- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
Tvorba peněz a peněžní zásoba, rovnováha trhu peněz
E - Ekonomie
Hodnocení materiálu:
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálTvorba peněz a peněžní zásoba, rovnováha trhu peněz
Tvorba peněz a peněžní zásoba
Bankovní soustava je tvořena centrální bankou a komerčními bankami.
Centrální bankou je emisní bankou (má zákonný monopol na emisi peněz), peníze uvádí do oběhu, nebo je stahuje z oběhu obvykle nákupem či prodejem státních cenných papírů.
Komerční banky také vytvářejí peníze, protože pouze část peněz udržují v rezervách a zbytek poskytují jako půjčky.
Tvorba peněz:
Když centrální banka uvádí do oběhu dodatečné peníze, zvýší peněžní bázi – to je suma oběživa a bankovních rezerv.
Mb=Cr+R (R – rezervy)
Na peněžní bázi pak multiplikačním procesem tvorby vkladů vyrůstá peněžní zásoba – suma oběživa a bankovních vkladů.
M=Cr+D (D-vklady)
Kolikrát je peněžní zásoba větší než peníze:
M/Mb=Cr+D/Cr+R (vydělíme výraz na pravo D)
M/Mb= (Cr/D + 1) / (Cr/D + R/D)
Cr/D označíme cr (podíl oběživa na vkladech)
R/D označíme rr (podíl bankovních rezerv na vkladech)
Pak
M=(cr+1)/(cr+rr).Mb
(cr+1)/(cr+rr) je peněžní multiplikátor
Peněžní multiplikátor udává, jak velký přírůstek peněžní zásoby bude vyvolán určitým přírůstkem peněžní báze.
Peněžní multiplikátor je tím větší, čím menší je míra bankovních rezerv a čím menší podíl peněz lidi drží jako oběživo.
Úzce definovaná peněžní zásoba – M1
Široce definovaná – M2 – obsahuje quasi peníze (termínované vklady, vklady v cizích měnách, vkladové certifikáty, depozitní směnky)
Rovnováha trhu a peněz.
Rovnováha na trhu pe
Vloženo: 19.10.2010
Velikost: 57,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu E - Ekonomie
Podobné materiály
- LIT - Literatura - Česká literární tvorba od 70. let 20. století do současnosti
- CJ - Český jazyk - Divadelní a televizní tvorba po 2. sv. v.
- CJ - Český jazyk - Světová dramatická tvorba
- CJ - Český jazyk - Tvorba slov, synonyma, homonyma, antonyma
- CJ - Český jazyk - Česká dramatická tvorba
- CJ - Český jazyk - Česká satirická a humoristická tvorba
- LIT - Literatura - Emigrantská a domácí tvorba v pobělohorské době + barokní literatura
- LIT - Literatura - Preromantismus a romantismus ve světě, tvorba K. H. Máchy
- LIT - Literatura - Současná divadelní, televizní a filmová tvorba
- LIT - Literatura - České divadlo a dramatická tvorba od počátků do konce 19. století
- LIT - Literatura - Baladická tvorba
- LIT - Literatura - Tvorba Mikuláška, Kainara, Holuba, Skácela
- LIT - Literatura - Tvorba Seiferta, Zahradníčka, Hrubína po 2. sv. válce
- E - Ekonomie - Náklady, kalkulace a tvorba cen
- E - Ekonomie - Tvorba cen
- LIT - Literatura - CESKA DIVADELNI TVORBA
- LIT - Literatura - Filmová tvorba 2
- LIT - Literatura - Filmová tvorba 3
- LIT - Literatura - Filmová tvorba
- LIT - Literatura - Česká a světová divadelní tvorba
- LIT - Literatura - Česká divadelní tvorba 2
- LIT - Literatura - ČESKÁ DRAMATICKÁ TVORBA 20. STOLETÍ
- VV - Výtvarná výchova - Tvorba zahraničních secesionistů
- CJ - Český jazyk - Počátky českého realismu (tvorba B. Němcové, K. H. Borovské
- CJ - Český jazyk - Světová dramatická tvorba
- CJ - Český jazyk - Česká dramatická tvorba
- CJ - Český jazyk - Česká satirická a humoristická tvorba
- E - Ekonomie - Ceny a cenová tvorba
- LIT - Literatura - Absurdní tvorba 20. století
- CJ - Český jazyk - Humoristická a satirická tvorba v české literatuře
- LIT - Literatura - Generace buřičů, tvorba Petra Bezruče
- CJ - Český jazyk - Baroko, doba pobělohorská, lidová tvorba J. A. Komenského
- LIT - Literatura - česká literární tvorba od roku 1989
- CJ - Český jazyk - Dramatická tvorba 20.stol.
- CJ - Český jazyk - Literární tvorba májovců, ruchovců a lumírovců
- UCE - Účetnictví - Opravné položky – jejich tvorba a rušení
- CJ - Český jazyk - SLOVOTVORBA
- CJ - Český jazyk - tvorba májovců ve vývoji české literatury
- E - Ekonomie - Náklady, kalkulace a tvorba cen
- LIT - Literatura - Divadelní tvorba ve 40. letech, krátké shrnutí 2. sv. války
- CJ - Český jazyk - Karel Capek tvorba
- CJ - Český jazyk - Literarni tvorba za okupace
- CJ - Český jazyk - Poválečná česká dramatická tvorba
- CJ - Český jazyk - Svět. dram. tvorba ve 20.stol.
- IVT - Informatika a výpočetní technika - tvorba předmětových hesel
- ZSV - Základy společenských věd - peneznictvi
- E - Ekonomie - Agregátní poptávka v uzavřené ekonomice, rovnováha na trhu zboží a služeb, keynesiánský kříž a křivka IS, rovnováha trhu peněz
- E - Ekonomie - Kvantitativní teorie peněz
- E - Ekonomie - Měnová stimulace poptávky, změny cenové hladiny - efekt reálných peněžních zůstatků, agregátní poptávka
- E - Ekonomie - Peníze, trh peněz
- E - Ekonomie - Rovnováha na trhu peněz a křivka LM, stimulace poptávky v režimu volně pohyblivého měnového kurzu
- E - Ekonomie - Zaklady teorie penez
- UCE - Účetnictví - peněžní prostředky - pokladna, bú, ceniny
- E - Ekonomie - Peněžní a kapitálový trh, obchody s cennými papíry
- ZSV - Základy společenských věd - Peníze (jejich obecná charakteristika a funkce, typy peněz
- ZSV - Základy společenských věd - Základy teorie peněz
- E - Ekonomie - Zaklady teorie penez a menove politiky
- E - Ekonomie - Rovnováha na trhu peněz
- ZSV - Základy společenských věd - peněžnictví a bankovnictví (vývoj peněz, fce peněz, finančnictví, instituce ČNB)
- E - Ekonomie - Peněžní agregáty
- E - Ekonomie - Peněžní trh
- E - Ekonomie - Podoba současných peněžních forem
- E - Ekonomie - Poptávka a nabídka po penězích
- E - Ekonomie - Trh peněz a bankovní soustava
- ZSV - Základy společenských věd - ÚSTAVNÍ VÝVOJ A TEORIE PENĚZ
- UCE - Účetnictví - Interaktivní příklady na procvičování peněz na cestě
- UCE - Účetnictví - Interaktivní příklady na procvičování peněz na cestě
- UCE - Účetnictví - Interaktivní příklady na procvičování peněz na cestě
- E - Ekonomie - Vznik a vývoj peněz
- CJ - Český jazyk - Slovní zásoba, význam slov a jeho změny
- CJ - Český jazyk - Funkční styly, slohové postupy Slovní zásoba, druhy slovník
- CJ - Český jazyk - mluvnice - Slovni zasoba,slovniky
- CJ - Český jazyk - Slovni zasoba, sem.vyznamSlov,homonyma,antonyma
- E - Ekonomie - Inflace a inflační očekávání, platební bilance a vnější rovnováha
- E - Ekonomie - Trh zapůjčitelných fondů, zahraniční investice a čistý vývoz, rovnováha trh zboží a služeb
- E - Ekonomie - Vyčišťování trhu práce, všeobecná rovnováha trhů
- CH - Chemie - Acidobzická rovnováha.doc
- CH - Chemie - Chemická termodynamika, kinetika chemických reakcí, chemická rovnováha.doc
- CH - Chemie - Reakční rychlost a chemická rovnováha
- 8 - Chemie - Chemická rovnováha
- E - Ekonomie - Rovnováha na dokonale konkurenčním trhu
- E - Ekonomie - všeobecná rovnováha
- CH - Chemie - Termodynamika, termochemie, chemická rovnováha
- E - Ekonomie - TRŽNÍ SYSTÉM. NABÍDKOVÁ A POPTÁVKOVÁ KŘIVKA. TRŽNÍ ROVNOVÁHA
- CH - Chemie - Reakční kinetika, chemická rovnováha
- E - Ekonomie - Trh, tržní rovnováha
- E - Ekonomie - Rovnováha na dokonale konkurenčním trhu
- E - Ekonomie - Vnější ekonomická rovnováha platební bilance
- E - Ekonomie - všeobecná rovnováha
- E - Ekonomie - Náklady jako faktor ovlivňující hospodaření podniku, rovnováha firmy
- E - Ekonomie - eko rovnovaha
- ZSV - Základy společenských věd - Fungování trhu
- MKT - Marketing - Pokrytí trhu a marketingový výzkum
- MKT - Marketing - Segmentace trhu
- UCE - Účetnictví - Strhuktura zjišťovanání výsledku hospodaření
- E - Ekonomie - Formování a základní elementy trhu
- PSY - Psychologie - Průzkum trhu, propagace, reklama
- PSY - Psychologie - Psychologie trhu
- E - Ekonomie - Selhání trhu
- E - Ekonomie - Prodej výkonů podniku na domácím trhu
- E - Ekonomie - Prodej výkonů podniku na zahraničním trhu
- MKT - Marketing - Chování spotřebitele, segmentace trhu
- MKT - Marketing - Průzkum trhu
- E - Ekonomie - Základní subjekty a složky trhu, struktura trhu
- E - Ekonomie - tržní ekonomika, terorie trhu
- E - Ekonomie - Zákony trhu
- E - Ekonomie - Marketing, průzkum trhu
- E - Ekonomie - Firma na nedokonale konkurenčním trhu
- E - Ekonomie - Úloha státu v tržní ekonomice. Řešení efektivnosti, spravedlnosti a stability trhu.
- ZSV - Základy společenských věd - základy ekonomie (vývoj, školy, rozdělení, hospodářský proces, tržní systém, zákony trhu)
- E - Ekonomie - Formování a základní elementy trhu
- MKT - Marketing - Nákupní chování, průzkum trhu
- PSY - Psychologie - Průzkum trhu, propagace, reklama
- PSY - Psychologie - Psychologie trhu
- E - Ekonomie - Zákony trhu
- E - Ekonomie - Další subjekty finančního trhu
- MNG - Management - Defirencovaný mtg. Segmentace trhu
Copyright 2024 unium.cz