- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálKomunikační mix
Co je dobrá reklama? Reklama, která se vám líbí, protože je hezky udělaná, nebo reklama, která prodá nejvíc zboží?...
Dobrou reklamu si můžeme představit jako radarový paprsek, který neustále projíždí trh a zachycuje nové možné zákazníky, kteří se na něm objeví. Pořiďte si dobrý radar a nechte ho působit.
(David Ogilvy)
Propagace
Propagace – použití placeného média prodávajícím ke sdělení přesvědčivých informací o svých výrobcích, službách nebo organizaci – je silným nástrojem marketingové komunikace. Propagace má mnoho podob (celostátní, regionální, místní; spotřebitelská, průmyslová, maloobchodní; výrobku, značky, instituce atd.), které jsou vytvořeny k dosažení různých cílů (okamžitý prodej, proslulost značky, preference atd.).
Rozhodování o propagaci je proces skládající se z pěti kroků: stanovení cílů, rozhodnutí o rozpočtu, zprávě, médiích a zhodnocení účinnosti reklamy.
Existuje mnoho forem a možností propagace (– tištěné a vysílané reklamy, vnější vzhled balení, přílohy v balení, materiály rozesílané poštou, katalogy, filmy, domácí časopisy, brožury, plakáty a letáky, telefonní seznamy, přetiskované reklamy, plakátovací tabule, reklamní tabule, výstavky na místě prodeje, audiovizuální materiál, symboly a emblémy), je obtížné zevšeobecnit jejich charakteristické vlastnosti jako součást komunikačního mixu.
Na jednu stranu se dá propagace použít k vybudování dlouhodobého image výrobku, na druhou stranu jako impuls pro rychlý prodej. Propagace je účinná cesta k dosažení velkého množství geograficky rozptýlených kupujících za nízké náklady ne jedno působení. Určité formy propagace mohou vyžadovat vysoký rozpočet, zatímco jiné formy se mohou provádět s nízkým rozpočtem. Spotřebitelé se mohou domnívat, že často propagovaná značka nabízí určitě „dobrou hodnotu“, proč by se jinak tolik investovalo do propagace výrobku?
Osobní prodej
Ústní prezentace při konverzaci s jedním nebo více potenciálními zákazníky za účelem realizace prodeje (prezentace při prodeji, prodejní setkání, telemarketing, stimulační programy, vzorky, veletrhy a obchodní výstavy). Je nejúčinnějším nástrojem v určitých stadiích nákupního procesu, zejména při budování preference, přesvědčení a akce u kupujícího. Je to proto, že osobní prodej má ve srovnání s propagací tři charakteristické vlastnosti:
Osobní setkání: Osobní prodej znamená aktivní, přímý a vzájemný vztah mezi dvěma nebo více osobami. Každá ze stran je schopna sledovat potřeby a vlastnosti té druhé a okamžitě se jim přizpůsobovat.
Pěstování vztahu: Osobní prodej umožňuje vytvářet všechny druhy vztahů od čistě obchodních až po hluboké přátelství. Schopní obchodní zástupci obvykle dbají na zájmy zákazníků, neboť s nimi chtějí mít dlouhodobý dobrý vztah.
Reakce: Osobní prodej vyvolává u kupujícího pocit povinnosti vyslechnout obchodní rozhovor. Kupující pociťuje větší potřebu věnovat prodávajícímu pozornost a odpovědět, i kdyby odpovědí mělo být jen zdvořilé „děkuji, nechci“.
Prodejní síla vyžaduje z dlouhodobého hlediska větší finanční prostředky než propagace. Propagace se dá zahájit a ukončit, ale obtížnější je změnit počet prodejních sil.
Podpora prodeje
Podpora prodeje zahrnuje širokou paletu nástrojů, které přitahují pozornost spotřebitele, poskytují mu informace a mohou ho přivést ke koupi výrobku (kupóny, hry, soutěže, loterie, prémie a dary, vzorky, veletrhy a obchodní výstavy, výstavky předvádění, rabaty úvěry s nízkými úroky, zábavní podniky slevy při vrácení starší verze, obchodní známky, vázané obchody). Prostředky podpory prodeje sou zaměřeny jak na koncové zákazníky, tak na obchod. Tyto prostředky uplatňuje především v situacích, kdy chceme dosáhnout rychlé a intenzivní reakce. Výsledky jsou v tomto případě většinou jen krátkodobé, nevytvářejí trvalé preference k danému výrobku či značce.
Tři společné vlastnosti prostředků podpory prodeje podle Philipa Kotlera:
Komunikace: Přitahují pozornost a obvykle poskytují informace, které mohou zavést spotřebitele k určitému výrobku.
Motivace: Zahrnuje nějaké úlevy, stimuly nebo příspěvky, které mají pro spotřebitele hodnotu.
Výzva: Jedná se o zřetelné vyzvání uskutečnit směnu právě teď.
Práce s veřejností
Cílem práce s veřejností (public relations) je vytvoření příznivého klimatu, získání sympatií a podpory veřejnosti a institucí, které mohou ovlivnit dosažení marketingových záměrů. Jedná se především o články v tisku, projevy, semináře, výroční zprávy, charitativní dary, sponzorství, publikace styky se společností, lobby, identifikační média. Jde o cílevědomé dlo
Vloženo: 3.07.2012
Velikost: 58,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Copyright 2024 unium.cz