- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálde jmenovat
jaké bude mít vlastnosti
jaký bude mít vzhled – image komplexní výrobek
v jakém bude balení (obalu)
jaký bude mít životní cyklus
kdy bude potřeba vyrobit nový výrobek
=> pokud má podnik tuto představu, hovoříme o KOMPLEXNÍM VÝROBKU
-jestliže podnik vyřeší užitné vlastnosti a výrobek bude řešit jeho problém, tak se jedná o TOTÁLNÍ VÝROBEK
totální výrobek se skládá ze 3 vrstev:
jádro výrobku => užitné vlastnosti
Hmotná podoba výrobku včetně vnějších znaků - značka
- obal
- design
- styl
- kvalita
3. SLUŽBY SPOJENÉ S VÝROBKEM
značka => identifikuje zboží určitého výrobce, pomocí jména, symbolu, čísla
=> pomáhá k identifikaci výrobku a odlišuje se tím od konkurence
=> může být záruka kvality (ne vždycky)
=> základ komunikace se zákazníkem
=> usnadňuje zavádění výrobku na trh
=> součástí značky je OBCHODNÍ ZNAČKA, je součástí výrobku, je pevně chráněna
důležité vlastnosti značky:
rozlišovací schopnost (tvar, barva)
snadná vyslovitelnost
umožní registraci a právní ochranu
při volbě značky jsou 2 možnosti:
buď je prosazována značka výrobce (kmenová značka), která pokryje mnoho výrobků 1 značkou, usnadňuje reklamu
nebo
zavádění vlastní značky (individuální značka), která se používá u podniků, které vyrábí a prodávají široký sortiment odlišných výrobků
OBAL => funkcí je ochrana zboží při dopravě, skladování, ale i při prodeji
=> musí upoutat pozornost svým tvarem, kombinací barev, materiálem
=> musí vyvolat přání koupit si výrobek (stručný popis, atraktivní obrázek)
=> musí být zapamatovatelný (barva, značka)
DESIGN => je výsledkem technických a marketingových činností, které zajišťují
soulad funkční (vnitřních) a vzhledové charakteristiky výrobku
STYL => souhrn estetických vyjádření vlastností výrobku, kombinace tvarů, kombinace barev
=> cílem je, aby se výrobek zákazníkovi líbil
=> jestliže je přijat většinou zákazníků může přerůst v MÓDU
kvalita = jakost
=> používá se ve dvojím smyslu:
a) ve smyslu přání odběratele: - odběratel požaduje od výrobku konkrétní stupeň užitečných vlastností
b) ve smyslu právním – výrobek je v souladu s právními normami
služby spojené s výrobkem
dodávka a prodejní služby => technické služby a servis (technická dokumentace, prospekty, ceníky, poradenské služby, doprava do domácnosti)
instalace => některé podniky při koupi výrobku zajišťují i jeho instalaci na místě spotřeby (instalace praček, instalace elektrospotřebiče, instalace bazénů)
záruka => záruka na vady, které se vyskytnou po převzetí zboží
bezplatná oprava
většinou 2 roky
úvěr: ( a) obchodní úvěr => určitá doba, po kterou zákazník nemusí zaplatit výrobek
( b) na splátky =>měsíční platba
ŽIVOTNÍ CYKLUS VÝROBKU
=> mívá 4 fáze
=> každé fáze jsou charakterizovány (jinou výší výdajů, ceny, prodeje, zisku, distribucí, ale i reklamou)
=> při posuzování životního cyklu bereme v úvahu:
- skupiny výrobků, uspokojující některou z lidských potřeb
- část výrobků, která se liší svým použitím, řešením, designem
- značkové výrobky – životnost je různorodá a těžko ji předvídají
fáze životního cyklu:
3.
zralost
2. 4.
1. růst úpadek
uvedení
1. zavádění, uvedení výrobku
poptávka bude nízká
nízká míra zisku
výroba bude zpočátku ztrátová
musím se rozhodnout, zda budou nízké nebo vysoké ceny
- podnik může použít strategii nízkých cen, ale přepokládá to velkou reklamu, od počátku získat velký počet zákazníků, vytvořit vysoký objem prodeje v budoucnosti a snaha získat větší tržní podíl
NEBO
- můžeme použít strategii vyšších cen, zde se vynaloží nižší náklady na reklamu, a tím se zaměříme jen na určitý segment zákazníků, od něj získám maximální zisk a rychle navrátit vynaložené prostředky na uvádění na trh
2. růst
informovanost zákazníků je vyšší, prodej začíná stoupat, náklady klesají a podnik začíná dosahovat zisku, většinou cena je stále vysoká (výrobek se prodává za vyšší ceny)
3. zralost
nejdelší fáze, poptávka je nejvyšší, zisk je též nejvyšší, ale konkurence je už intenzivní, výrobce hledá nové segmenty, snaží se výrobek inovovat (mění vlastnosti) = zlepšení
4. úpadek
snižuje se poptávka v důsledku změn na trhu a snižuje se i zisk a rostou náklady
podnik musí mít v zásobě nový výrobek
- ne všechny výrobky musí mít všechny 4 fáze
- mohou být odchylky v životním cyklu výrobku:
např.: a) móda => (uvedení, růst, úpadek)
b) výstřelky => (uvedení, úpadek)
c) styl => v každé době převládá určitý styl, s tím, že se vytratí, aby se po čase obnovil
vývoj nového výrobku
=> skládá se z několika kroků:
výběr námětu
=> vybírá se
Vloženo: 7.03.2011
Velikost: 92,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu E - Ekonomie
Podobné materiály
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketingový záměr - prezentace firmy
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - referát
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - zkouška
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - okruhy ke zkoušce
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - služby
- UCE - Účetnictví - marketing a managament
- E - Ekonomie - Kontrola marketingových plánů a informační soustava
- E - Ekonomie - Marketingová situační analýza
- E - Ekonomie - Marketingové cíle a strategie
- E - Ekonomie - Marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingový vývoj
- E - Ekonomie - Marketing 1
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing a prodejní činnosti
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
- MKT - Marketing - Marketing
- MKT - Marketing - Marketingový mix
- MKT - Marketing - Pokrytí trhu a marketingový výzkum
- E - Ekonomie - marketingový mix
- MKT - Marketing - Marketingová strategie a filozofie
- MKT - Marketing - Marketingový systém řízení
- MKT - Marketing - Dodržování marketingových zásad
- MKT - Marketing - Marketingový výzkum a jeho metody
- E - Ekonomie - Marketing - nástroje marketingového mixu
- E - Ekonomie - Marketing a jeho význam pro řízení podniku
- E - Ekonomie - Marketing, marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce řízení podniku
- E - Ekonomie - Produkt a cena v marketingovém pojetí
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing 3
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - výrobek
- E - Ekonomie - Marketing a vnitřní obchod
- E - Ekonomie - Marketing - část I
- E - Ekonomie - Marketing - část II
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
- E - Ekonomie - Podniková ekonomie- marketing
- MKT - Marketing - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing, průzkum trhu
- E - Ekonomie - Nástroje marketingu
- MKT - Marketing - Chování spotřebitele, trh a cílený marketing, stimulování
- MKT - Marketing - Prostředí marketingu, MIS, marketingový výzkum
- MKT - Marketing - Vznik, vývoj a význam marketingu, podnikatelské koncepce
- AJ - Anglický jazyk - MARKETING
- E - Ekonomie - Marketing - charakteristika
- E - Ekonomie - Marketing - marketingový mix
- MKT - Marketing - Základy marketingu
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce
- E - Ekonomie - Komunikacni prostredky marketingu
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - MO5 Marketing
- MKT - Marketing - Marketing obecně
- E - Ekonomie - Marketing a marketingový plán
- E - Ekonomie - marketingový mix
- E - Ekonomie - Nákupní marketing
- E - Ekonomie - Komunikacniprostredky marketingu
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - a) Marketingový systém řízení, struktura firemního strategického plánu
- MKT - Marketing - Analýza marketingového prostředí
- MKT - Marketing - Marketing obecně
- MKT - Marketing - marketing v podnikatelské praxi
- MKT - Marketing - Marketingová komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - distribuce
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace, reklama
- MKT - Marketing - marketingový mix
- MKT - Marketing - Trh - z hlediska marketingu
- MKT - Marketing - Vytváření marketingového mixu - výrobek
- MKT - Marketing - Využití marketingu v řízení podniku
- MKT - Marketing - význam marketingového výzkumu v MK řízení
- MKT - Marketing - Řízení a marketing firem
- MNG - Management - Marketingový informační systém
- E - Ekonomie - marketing
- E - Ekonomie - marketing - maturita
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - MARKETINGOVÝ MIX
- EKO - Ekonomika - 17. Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- Zákl. M - Základy marketingu - Základy marketingu - databáze otázek
- MMX - Marketingový mix - Marketingový mix - databáze otázek
- AJ - Anglický jazyk - Marketing the product, advertising, sales promotion
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Přímý marketing
- MKT - Marketing - marketingove komunikacni nastroje -tesco
Copyright 2024 unium.cz