- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálSelhání trhu= situace, kdy trh neplní své základní funkce -> přenášení informací (cena), přerozdělování důchodů, stimulace ekonomické činnostitypy:externalityveřejné statkynedostatečná konkurenceExternalitytrh v cenách neinformuje dostatečně o vzácnosti výrobku/služby -> tzn. o nákladech příležitosti potřebné k výroběprodávající a kupující se dohodnou na ceně, ale výrobek či služba má vedlejší účinek na někoho třetího -> tyto účinky se v ceně neprojevujíPozitivní účinky:cena odráží pouze užitek konzumenta, ale užitek je vyšší -> nezištně z toho mají účinek i ostatnítrh neumí ocenit jejich společenský užitektendence zajišťovat jich méně než je spol. optimumpř. prodej medu -> včely opilují stromy, včelaři s nimi mají hodně práce -> v ceně se toto všechno neodráží -> cena uvádí pouze cenu medu, ale nezahrnuje ostatní účinky -> zisk mají sadaři, majitelé polí (včely opilovávají jejich rostliny)stát by měl dávat dotaceNegativní (škodlivé) účinky:negativní dopad na třetí osobycena by měla být vyšší, ale při vyšší ceně by to nikdo nekoupilcena neodráží náklady příležitostivyšší spol. náklady, než jsou náklady trhem skutečně oceňovanétendence vyrábět jich více než je spol. optimálnípř. ocelárna ve státě, kde vláda nereguluje znečištění -> ocelárna spaluje uhlí -> vypouští do ovzduší kouř i zplodiny -> ničení stromů, zvyšování nemocnosti obyvatel a stát jim nic navíc nezaplatí => cena oceli odráží pouze interní náklady (př. za uhlí, za mzdy)Reakce vládynegativní externalitypoplatky za využívání veřejných zdrojůpokuty za jejich znečišťování -> zákonem uprave
Vloženo: 16.02.2011
Velikost: 15,26 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu E - Ekonomie
Podobné materiály
- E - Ekonomie - Trzni selhani
- E - Ekonomie - Tržní selhání
- ZSV - Základy společenských věd - Fungování trhu
- E - Ekonomie - Agregátní poptávka v uzavřené ekonomice, rovnováha na trhu zboží a služeb, keynesiánský kříž a křivka IS, rovnováha trhu peněz
- E - Ekonomie - Rovnováha na trhu peněz a křivka LM, stimulace poptávky v režimu volně pohyblivého měnového kurzu
- E - Ekonomie - Tvorba peněz a peněžní zásoba, rovnováha trhu peněz
- E - Ekonomie - Vyčišťování trhu práce, všeobecná rovnováha trhů
- MKT - Marketing - Pokrytí trhu a marketingový výzkum
- MKT - Marketing - Segmentace trhu
- UCE - Účetnictví - Strhuktura zjišťovanání výsledku hospodaření
- E - Ekonomie - Formování a základní elementy trhu
- E - Ekonomie - Rovnováha na dokonale konkurenčním trhu
- PSY - Psychologie - Průzkum trhu, propagace, reklama
- PSY - Psychologie - Psychologie trhu
- E - Ekonomie - Prodej výkonů podniku na domácím trhu
- E - Ekonomie - Prodej výkonů podniku na zahraničním trhu
- MKT - Marketing - Chování spotřebitele, segmentace trhu
- MKT - Marketing - Průzkum trhu
- E - Ekonomie - Základní subjekty a složky trhu, struktura trhu
- E - Ekonomie - tržní ekonomika, terorie trhu
- E - Ekonomie - Zákony trhu
- E - Ekonomie - Marketing, průzkum trhu
- E - Ekonomie - Rovnováha na trhu peněz
- E - Ekonomie - Firma na nedokonale konkurenčním trhu
- E - Ekonomie - Úloha státu v tržní ekonomice. Řešení efektivnosti, spravedlnosti a stability trhu.
- ZSV - Základy společenských věd - základy ekonomie (vývoj, školy, rozdělení, hospodářský proces, tržní systém, zákony trhu)
- E - Ekonomie - Formování a základní elementy trhu
- E - Ekonomie - Rovnováha na dokonale konkurenčním trhu
- MKT - Marketing - Nákupní chování, průzkum trhu
- PSY - Psychologie - Průzkum trhu, propagace, reklama
- PSY - Psychologie - Psychologie trhu
- E - Ekonomie - Zákony trhu
- E - Ekonomie - Další subjekty finančního trhu
- MNG - Management - Defirencovaný mtg. Segmentace trhu
Copyright 2023 unium.cz. Abychom mohli web rozvíjet a dále vylepšovat podle preferencí uživatelů, shromažďujeme statistiky o návštěvnosti, a to pomocí Google Analytics a Netmonitor. Tyto systémy pro unium.cz zaznamenávají, které stránky uživatel na webové stránce navštívil, odkud se na stránku dostal, kam z ní odešel, jaké používá zařízení, operační systém či prohlížeč, či jaký má preferenční jazyk. Statistiky jsou anonymní, takže unium.cz nezná identitu návštěvníka a spravuje cookies tak, že neumožňuje identifikovat konkrétní osoby. Používáním webu vyjadřujete souhlas použitím cookies a následujících služeb: