- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálMarketing
= způsob řízení hospodářské činnosti pomocí trhu
řízením = usměrňování prvků a činností v soustavě ke stanovenému cíli
cílem = zajistit co nejúspěšnější prodej našich výrobků a služeb, a tím i trvale příznivější zisk
marketing vychází z trhu, a to především z poptávky - nejde pouze o průzkum poptávky současné, ale o průzkum přetváření současné na budoucí poptávku
- tyty poznatky musí podniky promítat do svých programů (jak výrobních, tak programních služeb)
VÝZNAM MARKETINGU:
napomáhá ke zvyšování kvality podnikatelských rozhodnutí
napomáhá ke zvyšování kvality výrobků
podceňuje technický pokrok
zvyšuje zaměstnanost
ZÁKLADNÍ PODNIKATELSKÁ KONCEPCE:
1.) výrobní * podnik předpokládá, že kupující dává přednost nízkým cenám výrobku => vysoký objem výroby => snížení nákladů => zisk bude vyšší
* zdůrazňuje silný technický rozvoj s vysokou produktivitou práce
2.) výrobková * bude se předpokládat, že zákazník bude preferovat výrobky nejvyšší kvality, ale i vyšší ceny
* založena na kvalitě a výjimečnosti
* zdrojem zisku budou vyšší ceny
3.) prodejní => předpokládá se, že zákazník se nemusí rozhodovat pro koupi toho
výrobku sám a že je ho při koupi třeba zmanipulovat
=> založeno na značné reklamě a propagaci
=> klade se důraz na výrobek, nikoliv na přání zákazníka
=> zdrojem zisku je vysoký objem prodeje
4.) marketingová => klade důraz na přání zákazníka
=> nejprve určí přání zákazníků, pak řeší výrobu a distribuci
=> přání zákazníka zjišťuje průzkumem trhu
=> zdrojem zisku = pravděpodobnost prodeje všech výrobních
výrobků za ceny, které by obsahovaly vyhovující zisk
5.) sociální (ekologická) => podnik přepokládá, že jeho jméno a popularita zvýší důraz
na celospolečenské zájmy, zejména na ochranu ŽP, a tak se neorientuje na všechna přání zákazníků, pouze na ta, co respektují hlediska a zdraví způsob života
PROSTŘEDÍ MARKETINGU:
=> marketingová rozhodnutí vznikají na základě různých vlivů
vlivy - vnitřní - finanční situace, vybavenost, organizace a řízení, technický rozvoj, lidské zdroje
- vnější - mikroprostředí => zákazníci, obchodní partneři, konkurence
- makroprostředí => přírodní prostředí, politické prostředí, technologie,
demografické prostředí, kulturní prostředí,
ekonomické prostředí
MIS = marketingový informační systém
= systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací, pro plánování, organizování, řízení a kontrolu marketingových oblastí
- základní informace získáme pomocí marketingového výzkumu, součástí je průzkum trhu
METODY PRŮZKUMU TRHU:
a) od stolu => zkoumání statistických změn ve spotřebě, přehledu cen, výkyvy prodeje
v sezónách, životnost jednotlivých druhů zboží, rozbor cest, účinnost
propagace, systém oběhu informací
b) průzkum terénu => předmětem jsou 3 činitelé - zákazníci
- zboží
- konkurence
1.) zákazníci - jde o průzkum motivace, zda prodávané výrobky odrážejí jejich přání, zvyklosti, odhad jejich kupní síly, tímto průzkumem se snaží odpovědět na otázku co se má prodávat, kolik se koho má prodat? , jak? , kdy? , za kolik?
2.) zboží - zkoumá se užitkovost výrobku, kvalita, cena, vnější vzhled balení
3.) konkurence => zkoumá se jakými metodami pracuje, zda nabídku
bude omezovat nebo rozšiřovat, zda-li nemá v zásobě další
lepší výrobek
=> na základě průzkumu trhu se provede cílený marketing (už sena něco zaměřím)
cílený marketing obsahuje 3 základní etapy:
segmentace trhu => nalezení skupin zákazníků, které jsou uvnitř tzv. homogenní
(stejnorodé zaměření)
- skupiny zákazníků, které mají velmi podobné potřeby
výhody segmentace:
lépší uspokojení potřeb zákazníka
lze přizpůsobit výrobek zákazníkovi
efektivnější distribuce
získání konkurenční výhody
kritéria segmentace:
určitá skupina musí mít určité potřeby společné
segment musí být dostatečně velký, dostupný a poměrně stabilní
musí být možnost vytvořit speciální marketingový mix
hledisko segmentací:
=> vybírání a soustředění na určité segmenty
demografické
geografické
psychologické
tržní zacílení => vyhodnocení segmentu
tržní umístění => způsob vnímaní výrobku jeho zákazníky v porovnání
s výrobky konkurenčními
marketingový mix
= kombinace základních prvků marketingu, prvky marketingu jsu označovány 4P
do prvků patří: 1.) výrobek ( Product
2.) cena ( Price
3.) cesty prodeje ( Place
4.) stimulování prodeje ( Promotion
1.)VÝROBEK ( PRODUCT
=> když chce podnik vyrábět nějaký výrobek musí vyřešit následující otázky
jak se bu
Vloženo: 7.03.2011
Velikost: 92,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu E - Ekonomie
Podobné materiály
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketingový záměr - prezentace firmy
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - referát
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - zkouška
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - okruhy ke zkoušce
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - služby
- UCE - Účetnictví - marketing a managament
- E - Ekonomie - Kontrola marketingových plánů a informační soustava
- E - Ekonomie - Marketingová situační analýza
- E - Ekonomie - Marketingové cíle a strategie
- E - Ekonomie - Marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingový vývoj
- E - Ekonomie - Marketing 1
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing a prodejní činnosti
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
- MKT - Marketing - Marketing
- MKT - Marketing - Marketingový mix
- MKT - Marketing - Pokrytí trhu a marketingový výzkum
- E - Ekonomie - marketingový mix
- MKT - Marketing - Marketingová strategie a filozofie
- MKT - Marketing - Marketingový systém řízení
- MKT - Marketing - Dodržování marketingových zásad
- MKT - Marketing - Marketingový výzkum a jeho metody
- E - Ekonomie - Marketing - nástroje marketingového mixu
- E - Ekonomie - Marketing a jeho význam pro řízení podniku
- E - Ekonomie - Marketing, marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce řízení podniku
- E - Ekonomie - Produkt a cena v marketingovém pojetí
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing 3
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - výrobek
- E - Ekonomie - Marketing a vnitřní obchod
- E - Ekonomie - Marketing - část I
- E - Ekonomie - Marketing - část II
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
- E - Ekonomie - Podniková ekonomie- marketing
- MKT - Marketing - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing, průzkum trhu
- E - Ekonomie - Nástroje marketingu
- MKT - Marketing - Chování spotřebitele, trh a cílený marketing, stimulování
- MKT - Marketing - Prostředí marketingu, MIS, marketingový výzkum
- MKT - Marketing - Vznik, vývoj a význam marketingu, podnikatelské koncepce
- AJ - Anglický jazyk - MARKETING
- E - Ekonomie - Marketing - charakteristika
- E - Ekonomie - Marketing - marketingový mix
- MKT - Marketing - Základy marketingu
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce
- E - Ekonomie - Komunikacni prostredky marketingu
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - MO5 Marketing
- MKT - Marketing - Marketing obecně
- E - Ekonomie - Marketing a marketingový plán
- E - Ekonomie - marketingový mix
- E - Ekonomie - Nákupní marketing
- E - Ekonomie - Komunikacniprostredky marketingu
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - a) Marketingový systém řízení, struktura firemního strategického plánu
- MKT - Marketing - Analýza marketingového prostředí
- MKT - Marketing - Marketing obecně
- MKT - Marketing - marketing v podnikatelské praxi
- MKT - Marketing - Marketingová komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - distribuce
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace, reklama
- MKT - Marketing - marketingový mix
- MKT - Marketing - Trh - z hlediska marketingu
- MKT - Marketing - Vytváření marketingového mixu - výrobek
- MKT - Marketing - Využití marketingu v řízení podniku
- MKT - Marketing - význam marketingového výzkumu v MK řízení
- MKT - Marketing - Řízení a marketing firem
- MNG - Management - Marketingový informační systém
- E - Ekonomie - marketing
- E - Ekonomie - marketing - maturita
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - MARKETINGOVÝ MIX
- EKO - Ekonomika - 17. Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- Zákl. M - Základy marketingu - Základy marketingu - databáze otázek
- MMX - Marketingový mix - Marketingový mix - databáze otázek
- AJ - Anglický jazyk - Marketing the product, advertising, sales promotion
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Přímý marketing
- MKT - Marketing - marketingove komunikacni nastroje -tesco
Copyright 2023 unium.cz. Abychom mohli web rozvíjet a dále vylepšovat podle preferencí uživatelů, shromažďujeme statistiky o návštěvnosti, a to pomocí Google Analytics a Netmonitor. Tyto systémy pro unium.cz zaznamenávají, které stránky uživatel na webové stránce navštívil, odkud se na stránku dostal, kam z ní odešel, jaké používá zařízení, operační systém či prohlížeč, či jaký má preferenční jazyk. Statistiky jsou anonymní, takže unium.cz nezná identitu návštěvníka a spravuje cookies tak, že neumožňuje identifikovat konkrétní osoby. Používáním webu vyjadřujete souhlas použitím cookies a následujících služeb: