- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálFirma na nedokonale konkurenčním trhu
Žijeme v prostředí, kde neexistuje dokonalá konkurence. Ale vyskytuje se zde nedokonalá konkurence. V podmínkách nedokonalé konkurence firma vystupuje z anonymity a snaží se ovlivňovat nejen cenu, ale také poptávku po svých výrobcích.
Existují různé formy nedokonalé konkurence a jejím extrémním příkladem je monopol (monos poleu). Monopoly rozdělujeme na :
Monopoly, které jsou základnou pro kontrolu výroby a techniky
Administrativní monopoly, které vznikají pomocí zákonů a vládních nařízení (tabákový monopol, výrobci zbraní)
Tajné monopoly, kterým zákony a stát brání
Přirozený monopol (pošta, vodárna, ČEZ), který vzniká tehdy, jestliže jeden výrobce může poskytovat produkt za podstatně nižší cenu než by to mohly udělat dva a více výrobců.
Monopoly se chovají bezprostředně k nákladům, nesnižují je, často volí taktiku zvyšování cen. Nedbale využívají přírodních zdrojů a jsou často inovačně sterilní.
Monopoly se dají také rozdělit podle toho,kde působí na:
Místní monopoly – jeden výrobce na vesnici
Národní monopoly – jeden výrobce v ČR
Evropský monopol
Světový monopol
Nadnárodní monopol
Z hlediska vztahů firmy k cenám můžeme rozlišit tři typy firem:
na trhu dokonalé konkurence jsou všechny firmy cenovými příjemci.
Vloženo: 5.09.2011
Velikost: 33,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu E - Ekonomie
Podobné materiály
- 2 - Ekonomika - Nová firma - vybavení
- E - Ekonomie - Rovnováha na dokonale konkurenčním trhu
- E - Ekonomie - Rovnováha na dokonale konkurenčním trhu
- ZSV - Základy společenských věd - Fungování trhu
- E - Ekonomie - Agregátní poptávka v uzavřené ekonomice, rovnováha na trhu zboží a služeb, keynesiánský kříž a křivka IS, rovnováha trhu peněz
- E - Ekonomie - Rovnováha na trhu peněz a křivka LM, stimulace poptávky v režimu volně pohyblivého měnového kurzu
- E - Ekonomie - Tvorba peněz a peněžní zásoba, rovnováha trhu peněz
- E - Ekonomie - Vyčišťování trhu práce, všeobecná rovnováha trhů
- MKT - Marketing - Pokrytí trhu a marketingový výzkum
- MKT - Marketing - Segmentace trhu
- UCE - Účetnictví - Strhuktura zjišťovanání výsledku hospodaření
- E - Ekonomie - Formování a základní elementy trhu
- PSY - Psychologie - Průzkum trhu, propagace, reklama
- PSY - Psychologie - Psychologie trhu
- E - Ekonomie - Selhání trhu
- E - Ekonomie - Prodej výkonů podniku na domácím trhu
- E - Ekonomie - Prodej výkonů podniku na zahraničním trhu
- MKT - Marketing - Chování spotřebitele, segmentace trhu
- MKT - Marketing - Průzkum trhu
- E - Ekonomie - Základní subjekty a složky trhu, struktura trhu
- E - Ekonomie - tržní ekonomika, terorie trhu
- E - Ekonomie - Zákony trhu
- E - Ekonomie - Marketing, průzkum trhu
- E - Ekonomie - Rovnováha na trhu peněz
- E - Ekonomie - Úloha státu v tržní ekonomice. Řešení efektivnosti, spravedlnosti a stability trhu.
- ZSV - Základy společenských věd - základy ekonomie (vývoj, školy, rozdělení, hospodářský proces, tržní systém, zákony trhu)
- E - Ekonomie - Formování a základní elementy trhu
- MKT - Marketing - Nákupní chování, průzkum trhu
- PSY - Psychologie - Průzkum trhu, propagace, reklama
- PSY - Psychologie - Psychologie trhu
- E - Ekonomie - Zákony trhu
- E - Ekonomie - Další subjekty finančního trhu
- MNG - Management - Defirencovaný mtg. Segmentace trhu
Copyright 2024 unium.cz