- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
Tvorba peněz a peněžní zásoba, rovnováha trhu peněz
E - Ekonomie
Hodnocení materiálu:
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálu, nemůže se její úroková míra na dlouho vychýlit od světové. Pokles úrokové míry vede ke zvýšení čistého vývozu kapitálu a v důsledku toho dochází k depreciaci měny. Depreciace pak zvýší čistý vývoz zboží a služeb (resp. zmenší čistý dovoz). V případě velké ekonomiky se úroková míra udrží na nízké úrovni a dojde k růstu investic a spotřeby. Zvýšení agregátních výdajů zvýší důchody a lidé tak chtějí držet více peněžních zůstatků, budou proto prodávat dluhopisy a jiná aktiva Na konci třetí fáze je situace taková, že agregátní výdaje i důchody se zvýšily, domácí produkt se zvýšil a úroková míra se snížila.
4. fáze – zvýšení peněžní zásoby a agregátních výdajů má za následek že rostou ceny a mzdy, takž lidi zjistí, že se zvýšily pouze jejich nominální důchody a mzdy, také depreciace domácí měny v důsledku cenové hladiny je pouze nominální, takže čistý vývoz se vrací na původní úroveň. Lidé potřebují nakonec držet více peněžních zůstatků jen proto, že se zvýšily ceny.
Centrální banka tak zvýšila nominální peněžní zásobu, ale růst cenové hladiny nakonec způsobí, že reálná peněžní zásoba se vrací zpět na původní úroveň.
Úroková míra klesne, reálný produkt se zvýší pouze krátkodobě, dokud je vyšší reálná peněžní zásoba, Ale protože v dlouhém období vzroste cenová hladina, konečným důsledkem není zvýšení reálné peněžní zásoby, nýbrž jen nominální peněžní zásoby.
Z čehož plyne, že centrální banka má vliv pouze na nominální peněžní zásobu.
Vloženo: 19.10.2010
Velikost: 57,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu E - Ekonomie
Podobné materiály
- LIT - Literatura - Česká literární tvorba od 70. let 20. století do současnosti
- CJ - Český jazyk - Divadelní a televizní tvorba po 2. sv. v.
- CJ - Český jazyk - Světová dramatická tvorba
- CJ - Český jazyk - Tvorba slov, synonyma, homonyma, antonyma
- CJ - Český jazyk - Česká dramatická tvorba
- CJ - Český jazyk - Česká satirická a humoristická tvorba
- LIT - Literatura - Emigrantská a domácí tvorba v pobělohorské době + barokní literatura
- LIT - Literatura - Preromantismus a romantismus ve světě, tvorba K. H. Máchy
- LIT - Literatura - Současná divadelní, televizní a filmová tvorba
- LIT - Literatura - České divadlo a dramatická tvorba od počátků do konce 19. století
- LIT - Literatura - Baladická tvorba
- LIT - Literatura - Tvorba Mikuláška, Kainara, Holuba, Skácela
- LIT - Literatura - Tvorba Seiferta, Zahradníčka, Hrubína po 2. sv. válce
- E - Ekonomie - Náklady, kalkulace a tvorba cen
- E - Ekonomie - Tvorba cen
- LIT - Literatura - CESKA DIVADELNI TVORBA
- LIT - Literatura - Filmová tvorba 2
- LIT - Literatura - Filmová tvorba 3
- LIT - Literatura - Filmová tvorba
- LIT - Literatura - Česká a světová divadelní tvorba
- LIT - Literatura - Česká divadelní tvorba 2
- LIT - Literatura - ČESKÁ DRAMATICKÁ TVORBA 20. STOLETÍ
- VV - Výtvarná výchova - Tvorba zahraničních secesionistů
- CJ - Český jazyk - Počátky českého realismu (tvorba B. Němcové, K. H. Borovské
- CJ - Český jazyk - Světová dramatická tvorba
- CJ - Český jazyk - Česká dramatická tvorba
- CJ - Český jazyk - Česká satirická a humoristická tvorba
- E - Ekonomie - Ceny a cenová tvorba
- LIT - Literatura - Absurdní tvorba 20. století
- CJ - Český jazyk - Humoristická a satirická tvorba v české literatuře
- LIT - Literatura - Generace buřičů, tvorba Petra Bezruče
- CJ - Český jazyk - Baroko, doba pobělohorská, lidová tvorba J. A. Komenského
- LIT - Literatura - česká literární tvorba od roku 1989
- CJ - Český jazyk - Dramatická tvorba 20.stol.
- CJ - Český jazyk - Literární tvorba májovců, ruchovců a lumírovců
- UCE - Účetnictví - Opravné položky – jejich tvorba a rušení
- CJ - Český jazyk - SLOVOTVORBA
- CJ - Český jazyk - tvorba májovců ve vývoji české literatury
- E - Ekonomie - Náklady, kalkulace a tvorba cen
- LIT - Literatura - Divadelní tvorba ve 40. letech, krátké shrnutí 2. sv. války
- CJ - Český jazyk - Karel Capek tvorba
- CJ - Český jazyk - Literarni tvorba za okupace
- CJ - Český jazyk - Poválečná česká dramatická tvorba
- CJ - Český jazyk - Svět. dram. tvorba ve 20.stol.
- IVT - Informatika a výpočetní technika - tvorba předmětových hesel
- ZSV - Základy společenských věd - peneznictvi
- E - Ekonomie - Agregátní poptávka v uzavřené ekonomice, rovnováha na trhu zboží a služeb, keynesiánský kříž a křivka IS, rovnováha trhu peněz
- E - Ekonomie - Kvantitativní teorie peněz
- E - Ekonomie - Měnová stimulace poptávky, změny cenové hladiny - efekt reálných peněžních zůstatků, agregátní poptávka
- E - Ekonomie - Peníze, trh peněz
- E - Ekonomie - Rovnováha na trhu peněz a křivka LM, stimulace poptávky v režimu volně pohyblivého měnového kurzu
- E - Ekonomie - Zaklady teorie penez
- UCE - Účetnictví - peněžní prostředky - pokladna, bú, ceniny
- E - Ekonomie - Peněžní a kapitálový trh, obchody s cennými papíry
- ZSV - Základy společenských věd - Peníze (jejich obecná charakteristika a funkce, typy peněz
- ZSV - Základy společenských věd - Základy teorie peněz
- E - Ekonomie - Zaklady teorie penez a menove politiky
- E - Ekonomie - Rovnováha na trhu peněz
- ZSV - Základy společenských věd - peněžnictví a bankovnictví (vývoj peněz, fce peněz, finančnictví, instituce ČNB)
- E - Ekonomie - Peněžní agregáty
- E - Ekonomie - Peněžní trh
- E - Ekonomie - Podoba současných peněžních forem
- E - Ekonomie - Poptávka a nabídka po penězích
- E - Ekonomie - Trh peněz a bankovní soustava
- ZSV - Základy společenských věd - ÚSTAVNÍ VÝVOJ A TEORIE PENĚZ
- UCE - Účetnictví - Interaktivní příklady na procvičování peněz na cestě
- UCE - Účetnictví - Interaktivní příklady na procvičování peněz na cestě
- UCE - Účetnictví - Interaktivní příklady na procvičování peněz na cestě
- E - Ekonomie - Vznik a vývoj peněz
- CJ - Český jazyk - Slovní zásoba, význam slov a jeho změny
- CJ - Český jazyk - Funkční styly, slohové postupy Slovní zásoba, druhy slovník
- CJ - Český jazyk - mluvnice - Slovni zasoba,slovniky
- CJ - Český jazyk - Slovni zasoba, sem.vyznamSlov,homonyma,antonyma
- E - Ekonomie - Inflace a inflační očekávání, platební bilance a vnější rovnováha
- E - Ekonomie - Trh zapůjčitelných fondů, zahraniční investice a čistý vývoz, rovnováha trh zboží a služeb
- E - Ekonomie - Vyčišťování trhu práce, všeobecná rovnováha trhů
- CH - Chemie - Acidobzická rovnováha.doc
- CH - Chemie - Chemická termodynamika, kinetika chemických reakcí, chemická rovnováha.doc
- CH - Chemie - Reakční rychlost a chemická rovnováha
- 8 - Chemie - Chemická rovnováha
- E - Ekonomie - Rovnováha na dokonale konkurenčním trhu
- E - Ekonomie - všeobecná rovnováha
- CH - Chemie - Termodynamika, termochemie, chemická rovnováha
- E - Ekonomie - TRŽNÍ SYSTÉM. NABÍDKOVÁ A POPTÁVKOVÁ KŘIVKA. TRŽNÍ ROVNOVÁHA
- CH - Chemie - Reakční kinetika, chemická rovnováha
- E - Ekonomie - Trh, tržní rovnováha
- E - Ekonomie - Rovnováha na dokonale konkurenčním trhu
- E - Ekonomie - Vnější ekonomická rovnováha platební bilance
- E - Ekonomie - všeobecná rovnováha
- E - Ekonomie - Náklady jako faktor ovlivňující hospodaření podniku, rovnováha firmy
- E - Ekonomie - eko rovnovaha
- ZSV - Základy společenských věd - Fungování trhu
- MKT - Marketing - Pokrytí trhu a marketingový výzkum
- MKT - Marketing - Segmentace trhu
- UCE - Účetnictví - Strhuktura zjišťovanání výsledku hospodaření
- E - Ekonomie - Formování a základní elementy trhu
- PSY - Psychologie - Průzkum trhu, propagace, reklama
- PSY - Psychologie - Psychologie trhu
- E - Ekonomie - Selhání trhu
- E - Ekonomie - Prodej výkonů podniku na domácím trhu
- E - Ekonomie - Prodej výkonů podniku na zahraničním trhu
- MKT - Marketing - Chování spotřebitele, segmentace trhu
- MKT - Marketing - Průzkum trhu
- E - Ekonomie - Základní subjekty a složky trhu, struktura trhu
- E - Ekonomie - tržní ekonomika, terorie trhu
- E - Ekonomie - Zákony trhu
- E - Ekonomie - Marketing, průzkum trhu
- E - Ekonomie - Firma na nedokonale konkurenčním trhu
- E - Ekonomie - Úloha státu v tržní ekonomice. Řešení efektivnosti, spravedlnosti a stability trhu.
- ZSV - Základy společenských věd - základy ekonomie (vývoj, školy, rozdělení, hospodářský proces, tržní systém, zákony trhu)
- E - Ekonomie - Formování a základní elementy trhu
- MKT - Marketing - Nákupní chování, průzkum trhu
- PSY - Psychologie - Průzkum trhu, propagace, reklama
- PSY - Psychologie - Psychologie trhu
- E - Ekonomie - Zákony trhu
- E - Ekonomie - Další subjekty finančního trhu
- MNG - Management - Defirencovaný mtg. Segmentace trhu
Copyright 2024 unium.cz