- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiál15. Maturitní otázka
Marketing, marketingový mix ( výrobek, cena, propagace, distribuce)
Marketingový mix
výrobek
cena
distribuce
propagace
Výrobek
totální (komplexní) výrobek
vyjadřuje a upřesňuje vztah mezi prodávajícím a kupujícím, nikdy kupující nekupuje výrobek pouze pro jeho užitné vlastnosti, ale hodnotí celou řadu dalších aspektů – dodá-li prodávající zboží až do domu, je-li to zdarma, dále instalace, servis záruční a pozáruční, délka záruky, cena, možnost koupě výrobku na splátky
tyto aspekty lze seřadit do tří sestav, které nazýváme: 1. vrstva – jádro výrobku
2. vrstva výrobku
3. vrstva výrobku (slupka)
Jádro – výrobek samotný
marketingový mix slouží výrobcům při konkurenčním boji o zákazníka
životní cyklus výrobku
výrobek se na trhu nachází v určité fázi své zralosti
rozlišujeme čtyři fáze zralosti výrobku: 1) zavedení výrobku na trh (otazníky)
2) růst (hvězdy)
3) stagnace, plná zralost ( dojné krávy)
4) pokles (psi)
Zavedení výrobku na trh
vysoké náklady na reklamu, tržby ale zatím nízké, různé typy cenových strategií ( někteří výrobci při zavádění výrobku na trh nasadí nízké zaváděcí ceny, například kosmetika, někteří naopak ocení novinku vysokou cenou, například elektronika)
Růst
opět vysoké náklady na reklamu, tržby rostou, zájem výrobce je, aby tato fáze byla co nejstrmější ( za kratší časový úsek rychleji rostou tržby)
Zralost, stagnace
všichni potenciální zákazníci již výrobek okusili, je to maximum možných tržeb, někteří zákazníci se vrátí ke své původní značce, někteří zákazníci si výrobek oblíbí a zůstanou mu věrni
zájem každého výrobce je co možná nejvíce tuto fázi prodloužit, takže se stále vyplatí investovat do reklamy, připomínat se zákazníkům
Pokles
tržby klesají, již se nevyplatí investovat do propagace, zájem zákazníků o výrobek slábne
výrobce si nesmí dovolit být nepřipraven na tuto fázi
musí mít v záloze jiný výrobek, který mu zajistí tržby, díky kterému neuvolní místa konkurenci na trhu
musí mít vyřešenou tzv. inovační řadu
Inovace
výrobce musí umět správně načasovat přípravu modernizace, inovace výrobku, který již má na trhu nebo musí mít vyvinut výrobek zcela nový
taková příprava je časově i finančně velmi náročná
inovaci výrobku je třeba zahájit, když předchozí výrobek je na trhu ve fázi růstu a do firmy již plynou peníze z tržeb
inovovaný výrobek musí zavést na trh tehdy, když ten předchozí je ve fázi zralosti
Značka – má dva významy
marketingový význam – odlišuje výrobek od ostatních výrobků na trhu
finanční význam – je součástí dlouhodobého nehmotného majetku firmy, dobrá a zavedená značka má svou cenu, zvyšuje celkovou hodnotu firmy, dobrá značka se dá prodat
Můžeme se setkat se dvěma typy značek:
značka výrobce – například Coca-cola, Adidas
značka obchodu – delvita, penny market
Cena
cena je směnná hodnota zboží, nebo-li vyjadřuje v jakém poměru se směňuje zboží za peníze, peníze za zboží, zboží za zboží
Cena se skládá z :
nákladů
marže ( obchodní rozpětí)
daní (DPH, některé spotřební daně)
pokud se směňuje zboží za zboží říkáme tomu barterový obchod
Cena mívá různá označení:
cena pracovní síly se nazývá plat, mzda
cena za poštovní služby se nazývají poštovné
cena za pojištění se nazývá pojistné
cena za pronájem nájemné
cena za vzdělávání školné
cena za ohodnocení poskytnuté služby spropitné
cena za půjčení peněz úrok
cena za pronájem půdy renta
cena za poskytnutou přepravu jízdné
Při stanovení ceny bereme v úvahu tyto aspekty:
naše výrobní náklady
v jaké fázi životního cyklu se výrobek nachází
jak dlouhá je cesta výrobku od výrobce ke konečnému spotřebiteli ( pokud je mezi nimi nějaký velkoobchod, maloobchod, agent, broker, ti všichni si započítají svou marži a výr
Vloženo: 7.02.2011
Velikost: 67,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu E - Ekonomie
Podobné materiály
- E - Ekonomie - Marketing, průzkum trhu
- MKT - Marketing - Chování spotřebitele, trh a cílený marketing, stimulování
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketingový záměr - prezentace firmy
- E - Ekonomie - Kontrola marketingových plánů a informační soustava
- E - Ekonomie - Marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingový vývoj
- MKT - Marketing - Marketingový mix
- MKT - Marketing - Pokrytí trhu a marketingový výzkum
- E - Ekonomie - marketingový mix
- MKT - Marketing - Marketingový systém řízení
- MKT - Marketing - Dodržování marketingových zásad
- MKT - Marketing - Marketingový výzkum a jeho metody
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - výrobek
- MKT - Marketing - Prostředí marketingu, MIS, marketingový výzkum
- E - Ekonomie - Marketing - marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketing a marketingový plán
- E - Ekonomie - marketingový mix
- MKT - Marketing - a) Marketingový systém řízení, struktura firemního strategického plánu
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - distribuce
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace, reklama
- MKT - Marketing - marketingový mix
- MNG - Management - Marketingový informační systém
- E - Ekonomie - MARKETINGOVÝ MIX
- MMX - Marketingový mix - Marketingový mix - databáze otázek
Copyright 2024 unium.cz