- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálRovnováha na dokonale konkurenčním trhutržní rovnováha a efektivnost, výhody ze směny, vliv změn poptávky a nabídky na tržní rovnováhu, teorém pavučinyTRŽNÍ ROVNOVÁHA:situace na trhu, kdy poptávané a nabízené množství se rovnajíbod E = bod rovnováhy v praxi se ale nevyskytujerovnováha vzniká, při rovnovážné ceně (PE) a rovnovážném množství (QE) trh je „čistý“ definoval ji Adam Smith, nakreslil ji Marshallneustále se mění faktory, které ovlivňují nabídku i poptávku proto se v praxi vyskytuje spíše tržní nerovnováha:převis nabídky nad poptávkou:přebytek zbožíhlavně v tržní ekonomiceaby se přiblížili k bodu E, tak jsou prodávající nuceni snižovat cenupřevis poptávky nad nabídkounedostatek zbožítržní cena je nižší než rovnovážnáhlavně v příkazové ekonomiceaby se přiblížili k bodu E, tak prodávající zvyšují cenu(a tím poptávané množství klesá)změny tržní rovnováhy:vznikají, když na nabídku a poptávku působí jiné faktory, než cenové vzniká nový bod rovnováhyzměny:posun nabídkové křivky a zároveň posun poptávkové křivky a zároveň posun po posun po poptávkové křivce nabídkové křivcepokud se zvyšuje cena zboží a zároveň roste jeho spotřeba za růst cen mohou spotřebitelé (poptávkový faktor) X pokud se cena zboží zvyšuje a zároveň se snižuje jeho spotřeba za růst cen mohou spotřebitelé (nabídkový faktor) EFEKTIVNOST:taková produkce, kdy se MU = MC (mezní užitek = mezní náklady)optimum spotřebitele: MU=Poptimum výrobců: MC=PARBITRÁŽ:lidé nakupují na levnějších trzích a prodávají je na dražšíchpři dlouhodobé arbitráži se ceny vyrovnávají uplatňuje se zákon jedné cenyne všechno zboží lze arbitrovat; např. služby, městská doprava, …VÝHODY ZE SMĚNY:přebyte
Vloženo: 10.02.2011
Velikost: 49,72 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu E - Ekonomie
Podobné materiály
- E - Ekonomie - Agregátní poptávka v uzavřené ekonomice, rovnováha na trhu zboží a služeb, keynesiánský kříž a křivka IS, rovnováha trhu peněz
- E - Ekonomie - Inflace a inflační očekávání, platební bilance a vnější rovnováha
- E - Ekonomie - Rovnováha na trhu peněz a křivka LM, stimulace poptávky v režimu volně pohyblivého měnového kurzu
- E - Ekonomie - Trh zapůjčitelných fondů, zahraniční investice a čistý vývoz, rovnováha trh zboží a služeb
- E - Ekonomie - Tvorba peněz a peněžní zásoba, rovnováha trhu peněz
- E - Ekonomie - Vyčišťování trhu práce, všeobecná rovnováha trhů
- CH - Chemie - Acidobzická rovnováha.doc
- CH - Chemie - Chemická termodynamika, kinetika chemických reakcí, chemická rovnováha.doc
- CH - Chemie - Reakční rychlost a chemická rovnováha
- 8 - Chemie - Chemická rovnováha
- E - Ekonomie - všeobecná rovnováha
- CH - Chemie - Termodynamika, termochemie, chemická rovnováha
- E - Ekonomie - TRŽNÍ SYSTÉM. NABÍDKOVÁ A POPTÁVKOVÁ KŘIVKA. TRŽNÍ ROVNOVÁHA
- CH - Chemie - Reakční kinetika, chemická rovnováha
- E - Ekonomie - Rovnováha na trhu peněz
- E - Ekonomie - Trh, tržní rovnováha
- E - Ekonomie - Rovnováha na dokonale konkurenčním trhu
- E - Ekonomie - Vnější ekonomická rovnováha platební bilance
- E - Ekonomie - všeobecná rovnováha
- E - Ekonomie - Náklady jako faktor ovlivňující hospodaření podniku, rovnováha firmy
- E - Ekonomie - eko rovnovaha
- E - Ekonomie - Nabídka dokonale konkurenční firmy
- E - Ekonomie - Firma na nedokonale konkurenčním trhu
- E - Ekonomie - Nabídka dokonale konkurenční firmy
- ZSV - Základy společenských věd - Fungování trhu
- MKT - Marketing - Pokrytí trhu a marketingový výzkum
- MKT - Marketing - Segmentace trhu
- UCE - Účetnictví - Strhuktura zjišťovanání výsledku hospodaření
- E - Ekonomie - Formování a základní elementy trhu
- PSY - Psychologie - Průzkum trhu, propagace, reklama
- PSY - Psychologie - Psychologie trhu
- E - Ekonomie - Selhání trhu
- E - Ekonomie - Prodej výkonů podniku na domácím trhu
- E - Ekonomie - Prodej výkonů podniku na zahraničním trhu
- MKT - Marketing - Chování spotřebitele, segmentace trhu
- MKT - Marketing - Průzkum trhu
- E - Ekonomie - Základní subjekty a složky trhu, struktura trhu
- E - Ekonomie - tržní ekonomika, terorie trhu
- E - Ekonomie - Zákony trhu
- E - Ekonomie - Marketing, průzkum trhu
- E - Ekonomie - Úloha státu v tržní ekonomice. Řešení efektivnosti, spravedlnosti a stability trhu.
- ZSV - Základy společenských věd - základy ekonomie (vývoj, školy, rozdělení, hospodářský proces, tržní systém, zákony trhu)
- E - Ekonomie - Formování a základní elementy trhu
- MKT - Marketing - Nákupní chování, průzkum trhu
- PSY - Psychologie - Průzkum trhu, propagace, reklama
- PSY - Psychologie - Psychologie trhu
- E - Ekonomie - Zákony trhu
- E - Ekonomie - Další subjekty finančního trhu
- MNG - Management - Defirencovaný mtg. Segmentace trhu
Copyright 2024 unium.cz