- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálMARKETINGOVÝ MIX
obsahuje 4 části:
VÝROBEK
DISTRIBUCE
CENA
KOMUNIKACE
VÝROBEK
Výrobek je jádrem obchodní činnosti podniku. Z hlediska marketingu je to vše, co může být na trhu nabízeno a směňováno:
hmotný statek (výrobní zařízení, materiál, výrobky…)
služby (osobní - holič, peněžní - banky, servisní – opravny, obchodní – reklama..)
myšlenky (patenty, licence, know how)
Předmětem zájmu marketingu není výrobek jako takový, ale uspokojení zákazníka v určitém směru.
Z hlediska řízení marketingové politiky rozlišujeme několik úrovní pojmu výrobek:
základní výrobek zajišťuje uspokojení základní potřeby (hodinky – měření času, auto – prostředek k přepravě)
druhá úroveň (formální výrobek) určuje způsob uspokojení potřeby (auto – rychlost, vybavení, hodinky – stopky, vodotěsnost)
třetí úroveň (rozšířený výrobek) je schopnost zkvalitnit výrobek (auto – leasing, dokoupené autorádio, dokoupené střešní okno)
čtvrtá úroveň spočívá v psychologickém vnímání úplného výrobků (auto – značka)
ZÁKLADNÍ CYKLUS VÝROBKŮ
zavádění
spotřebitel se s výrobkem seznamuje, rozsah prodeje i zisky jsou nízké
náklady jsou vysoké a jsou spojené s náklady na propagaci a podporu prodeje
růst
poptávka po výrobku se rozšiřuje, stoupá prodané množství a tím i zisk
podnik může udržovat cenu do té doby, než se objeví konkurence
zralost
má 2 fáze
dospělost (roste prodej, ale přírůstky zisku stagnují)
nasycenost (pokles zisku v důsledku snížení ceny)
výrobce hledá nové tržní segmenty nebo se snaží získat zákazníky konkurenční firmy nebo se snaží zajistit vyšší uspokojení potřeb
útlum
trvalý pokles prodeje a ceny
výrobce může počkat až trh vyklidí konkurence, skončit s výrobou nebo výrobek omladit
VÝROBKOVÁ POLITIKA
výrobní program = celková struktura vyráběných a nabízených výrobků = výrobní sortiment = nabídka
V případě služeb je to obchodní sortiment nebo obchodní nabídka.
Výrobní řada – skupina výrobků s obdobnou funkcí (židle, kancelářský nábytek)
Počet výrobních řad určuje šíři sortimentu. Počet typů výrobků v rámci výrobní řady znamená hloubku sortimentu.
Při rozhodování o konkrétním výrobkovém mixu může podnik volit mezi těmito strategiemi:
obměna inovace stávajících výrobků spočívá v dílčích změnách (vnější tvář, image, jakost), cílem je oživit poptávku na trhu, uspokojit touhu kupujících po něčem novém a zachovat známost stávajícího výrobku
vypuštění některých částí výrobkového mixu v případě snahy o snižování nákladů
zavádění nových výrobků spočívá v závažném rozhodnutí, které vytváří nové šance na trhu, je ale spojeno s finančními nároky a četnými riziky, abychom mohli připravit nový výrobek musíme mít dostatečné kapitálové krytí
DISTRIBUCE
Mezi nejdůležitější úkoly distribuce patří prodej výrobků, jeho služby a komunikace. Řetěz, kterým putuje výrobek od výrobce k zákazníkovi nazýváme distribuční kanál. Spojení zajišťuje obchodník, který je majitelem výrobků a agent , který nemá žádná vlastnická práva k výrobkům a pouze zprostředkovává jeho prodej.
Při volbě distribuční strategie se užívají strategie tlaků, kde úsilí prodávajícího je přímo zaměřeno na distributora. Využívají se zde různé cenové slevy a srážky. Druhou strategií je strategie vtahování, kdy úsilí je zaměřeno přímo na zákazníka.
Existuje mnoho typů distribučních kanálů, kterých se užívá při prodeji výrobků na spotřebních trzích. Mezi subjekty distribučních kanálů patří výrobce, velkoobchod, maloobchod, agent a zákazník.
Distribuční kanál A představuje prodej mezi výrobce a zákazníkem, patří sem např. přímý prodej knih nebo kosmetiky
Distribuční kanál B – výrobek jde od výrobce přímo do maloobchodní sítě např. prodej potravin s krátkou dobou trvanlivostí
Distribuční kanál C – jedná se o distribuci výrobků, které jsou vyžadovány v kombinaci s jinými výrobky
Distribuční kanál D – zde vystupuje agent jako výrobce, který hledá odběratele pro výrobky
Úspěch každého článku prodejní cesty je závislý na fungování celé prodejní cesty. Jednotlivé subjekty spolu spolupracují a vzájemně koordinují činnost.
vertikální marketingový systém
získává převahu v západních zemích
skládá se z výrobců, velkoobchodů a maloobchodů
tento systém je řízen centrálně
korporátní marketingový systém
organizace prodejní cesty, ve kterém jsou všechny články součásti jedné společnosti
velké obchodní firmy si zřizují vlastní výrobní podniky a komplexně organizuji pohyb zboží od výrobce ke spotřebiteli (Tesco, Globus)
administrativní marketingový systém
členové jsou nezávislými subjekty, ale spolupracují na základě partnerské dohody, ta je dána silou a autoritou nejsilnějšího článku, přičemž ostatní členové toto postavení respektují
smluvní marketingový systém
spolupráce se uskutečňuje na základě hospodářské smlouvy, kde jsou přesně vymezena práva, odpovědnost a povinnosti jednotlivých členů
dobrovolný řetězec
smluvní systém mezi velkoobchodem a
Vloženo: 5.09.2010
Velikost: 85,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu E - Ekonomie
Podobné materiály
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketingový záměr - prezentace firmy
- E - Ekonomie - Kontrola marketingových plánů a informační soustava
- E - Ekonomie - Marketingový vývoj
- MKT - Marketing - Marketingový mix
- MKT - Marketing - Pokrytí trhu a marketingový výzkum
- E - Ekonomie - marketingový mix
- MKT - Marketing - Marketingový systém řízení
- MKT - Marketing - Dodržování marketingových zásad
- MKT - Marketing - Marketingový výzkum a jeho metody
- E - Ekonomie - Marketing, marketingový mix
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - výrobek
- MKT - Marketing - Prostředí marketingu, MIS, marketingový výzkum
- E - Ekonomie - Marketing - marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketing a marketingový plán
- E - Ekonomie - marketingový mix
- MKT - Marketing - a) Marketingový systém řízení, struktura firemního strategického plánu
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - distribuce
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace, reklama
- MKT - Marketing - marketingový mix
- MNG - Management - Marketingový informační systém
- E - Ekonomie - MARKETINGOVÝ MIX
- MMX - Marketingový mix - Marketingový mix - databáze otázek
Copyright 2024 unium.cz