- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiál12Marketingová koncepce a) koncepce podnikového řízení b) marketingová koncepce řízení podnikuc) výzkum trhu Koncepce podnikového řízení Základní koncepce podnikového řízeníProduktivní éra vrcholí na počátku 20. století. Společnost je poprvé schopna vyprodukovat více zboží, než potřebuje ke svému přežití. Nedokáže se ještě vypořádat se všemi důsledky této nadprodukce. Pro toto a další období jsou charakteristické čtyři základní koncepce podnikového řízení - podnikatelské filozofie:a) výrobníb) výrobkovác) prodejníd) marketingováPodniková filosofie Názor na to, jak podnikat (jaké cíle, metody a nástroje podnikání použít v daném místě a čase).Výrobní, výrobková a prodejní koncepce podnikového řízení převažovaly v první polovině 20. století. Současným tržním vztahům odpovídá koncepce marketingová.KoncepcePodnikatelské koncepce obecně vyjadřují určitou filozofii podnikatelského myšlení, určitý přístup k tomu, jak co nejefektivněji dosahovat stanovených cílů na trhu.Lze na nich dokumentovat posun, který v moderním marketingovém způsobu řízení probíhal.Souvisí se změnou sociálních a ekonomických podmínek po 2. světové válce zejména v USA a Západní Evropě. Tehdy vzniká rozvinutý trh charakterizovaný jako trh spotřebitele. 1) Výrobní podnikatelská koncepce Koncepce vychází z předpokladu, že zákazník bude preferovat výrobky, které budou levné a snadno dosažitelné (zákazník chce výrobek především získat a nepřemýšlí o jeho vlastnostech).Výrobce se musí koncentrovat na zvýšení objemu produkce, tím dosažení nižších nákladů než konkurence a snižování cen zajištění širokého pokrytí trhu (nejen pro bohaté).Prioritně zaměřena na potřeby výrobce (zvyšování zisku), k potřebám zákazníků tak není přihlíženo.2) Výrobková podnikatelská koncepce Orientace na kvalitu - vychází z předpokladu, že zákazník preferuje nejvyšší kvalitu a je ochoten za ni zaplatit vysokou cenu tento přístup se často projevuje při zavádění nových výrobků na trh.Koncepce je však nebezpečná, protože výrobce je až příliš "zamilován" do svého výrobku to někdy vede k tzv. „marketingové krátkozrakosti“, kdy výrobce nevnímá, co se na trhu děje a jaká jsou přání a chování zákazníka.3) Prodejní podnikatelská koncepce Předpoklad, že spotřebitel, který je obvykle pasivní, musí být ke koupi přemluven orientace na techniky prodeje vzniká řada prodejních technik a triků. Vyplynula z hromadné výroby, která potřebovala masovou distribuci a prodej. Koncentrace na potřeby výrobce – cílem je prodat to, co vyrobil, nikoliv potřeby zákazníka. 4) Marketingová podnikatelská koncepce Vychází z filozofie, že marketing je něco více než prodej
Vloženo: 3.06.2011
Velikost: 22,98 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu E - Ekonomie
Podobné materiály
- E - Ekonomie - Marketingová situační analýza
- MKT - Marketing - Marketingová strategie a filozofie
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce řízení podniku
- MKT - Marketing - Marketingová komunikace
- MKT - Marketing - Vznik, vývoj a význam marketingu, podnikatelské koncepce
- MKT - Marketing - Podstata, koncepce, ...
- CJ - Český jazyk - SVAR koncepce
- FIL - Filozofie - koncepce lidskych prav
Copyright 2024 unium.cz