co může být na trhu nabízeno a směňováno => hmotný statek, služba, myšlenka (licence, patenty)
- marketingová struktura majetku – cíl: uspokojení potřeb zákazníka a z hlediska marketingu se rozšiřují na několik úrovní výrobku:
1.) základní úroveň (jádro) – zajišťuje uspokojení základní potřeby (u hodinek měření času)
2.) formální výrobek – určuje způsob uspokojení potřeby, požaduje se určitá kvalita, vzhled, obal, výkon,..
3.) rozšířený výrobek – další výhody, které výrobce poskytne spolu s výrobkem (záruka,servis,doprava,…)
4.) psychologické vnímání výrobku – hl. značka, good-will firmy
- spojením všech 4 úrovní vzniká úplný marketingový produkt => tzv. totální výrobek
- životní cyklus výrobku:
- výrobek prochází určitými stádii tržní životnosti od jeho zavedení na trh až po jeho stažení, má 4 etapy:
1.) zavádění, uvedení na trh - spotřebitel se s výrobkem seznamuje nebo podnik proniká na nový trh
- rozsah prodeje a zisk jsou nízké, někdy je prodej ztrátový
2.) růst - poptávka se rozšiřuje na další sk. zákazníků, stoupá prodané množ. i zisk, => zvýšit propagaci a další služby
3.) zralost, dospělost - růst prodejů se zpomaluje, zvyšuje se konkurence a zisk stagnuje či klesá
=> firmy zavádějí nová opatření (snížení ceny, nový obal,…)
4.) pokles, útlum - klesají prodeje i ceny a vedení podniku se rozhoduje zda má skončit s výrobou nebo nalézt nový trh nebo počkat až trh opustí konkurence
- výrobková politika:
- k tvorbě výrobního sortimentu přistupuje podnik na základě výrobní tradice, zkušeností, vybavení atd.
- výrobní program = celková struktura vyráběných výrobků (nabídka výrobce), zde rozlišujeme:
a) jeho šíři => souhrn výrobků, které uspokojí stejnou potřebu (př. hodiny–náramkové, nástěnné, budík,…)
b) jeho hloubku => různé varianty výrobků (př. nástěnné hodiny – kukačky, dřevěné, plastové, kovové…)
- podnik volí různé možnosti hloubky a šíře sortimentu, při rozhodování o konkrétním výrobním mixu podnik může volit: zavedení zcela nových výrobků
inovace stávajících výrobků
vypuštění vybraných výrobků (výrobek -fáze útlumu a zkoumá se uplatnění na jiném trhu)
Preis (cena) – cenová politika, tvorba ceny
význam ceny :
- cena je důležitá pro zákazníka, je prvek konkurenčního boje (snížení ceny přiláká zákazníky od konkurence)
- má psychologické účinky na zákazníka, vytváří příjmy pro firmu a vrací podniku vynaložené náklady a zisk
- cenová politika zahrnuje:
1. stanovení úrovně cen: vycházíme z marketingových cílů a zkoumáme omezující faktory
a) cíle, které ovlivňují ceno
Vloženo: 16.01.2011
Velikost: 60,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu E - Ekonomie
Podobné materiály
- E - Ekonomie - Vztah mezi úrokovou paritou a paritou kupní síly, cíle a nástroje měnové politiky
- E - Ekonomie - Vnitřní obchod, Nástroje komunikace
- E - Ekonomie - Marketing - nástroje marketingového mixu
- MNG - Management - Nástroje motivování
- MKT - Marketing - Produkt, Nástroje MK komunikace
- E - Ekonomie - Mnohostranné nástroje vnější obchodní politiky
- MKT - Marketing - marketingove komunikacni nastroje -tesco
- MKT - Marketing - Prostředí marketingu, MIS, marketingový výzkum
- MKT - Marketing - Vznik, vývoj a význam marketingu, podnikatelské koncepce
- MKT - Marketing - Základy marketingu
- E - Ekonomie - Komunikacni prostredky marketingu
- E - Ekonomie - Komunikacniprostredky marketingu
- MKT - Marketing - Trh - z hlediska marketingu
- MKT - Marketing - Využití marketingu v řízení podniku
- Zákl. M - Základy marketingu - Základy marketingu - databáze otázek
Copyright 2024 unium.cz