- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálMARKETING
Marketing = podnikatelská koncepce, která hledá rovnováhu mezi zájmy zákazníků a výrobců popř. prodejců. Jedná se o způsob řízení hospodářské činnosti podniku pomocí trhu.
Předmětem marketingu je zboží, služby, myšlenka, názor.
Plní dva základní cíle:
1.Orientace na potřeby zákazníka
- zjišťují se potřeby zákazníka, způsob jeho myšlení a rozhodování, reakce na podněty.
2. Získání výhody před konkurencí
- provádí se analýza konkurence, sledují se nové výrobky, porovnávají se ceny, sledují se distribuční cesty.
Stručně a jasně: Znát potřeby zákazníka a být lepší než konkurence.
Segmentace trhu
- členění trhu na menší části, snaha vytvořit typickou skupinu zákazníků
- při segmentaci trhu se vytvářejí sk. zákazníků s podobnými vlastnostmi (příjmy, věk) a s podobnými nákupními zvyklostmi
Hlediska segmentace:
1. Demografické hledisko
- podle pohlaví, podle vzdělání, velikost rodiny
2. Psychografické hledisko
- vychází ze životního stylu určitých skupin, ze sociální vrstvy,…
3. Geografické hledisko
- podle klimatu, stavu přírody…(využívá se u výrobců oblečení, sportovní potřeby, cestovní kanceláře,…)
Výhody segmentace:
- možnost přizpůsobit se požadavkům zákazníka a rychle reagovat na změny v poptávce
- zvyšuje možnost odhalení podnikatelských možností (např. sportovní vybavení, notebooky, …)
- snižuje riziko konkurenčních válek
Při segmentaci se často využívá značka produktu, kdy je cílem firmy, aby určitá skupina přijala jejich značku za svou (např. sportovní značky – nike, adidas,..)
Získávání informací o trhu
-cílem je získat max. informací o konkurenčních podnicích, o zákaznících…
Zdroje informací:
a)VNITŘNÍ ZPRAVODAJSTVÍ FIRMY
-využití informací v rámci podniku (účetnicitví, informace od zákazníků, odběratelů, analýza reklamací)
b)MARKETINGOVÝ VÝZKUM
-jedná se o výzkum zaměřený na požadavky zákazníků popř. jejich fin. možnosti, na nákupní zvyklosti, účinnost reklamy.
c)EXISTUJÍCÍ ZPRÁVY
- obchodní rejstřík, statistiky o firmách
d)TISKOVINY
-Hospodářské noviny, Financal times
e)NEOFICIÁLNÍ ZDROJE
- důležitý typ zdrojů
- provádí se analýza konkurence-jejich produkty, rozhovory se zaměstnanci, průmyslová špionáž
Nástroje marketingu:
- využívají se čtyři základní nástroje neboli 4P marketingu=marketingový mix
a)PRODUKT - hmotný nebo nehmotný statek, který je předmětem zájmu jednotlivce nebo skupiny, nezahrnuje jen vlastní výrobek, ale také celkovou nabídku (servisní služby, značku.)
b)CENA - vyjádření hodnoty v penězích, max. cena limitovaná konkurencí a min. cena náklady
c)PROPAGACE - zahrnuje všechny aktivity spojení s informováním zákazníků (reklama), s přesvědčováním zákazníka ke koupi (podpora prodeje a činnosti, které vytvářejí dobré vztahy s veřejností = public relations, dny otevřených dveří,…)
d)DISTRIBUCE - cesta produktu k zákazníkovi, přímá a nepřímá
PRODUKT
- jakáko
Vloženo: 6.01.2011
Velikost: 84,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu E - Ekonomie
Podobné materiály
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketingový záměr - prezentace firmy
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - referát
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - zkouška
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - okruhy ke zkoušce
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - služby
- UCE - Účetnictví - marketing a managament
- E - Ekonomie - Kontrola marketingových plánů a informační soustava
- E - Ekonomie - Marketingová situační analýza
- E - Ekonomie - Marketingové cíle a strategie
- E - Ekonomie - Marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingový vývoj
- E - Ekonomie - Marketing 1
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing a prodejní činnosti
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
- MKT - Marketing - Marketing
- MKT - Marketing - Marketingový mix
- MKT - Marketing - Pokrytí trhu a marketingový výzkum
- E - Ekonomie - marketingový mix
- E - Ekonomie - marketing
- MKT - Marketing - Marketingová strategie a filozofie
- MKT - Marketing - Marketingový systém řízení
- MKT - Marketing - Dodržování marketingových zásad
- MKT - Marketing - Marketingový výzkum a jeho metody
- E - Ekonomie - Marketing - nástroje marketingového mixu
- E - Ekonomie - Marketing a jeho význam pro řízení podniku
- E - Ekonomie - Marketing, marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce řízení podniku
- E - Ekonomie - Produkt a cena v marketingovém pojetí
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing 3
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - výrobek
- E - Ekonomie - Marketing a vnitřní obchod
- E - Ekonomie - Marketing - část I
- E - Ekonomie - Marketing - část II
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
- E - Ekonomie - Podniková ekonomie- marketing
- MKT - Marketing - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing, průzkum trhu
- E - Ekonomie - Nástroje marketingu
- MKT - Marketing - Chování spotřebitele, trh a cílený marketing, stimulování
- MKT - Marketing - Prostředí marketingu, MIS, marketingový výzkum
- MKT - Marketing - Vznik, vývoj a význam marketingu, podnikatelské koncepce
- AJ - Anglický jazyk - MARKETING
- E - Ekonomie - Marketing - charakteristika
- E - Ekonomie - Marketing - marketingový mix
- MKT - Marketing - Základy marketingu
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce
- E - Ekonomie - Komunikacni prostredky marketingu
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - MO5 Marketing
- MKT - Marketing - Marketing obecně
- E - Ekonomie - Marketing a marketingový plán
- E - Ekonomie - marketingový mix
- E - Ekonomie - Nákupní marketing
- E - Ekonomie - Komunikacniprostredky marketingu
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - a) Marketingový systém řízení, struktura firemního strategického plánu
- MKT - Marketing - Analýza marketingového prostředí
- MKT - Marketing - Marketing obecně
- MKT - Marketing - marketing v podnikatelské praxi
- MKT - Marketing - Marketingová komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - distribuce
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace, reklama
- MKT - Marketing - marketingový mix
- MKT - Marketing - Trh - z hlediska marketingu
- MKT - Marketing - Vytváření marketingového mixu - výrobek
- MKT - Marketing - Využití marketingu v řízení podniku
- MKT - Marketing - význam marketingového výzkumu v MK řízení
- MKT - Marketing - Řízení a marketing firem
- MNG - Management - Marketingový informační systém
- E - Ekonomie - marketing
- E - Ekonomie - marketing - maturita
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - MARKETINGOVÝ MIX
- EKO - Ekonomika - 17. Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- Zákl. M - Základy marketingu - Základy marketingu - databáze otázek
- MMX - Marketingový mix - Marketingový mix - databáze otázek
- AJ - Anglický jazyk - Marketing the product, advertising, sales promotion
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Přímý marketing
- MKT - Marketing - marketingove komunikacni nastroje -tesco
Copyright 2024 unium.cz