- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
přednáška 7
BM03 - Městské komunikace
Hodnocení materiálu:
Vyučující: Ing. Martin Smělý
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálModernizace výuky na Fakultnull stavební VUT v Brnnull
v rámci bakalánullských a magisterských studijních programnull
CZ.04.1.03/3.2.15.2/0292
Název kurzu: Mnullstské komunikace
PnullEDNÁŠKA nullÍSLO 7
Chodníky, pnullechody pro chodce a místa pro pnullecházení
Brno 2010
2
7.1 Literatura
- nullSN 73 6110 Projektování místních komunikací (leden 2006)
- nullSN 73 4130 Schodištnull a šikmé rampy, základní ustanovení (1986)
- (360455) nullSN CEN/TR 13201-1 (duben 2007)
- (360455) nullSN EN 13201-2 (nullerven 2005)
- (360455) nullSN EN 13201-3 (nullerven 2005)
- (360455) nullSN EN 13201-4 (nullerven 2005)
- nullSN 73 6201 Projektování mostních objektnull (listopad 2008)
- TP 133 Zásady pro vodorovné dopravní znanullení na PK (II. vydání srpen 2005)
- TP 65 Zásady pro dopravní znanullení na PK (II. vydání prosinec 2002)
- Zákon 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích a o zmnullnách nnullkterých
zákonnull vnulletnnull pozdnulljších zmnulln, zejména pak 411/2005 Sb., pnullípadnnull úplné znnullné
zákona 361/2001 zákon 465/2006 Sb.
- Vyhláška 30/2001 Sb. Ministerstva dopravy a spojnull, kterou se provádnulljí pravidla
provozu na pozemních komunikacích a úprava a nullízení provozu na pozemních
komunikacích.
- Vyhláška 398/2009 ministerstva pro místní rozvoj o obecných technických
požadavcích zabezpenullujících užívání staveb osobami s omezenou schopností pohybu
a orientace.
7.2 Terminologie
- Pnullechod pro chodce. Zákon 361/2000 o provozu na pozemních komunikacích
definuje pnullechod pro chodce jako místo na pozemní komunikaci urnullené pro pnullecházení
chodcnull, vyznanullené pnullíslušnou dopravní znanullkou. Povinností nullidinulle, mimo nullidinulle
tramvaje, je podle zákona umožnit chodci, který je na pnullechodu pro chodce nebo se jej
znullejmnull chystá použít, nerušené a bezpenullné pnullejití vozovky. Proto se musí nullidinull
takového vozidla pnullibližovat k pnullechodu pro chodce takovou rychlostí, aby mohl
zastavit vozidlo pnulled pnullechodem pro chodce, a pokud je to nutné, je povinen pnulled
pnullechodem pro chodce zastavit vozidlo. Zákon dále stanoví, že nullidinull nesmí zastavit
a stát na pnullechodu pro chodce a ve vzdálenosti kratší než 5 m pnulled ním. Pro chodce
pak podle zákona platí, že je-li blíže než 50 m knulližovatka s nullízeným provozem,
pnullechod pro chodce nebo místo pro pnullecházení vozovky, musí chodec pnullecházet jen na
tnullchto místech.
- Místo pro pnullecházení vozovky není podle zákona 361/2000 o provozu na pozemních
komunikacích blíže specifikováno. Zákon pouze stanoví, že mimo pnullechod pro chodce
je dovoleno pnullecházet vozovku jen kolmo k její ose. Pnulled vstupem na vozovku se
chodec musí pnullesvnulldnullit, zdali mnullže vozovku pnullejít, aniž by ohrozil sebe i ostatní
únullastníky provozu na pozemních komunikacích. Chodec smí pnullecházet vozovku, jen
pokud s ohledem na vzdálenost a rychlost jízdy pnullijíždnulljících vozidel nedonutí jejich
nullidinulle k náhlé zmnullnnull smnullru nebo rychlosti jízdy. Chodec nesmí pnullekonávat zábradlí
nebo jiné zábrany na vozovce. Norma nullSN 73 6110 Projektování místních
komunikací v nulll. 162 doporunulluje vytvonullit podmínky pro pnullecházení v pnullimnullnullených
rozestupech ne menších než 100 m a podle nulll. 166a nemá vzájemná vzdálenost
pnullechodnull pro chodce nebo opatnullení pro usnadnnullní pnullecházení v oboustranné zástavbnull
pnullekronullit hodnotu 200 m.
3
- Chodník je nullást pnullidruženého dopravního prostoru urnullená zejména pro chodce.
Chodník je oddnulllen od hlavního dopravního prostoru vertikálnnull a/nebo horizontálnnull.
Vertikální oddnulllení tvonullí zvýšená obruba pnullípadnnull doplnnullná zábradlím, sloupky apod.,
horizontální oddnulllení mnullže tvonullit postranní dnulllicí (zelený) pás do šínullky 3,00 m
pnullípadnnull odvodnullovací proužek, nebo cyklistický pruh/pás a dále varovný pás podle
vyhlášky 398/2009 Sb. Jednotlivé možnosti oddnulllení se mohou užít samostatnnull nebo
spolenullnnull. Do stavební šínullky chodníku se zaponullítávají pruh/pás pro chodce
a bezpenullnostní odstup/odstupy a tato šínullka tvonullí prnullchozí prostor. Bezpenullnostní odstup
na strannull hlavního dopravního prostoru je sounullástí tohoto prostoru.
7.3 Komunikace pro chodce
Provoz chodcnull (pnullší doprava) je integrovanou sounullástí dopravního a územního plánování
v obcích a musí být vždy zvažován spolenullnnull s požadavky ostatních únullastníknull provozu –
cyklistnull, venullejné osobní dopravy, motorových vozidel, ale též v rámci výtvarných aspektnull
obecního prostoru. Míru kvality pohybu chodcnull vyjadnullují možnosti volby rychlosti pohybu,
pnulledcházení dalších chodcnull, manévry bez konfliktnull mezi chodci, možnosti zmnullny rychlosti
a zpnullsobu chnullze. Jsou to ukazatele podobné pro pohyb proudu vozidel.
Komunikace pro chodce mají zajistit následující podmínky:
- vysokou bezpenullnost provozu;
- minimalizaci subjektivního pocitu ohrožení;
- spojení cílnull bez oklik;
- bezbariérový, plynulý pohyb;
- dostatenullnou svobodu pohybu (míjení, pnullecházení, zmnullnu rychlosti);
- co nejmenší rušení jinými únullastníky silninullního provozu;
- dobrou pnullehlednost, pochopitelnost a orientaci;
- pnullíjemnou chnullzi prostnulledím s hodnotným výtvarným zpracováním;
- ochranu pnulled nepnullízní ponullasí, je-li to možné.
Bezpenullnost pohybu chodcnull nepnullíznivnull ovlivnullují vysoké rychlosti vozidel. Proto se na
komunikacích s intenzivním provozem chodcnull doporunulluje snižovat rychlosti motorových
vozidel regulanullními opatnulleními, což pnullispívá k faktoru bezpenullnosti a kvality a pnullispívá
k aktivitnull chodcnull v dnulllbnull pnullepravní práce. Návrh komunikací pro chodce musí pnullednostnnull
zajistit bezpenullnost cest dnulltí do školy.
Na komunikacích s oboustrannou zástavbou a aktivním využitím okolí (napnull. obchody,
zanullízení služeb) a v místech soustnullednullných zastávek venullejné dopravy (v pnullestupních uzlech) je
dominantní liniová poptávka po pnullecházení. Ta se má umožnit vhodnými opatnulleními. Na
komunikacích s vyšší intenzitou dopravy (> 5 000 vozidel/24 h v obou smnullrech) se má
poptávka po pnullecházení soustnullenullovat na pnullechody pro chodce.
Kromnull pohybu chodcnull se v urnullitých zónách musí brát v úvahu i pobytová funkce prostornull pro
chodce (chodníknull).
4
Obr. 7.1 Dnullležitá je „bezbariérová úprava pnullechodu“ (silnice II/303, u Police nad Metují)
Obr. 7.2 Dnullležitý je „co nejbezpenullnnulljší pnullechod“ (silnice II/303, u Police nad Metují)
5
Obr. 7.3 „Co nejvíce bez oklik“ (Náchod u nádraží)
7.4 Usponulládání komunikací pro chodce
Pro provoz chodcnull v obcích slouží stezky/pásy/pruhy pro chodce vedené v pnullidruženém
prostoru, v prnullchodech nebo po samostatných trasách. Dále jsou to komunikace se smíšeným
provozem funknullní podskupiny D1 (pnullší a obytné zóny) a komunikace bez chodníknull. Na
komunikacích mimo zástavbu slouží chodcnullm stezky pro chodce a krajnice.
Šínullka jednoho pruhu pro chodce je 0,75 m, pás pro chodce je násobkem ponulltu pruhnull. Ponullet
pruhnull urnulluje požadovaná kvalita pohybu chodcnull a výkonnost komunikací pro chodce.
Intenzita provozu chodcnull se pnulli dimenzování zohlednulluje pouze pnulli jejich velké koncentraci.
Pruh/pás pro chodce se oddnullluje od hlavního dopravního prostoru bezpenullnostním odstupem
0,50 m, pnullípadnnull 0,25 m a mnullže být ještnull oddnulllen postraním dnulllicím pásem, popnull. zábradlím.
Pás pro chodce je sounullást pnullidruženého prostoru a umísnulluje se na vnnulljší stranu prostoru
místní komunikace, tj. za pnullípadné pruhy/pásy cyklistické, autobusové, trolejbusové nebo
pásy pro místní dopravu. Pnulli dostatenullné šínullce prostoru místní komunikace se pás pro chodce
oddnullluje od hlavního dopravního prostoru dnulllicím pásem o šínullce nejménnull 1,50 m (doporunulluje
se 3,00 m), který se má sadovnicky upravit. v odnullvodnnullných pnullípadech se mnullže šínullka dnulllicího
pásu snížit na 1,00 m.
V území nezastavnullném a nezastavitelném a v území s rozvolnnullnou zástavbou se komunikace
pro chodce mohou nullešit jako samostatné stezky pro chodce.
Optimální podmínky provozu chodcnull se zajišnullují dnullslednou aplikací bezpenullnostních
a zklidnullovacích prvknull a dodržováním podmínek platných pnulledpisnull. Tato opatnullení mají
v zájmu bezpenullnosti chodcnull zajistit zejména dodržování dovolené rychlosti.
Pnulli návrhu komunikací pro chodce je také vhodné posoudit a zohlednit vyšlapané cesty, které
signalizují nullasto používané trasy, a pnullestavnullt je do regulérní podoby.
6
Pnulli nízkých intenzitách cyklistnull a chodcnull je možný jejich spolenullný provoz po
stezce/pásu/pruhu pro chodce.
Pás pro chodce, vytvánullí v pnullidruženém prostoru prnullchozí prostor, jehož šínullka mezi ulinullní
nullárou a bezpenullnostním odstupem nemá klesnout pod 1,50 m. Šínullka pásu pro chodce musí
odpovídat intenzitnull provozu chodcnull a charakteru komunikace a spolu s bezpenullnostními
odstupy tvonullí šínullku chodníku. Prnullchozí prostor (pás pro chodce) má umožnit jízdu dnulltského
konullárku, jízdu
vozíku pro invalidy, chnullzi osoby s holemi nebo se slepeckou holí, chnullzi chodce se zavazadly
a umožnit jejich míjení. Prnullchozí prostor musí mít svnulltlou výšku 2,20 m. Šínullka chodníku
nemá na místní komunikaci se zástavbou klesnout pod 2,00 m (chodci mají mít možnost
vyhnutí) a mají být dodrženy bezpenullnostní odstupy.
Ve stavebnnull stísnnullných pomnullrech a v úsecích s nízkou intenzitou provozu chodcnull (stupenull
úrovnnull kvality A, pnullípadnnull B) lze v odnullvodnnullných pnullípadech navrhnout volnou šínullku pásu pro
chodce menší, nejménnull však 1,00 m pnulli nejvnulltší délce 50 m. Bezpenullnostní odstup
0,5 m (0,25 m) musí být vždy zachován.
Na komunikacích s intenzitou motorových vozidel < 500/24 h v obou smnullrech, s pnullevážnnull
obytnou zástavbou, je možné upustit od znullizování samostatných chodníknull a provoz chodcnull
pnulledpokládat na principu smíšeného provozu.
Do volné šínullky pásu pro chodce 1,5 m (a menší) nesmí zasahovat žádné pnullekážky, ani
ojedinnulllé (napnull. sloupy venullejného osvnulltlení) o šínullce > 0,15 m. Do volné šínullky vnulltší než 1,5 m
mohou zasahovat sloupy doplnullkových zanullízení, avšak v místnull sloupu musí být zachována
volná šínullka 1,5m. v odnullvodnnullných pnullípadech ve stísnnullných podmínkách sounullasného stavu
mnullže ojedinnulllá pnullekážka (sloup venullejného osvnulltlení, sloupek dopravní znanullky apod.) bodovnull
zúžit prnullchozí prostor až na 0,90 m. Ojedinnulllé pnullekážky nesmí být ve vzájemných
vzdálenostech < 10 m. Ve stísnnullných prostorových podmínkách se doporunulluje upevnullovat
dopravní znanullky a venullejné osvnulltlení na pnullilehlé stavby na základnull smlouvy s vlastníkem
nemovitosti, osvnulltlení pnullípadnnull na pnullevnullsy.
V pnullidruženém prostoru se doporunulluje (v závislosti na charakteru komunikace) umisnullovat
vysokou i nízkou zelenull, drobná zanullízení místních služeb a další prvky ulinullního mobiliánulle.
Kromnull nullistnull dopravní funkce (pohyb chodcnull) se musí v urnullitých oblastech brát v úvahu
i funkce pobytová. Únullelné je umístnullní prvknull pro zabránnullní vjezdu do pnullidruženého prostoru
(pro zabránnullní parkování na chodníku), jako jsou sloupky, kvnulltinové truhlíky nebo stojany na
jízdní kola. s ohledem na možnost klopýtnutí nesmí být tyto prvky nižší než 0,60 m. Tato
zanullízení však nesmí omezit nejmenší šínullku prnullchozího prostoru odpovídající intenzitnull provozu
chodcnull a charakteru komunikace a nesmí být pnullekážkou rozhledu.
Pokud šínullka prostoru místní komunikace pnulli rekonstrukcích sounullasného stavu neumožnulluje
umístnullní oboustranného pásu pro chodce o šínullce 1,50 m, pak se na komunikacích funknullní
skupiny B i C zvolí podle místních podmínek následující možné úpravy a opatnullení:
- šínullka jízdních pruhnull se zúží až na nejmenší hodnoty podle nulllánku tabulky 3 normy
nullSN 73 61 10;
- vynechají se jízdní pruhy pro cyklisty;
- vynechají se vodicí proužky;
- oboustranný pás pro chodce o šínullce 1,50 m se navrhne bez bezpenullnostních odstupnull;
- dvoupruhový jízdní pás se zúží na jednopruhový pnulli zachování obousmnullrného
provozu. Délka této úpravy má být co nejkratší.
- chodník se navrhne pouze jednostranný pnulli zachování nejmenší šínullky
1,50 m (v odnullvodnnullných pnullípadech 1,00 m v nejvnulltší délce 50 m) a zachování
bezpenullnostních odstupnull. Sounullasnnull se navrhne opatnullení, které zajistí chodcnullm
bezpenullný pnullechod na prnullbnullžný pás pro chodce (pnullechod ze strany, kde je tento pás
ukonnullen, na stranu, kde tento pás probíhá);
7
- pokud prostor místní komunikace ve stísnnullných podmínkách rekonstrukce sounullasného
stavu neumožnulluje umístnullní ani jednostranného chodníku. v tom pnullípadnull se doporunulluje
pomocí stavebních, nebo organizanullních opatnullení zajistit bezpenullnost silninullního
provozu, pnullípadnnull dopravním znanullením podle patných pnulledpisu omezit dovolenou
rychlost a/nebo upozornit na tento stav (dopravní znanullkou s dodatkovou tabulkou);
V projektu novostaveb se má podle místních možností použít nejvýše možný stupenull oddnulllení,
u rekonstrukcí pnulli stísnnullných pomnullrech a podle místních podmínek se v odnullvodnnullných
pnullípadech nemusí tento stupenull dodržet.
Rychlostní komunikace a místní komunikace s návrhovou rychlostí null 70 km/h se navrhují bez
provozu chodcnull nebo s jeho dnullsledným oddnulllením.
V centrálních oblastech obcí, v historických jádrech, v lázenullských zónách i pnulli stavbnull center
vnulltších obytných nullástí obcí a dále v nullástech obcí s pnullevahou bydlení se pro zklidnnullní provozu
organizanullními nebo stavebními opatnulleními na základnull dopravnnull inženýrského nullešení vytvánullejí
pnullší a obytné zóny viz Pnullednáška nullíslo 10.
V nnullkterých pnullípadech je možné navrhovat provoz chodcnull a cyklistnull spolenullnnull. Všeobecnnull
nevhodné pro spolenullné vedení provozu chodcnull a cyklistnull jsou komunikace:
- s intenzivním obchodním využitím;
- s nadprnullmnullrným výskytem osob s omezenou schopností pohybu a orientace;
- se sklonem > 3 %;
- s velkou hustotou vstupnull a samostatných sjezdnull do pnullilehlých staveb;
- pnulli velké nulletnosti autobusových/trolejbusových/tramvajových zastávek;
- s šínullkou prnullchozího prostoru < 2,50 m (v odnullvodnnullných pnullípadech pnulli menších
intenzitách chodcnull i cyklistnull lze prnullchozí prostor snížit dle normy nullSN 73 6110.
Tab. 7.1 Doporunullený stupenull oddnulllení motorové dopravy od provozu chodcnull.
Dovolená rychlost
km/h
Intenzita motorové
dopravy
Stupenull oddnulllení
žádoucí pnullijatelný Pnullípustný
> 70
Pnulli jakékoliv
intenzitnull dopravy
Š
Vloženo: 13.01.2011
Velikost: 1,99 MB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu BM03 - Městské komunikace
Reference vyučujících předmětu BM03 - Městské komunikace
Reference vyučujícího Ing. Martin Smělý
Podobné materiály
- BT02 - TZB III - Prednaska 1
- BA03 - Deskriptivní geometrie - Přednáška perspektivní promítání
- BH02 - Nauka o pozemních stavbách - POS přednáška 1
- BI01 - Stavební látky - Přednáška
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Projekt výkresy přednáška 1
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Projekt výkresy přednáška 3
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Projekt výkresy přednáška 4
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Projekt výkresy přednáška 7
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon10[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon11[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon12[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon1[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon2[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon3[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon4[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon5[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon6[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon7[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon8[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon9[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška3
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška4
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška7
- BT51 - TZB I (S) - Přednáška
- BV51 - Pracovní inženýrství (E) - Přednáška
- BH05 - Pozemní stavitelství III - Přednáška 1
- BT02 - TZB III - Prednaska 1
- BT02 - TZB III - Prednaska 2
- BT02 - TZB III - Prednaska 3
- BT02 - TZB III - Prednaska 4
- BT02 - TZB III - Prednaska 5
- BT02 - TZB III - Prednaska 6
- BT02 - TZB III - Prednaska 9 - chlazení
- BT02 - TZB III - Prednaska 10 - ZZT
- BT02 - TZB III - Prednaska - Hluk
- BT02 - TZB III - Prednaska - Prumyslova vzt
- BT02 - TZB III - Prednaska - Ohrivac
- BH05 - Pozemní stavitelství III - Prednaska 2
- BH05 - Pozemní stavitelství III - Prednaska 3
- BH05 - Pozemní stavitelství III - Prednaska 4
- BH05 - Pozemní stavitelství III - Prednaska 5
- BH05 - Pozemní stavitelství III - Prednaska 6
- BH05 - Pozemní stavitelství III - Prednaska 7
- BI01 - Stavební látky - Prednaska beton
- BI01 - Stavební látky - Přednáška - Pojiva I
- BI01 - Stavební látky - Přednáška - Pojiva II
- BA04 - Matematika III - Texty k přednáškám statistiky od Nagyho a Kratochvílové
- BA04 - Matematika III - Texty k přednáškám statistiky od Nagyho a Homolový
- BO01 - Konstrukce a dopravní stavby - Přednáška č.1
- BO01 - Konstrukce a dopravní stavby - Přednáška č.5,6
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 1
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 2
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 3
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 4a
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 4b
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 5
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 6
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 7
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 8a
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 8B
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 9
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 10
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 11
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 12
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 13
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - přednáška 1.3.2010
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 2
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 3
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 4
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 5
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 6
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 7
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 8
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 9
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 9
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 10
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 11
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 12
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 2
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 3
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 4
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 5
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 6
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 8
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 9
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 2
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 3
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 7
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 8
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 9
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 10
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 11
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 12
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - 1 a 2 přednáška
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - přednáška 4
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - přednáška 5-2
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - přednáška 5
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - přednáška 6
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - přednáška 7
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - přednáška 8
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - přednáška 9+10
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - přednáška 3
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 1
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 1.2
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 2
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 2.2
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 3
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 3.2
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 3.3
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 4
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 4.2
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 5
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 6
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 7
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 7.2
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 8
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 9
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 10
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 10.1
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 11
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 12
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 13
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - přednáška 1
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - přednáška 2
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - přednáška 3
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - přednáška 4
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - přednáška - text 1
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - přednáška - text 2
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - přednáška - text 3
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - přednáška - text 4
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - přednáška - text 5
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - přednáška - text 6
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - přednáška - text 9
- BN01 - Železniční stavby I - přednáška 1
- BN01 - Železniční stavby I - přednáška 2
- BN01 - Železniční stavby I - přednáška 3
- BN01 - Železniční stavby I - přednáška 4
- BN01 - Železniční stavby I - přednáška 5
- BN01 - Železniční stavby I - přednáška 6
- BN01 - Železniční stavby I - přednáška 7
- BN01 - Železniční stavby I - přednáška 8
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 2
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 3
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 7
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 8
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 9
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 10
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 11
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 12
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 1
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 2
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 3
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 4
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 5
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 6
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 7
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 8
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 9
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 1
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 2
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 3
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 4
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 5
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 6
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 7
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 8
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 9.1
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 9.2
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 10
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 11
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 12
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 13
- BL12 - Betonové mosty I - přednáška 4
- BL12 - Betonové mosty I - přednáška 6
- BL12 - Betonové mosty I - přednáška 1
- BL12 - Betonové mosty I - přednáška 2
- BL12 - Betonové mosty I - přednáška 3
- BL12 - Betonové mosty I - přednáška 4
- BL12 - Betonové mosty I - přednáška 5
- BL12 - Betonové mosty I - přednáška 6
- BL12 - Betonové mosty I - přednáška 7
- BL12 - Betonové mosty I - přednáška 9
- BL12 - Betonové mosty I - přednáška 10
- BO09 - Kovové mosty I - přednáška 2
- BO09 - Kovové mosty I - přednáška 3
- BO09 - Kovové mosty I - přednáška 4
- BO09 - Kovové mosty I - přednáška 5
- BO09 - Kovové mosty I - přednáška 6
- BO09 - Kovové mosty I - přednáška 7
- BO09 - Kovové mosty I - přednáška 8
- BA02 - Matematika II - Přednáška
- BA02 - Matematika II - Přednáška - křivky
- BA02 - Matematika II - přednáška 03
- BA02 - Matematika II - přednáška 4
- BA02 - Matematika II - přednáška 4
- CD01 - Stavební mechanika - Přednáška - mezní plastická únosnost
- BC01 - Stavební chemie - 13. prednáška
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - 1. přednáška
- BB01 - Fyzika - 9.přednáška
- 0L6 - Zděné konstrukce - 9.přednáška
- BM01 - Pozemní komunikace I - 3.přednáška
- CW12 - Systémy řízení jakosti - přednáška
- BM03 - Městské komunikace - 3.přednáška
- BM03 - Městské komunikace - 2.přednáška
- BM03 - Městské komunikace - 1.přednáška
- 0O4 - Kovové konstrukce III - péta přednáška
- BC01 - Stavební chemie - 1. - 12. přednáška
- CV05 - Investování - prednaska
Copyright 2024 unium.cz