- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiál19. Marketing
Pojem, význam, vývoj:
Společenská věda o trhu. Podnikatelská strategie, která spočívá v poznání trhu a jeho zpětném ovlivňování. (Podnikatelé zjišťují potřeby, přání a možnosti spotřebitelů a reagují na ně nabídkou výrobků, služeb v určitém množství, kvalitě a cenové relaci).
Úkolem je řešit zdánlivý rozpor mezi potřebami a cíli podnikatelů a potřebami a cíli spotřebitelů.
úkolem je poznat trh a ovlivnit ho, cílem je získat podíl na trhu a zisk.
Historický vývoj:
1. etapa – 1901-1920 (20. léta)
Tato doba je typickým znakem pásové výroby, výroby ve velkém, sériovou výrobou, která ovlivňuje výši N (snižuje ji) a výrobků a snižuje ceny. Zvyšuje se produktivita práce. Firmy mají za to, že čím více vyrobí a čím levněji, tím lépe svůj produkt na trhu uplatní a to bez znalosti potřeb spotřebitelů. Představitelé: T. Baťa (pásová výroba bot), H. Ford (automobily)
2. etapa – 1929-1933 (30. léta až do 2. sv. války)
Typická velkou hospodářskou krizí. Firmy se buď orientovaly na náročné požadavky a přání malé skupiny bohatých lidí, ale musely ty požadavky a přání znát nebo se firmy orientovaly na zchudlé zákazníky (většina firem) a byly nuceni stlačit N a ceny na minimum. Představitelé: T. Baťa (přichází na trh s textilní obuví s velice nízkými N).
3. etapa – 2. pol. 40. let a 50. léta (poválečné období)
Dochází k rozvoji médií (televize, rozhlas). Je to období ve kterém dochází k přecenění reklam v médiích. Razil se názor, že co projde reklamou v médiích bude prodáno > přecenění reklam.
4. etapa – 60. - 70. léta
První krize z nadvýroby a firmy jsou nuceny k tomu dělat průzkumy potřeb trhu, reagovaly na výsledky průzkumu a snaží se být lepší než konkurence (ceny..)
5. etapa – 80. léta až dodnes
Firmy si musí uvědomit omezenost přírodních zdrojů, nejde drancovat přírodu donekonečna. Nastupují syntetické materiály a potřeba recyklace. Dále si uvědomují etickou stránkou výroby a prodeje (pokusy na zvířatech) a používají je jako reklamní prostředek (my netestujeme), charitativní činnost (Ostrovy života).
Marketingový výzkum – podstata, metody:
- ve vyspělé tržní ekonomice je větším problémem prodat než vyrobit. Vyšší znalosti o trhu a jeho vývoji můžeme docílit průzkumem trhu.
Souhrn všech aktivit, které zkoumají všechny jevy a vztahy na trhu a vlivy marketingových nástrojů, které na ně firma použije. Výzkum sleduje:
Trh, výrobky, služby a ceny, distribuční cesty, chování zákazníků.
Proces mark. výzkumu:
1.Definování problému (zpracování projektu) – dobře definovaný problém je částečně vyřešeny problém, definování problému je stanovený cíl výzkumu.
Cíl: stanovení vhodné provozní doby, poznání konkurence (silné i slabé stránky), proč nejdou na odbyt.
2.Analýza situace (určení zdrojů informací) – důležité určit potřebné informace k řešení problému. Které z nich má k dispozici a které je třeba zjistit.
Primární
Kvalitativní – skupinové rozhovory
Kvantitativní
Pozorování
Standardní dotazování
Sekundární
Vnější
Statistiky
Obchodní komory
Výzkumné agentury
Knihovny
Vnitřní
Informační, marketingové
Hlášení, kartotéky
Cestovní zprávy
Evidence prodejů a nákupů
3.Sběr informací (sekundární a primární zdroje)
Kvantitativní výzkum
Kvalitativní výzkum
Metody
Standardní postupy (rozhovory, dotazníky)
Psychologické postupy (psychologické rozhovory)
Způsoby dotazování
Pevně stanovená formulace dotazů a jejich pořadí
Volně formulované otázky, neomezený počet
Tazatel
Zaškolený laik
Kvalifikovaný psycholog
Zkoumaný vzorek
1000 osob ČR
Malý vzorek, náhodně vybraný
Zpracování
Počítačové vyhodnocení za použití matematických a statistických metod
Individuální vyhodnocení jednotlivých případů
4.Analýza a interpretace informací
Kvantitativní výzkum – jedná se o statistické veličiny, vyjadřující četnost výskytu, střední hodnot (modus, medián), míry závislosti mezi proměnnými. Tento krok zjednodušují speciální počítačové programy
Kvalitativní výzkum - je analyzován každý jednotlivý případ za použití psychologických postupů při kterých se hledají příčiny a hodnoty respondentů. V praxi se často oba výzkum y kombinují.
5. Závěrečná zpráva (řešení problému)
musí obsahovat – stanovení předmětu a cíle výzkumu, přehled postupů, popis zkoumaného postupu, shrnutí základních poznatků, výsledků, doporučení pro řešení zkoumaného problému
Základní metody průzkumu trhu:
průzkum „od stolu“
součástí tohoto průzkumu jsou statistická zkoumání změn ve spotřebě, přehledy cen, výkyvy prodeje v sezónách, životnost jednotlivých druhů zboží, rozbor cest zboží od výrobce ke spotřebiteli, vývojové řady prodeje, účinnost propagace, systém oběhu informací o zboží a pod.
průzkum „v terénu“
obyvatelstvo (zákazníci) – u zákazníka jde o průzkum motivů, tedy proč zákazníci kupují, zda prodávané výrobky plně odrážejí jejich přání, zvyklosti, odhad jejich kupní síly. Průzkum se snaží odpovědět na otázku, co se má prodávat, kde, komu a kolik, jak a kdy a za kolik
zboží: u zboží zkoumáme užitkovost výrobku a jeho kvalitu, cenu, vnější vzhled, balení
konkurence: sledujeme jakými metodami pracuje, zda nabídku bude rozšiřovat nebo omezovat, zda připravuje zlepšení prodávaných výrobků.
Marketingové nástroje (MIX):
Produkt
Vše, co může být na trhu směňováno, tradičně jsou to výrobky a služby, ale může to být i myšlenka, nápad (receptury, licence, patenty).
Výrobek
Spotřební výrobky – určené ke konečné spotřebě zpravidla nabízené v MOJ (maloobchod) – (potraviny, obuv, textil)
Výrobní zařízení – nedají se zpravidla koupit v MOJ (stroje, nákladní auta)
Spotřební materiál a ostatní předměty pro organizace – suroviny, materiály, kancelářské potřeby, nábytek
Služba
Osobní (kadeřnictví, rehabilitace), peněžní, finanční a pojišťovnické, servisní (opravy strojů zařízení), řemeslnické (truhlářské, papírnické), kulturní, sportovní (divadla).
Marketingová struktura výrobku
1.úroveň – základní úroveň výrobku – je totožná s hlavní funkcí výrobku. Odpovídá zákazníkovi na otázku co kupuje?. Jakou službu výrobek poskytne (hodinky ukazují čas).
2.úroveň – formální výrobek – určuje způsob uspokojení potřeb (auto – značka, druh, kvalita), jedná se o technické parametry (ekonomika provozu, bezporuchovost, pohodlí, bezpečnost)
3.úroveň – rozšířený výrobek – dokompletace výrobku při jeho nákupu různými doplňky (u auta – stahovací střecha, rádio), možnost nákupu na leasing, délka záruční lhůty
4.úroveň – psychologické vnímání – goodwill a image producenta
uspokojení potřeby
říká, pro jaký účel zákazník produkt kupuje (př.hodinky aby ukazovaly čas, židle-umožňuje sezení, ...)
způsob uspokojení potřeby
je dán užitnými vlastnostmi produktu, co od něj čekáme: od bot koupených na tržišti neočekáváme pětiletou trvanlivost, ale o
Vloženo: 17.12.2010
Velikost: 102,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu E - Ekonomie
Podobné materiály
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketingový záměr - prezentace firmy
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - referát
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - zkouška
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - okruhy ke zkoušce
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - služby
- UCE - Účetnictví - marketing a managament
- E - Ekonomie - Kontrola marketingových plánů a informační soustava
- E - Ekonomie - Marketingová situační analýza
- E - Ekonomie - Marketingové cíle a strategie
- E - Ekonomie - Marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingový vývoj
- E - Ekonomie - Marketing 1
- E - Ekonomie - Marketing a prodejní činnosti
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
- MKT - Marketing - Marketing
- MKT - Marketing - Marketingový mix
- MKT - Marketing - Pokrytí trhu a marketingový výzkum
- E - Ekonomie - marketingový mix
- E - Ekonomie - marketing
- MKT - Marketing - Marketingová strategie a filozofie
- MKT - Marketing - Marketingový systém řízení
- MKT - Marketing - Dodržování marketingových zásad
- MKT - Marketing - Marketingový výzkum a jeho metody
- E - Ekonomie - Marketing - nástroje marketingového mixu
- E - Ekonomie - Marketing a jeho význam pro řízení podniku
- E - Ekonomie - Marketing, marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce řízení podniku
- E - Ekonomie - Produkt a cena v marketingovém pojetí
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing 3
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - výrobek
- E - Ekonomie - Marketing a vnitřní obchod
- E - Ekonomie - Marketing - část I
- E - Ekonomie - Marketing - část II
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
- E - Ekonomie - Podniková ekonomie- marketing
- MKT - Marketing - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing, průzkum trhu
- E - Ekonomie - Nástroje marketingu
- MKT - Marketing - Chování spotřebitele, trh a cílený marketing, stimulování
- MKT - Marketing - Prostředí marketingu, MIS, marketingový výzkum
- MKT - Marketing - Vznik, vývoj a význam marketingu, podnikatelské koncepce
- AJ - Anglický jazyk - MARKETING
- E - Ekonomie - Marketing - charakteristika
- E - Ekonomie - Marketing - marketingový mix
- MKT - Marketing - Základy marketingu
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce
- E - Ekonomie - Komunikacni prostredky marketingu
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - MO5 Marketing
- MKT - Marketing - Marketing obecně
- E - Ekonomie - Marketing a marketingový plán
- E - Ekonomie - marketingový mix
- E - Ekonomie - Nákupní marketing
- E - Ekonomie - Komunikacniprostredky marketingu
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - a) Marketingový systém řízení, struktura firemního strategického plánu
- MKT - Marketing - Analýza marketingového prostředí
- MKT - Marketing - Marketing obecně
- MKT - Marketing - marketing v podnikatelské praxi
- MKT - Marketing - Marketingová komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - distribuce
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace, reklama
- MKT - Marketing - marketingový mix
- MKT - Marketing - Trh - z hlediska marketingu
- MKT - Marketing - Vytváření marketingového mixu - výrobek
- MKT - Marketing - Využití marketingu v řízení podniku
- MKT - Marketing - význam marketingového výzkumu v MK řízení
- MKT - Marketing - Řízení a marketing firem
- MNG - Management - Marketingový informační systém
- E - Ekonomie - marketing
- E - Ekonomie - marketing - maturita
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - MARKETINGOVÝ MIX
- EKO - Ekonomika - 17. Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- Zákl. M - Základy marketingu - Základy marketingu - databáze otázek
- MMX - Marketingový mix - Marketingový mix - databáze otázek
- AJ - Anglický jazyk - Marketing the product, advertising, sales promotion
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Přímý marketing
- MKT - Marketing - marketingove komunikacni nastroje -tesco
Copyright 2024 unium.cz