- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
marketingove komunikacni nastroje -tesco
MKT - Marketing
Hodnocení materiálu:
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálPŘÍPADOVÁ STUDIE
MARKETINGOVÉ KOMUNIKAČNÍ NÁSTROJE
.
ÚVOD
V době ostré konkurence, širokého sortimentu a náročných spotřebitelů, hledají firmy způsob, jak se odlišit a upozornit na sebe. Marketingová komunikace se tak stává určitým zaklínadlem, od kterého se očekávají zázraky.
Marketingová komunikace představuje všechny typy komunikace, kterými se firmy a společnosti pokouší ovlivnit nákupní chování spotřebitele. V současné době je její význam daleko širší. Její úlohou je i komunikace se zaměstnanci, zájmovými skupinami, tiskem, vládními organizacemi a v neposlední řadě s konkurencí.
Aby byla úspěšná, musí být vždy komplexní záležitostí, využívat a kombinovat různé postupy a metody. Společnost Tesco Stores patří mezi největší retailery na českém trhu. Má propracovaný systém marketingové komunikace, kdy využívá celé řady nástrojů.
Přesto analytici předpokládají, že zisky za období Vánoce 2008 budou nejhorší od roku 1993. Je to trochu s podivem, neboť „utrácivost“ Čechů se pohybuje na úrovni roku 2006. I když si český občan utahuje opasek, je to tradicionalista každým coulem a Vánoce si neodepře.
Právě na této skutečnosti je potřeba stavět. Čech Vánoce miluje se všemi ozdobami, stromky, kapry, výprodeji, slevami a jídlem.
2. CÍL PRÁCE A METODIKA
Tato práce sleduje 3 hlavní cíle. První je na první pohled zřejmý. Cílem je kriticky zhodnotit a analyzovat marketingové komunikační nástroje v období Vánoc 2008.
Druhý cíl spočívá v nalezení možností, jak zlepšit použití těchto nástrojů pro další Vánoce, tak aby se neopakovala stejná situace, jakou předpokládají analytici při vyhodnocování období adventu 2008.
Třetím cílem práce je ukázat, že v marketingu se fantazii meze nekladou a vždy existuje způsob, jak zlepšit marketingovou komunikaci a zůstat originální.
Vypracování práce lze rozdělit na 2 části. Na analytickou část a následnou vlastní syntézu. Na začátku práce jsme prostudovali dostupnou literaturu o marketingové komunikaci a komunikačních nástrojích. Dále jsme prostudovali internetové stránky společnosti Tesco.
Poté následovala analýza použitých marketingových komunikačních nástrojů. Zde byla využito porovnání s odbornou literarou. Na základě teoretických zásad a doporučení byly označeny skutečnosti, které společnost dělá dobře a které špatně.
Následovalo vytvoření vlastních návrhů. To proběhlo brainwritingem. Brainwriting navazoval na myšlenkovou mapu, kterou vytvořil jeden člen týmu. Mapa byla předvedena ostatním členům týmu a byly z ní vybrány hlavní pojmy. Ty byly následně využity v brainwritingu, který nalezl několik možností, jak komunikaci v Tescu zlepšit.
V další části bylo nutné vybrat několik akcí, které se uskuteční. Hlasováním v týmu jsme se dohodli, že na základě skutečností z literatury, pojmeme Vánoce v Tescu jako PRAVÉ ČESKÉ VÁNOCE a poté jsme hledali akce, které jim nejvíce odpovídají.
Nakonec jsme vytvořili harmonogram těchto akcí, tak aby se dalo vše včas zajistit a naplánovat.
O SPOLEČNOSTI
Společnost Tesco Stores je britský maloobchodní řetězec, který vstoupil na český trh v roce 1996. Nabízí široký sortiment čerstvých a trvanlivých potravin, drogerie, oblečení a obuvi, sportovních a kancelářských potřeb nebo hraček. Provozuje také vlastní síť čerpacích stanic.
Vize Tesca je založená na vysoké kvalitě zboží, nízkých cenách výrobků a na neustálém zlepšování poskytovaných služeb. Zvláštní zájem má na podpoře domácího zboží, které v sortimentu představuje více než 90 %.
V prodejnách Tesco lze nalézt širokou škálu výrobků pod značkou TESCO. Výrobky Tesco svou kvalitou odpovídají značkovým výrobkům, ale jejich cena je minimálně o 15% nižší.
V současné době je v ČR 113 prodejen Tesco – hypermarketů, supermarketů, obchodních domů a nově také malých prodejen Tesco Expres. V letošním roce plánuje otevřít zhruba 30 nových obchodů.
Za svůj přístup k zákazníkům a poskytované služby byla společnost již několikrát oceněna titulem Obchodník roku a Hypermarket roku.
ANALÝZA MARKETINGOVÝCH KOMUNIKAČNÍCH NÁSTROJŮ – VÁNOCE 2008
Argumenty jsou volně přejaty z následujících titulů
FIEDLER, J. Marketingová komunikace. Praha: PEF ČZU 2008
FORET, M. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press 2003
NAGYOVÁ, J. Marketingová komunikace. Praha: VŠE 1994
Podpora prodeje
PROMO AKCE
Klady
Spolupráce s některými výrobci (Opavia, Klasa atd.)
Nejvíce promoakcí na vlastní značku
Slevy pro zákazníky na jednotlivé vybrané výrobky ze sortimentu
Zápory
Zaměření hlavně na drogerii
Klesá počet akcí celkem a ustupuje se od spolupráce s některými výrobci
Argumentace
Jednou z možností jsou krátkodobé, ale účinné podněty, zaměřené na aktivizaci a urychlení prodeje.
Společná reklama, jak výrobce může podporovat prodej svého výrobku konečnému spotřebiteli za podpory a spolupráce maloobchodníka, na základě vzájemné dohody poskytuje výrobce prostředky, informace k reklamě výrobku a právo prodeje.
Nejvyšší příjmy z nealko nápojů a potravin.
SOUTĚŽE
Klady
Kumulace soutěží v daném období
Atraktivní výhry
Zápory
Vyhraje jen někdo.
Santa jako symbol Vánoc
Chybí soutěže s vánoční tematikou.
Argumentace
Zákazníci dávají přednost akcím, při nimž mají šanci vyhrát asp nějakou cenu (každý, kdo splní nějaké podmínky).
Češi jsou soutěživý národ.
BRANDING
Klady
40 % nabídky tesca
Zápory
Nekreativní podpora
Cenové košíky srovnání cen
Hlavně cenová srovnání v letácích
„Recyklace“ nápadů – Billa ("Sami si vyberte, kolik chcete utratit“)
Argumentace
Z hlediska dlouhodobých cílů nemá srovnávání výrobků žádný význam.
Roste obliba privátních značek.
Prodávají se i bez reklamy.
4.2 Reklama
Klady
Zdůrazňování vlastností, jimiž se Tesco odlišuje od konkurence
(BÝT NEJLEVNĚJŠÍ – CENOU)
Velká reklama zaručuje „dostání se do podvědomí“ zákazníka
Zápory
Pokračování v cenové politice být nejlevnější je slogan na hranici přípustnosti, kdy Tesco „popírá“ kvalitu
Orientace na zákazníky(nízkopřiíjmová skupina) vyvolání u zákazníku „ šetřit za každou cenu“ ( viz slogan Pomáháme Vám šetřit každý den, S námi ušetříte atd.)
Argumentace
Nezbytností moderní reklamní strategie je pochopit chování spotřebitele.
Často snaha po originalitě může způsobit nežádoucí odezvu (upoutá pozornost, ale nevede k nákupnímu chování popřípadě může až odradit).
Etický kodex reklamy – reklam
Vloženo: 3.07.2012
Velikost: 90,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu MKT - Marketing
Podobné materiály
- E - Ekonomie - Marketingové cíle a strategie
- E - Ekonomie - Marketing - nástroje marketingového mixu
- E - Ekonomie - Produkt a cena v marketingovém pojetí
- MKT - Marketing - Analýza marketingového prostředí
- MKT - Marketing - Vytváření marketingového mixu - výrobek
- MKT - Marketing - význam marketingového výzkumu v MK řízení
- MKT - Marketing - Komunikační (stimulační) mix
- MNG - Management - Komunikační proces
- E - Ekonomie - Komunikacni prostredky marketingu
- E - Ekonomie - Komunikacniprostredky marketingu
- MKT - Marketing - Vnejsi a vnitrni komunikacni systemy
- MKT - Marketing - komunikacni mix
- E - Ekonomie - Vztah mezi úrokovou paritou a paritou kupní síly, cíle a nástroje měnové politiky
- E - Ekonomie - Vnitřní obchod, Nástroje komunikace
- E - Ekonomie - Nástroje marketingu
- MNG - Management - Nástroje motivování
- MKT - Marketing - Produkt, Nástroje MK komunikace
- E - Ekonomie - Mnohostranné nástroje vnější obchodní politiky
Copyright 2024 unium.cz