- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálÚvod do pozemních komunikací
VUT v Brně, Fakulta stavební Michal Radimský
Ústav pozemních komunikací Úvod stezky – nejstarší komunikace (spojení dvou míst). Dnes samostatné komunikace určené pro provoz pěších (stezky pro pěší), případně cyklistů (cyklistické stezky)
cesty jsou jednoduché komunikace, které jsou vybudovány bez nákladných úprav, jsou buď nezpevněné nebo částečně zpevněné a nejsou pravidelně udržovány (lesní nebo polní cesty)
silnice jsou stavěny podle určitých technických zásad a norem, jsou odvodněny, jízdní pás je zpevněn a udržován
dálnice a rychlostní silnice jsou směrově rozdělené silniční komunikace budované výlučně pro rychlou dálkovou dopravu Historický vývoj vyspělé techniky ve stavbě silnic za starověku v Egyptě, Mezopotámii, Římě
(90 tis. km zpevněných cest) Historický vývoj v Českých zemích úpadek ve stavbě silnic až do 18. století – u nás doba vlády Karla VI., Marie Terezie a Josefa II
byla zahájena plánovitá výstavba silnic státních (císařských, erárních), které byly budovány a udržovány státem a silnic okresních, stavěných a udržovaných soukromě
stavba se prováděla štětováním, štěrkováním a popískováním vozovky
výnosem byly dány šířky vozovek, podél cest vysazovány stromořadí
v polovině devatenáctého století je na území Čech a Moravy dobudováno téměř 4 tis. státních silnic vhodné podmínky pro poštovní dopravu
Historický vývoj v Českých zemích v letech 1928 až 1938 vybaveno 16% celkové délky hlavních silnic neprašnými vozovkami, vhodnými pro automobilovou dopravu
v tomto období jsme dosáhli v hustotě silniční sítě významné čtvrté místo v Evropě za Anglií, Francií a Itálií
2. května 1939 byla u Průhonic zahájena stavba dálnice z Prahy přes Brno na hranice se Slovenskem
stupeň automobilizace (obyvatel na 1 os. vozidlo)
1961 1971 1981 1990 1993 1996 2004 47,1 13,8 5,5 4,3 3,8 3,1 2,8 Třídění pozemních komunikací zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích říká, že:
pozemní komunikace (PK) je dopravní cesta určená k užití silničními a jinými vozidly a chodci, včetně pevných zařízení nutných pro zajištění tohoto užití a jeho bezpečnosti
pozemní komunikace se dělí na tyto kategorie:
dálnice
silnice
místní komunikace
účelové komunikace Třídění pozemních komunikací o zařazení pozemní komunikace do kategorie dálnice, silnice nebo místní komunikace rozhoduje příslušný silniční správní úřad na základě jejího určení, dopravního významu a stavebně technického vybavení Třídění pozemních komunikací Dálnice
je pozemní komunikace určená pro rychlou dálkovou a mezistátní dopravu silničními motorovými vozidly, která je budována bez úrovňových křížení, s oddělenými místy napojení pro vjezd a výjezd a která má směrově oddělené jízdní pásy
na dálnici je dovolen jen provoz motorových vozidel a jízdních souprav, jejichž nejvyšší povolená rychlost není nižší než 80 km.h-1 Třídění pozemních komunikací Silnice
je veřejně přístupná pozemní komunikace určená k užití silničními a jinými vozidly a chodci
se podle svého určení a dopravního významu rozdělují do těchto tříd:
silnice I. třídy, která je určena zejména pro dálkovou a mezistátní dopravu (může být vystavěná jako rychlostní silnice, pak má obdobné stavebně technické vybavení jako dálnice)
silnice II. třídy, která je určena pro dopravu mezi okresy
silnice III. třídy, která je určena k vzájemnému spojení obcí Třídění pozemních komunikací Místní komunikace
je veřejně přístupná pozemní komunikace, která slouží převážně místní dopravě na území obce
se rozdělují podle dopravního významu, určení a stavebně technického vybavení do těchto tříd:
I. třídy, kterou je rychlostní místní komunikace
II. třídy, kterou je dopravně významná sběrná komunikace s omezením přímého připojení sousedních nemovitostí
III. třídy, kterou je obslužná komunikace
IV. třídy, kterou je komunikace nepřístupná provozu silničních motorových vozidel nebo na které je umožněn smíšený provoz Třídění pozemních komunikací Účelová komunikace
je pozemní komunikace, která slouží ke spojení jednotlivých nemovitostí pro potřeby vlastníků těchto nemovitostí nebo ke spojení těchto nemovitostí s ostatním
Vloženo: 14.02.2012
Velikost: 4,52 MB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Copyright 2024 unium.cz