- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
přednáška 2
BM03 - Městské komunikace
Hodnocení materiálu:
Vyučující: Ing. Martin Smělý
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálModernizace výuky na Fakultnull stavební VUT v Brnnull
v rámci bakalánullských a magisterských studijních programnull
CZ.04.1.03/3.2.15.2/0292
Název kurzu: Mnullstské komunikace
PnullEDNÁŠKA nullÍSLO 2
Šínullkové usponulládání mnullstských komunikací
Brno 2010
2
2.1 Literatura
- nullSN 73 6110 Projektování místních komunikací (leden 2006).
- nullSN 73 6101 Projektování silnic a dálnic (nullíjen 2004).
- nullSN 73 6100-1 (736100) Názvosloví pozemních komunikací - nullást 1: Základní
názvosloví (listopad 2008).
- nullSN 73 6100-2 (736100) Názvosloví pozemních komunikací - nullást 2: Projektování
pozemních komunikací (listopad 2008).
- TP 171 Vlenullné knullivky pro ovnullnullování prnulljezdnosti smnullrových prvknull pozemních
komunikací (2005).
2.2 Terminologie
- Prostor místní komunikace - prostor nad tou nullástí komunikace, která slouží
venullejnému dopravnímu provozu (vozidlnullm i chodcnullm), pnullíp. pobytu, dopravnull statické
i dynamické vnulletnnull pásnull zelennull a v úsecích mimo území zastavnullné nebo zastavitelné
vnulletnnull tnulllesa místní komunikace. Dnulllí se na hlavní dopravní prostor a pnullidružený
prostor. U komunikací funknullní podskupiny D1 se dnulllí na dopravní prostor a na
pobytový prostor, u komunikací funknullní podskupiny D2 se jedná pouze o dopravní
prostor. Prostor místní komunikace je vymezen bunull ulinullní nullarou (stavbami,
oplocením), nebo vnnulljším okrajem pásu pro chodce nebo obdobné plochy. Tnullleso
místní komunikace mimo území zastavnullné nebo zastavitelné je ohraninulleno spodním
okrajem a vnnulljšími okraji stavby místní komunikace, kterými jsou vnnulljší okraje
zaoblených hran zánulleznull nulli zaoblených pat náspnull, vnnulljší hrany silninullních nebo
záchytných pnullíkopnull nebo rigolnull nebo vnnulljší hrany pat opnullrných zdí, tarasnull, koruny
obkladních nebo zárubních zdí nebo zánulleznull nad tnullmito zdmi. Pokud šínullka postranního
dnulllicího pásu (zeleného pásu) mezi hlavním dopravním prostorem a pruhy/pásy pro
chodce a/nebo cyklisty pnullesáhne šínullku 8,00 m (u komunikací funknullní skupiny
B 3,00 m), pak se zpravidla jedná o samostatné MK pro chodce a/nebo cyklisty
funknullní podskupiny D2.
- Typ pnullínullného usponulládání místní komunikace - oznanullení pro soubor technických
rozlišujících znaknull spolenullných pro urnullitou místní komunikaci téhož pnullínullného
usponulládání, stanovené návrhové rychlosti a režimu provozu. Oznanulluje se písmenným
znakem podle tabulky tab. 2.1.
- Hlavní dopravní prostor - nullást prostoru místní komunikace u komunikací funknullních
skupin A, B a C s postranními obrubníky vymezená vnnulljším okrajem bezpenullnostního
odstupu, u komunikací bez postranních obrubníknull vymezená šínullkou mezi vodicím
a/nebo záchytným bezpenullnostním zanullízením, u komunikací bez tnullchto zanullízení
vymezená šínullkou koruny komunikace. Do hlavního dopravního prostoru se zaponullítává
stnullední dnulllicí pás do šínulle 20 m, popnull. stnullední zvýšený (i nezvýšený) tramvajový pás, se
všemi v nich umístnullnými zanullízeními (svodidly, stožáry apod.) a pruhy autobusové
a/nebo trolejbusové, cyklistické, parkovací a parkovací pásy. U komunikace smnullrovnull
nerozdnulllené je hlavní dopravní prostor totožný s volnou šínullkou komunikace.
U komunikace smnullrovnull rozdnulllené se volná šínullka rozpadá na dílnullí volné šínullky.
- Dopravní prostor - nullást prostoru místní komunikace u komunikací funknullní
podskupiny D1, která slouží smíšenému provozu.
- Pnullidružený dopravní prostor - nullást prostoru místní komunikace mezi hlavním
dopravním prostorem a vnnulljším okrajem prostoru místní komunikace. Je využíván
statickou i dynamickou dopravou a zejména chodci a cyklisty. Je to prostor nad
3
pnullidruženými pruhy/pásy a/nebo chodníky vnulletnnull zelennull, pokud se nejedná o postranní
pás, jehož šínullka je vnulltší než 8,00 m, resp. 3,00 m.
- Pobytový prostor - prostor sloužící nedopravním únullelnullm (odponullinek, relaxace, zelenull,
parková úprava apod.). U komunikací funknullní podskupiny D1 je sounullástí prostoru
místní komunikace, u komunikací funknullních skupin B a C mnullže být sounullástí
pnullidruženého dopravního prostoru, nebo je umístnulln vnnull prostoru místní komunikace
(obvykle mezi pásem pro chodce a zástavbou).
- Parkovací záliv - parkovací pruh/pás, který není souvislý v celé délce mezi
knulližovatkami (mnullže mít jedno a více stání).
- Pnullechodový úsek - úsek místní komunikace funknullní skupiny a pnullípadnnull B, který
prochází územím nullídce zastavnullným nebo nezastavnullným, pnullípadnnull plochou územních
rezerv mezi dálnicí/rychlostní silnicí a místní rychlostní/sbnullrnou komunikací.
2.3 Skladební prvky místních komunikací
Pnulli navrhování meziknulližovatkových úseknull místních komunikací se použije skladebních prvknull
uvedených v tabulce 2.1. Vychází se pnullitom z funknullních potnulleb dopravních a urbanistických
jednotlivých komunikací. Podle funknullních skupin místních komunikací, podle návrhových
intenzit a podle žádoucích potnulleb nabídky pro rnullzné únullastníky dopravy se použijí pnullíslušné
skladební prvky a stanoví se ponullet jednotlivých dopravních pruhnull.
Pnullínullné usponulládání prostoru místní komunikace je patrné z obrázku 2.5 a tramvajového pásu
z obrázknull 2.6, 2.7, 2.8.
Zpnullsob použití skladebních prvknull stanovují následující kapitoly.
Pnulli návrhu pnullínullného usponulládání místních komunikací nejsou pnullípustné kombinace nejmenších
hodnot skladebních prvknull a nejsou také vhodné kombinace hodnot nejvnulltších. Užití
kombinace nejmenších skladebních prvknull je pnullípustné pouze v odnullvodnnullných pnullípadech pnulli
rekonstrukcích v omezeném stávajícím prostoru místní komunikace a pnulli ovnullnullení
prnulljezdnosti.
Tab. 2.1 Skladební prvky šínullkového usponulládání místních komunikaci
Oznanullení
Název
skladebního
prvku
Šínullka v m Použití Poznámka
a jízdní pruh
3,50
3,25; 3,00
3,00; 2,75
(2,50-2,25)d)
Na rychlostních komunikacích.
Na sbnullrných komunikacích.
Na obslužných komunikacích.
Jízdní pruh komunikace
v prnullmyslové zónnull v šínulli
3,50m, v odnullvodnnullných
pnullípadech 3,25 – 3,00 m.
a1, a2 jízdní pruh
3,25; 3,00
3,00; 2,75
(2,50-2,25)d)
Na sbnullrných komunikacích.
Na obslužných komunikacích.
Pnulli rnullzných šínullkách pruhnull
v jednom jízdním pásu.
c zpevnnullná krajnice 2,50; 2,00
Na rychlostních komunikacích
a na sbnullrných komunikacích
v pnullechodových úsecích.
Podle nullSN 73 6101
(na pnullechodových úsecích)
e nezpevnnullná krajnice 0,50
Na pnullechodových úsecích
rychlostních a sbnullrných
komunikací a na komunikacích
bez chodníknull.
Na úsecích s bezobrubníkovou
úpravou (viz obrázky 3.9, 3.10,
3.24 -3.27)
cP
parkovací
a zastavovací
pruh
2,25; 2,00
(1,80 ve
stísnnullných
pomnullrech) e)
Na sbnullrných a obslužných
komunikacích.
Platí jen pnulli podélném stání.
Mnullže být pnullerušen vysazenými
chodníkovými plochami. f)
cPS parkovací 4,50 – 5,00 Na obslužných komunikacích Šikmá a kolmá stání podle
4
pás (v odnullvodnnullných pnullípadech
i na sbnullrných komunikacích).
nullSN 73 6056.
aT
tramvajový
pás
nezvýšený g)
7,00 (6,00)
ve
stísnnullných
pomnullrech)
Pnulli rekonstrukcích na sbnullrných
komunikacích ve stávající
zástavbnull, standardnnull na
obslužných komunikacích
a v pnullších zónách.
Viz obrázek 3.6.
v odnullvodnnullných pnullípadech je
pnullipuštnullno pojíždnullní
nekolejovými vozidly. Ve
smnullrových obloucích nutno
rozšínullit.
aT tramvajový pás zvýšený
Nejménnull
8,00
Nejménnull
7,00
Traknullní stožár v ose zvýšeného
pásu.
Pnulli tramvajovém pásu bez
traknullního stožáru.
Viz obrázek 3.7 v místnull
zastávek viz obrázek 3.8
a podle nullSN 73 6425.
aB
autobusový
nebo
trolejbusový
pruh
3,50
3,50; 3,25
3,25; 3,00
Na rychlostních komunikacích.
Na sbnullrných komunikacích.
Na obslužných komunikacích.
Dopravnnull vyznanullen a oddnulllen
opticky. h)
aC jízdní pruh pro cyklisty 1,00 V hlavním i pnullidruženém dopravním prostoru.
Bezpenullnostní odstupy viz tab.
3.2. Nejmenší šínullka zpevnnullné
nullásti pruhu 0,75 m.
aCH pruh pro chodce 0,75 Na chodnících nebo stezkách pro chodce. i)
Nejménnull 2 pruhy (1,50 m).
v odnullvodnnullných pnullípadech 1
pruh. Bezpenullnostní odstup viz
tab. 3.2.
d stnullední dnulllicí pás
nejménnull
3,00
nejménnull
2,00
nejménnull
1,50 (1,00
ve
stísnnullných
pomnullrech
ve
funknullních
skupinách B
i C)
Na rychlostních komunikacích.
Na sbnullrných komunikacích.
Na obslužných komunikacích.
Na dvou i nulltynullpruhových
komunikacích ve smnullrových
obloucích pro oddnulllení
protismnullrných jízdních pruhnull
(možno nahradit betonovým
svodidlem)
Ve stísnnullných pomnullrech
možno šínullku zmenšit až na
šínullku oboustranného svodidla
pnulli zajištnullní možnosti uložení
vedení technického vybavení.
v místech pnullechodu pro chodce
má být nejménnull 2,25 m.
Stnullední dnulllicí pás mnullže tvonullit
také nullada ostrnullvknull. Za dnulllicí
pás není považován samostatný
ostrnullvek do délky 25 m.
dP postranní dnulllicí pás
Nejménnull
1,50 (1,00
ve
stísnnullných
pomnullrech)
Mezi hlavním a pnullidruženým
dopravním prostorem.
Zvnulltší se podle urbanistických
možností a potnulleb uložení
vedení technického vybavení,
zelennull a pnullípadných
ochranných a bezpenullnostních
zanullízení.
cZ zelený pás 1,5 – 8,0
Oddnulllení chodcnull a/nebo
cyklistnull od hlavního
dopravního prostoru.
V pnullidruženém dopravním
prostoru. Ve stísnnullných
podmínkách se pnullipouští
snížení šínullky na 1,00 m.
bO bezpenullnostní odstup 0,25; 0,50; 0,75
Nezbytný odstup dopravního
pruhu urnullitého druhu od
dopravního pruhu odlišného
druhu nebo od pevné pnullekážky.
Hodnoty udává tabulka 3.2.
U jízdního pruhu/pásu pro
motorová vozidla se
bezpenullnostní odstup vkládá
vnnull vodícího proužku. U
jízdního pruhu pro cyklisty je
vodicí proužek sounullástí
bezpenullnostního odstupu.
vD dnulllicí proužek 0,50
Vyznanullení rozmezí mezi
sousedícími protismnullrnými
jízdními pruhy nebo pásy na
smnullrovnull nerozdnulllených
komunikacích (dvou
i nulltynullpruhových). Plní funkci
nezvýšeného dnulllicího pásu; je
V odnullvodnnullných pnullípadech
mnullže být sounullástí
protismnullrných jízdních pruhnull.
Na dvoukruhové komunikaci
musí být doprovázen zákazem
pnulledjíždnullní.
5
vymezen dvnullma podélnými
nullarami souvislými
vodorovného dopravního
znanullení. Doporunulluje se užití
reflexních dopravních knoflíknull
nebo zvýšených tvarovek.
v vodicí proužek 0,50; 0,25
Na vnnulljších stranách smnullrovnull
nerozdnulllené místní
komunikace. S funkcí
odvodnullovacího proužku u
obrubníku nebo na rozhraní
jízdního a parkovacího pruhu.
Na rozhraní jízdního pruhu
s pnullídatnými pruhy se
neznullizuje, pokud nemá funkci
odvodnullovacího proužku.
v1 vodicí proužek 0,50; 0,25
Vnnulljší vodicí proužek smnullrovnull
rozdnulllené místní komunikace.
S funkcí odvodnullovacího
proužku u obrubníku nebo na
rozhraní jízdního
a parkovacího pruhu.
Na rozhraní jízdního pruhu
s pnullídatnými pruhy se
neznullizuje, pokud nemá funkci
odvodnullovacího proužku.
v2 vodicí proužek 0,50; 0,25
Vnitnullní vodicí proužek
smnullrovnull rozdnulllené místní
komunikace (pnullípadnnull s funkcí
odvodnullovacího proužku u
obrubníku).
1. Nezpevnnullná nullást krajnice (e) zaponullítávaná do volné šínullky, nezpevnnullná nullást krajnice pnulli umístnullní vodicích
a bezpenullnostních zanullízení a zpevnnullná krajnice se navrhují podle nullSN 73 6101.
2. Na komunikacích funknullních skupin B a C lze šínullku vodicích proužknull redukovat na 0,25 m. v odnullvodnnullných
pnullípadech a ve stísnnullných pomnullrech lze vodicí proužky u obrubníku zcela vypustit, bude-li vhodným
zpnullsobem navrženo odvodnnullní. Umístnullní vodicích nullar.
3. Šínullkové usponulládání všech místních komunikací musí odpovídat potnullebám hasinullských záchranných sbornull.
4. Šínullka 2,50 - 2,25 m jen v odnullvodnnullných pnullípadech a jen na dvoukruhovém pásu, šínullka 2,50 m na
jednopruhovém pásu pouze s vodícími proužky 0,25 m nebo nezpevnnullnou krajnicí 0,50 m.
5. V odnullvodnnullných pnullípadech 2,75 m.
6. Pokud parkovací pruh/pas není souvislý v celé délce mezi knulližovatkami (mnullže mít jedno a více stání), jedná
se o parkovací záliv.
7. Podél nezvýšeného tramvajového pásu se v zájmu prostorového oddnulllení tramvajových tratí od
automobilové dopravy mají umísnullovat zvýšené tvarovky. Tramvajový pás zvýšený o nejvíce 0,07 m se
posuzuje jako nezvýšený. Tramvajový pás lze také umístit do pnullidruženého dopravního prostoru. Ve zvlášnull
stísnnullných pomnullrech sounullasného stavu je možno snížit šínullku nezvýšeného tramvajového pásu až na 5,70 m.
8. Pokud jsou po autobusovém pruhu vedeni cyklisté a pokud se má umožnit jejich pnulledjíždnullní bez vjetí do
sousedního pruhu rozšínullí se na 4,25 m.
9. Viz zvláštní pnulledpis.
6
Tab. 2.2 Bezpenullnostní odstup v m
Typ pruhu
nebo pásu
Typ sousedního prostoru, pruhu nebo pnullekážky
Jízdní
pruh
Parkovací
pruh
Pnullidružený
prostor
Pruh pro
cyklisty
Pruh
pro
chodce
Pevná
pnullekážka
Stnullední
dnulllící
pás
Zvýšená
obruba na
vnnulljší strannull
hlavního
dopravního
prostoru
Jízdní pruh
nebo pás a,b) - - 0,50 - 0,50 0,50
c) 0,50 šínullka vodícího
proužku
Pruh pro
cyklisty b,d)
-
(0,50)
e)
0,75
(0,50) 0,50
2 . 0,25
f,g) 0,50 0,25 h) -
0,50
(0,25)
Pruh pro
chodce b) 0,50 0,50 - 0,50 - 0,25 - 0,50
Parkovací
pruh - - 0,50
0,75
(0,50) i) 0,50 0,50 - -
Parkovací
pás null 1,00 -
0,75
(0,50) i)
1,00
(0,50) i) 0,50 0,50 - -
Tramvajový
pás 0,25 - 0,50 - 0,50 2,25
j) - 1,30 k)
(1,75) k)
a) Bezpenullnostní odstup se vkládá vnnull vodícího proužku.
b) Bezpenullnostní odstup k pevné pnullekážce, k pnullidruženému dopravnímu prostoru a k pruhu pro chodce se ve
stísnnullných podmínkách a pnulli návrhové/dovolené rychlosti null 30 km/h snižuje na 0,25 m. Pro typy pnullínullného
usponulládání s nezpevnnullnou krajnicí platí vždy 0,50 m (nejmenší šínullka nezpevnnullné krajnice). Stožáry
venullejného osvnulltlení se vždy považují za pevnou pnullekážku.
c) Pro zábradlí se snižuje na 0,25 m.
d) Bezpenullnostní odstup k parkovacímu pásu pro kolmá/šikmá stání se zvnulltší na null 1,00 m, šínullky a usponulládání
bezpenullnostních odstupnull ve vztahu ke stezkám/pásnullm/pruhnullm pro cyklisty.
e) Pnulli protismnullrném pohybu cyklistnull v jednosmnullrné komunikaci.
f) Protismnullrný provoz cyklistnull.
g) Pnulli intenzitách nižších než 120 cyklistnull /h v obou smnullrech se mnullže vypustit.
h) Vzdálenost od zadního líce svodidla, od obrubníku vyššího jak 0,02 m. Podél souvislé zástavby (zejména
bytové s nulletnými vchody/vjezdy) se zvnulltšuje na nejménnull 1,50 m.
i) Ve stísnnullných podmínkách a pnulli návrhové/dovolené rychlosti null 30 km/h.
j) Vzdálenost od osy koleje, pro zábradlí platí 1,75 m.
k) Vzdálenost od osy koleje (vzdálenost 1,30 m je standardní a odpovídá vzdálenosti obruby nástupního
ostrnullvku zastávky nebo obruby zastávkového mysu od osy koleje, vzdálenost 1,75 m je okraj prnulljezdného
prnullnullezu).
2.4 Pnullínullné usponulládání
Pozor na rozlišování jízdních pásnull a pruhnull!
Jízdní pás – dopravní pás (dopravní pás je souvisle zpevnnullná nullást koruny silninullní
komunikace složená z více dopravních pruhnull, mnullže být složena také pouze z jednoho jízdního
pruhu) urnullený pro hlavní silninullní dopravu.
Jízdní pruh – základní nullást jízdního pásu urnullená pro jeden jízdní proud silninullních vozidel
nebo hlavní dopravní pruh jednopruhové silninullní komunikace.
Jízdní pás se navrhuje jako:
a) dvoupruhový až nulltynullpruhový jednosmnullrný,
b) dvoupruhový až nulltynullpruhový obousmnullrný,
c) jednopruhový jednosmnullrný,
d) jednopruhový obousmnullrný s výhybnami.
7
Obr. 2.1 Typické usponulládání dálnice se dvnullma jízdními pásy. Jeden jízdní pás se skládá
vždy ze dvou jízdních pruhnull. Tedy tato dálnice se skládá ze nulltynull jízdních
pruhnull. Neponullítá se do toho polní cesta vedená v soubnullhu s dálnicí. Ta je jedno
pásová jednopruhová únullelová komunikace.
Obr. 2.2 Tato komunikace se skládá z tramvajového a silninullního pásu, tj. ze dvou
jízdních pásnull. Tramvajový pás má dva tramvajové pruhy a silninullní pás má nulltynulli
jízdní pruhy. Ulice Kníninullská, Brno
8
Obr. 2.3 Komunikace se skládá ze tnullí dopravních pásnull. Tedy z jednoho jízdního a ze
dvou chodeckých. Chodecké pásy jsou umístnullny v pnullidruženém dopravním
prostoru. Jízdní pás se skládá ze nulltynull jízdních pruhnull. Dva pruhy jsou
tramvajové. Ulice Vevenullí, Brno.
Obr. 2.4 Komunikace se skládá ze tnullech dopravních pásnull a jízdní pás se skládá ze dvou
jízdních pruhnull. Ulice Resslova, Brno.
9
Tnullípruhové obousmnullrné jízdní pásy se stnulledním jízdním pruhem spolenullným pro oba dopravní
smnullry (pro stnullídavé pnulledjíždnullní) není dovoleno v zastavnullném území navrhovat. Toto
usponulládání není doporunullované ani v extravilánu v nullR. Ve Švédsku jsou takové komunikace
s úspnullchem navrhovány.
Ponullet jízdních pruhnull je závislý na požadované návrhové intenzitnull místní komunikace. Jízdní
pás jednopruhový smí být navržen pouze na komunikacích funknullní skupiny C, a to
v oblastech, kde je beze zbytku vynullešena statická doprava. Na jednopruhové obousmnullrné
komunikaci se znullizují výhybny dle podmínek uvedených dále v textu. Nahrazení výhybny
lokálním rozšínullením komunikace je pnullípustné, pokud splnulluje podmínky dle podmínek
uvedených dále v textu. Komunikace se šesti nebo více jízdními pruhy musí být navrženy
jako smnullrovnull rozdnulllené. Komunikace nulltynullpruhové mohou být smnullrovnull nerozdnulllené jen
v odnullvodnnullných pnullípadech pnulli rekonstrukcích sounullasného stavu ve stísnnullných prostorových
podmínkách. v odnullvodnnullných pnullípadech mohou být smnullrovnull rozdnulllené také dvoupruhové
komunikace funknullních skupin B a C. v tnullch pnullípadech mnullže být stnullední dnulllicí pás souvislý
v délce nejvíce 80 – 100 m a musí být navržen tak, aby jej bylo možné v pnullípadnull potnulleby
alesponull v nullásti pnullejíždnullt, nebo využít k odstavení porouchaného vozidla. Tento dnulllicí pás lze
také využít jako místo pro pnullecházení.
Ve smnullrovém oblouku se pravý jízdní pruh místních, rychlostních a sbnullrných nulltynull
a vícepruhových komunikací rozšínullí podle nullSN 73 6101, popnull. u vnulltví knulližovatek podle nullSN
73 6102.
Pnulli rekonstrukcích komunikací funknullní skupiny C musí být každý jízdní pruh v obloucích
rozšínullen nejménnull o hodnoty podle tabulky 2.3 a ovnullnullí se vlenullnými knullivkami podle TP 171.
Tab. 2.3 Rozšínullení jízdních pruhnull ve smnullrovém oblouku místních komunikací
funknullních skupin B a C (pnulli rekonstrukcích).
Šínullka
jízdního
pruhu v m
Polomnullr smnullrového oblouku v m
250 200 175 150 125 100 90 80 70 60 50 40 30
2,50;
2,25a) 0,25 0,35 0,45 0,50 0,60 0,80 0,90 1,00 1,10 1,20 1,30 1,40 1,55
3,00; 2,75 0,25 0,30 0,35 0,35 0,40 0,50 0,55 0,60 0,60 0,70 0,80 0,90 1,05
3,25; 3,50 - - - - - - 0,05 0,10 0,10 0,20 0,30 0,40 0,55
a) Šínullka jízdního pruhu 2,50/2,25 m se mnullže použít pouze v na komunikacích menšího významu a na
dvou pruhových komunikacích ve stísnnullných pomnullrech pnulli rekonstrukcích.
Pnullídatné pruhy
Vloženo: 13.01.2011
Velikost: 2,74 MB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu BM03 - Městské komunikace
Reference vyučujících předmětu BM03 - Městské komunikace
Reference vyučujícího Ing. Martin Smělý
Podobné materiály
- BT02 - TZB III - Prednaska 1
- BA03 - Deskriptivní geometrie - Přednáška perspektivní promítání
- BH02 - Nauka o pozemních stavbách - POS přednáška 1
- BI01 - Stavební látky - Přednáška
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Projekt výkresy přednáška 1
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Projekt výkresy přednáška 3
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Projekt výkresy přednáška 4
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Projekt výkresy přednáška 7
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon10[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon11[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon12[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon1[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon2[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon3[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon4[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon5[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon6[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon7[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon8[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon9[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška3
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška4
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška7
- BT51 - TZB I (S) - Přednáška
- BV51 - Pracovní inženýrství (E) - Přednáška
- BH05 - Pozemní stavitelství III - Přednáška 1
- BT02 - TZB III - Prednaska 1
- BT02 - TZB III - Prednaska 2
- BT02 - TZB III - Prednaska 3
- BT02 - TZB III - Prednaska 4
- BT02 - TZB III - Prednaska 5
- BT02 - TZB III - Prednaska 6
- BT02 - TZB III - Prednaska 9 - chlazení
- BT02 - TZB III - Prednaska 10 - ZZT
- BT02 - TZB III - Prednaska - Hluk
- BT02 - TZB III - Prednaska - Prumyslova vzt
- BT02 - TZB III - Prednaska - Ohrivac
- BH05 - Pozemní stavitelství III - Prednaska 2
- BH05 - Pozemní stavitelství III - Prednaska 3
- BH05 - Pozemní stavitelství III - Prednaska 4
- BH05 - Pozemní stavitelství III - Prednaska 5
- BH05 - Pozemní stavitelství III - Prednaska 6
- BH05 - Pozemní stavitelství III - Prednaska 7
- BI01 - Stavební látky - Prednaska beton
- BI01 - Stavební látky - Přednáška - Pojiva I
- BI01 - Stavební látky - Přednáška - Pojiva II
- BA04 - Matematika III - Texty k přednáškám statistiky od Nagyho a Kratochvílové
- BA04 - Matematika III - Texty k přednáškám statistiky od Nagyho a Homolový
- BO01 - Konstrukce a dopravní stavby - Přednáška č.1
- BO01 - Konstrukce a dopravní stavby - Přednáška č.5,6
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 1
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 2
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 3
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 4a
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 4b
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 5
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 6
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 7
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 8a
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 8B
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 9
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 10
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 11
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 12
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 13
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - přednáška 1.3.2010
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 2
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 3
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 4
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 5
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 6
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 7
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 8
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 9
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 9
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 10
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 11
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 12
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 3
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 4
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 5
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 6
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 7
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 8
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 9
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 2
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 3
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 7
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 8
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 9
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 10
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 11
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 12
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - 1 a 2 přednáška
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - přednáška 4
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - přednáška 5-2
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - přednáška 5
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - přednáška 6
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - přednáška 7
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - přednáška 8
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - přednáška 9+10
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - přednáška 3
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 1
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 1.2
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 2
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 2.2
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 3
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 3.2
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 3.3
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 4
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 4.2
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 5
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 6
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 7
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 7.2
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 8
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 9
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 10
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 10.1
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 11
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 12
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 13
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - přednáška 1
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - přednáška 2
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - přednáška 3
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - přednáška 4
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - přednáška - text 1
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - přednáška - text 2
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - přednáška - text 3
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - přednáška - text 4
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - přednáška - text 5
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - přednáška - text 6
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - přednáška - text 9
- BN01 - Železniční stavby I - přednáška 1
- BN01 - Železniční stavby I - přednáška 2
- BN01 - Železniční stavby I - přednáška 3
- BN01 - Železniční stavby I - přednáška 4
- BN01 - Železniční stavby I - přednáška 5
- BN01 - Železniční stavby I - přednáška 6
- BN01 - Železniční stavby I - přednáška 7
- BN01 - Železniční stavby I - přednáška 8
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 2
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 3
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 7
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 8
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 9
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 10
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 11
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 12
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 1
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 2
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 3
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 4
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 5
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 6
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 7
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 8
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 9
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 1
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 2
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 3
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 4
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 5
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 6
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 7
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 8
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 9.1
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 9.2
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 10
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 11
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 12
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 13
- BL12 - Betonové mosty I - přednáška 4
- BL12 - Betonové mosty I - přednáška 6
- BL12 - Betonové mosty I - přednáška 1
- BL12 - Betonové mosty I - přednáška 2
- BL12 - Betonové mosty I - přednáška 3
- BL12 - Betonové mosty I - přednáška 4
- BL12 - Betonové mosty I - přednáška 5
- BL12 - Betonové mosty I - přednáška 6
- BL12 - Betonové mosty I - přednáška 7
- BL12 - Betonové mosty I - přednáška 9
- BL12 - Betonové mosty I - přednáška 10
- BO09 - Kovové mosty I - přednáška 2
- BO09 - Kovové mosty I - přednáška 3
- BO09 - Kovové mosty I - přednáška 4
- BO09 - Kovové mosty I - přednáška 5
- BO09 - Kovové mosty I - přednáška 6
- BO09 - Kovové mosty I - přednáška 7
- BO09 - Kovové mosty I - přednáška 8
- BA02 - Matematika II - Přednáška
- BA02 - Matematika II - Přednáška - křivky
- BA02 - Matematika II - přednáška 03
- BA02 - Matematika II - přednáška 4
- BA02 - Matematika II - přednáška 4
- CD01 - Stavební mechanika - Přednáška - mezní plastická únosnost
- BC01 - Stavební chemie - 13. prednáška
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - 1. přednáška
- BB01 - Fyzika - 9.přednáška
- 0L6 - Zděné konstrukce - 9.přednáška
- BM01 - Pozemní komunikace I - 3.přednáška
- CW12 - Systémy řízení jakosti - přednáška
- BM03 - Městské komunikace - 3.přednáška
- BM03 - Městské komunikace - 2.přednáška
- BM03 - Městské komunikace - 1.přednáška
- 0O4 - Kovové konstrukce III - péta přednáška
- BC01 - Stavební chemie - 1. - 12. přednáška
- CV05 - Investování - prednaska
Copyright 2024 unium.cz