- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
přednáška 5
BM03 - Městské komunikace
Vyučující: Ing. Martin Smělý
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálModernizace výuky na Fakultnull stavební VUT v Brnnull
v rámci bakalánullských a magisterských studijních programnull
CZ.04.1.03/3.2.15.2/0292
Název kurzu: Mnullstské komunikace
PnullEDNÁŠKA nullÍSLO 5
Úrovnullové knulližovatky, sjezdy, místa ležící mimo vozovku,
výhybny, obratištnull a únullelové komunikace ve mnullstnull
Brno 2010
2
5.1 Literatura
- nullSN 73 6110 Projektování místních komunikací (leden 2006).
- nullSN 73 6102 Projektování knulližovatek na silninullních komunikacích (listopad 2007).
- TP 133 Zásady pro vodorovné dopravní znanullení na PK (II. vydání srpen 2005).
- TP 65 Zásady pro dopravní znanullení na PK (II. vydání prosinec 2002).
- Zákon 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích a o zmnullnách nnullkterých
zákonnull vnulletnnull pozdnulljších zmnulln, zejména pak 411/2005 Sb., pnullípadnnull úplné znnullní
zákona 361/2001 Sb., zákon 465/2006 Sb.
- Zákon 13/1997 Sb. Zákon o pozemních komunikacích.
- Vyhláška 104/1997 Sb., kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích.
- Vyhláška 30/2001 Sb. Ministerstva dopravy a spojnull, kterou se provádnulljí pravidla
provozu na pozemních komunikacích a úprava a nullízení provozu na pozemních
komunikacích.
- Vyhláška 398/2009 Ministerstva pro místní rozvoj o obecných technických
požadavcích zabezpenullujících užívání staveb osobami s omezenou schopností pohybu
a orientace.
5.2 Terminologie
- Knulližovatka je místo v nnullmž se pozemní komunikace v pnulldorysném prnullmnulltu protínají
nebo stýkají a alesponull dvnull jsou vzájemnnull propojeny.
- Knulližovatkou není úrovnullové pnullipojení polní cesty, únullelové komunikace, která není
venullejnnull pnullístupná, zastávky osobní linkové dopravy, nullerpací stanice pohonných hmot,
motelu, motorestu, parkovištnull, odponullívadla apod.
- Únullelová komunikace je pozemní komunikace, která slouží ke spojení jednotlivých
nemovitostí pro potnulleby vlastníknull tnullchto nemovitostí nebo ke spojení tnullchto
nemovitostí s ostatními pozemními komunikacemi nebo k obhospodanullování
zemnulldnulllských a lesních pozemknull. Pnullíslušný silninullní správní únullad mnullže na návrh
vlastníka únullelové komunikace a po projednání s pnullíslušným orgánem Policie nulleské
republiky upravit nebo omezit venullejný pnullístup na únullelovou komunikaci, pokud je to
nezbytnnull nutné k ochrannull oprávnnullných zájmnull tohoto vlastníka. Únullelovou komunikací
je i pozemní komunikace v uzavnulleném prostoru nebo objektu, která slouží potnullebnull
vlastníka nebo provozovatele uzavnulleného prostoru nebo objektu. Tato únullelová
komunikace není pnullístupná venullejnnull, ale v rozsahu a zpnullsobem, který stanoví vlastník
nebo provozovatel uzavnulleného prostoru nebo objektu. v pochybnostech, zda z hlediska
pozemní komunikace jde o uzavnullený prostor nebo objekt, rozhoduje pnullíslušný silninullní
správní únullad.
- Sjezd je pozemní komunikace, která pnullipojuje únullelové komunikace.
- Samostatný sjezd pnullipojuje místo ležící mimo vozovku, tj. sousední nemovitosti,
pnullípadnnull sousední pozemky.
5.3 Druhy úrovnullových knulližovatek
Úrovnullové knulližovatky se umísnullují zpravidla na místo knullížení dvou a více dvoupruhových
komunikací. Jen zcela výjimenullnnull, a to pouze pnulli rekonstrukcích, se navrhují úrovnullové
knulližovatky na nulltynull a vícepruhových komunikacích. Norma nullSN 73 6102 rozdnullluje úrovnullové
knulližovatky dle tab. 5.1.
3
Tab. 5.1 Charakteristiky místních komunikací.
Obr. 5.1 Knulližovatka prnullsenullná a nnullkolik knulližovatek stykových. Královo Pole, Brno.
Obr. 5.2 Vidlicová knulližovatka. Knulližovatka ulic Lipová x Preslova, Brno.
druh typ vzor Stupenull umístnullní
Úrovnullová
knulližovatka
- bez urnullení pnullednosti
v jízdnull
- s urnullením pnullednosti
v jízdnull dopravním
znanullením
- se svnulltelnou
signalizací
- prnullsenullná
- styková
- vidlicová
- odsazená
- hvnullzdicová
- nekonvennullní
- okružní
- s 1 jízdním
pruhem
- se dvnullmi
a více
jízdními
pruhy
- mini
- zvláštní
- s dopravním znanullením urnullujícím pnullednost
v jízdnull
- s dnulllícím ostrnullvkem na hlavní komunikaci
- s dnulllícím ostrnullvkem na vedlejší komunikaci
- s nulladícím pruhem/pruhy pro odbonullení vlevo
- s nulladícím pruhem/pruhy pro odbonullení
vpravo
- s pnullipojovacím pruhem/pruhy
- s dopravními ostrnullvky a dnulllícími pásy
- s nepojíždnullným ostrovem
- s nullástenullnnull pojíždnullným stnulledním ostrovem
- s obnullas pojíždnullným stnulledním ostrovem
- se spojovací vnulltví pro odbonullení vpravo
- s turbínovým usponulládáním jízdních pruhnull na
okružním jízdním pásu
4
Obr. 5.3 Knulližovatka svnulltelnnull nullízená s dláždnullnými ostrnullvky bez možnosti jejich
pojíždnullní. Ulice Hlinky, Brno.
Obr. 5.4 Hvnullzdicová knulližovatka. Vanullkovo námnullstí, Brno.
5
Obr. 5.5 Okružní knulližovatka. Zajímavý je i vjezd do okružní knulližovatky z pnullší zóny.
Má obrovskou výhodu, nevzniká problém z pnulledností v jízdnull. Pnulled radnicí,
Ostrava.
Obr. 5.6 Odsazená knulližovatka. Dopravní znanullení je zde provedeno, jako kdyby to byly
dvnull knulližovatky stykové. O této knulližovatce viz nulllánek 6.11. Silnice I/55 a I/54.
Veselí nad Moravou.
6
5.4 Knulližovatka, knullížení a sjezdy
Pnulli rozhodování o umístnullní, druhu a typu knulližovatky se vychází z tnullchto hledisek:
- Potnulleba pnullevedení dopravních proudnull ve výhledových intenzitách v požadované
kvalitnull.
- Dodržení homogenity stavebního usponulládání knulližovatek v daném tahu místní
komunikace.
- nullešení knulližovatky tak, aby byla pnullehledná, a tím provoz na ní co nejklidnnulljší
a nejbezpenullnnulljší. Pnullispívají k tomu i vnullasné návnullsti o smnullrových cílech a zpnullsob
vedení dopravních smnullrnull, a to jak pnulled vlastní oblastí knulližovatky, tak také v prostoru
knulližovatky.
- V zájmu zklidnullování a bezpenullnosti dopravy je únullelné ve všech vhodných pnullípadech
volit typ okružní knulližovatky.
- Mimoúrovnullové knulližovatky se navrhují na komunikacích funknullní skupiny A, na
komunikacích funknullní skupiny B jen v odnullvodnnullných pnullípadech. U mimoúrovnullových
knulližovatek se na místních komunikacích volí takové typy, které minimalizují nárok na
plochu.
Obr. 5.7 Prnulltah silnice I/34. Rozhodnnull není vhodnnull nadimenzovaný, zejména z hlediska
knulližovatek. Chrudim.
Dále je uveden pnullíklad knulližovatky, kde pnulli tvaru prnullsenullné knulližovatky vzniklo nnullkolik
dopravních nehod a po vybudování okružní knulližovatky došlo k výraznému snížení dopravní
nehodovosti. Jedná se knulližovatku v Ždírci nad Doubravou na silnici I/34 a II/345. Materiál je
pnullevzatý z publikace Moderní úpravy komunikací ve mnullstech a obcích, vydané CDV.
7
Obr. 5.8 Stávající stav prnullsenullné knulližovatky. Ždírec nad Doubravou.
Obr. 5.9 Nehodovost na knulližovatce pnulled úpravou a po úpravnull. Ždírec nad Doubravou.
8
Obr. 5.10 Tvar okružní knulližovatky. Ždírec nad Doubravou.
Podle onullekávaného výhledového zatížení dopravními proudy, funknullního zanulllennullní,
navrženého typu pnullínullného usponulládání komunikace a významu knulližujících se komunikací se
knulližovatky navrhují úrovnullové a mimoúrovnullové.
Vzájemná vzdálenost knulližovatek má sladit požadavky na zajištnullní dopravní dostupnosti
pnullilehlého území a plynulého a bezpenullného silninullního provozu na knulližujících se
komunikacích. Nejmenší vzájemné vzdálenosti knulližovatek na silnicích a dálnicích urnulluje nullSN
73 6101 a na místních komunikacích nullSN 73 6110.
Pro navrhování knulližovatek místních komunikací platí nullSN 73 6102. nulladicí a odbonullovací
pruhy se navrhují s pnullihlédnutím k nulllánku 5.2 normy nullSN 73 6110.
Knullížení místních komunikací s dráhami se znullizuje mimoúrovnullovnull nadjezdem nebo podjezdem
a nullídí se normou nullSN 736380 Železninullní pnullejezdy a pnullechody.
Úrovnullové knullížení místní komunikace s dráhou (pnullejezd) se mnullže navrhnout v odnullvodnnullných
pnullípadech se souhlasem silninullního správního únulladu a drážního správního únulladu pouze na
komunikacích funknullní skupiny C pnullípadnnull B nižšího dopravního významu. Toto ustanovení
se netýká drah tramvajových.
Požadavky na projektování a stavbu úrovnullových pnullejezdnull stanoví nullSN 73 6380. Pro pnullípad
omezení nebo vylounullení provozu na mimoúrovnullovém knullížení s dráhou je tnulleba zajistit
objížnullku pnulles další mimoúrovnullové knullížení vzdálené nejvýše 2000 m. Není-li to možné, je
tnulleba pamatovat již v projektu na možnost rychlého znullízení náhradního úrovnullového pnullejezdu.
Úrovnullové knullížení pruhu/pásu pro chodce s dráhou (vnulletnnull dráhy tramvajové) musí obsahovat
hmatová (varovné a signální pásy) a pnullípadnnull i akustická opatnullení (doplnnullní svnulltelné
signalizace) v souladu se zvláštním pnulledpisem.
Sjezdy pnullipojující únullelové komunikace a samostatné sjezdy pnullipojující sousední nemovitosti
(vjezdy do budov a na pozemky) se navrhují na místních komunikacích a na prnulljezdních
úsecích silnic v souladu s požadavky uvedenými v tabulce 2.2 a 2.3 v pnullednášce 2
9
(vzdálenosti knulližovatek), s pnullihlédnutím k nullSN 73 6101 a v souladu se zvláštním pnulledpisem.
Na komunikacích funknullní skupiny C a v odnullvodnnullných pnullípadech i B mohou být samostatné
sjezdy umístnullny podle potnulleby.
Ustanovení o rozhledu na úrovnullových knulližovatkách dle nullSN 73 6102 (viz kapitola 5.5) platí
také pro návrh sjezdnull dopravnnull významných venullejnnull pnullístupných únullelových komunikací,
(napnull. pnullipojení nullSPH, prnullmyslové a komernullní objekty, kapacitní sportovní areály, parkovištnull
a hromadné garáže, s výjimkou hromadných garáží pnullipojených pnulles pnullilehlý chodník, jejichž
pnullipojení se nulleší individuelnnull). Pro rozhled na sjezdech lesních cest a polních cest platí
pnullíslušné ustanovení nullSN 73 6108 a nullSN 73 6109 a tabulka 18 normy nullSN 73 6102. Na
sjezdech dopravnnull nevýznamných únullelových komunikací a samostatných sjezdech se rozhled
navrhne v území ne-zastavnullném podle nullSN 73 6101 a v území zastavnullném nebo
zastavitelném podle nullSN 73 6110.
Postup pro zastavnullné území dle nullSN 73 6110. Jedna odvnullsna rozhledového trojúhelníku se
uvažuje v délce pro zastavení Dz a vynáší se na obnull strany od sjezdu nebo samostatného
sjezdu do osy pnullilehlého jízdního pruhu. Druhá odvnullsna se vynáší do osy u jednopruhových
sjezdnull a samostatných sjezdnull, nebo do osy výjezdového jízdního pruhu tak, aby vrchol
rozhledového trojúhelníku na výjezdu byl u sjezdu vzdálen 2,50 m od vnnulljší hrany pnullilehlého
jízdního pruhu/pásu. Na ploše takto vymezeného rozhledového trojúhelníku nesmí být žádné
pnullekážky vyšší než 0,7 m nad úrovní jízdního pruhu/pásu i sjezdu. Pnullípustné jsou ojedinnulllé
pnullekážky o šínullce null 0,15 m a ve vzájemné vzdálenosti > 10 m (venullejné osvnulltlení, dopravní
znanullení, strom). Délka Dz je pro dovolenou rychlost 50 km/h 35 m, pro 40 km/h 25 m, pro 30
km/h 20 m a pro 25 – 20 km/h 15 m.
Rozhledové trojúhelníky sjezdnull situovaných v malých vzájemných vzdálenostech se mohou
pnullekrývat.
Obr. 5.11 Rozhledové trojúhelníky sjezdu
Samostatné sjezdy pnullipojují na místní komunikaci místa ležící mimo místní komunikaci
(sousední nemovitosti) zpravidla pnulles chodníkový pnullejezd a provoz na nich se nullídí zvláštním
pnulledpisem. Rozhled na samostatných sjezdech se nulleší podle zásad uvedených výše, podle
obrázku 5.12 a podle zákona 13/1997 Sb. Vrchol rozhledového trojúhelníku u samotných
sjezdnull má být vzdálen 2,00 m od vnnulljší hrany pnullilehlého jízdního pruhu/pásu. Rozhledové
trojúhelníky samostatných sjezdnull situovaných v malých vzájemných vzdálenostech se mohou
pnullekrývat. Na ploše takto vymezeného rozhledového trojúhelníku se u samostatných sjezdnull
v odnullvodnnullných pnullípadech a podle místních podmínek pnullipouští odstavná a parkovací stání
pro osobní automobily a stání pro zásobování (viz obrázek 5.12).
Sjezdy, které pnullipojují plochy a stavby se silnnulljším provozem (napnull. parkovací garáže,
parkovištnull obchodních center), mají mít mezi vjezdem a výjezdem ochrannou plochu
(ochranný resp. dnulllicí ostrnullvek) pro chodce o šínullce null 2,50 m.
10
Obr. 5.12 Rozhledové trojúhelníky samostatného sjezdu
5.5 Rozhledové pomnullry na knulližovatce
Jedním z nejdnullležitnulljších parametrnull, který má velký vliv na bezpenullnost a plynulost dopravy
na knulližovatce jsou rozhledové pomnullry.
nullidinull, pnullijíždnulljící k úrovnullové knulližovatce, má mít nerušený rozhled na paprsky knulližovatky
a vlastní knulližovatku vnulletnnull dopravního znanullení a svnulltelného signalizanullního zanullízení
v rozsahu, který mu umožní poznat dopravní situaci a unullinit potnullebná rozhodnutí
k bezpenullnému uskutenullnnullní knulližovatkových pohybnull, pnullípadnnull zabránnullní možné dopravní
nehodnull.
Rozhled mezi paprsky knulližovatky umožnullují rozhledové trojúhelníky. Rozhledový trojúhelník
musí být bez pnullekážek bránících rozhledu. Pnulli urnullování, zda uvažovaný pnulledmnullt je pnullekážkou
rozhledu, se vychází ze smnullrového, výškového a pnullínullného usponulládání knulližujících se
komunikací, polohy a výšky pnullíslušného pnulledmnulltu a rozhledových bodnull vozidel. Rozhledový
bod vozidla na vedlejší komunikaci reprezentující onulli nullidinulle je umístnulln v ose vozidla ve
vzdálenosti 2,00 m od pnullídnull vozidla ve výšce 1,0 m nad vozovkou a musí z nnullj být vidnullt nullást
vozidla pnullijíždnulljícího po hlavní komunikaci ve výšce alesponull 0,5 m nad vozovkou.
Rozhledový bod vozidla na hlavní komunikaci je bod pnullídnull vozidla v jeho ose ve výšce 1,0 m
nad vozovkou. Toto normové schéma umožnulluje vzájemný rozhled mezi vozidly na paprscích
knulližovatky.
Obr. 5.13 Schéma viditelných a zaclonnullných ploch z místa nullidinulle vozidla.
11
Rozhledová pole a rozhledové trojúhelníky
Pnulli návrhu rozhledových polí a rozhledových trojúhelníknull (definice viz nullSN 73 6100) je
nutné vedle trvalých pnullekážek (napnull. budovy, ploty, zdi, protihlukové stnullny, terén, stromy)
uvážit vliv pnullechodných pnullekážek rozhledu (napnull. parkující vozidla, skupiny chodcnull,
vegetace, shrnutý nebo navátý sníh). Za pnullekážku rozhledu se nepovažují pnulledmnullty, které
mají šínullku do 0,15 m (napnull. sloupky dopravních znanullek, sloupy venullejného osvnulltlení, stromy),
jsou umístnullny ve vzájemných vzdálenostech pnulles 10 m a nevytvánullejí nullady, které z urnullitých
míst komunikace zaclonullují rozhled. Jsou-li v rozhledovém trojúhelníku stromy, musí být
jejich vnulltve nejménnull 2,0 m nad úrovní pnullíslušných rozhledových paprsknull.
nullidinull vozidla, pnullijíždnulljící ke knulližovatce po vedlejší komunikaci, musí mít rozhled, který mu
umožní vnullas zjistit usponulládání pnullednosti v jízdnull urnullené dopravním znanullením, aby mnulll
možnost reagovat snížením rychlosti nebo zastavením vozidla pnulled knulližovatkou. Rozhledové
pole se urnullí podle obrázku 5.14.
n
2,0m
RP
Ld
Dz
Obr. 5.14 Rozhledové pole umožnullující rozhled na svislé dopravní znanullení a SSZ.
Vzdálenost pro zastavení Dz se rovná délce rozhledu pro zastavení na silnicích podle
nullSN 73 6101 a na místních komunikacích podle nullSN 73 6110.
Podmínky pro urnullení rozhledových trojúhelníknull:
• Pnullednost v jízdnull
o Usponulládání a – dopravní znanullení „Hlavní pozemní komunikace“
a „Stnullj, dej pnullednost v jízdnull“
o Usponulládání B – dopravní znanullení „Hlavní pozemní komunikace“
a „Dej pnullednost v jízdnull“
o Usponulládání C – knulližovatka s pnulledností v jízdnull zprava
12
• Skladba dopravního proudu – vozidel na vedlejší komunikaci vjíždnulljící na hlavní,
dle tabulky
Tab. 5.2 Skupiny vozidel pro urnullení rozhledu na úrovnullové knulližovatce.
Skupina Vozidla zastupující skupinu Délka vozidla v m Rovnomnullrné zrychlení v m/s2
1 osobní a dodávkový automobil 6,00 2,2
2 vozidlo pro odvoz odpadu
nákladní automobil, autobus
10,00 1,7
3 kloubový autobus
jízdní souprava
18,00 1,3
4 nejdelší vozidlo podle zvláštního
pnulledpisu (Zákon null.361/200 Sb.)
22,00 1,2
• Rozhled pro urnullitou skupinu vozidel
Tab. 5.3 Požadavky na zajištnullní rozhledu na úrovnullových knulližovatkách pro urnullenou
skupinu vozidel.
Komunikace
Hlavní komunikace
Únullelová
komunikace
Místní komunikace funknullní skupiny
Silnice D1 C B
Ve
dle
jší
ko
mu
nik
ace
Únullelová komunikace 1
b, 2 1b, 2 1b, 2, 3e, 4d 1b, 2 1b, 2, 3e, 4d
D1 1b, 2 2 2, 3a 2
C 2, 3a 2, 3a 2, 3a
B 2, 3a, 4d 2, 3a, 4d
Silnice - 2c, 3, 4d
a Komunikace s autobusovou dopravou.
b Pnullipojení vedlejších komunikací a dopravních ploch vyhrazených pro osobní a dodávkové automobily.
c Knulližovatky silnice III. tnullídy se silnicí III. tnullídy nebo silnice II. tnullídy se silnicí III. tnullídy (silnice kategorijních typnull s 4,0;
s 6,5 a s 7,5).
d Sjezdy nových lesních cest a knulližovatky s výskytem vozidel délky 22,00 m.
e Sjezdy nových polních cest.
• Pnullínullné usponulládání – rozlišujeme nulltynulli základní typy (podrobnosti ke geometrii
v pnullíloze E normy nullSN 73 6102)
o dvoupruhová komunikace;
o tnullípruhová komunikace (dvoupruhová komunikace s pnullídatným pruhem pro
odbonullení vlevo, silnice 2+1);
o nulltynullpruhová komunikace se stnulledním dnulllicím pásem celkové šínullky 4,0 m;
o nulltynullpruhová komunikace se stnulledním tramvajovým pásem šínullky 7,0 m;
• Rychlostní charakteristiky
o rov
Vloženo: 13.01.2011
Velikost: 3,47 MB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu BM03 - Městské komunikace
Reference vyučujících předmětu BM03 - Městské komunikace
Reference vyučujícího Ing. Martin Smělý
Podobné materiály
- BT02 - TZB III - Prednaska 1
- BA03 - Deskriptivní geometrie - Přednáška perspektivní promítání
- BH02 - Nauka o pozemních stavbách - POS přednáška 1
- BI01 - Stavební látky - Přednáška
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Projekt výkresy přednáška 1
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Projekt výkresy přednáška 3
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Projekt výkresy přednáška 4
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Projekt výkresy přednáška 7
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon10[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon11[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon12[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon1[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon2[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon3[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon4[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon5[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon6[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon7[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon8[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška betkon9[1]
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška3
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška4
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - Přednáška7
- BT51 - TZB I (S) - Přednáška
- BV51 - Pracovní inženýrství (E) - Přednáška
- BH05 - Pozemní stavitelství III - Přednáška 1
- BT02 - TZB III - Prednaska 1
- BT02 - TZB III - Prednaska 2
- BT02 - TZB III - Prednaska 3
- BT02 - TZB III - Prednaska 4
- BT02 - TZB III - Prednaska 5
- BT02 - TZB III - Prednaska 6
- BT02 - TZB III - Prednaska 9 - chlazení
- BT02 - TZB III - Prednaska 10 - ZZT
- BT02 - TZB III - Prednaska - Hluk
- BT02 - TZB III - Prednaska - Prumyslova vzt
- BT02 - TZB III - Prednaska - Ohrivac
- BH05 - Pozemní stavitelství III - Prednaska 2
- BH05 - Pozemní stavitelství III - Prednaska 3
- BH05 - Pozemní stavitelství III - Prednaska 4
- BH05 - Pozemní stavitelství III - Prednaska 5
- BH05 - Pozemní stavitelství III - Prednaska 6
- BH05 - Pozemní stavitelství III - Prednaska 7
- BI01 - Stavební látky - Prednaska beton
- BI01 - Stavební látky - Přednáška - Pojiva I
- BI01 - Stavební látky - Přednáška - Pojiva II
- BA04 - Matematika III - Texty k přednáškám statistiky od Nagyho a Kratochvílové
- BA04 - Matematika III - Texty k přednáškám statistiky od Nagyho a Homolový
- BO01 - Konstrukce a dopravní stavby - Přednáška č.1
- BO01 - Konstrukce a dopravní stavby - Přednáška č.5,6
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 1
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 2
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 3
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 4a
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 4b
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 5
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 6
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 7
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 8a
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 8B
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 9
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 10
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 11
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 12
- BW05 - Realizace staveb - přednáška 13
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - přednáška 1.3.2010
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 2
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 3
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 4
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 5
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 6
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 7
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 8
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 9
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 9
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 10
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 11
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 12
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 2
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 3
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 4
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 6
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 7
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 8
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 9
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 2
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 3
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 7
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 8
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 9
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 10
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 11
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 12
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - 1 a 2 přednáška
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - přednáška 4
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - přednáška 5-2
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - přednáška 5
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - přednáška 6
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - přednáška 7
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - přednáška 8
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - přednáška 9+10
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - přednáška 3
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 1
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 1.2
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 2
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 2.2
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 3
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 3.2
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 3.3
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 4
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 4.2
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 5
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 6
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 7
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 7.2
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 8
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 9
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 10
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 10.1
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 11
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 12
- BM02 - Pozemní komunikace II - přednáška 13
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - přednáška 1
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - přednáška 2
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - přednáška 3
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - přednáška 4
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - přednáška - text 1
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - přednáška - text 2
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - přednáška - text 3
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - přednáška - text 4
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - přednáška - text 5
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - přednáška - text 6
- BL07 - Zděné konstrukce (K) - přednáška - text 9
- BN01 - Železniční stavby I - přednáška 1
- BN01 - Železniční stavby I - přednáška 2
- BN01 - Železniční stavby I - přednáška 3
- BN01 - Železniční stavby I - přednáška 4
- BN01 - Železniční stavby I - přednáška 5
- BN01 - Železniční stavby I - přednáška 6
- BN01 - Železniční stavby I - přednáška 7
- BN01 - Železniční stavby I - přednáška 8
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 2
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 3
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 7
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 8
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 9
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 10
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 11
- BO08 - Kovové konstrukce II - přednáška 12
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 1
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 2
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 3
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 4
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 5
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 6
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 7
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 8
- BM03 - Městské komunikace - přednáška 9
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 1
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 2
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 3
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 4
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 5
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 6
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 7
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 8
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 9.1
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 9.2
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 10
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 11
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 12
- BN02 - Železniční stavby II - přednáška 13
- BL12 - Betonové mosty I - přednáška 4
- BL12 - Betonové mosty I - přednáška 6
- BL12 - Betonové mosty I - přednáška 1
- BL12 - Betonové mosty I - přednáška 2
- BL12 - Betonové mosty I - přednáška 3
- BL12 - Betonové mosty I - přednáška 4
- BL12 - Betonové mosty I - přednáška 5
- BL12 - Betonové mosty I - přednáška 6
- BL12 - Betonové mosty I - přednáška 7
- BL12 - Betonové mosty I - přednáška 9
- BL12 - Betonové mosty I - přednáška 10
- BO09 - Kovové mosty I - přednáška 2
- BO09 - Kovové mosty I - přednáška 3
- BO09 - Kovové mosty I - přednáška 4
- BO09 - Kovové mosty I - přednáška 5
- BO09 - Kovové mosty I - přednáška 6
- BO09 - Kovové mosty I - přednáška 7
- BO09 - Kovové mosty I - přednáška 8
- BA02 - Matematika II - Přednáška
- BA02 - Matematika II - Přednáška - křivky
- BA02 - Matematika II - přednáška 03
- BA02 - Matematika II - přednáška 4
- BA02 - Matematika II - přednáška 4
- CD01 - Stavební mechanika - Přednáška - mezní plastická únosnost
- BC01 - Stavební chemie - 13. prednáška
- BL01 - Prvky betonových konstrukcí - 1. přednáška
- BB01 - Fyzika - 9.přednáška
- 0L6 - Zděné konstrukce - 9.přednáška
- BM01 - Pozemní komunikace I - 3.přednáška
- CW12 - Systémy řízení jakosti - přednáška
- BM03 - Městské komunikace - 3.přednáška
- BM03 - Městské komunikace - 2.přednáška
- BM03 - Městské komunikace - 1.přednáška
- 0O4 - Kovové konstrukce III - péta přednáška
- BC01 - Stavební chemie - 1. - 12. přednáška
- CV05 - Investování - prednaska
Copyright 2023 unium.cz. Abychom mohli web rozvíjet a dále vylepšovat podle preferencí uživatelů, shromažďujeme statistiky o návštěvnosti, a to pomocí Google Analytics a Netmonitor. Tyto systémy pro unium.cz zaznamenávají, které stránky uživatel na webové stránce navštívil, odkud se na stránku dostal, kam z ní odešel, jaké používá zařízení, operační systém či prohlížeč, či jaký má preferenční jazyk. Statistiky jsou anonymní, takže unium.cz nezná identitu návštěvníka a spravuje cookies tak, že neumožňuje identifikovat konkrétní osoby. Používáním webu vyjadřujete souhlas použitím cookies a následujících služeb: