- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálMARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
S její pomocí analyzuje podnik nebo externí firma trh, na kterém působí a chce působit a jeho možné proměny v celkovém prostředí. K tomu využívá průzkumu trhu. Následně posoudí svou pozici v konkurenčním poli, posoudí možná rizika a všechno porovná se svými možnostmi. Analýza pak pomůže stanovit reálné cíle a určí optimální prostředky k jejich dosažení.
Části situační analýzy:
trh a jeho okolí
Je podnikatelský prostor, na který má vliv řada vnějších činitelů:
technický a technologický vývoj v oboru a vývoj požadavků na jakost
marketingová strategická orientace firmy musí vycházet ze soustavného sledování technického a technologického pokroku v daném oboru
zároveň rostou požadavky na komplexní jakost produktů (ty se odráží ve standardech jakosti)
přírodní prostředí
hledáme vstup do produkce (náhrada dosavadních surovin, úspora energie) a výstup z produkce (zrušení některých výrobních postupů, odpady)
politické a právní okolí a státní politika
i toto prostředí ovlivňuje podnikatelský prostor (trh)
promítá se do právních norem např. hospodářská soutěž, ochrana životního prostředí
ekonomické prostředí
bude odpovídat určité fázi a sledu hospodářských cyklů tržní ekonomiky (konjunktura, recese, deprese, oživení)
posouzení současného a budoucího ekonomického prostředí patří k rozhodujícím vstupům analýzy
podniky tedy hodnotí z ekonomického hlediska příjmy a úspory cílových skupin obyvatelstva a také jejich výdaje
schopnost trhu se hodnotí pomocí HDP a investičních aktivit
podnikatelské struktury
pokud bude podnik prodávat své výrobky jiným podnikům musí sledovat vývoj jeho potřeb, zaměření a tržní chování podniku
demografické trendy a struktury
vychází se z analýzy vývoje počtu a struktury obyvatelstva podle různých znaků např. pohlaví, věk, vzdělání
sociální a kulturní prostředí
dochází k diferenciaci společnosti na sociální vrstvy
orientace na zdravý způsob života
zákazníci a trhy (mikroprostředí)
Znalost struktury zákazníků podle jejich různých charakteristik a postojů k produktu je základem tzv. segmentace trhu.
Dělení podle zákazníků:
trh spotřební - cílem marketingové koncepce je j
Vloženo: 5.09.2010
Velikost: 47,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu E - Ekonomie
Podobné materiály
- MKT - Marketing - Marketingová strategie a filozofie
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce řízení podniku
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce
- MKT - Marketing - Marketingová komunikace
- 23 - Základy a aplikovaný management - Swot analýza HC Plzeň
- FIL - Filozofie - Solónova analýza společnosti a z ní vyplývající praktické reformy
- CH - Chemie - ANALÝZA NEZNÁMÝCH IONTŮ.doc
- CH - Chemie - KVALITATIV. ANALÝZA ANORG. LÁTEK.doc
- E - Ekonomie - finančni analyza
- UCE - Účetnictví - Finanční analýza
- UCE - Účetnictví - Účetní závěrka, finanční analýza
- MNG - Management - Strategie podniku a SWOT analýza
- E - Ekonomie - Finanční analýza
- E - Ekonomie - Finanční rozhodování a finanční analýza podniku
- E - Ekonomie - Analýza finanční situace podniku
- E - Ekonomie - Financni analyza
- MKT - Marketing - Úvod, S.W.O.T. analýza
- UCE - Účetnictví - Finanční analýza
- CH - Chemie - Komplexometrická odměrná analýza, merkurimetrie
- CH - Chemie - Kvalitativní analýza
- CH - Chemie - Neutralizační odměrná analýza
- CH - Chemie - Redoxni odměrná analýza, jodometrie
- CH - Chemie - Redoxni odměrná analýza, manganometrie
- CH - Chemie - Senzorická analýza (1)
- CH - Chemie - Senzorická analýza (2)
- CH - Chemie - Srážecí odměrná analýza
- M - Matematika - Analýza závislosti
- PSY - Psychologie - Kulturní psychoanalýza
- MNG - Management - Rozhodovací analýza
- MKT - Marketing - Distribuce, SWOT analýza
- E - Ekonomie - Finanční analýza
- MNG - Management - Finanční analýza firmy, etapy, základní ukazatelé
- ZSV - Základy společenských věd - Psychoanalýza
- E - Ekonomie - Analýza finanční situace podniku
- E - Ekonomie - Financni analyza
- MKT - Marketing - Analýza marketingového prostředí
- E - Ekonomie - Finanční analýza podniku
- E - Ekonomie - Finanční analýza podniku
- UCE - Účetnictví - Ucetni zaverka, financni analyza
- E - Ekonomie - Financi analyza podniku
- E - Ekonomie - finančni analyza
- MKT - Marketing - analyza reklspotu
- MKT - Marketing - ANALYZAZAJMSKUPINCEZ
Copyright 2024 unium.cz