- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálÚkolem analýzy finančního postavení podniku je globální zhodnocení finanční pozice podniku. Sestavuje se za určitý časový interval a výsledky se posuzují jednak v časové řadě a jednak ve vztahu k obdobným podnikům. Informace se čerpají z účetních výkazů.
Finanční analýzu lze charakterizovat z různých hledisek. Jedním z nich je aspekt časový, kterým klasifikujeme analýzu na statickou a dynamickou. Při statické se berou v úvahu výkazy sestavené k určitému datu. Naopak dynamická analýza pracuje s údaji za více po sobě jdoucích období.
Základním metodickým nástrojem finanční analýzy jsou tzv. poměrové ukazatele,
Poměrové ukazatele jsou formou číselného vztahu, do kterého jsou uváděny účetní informace. Konstrukce a výběr ukazatelů je podřízen hlavně tomu, aby byl relevantní ke zkoumanému problému či prováděnému rozhodnutí.
Vedle poměrových ukazatelů existuje několik dalších metod. Mezi ně patří zejména horizontální a vertikální analýza účetních výkazů a dále analýza pomocí rozdílových ukazatelů. Vedle základních metod existuje samozřejmě celé škála dalších metod využívajících jak náročnějších statistických metod, tak vyšších metod matematických.
Metody FA:
- vertikální - sledování změn ve struktuře majetku – výnosy, náklady, výsledek v %, vyjadřuje podíl sledované položky na druhé
- horizontální – srovnání položky výkazů v čase, udává se v procentech a udává změny ve velikosti jen jedné položky
- poměrová – rentabilita, aktivita, likvidita, stabilita,
Pro jednotlivé skupiny platí všeobecná pravidla:
1. produktivita by měla růst
2. rentabilita by měla růst a to rychleji nebo alespoň stejně jako produktivita
3. nákladovost má zásadně klesat
4. likvidita má zásadně růst, maximálně může stagnovat
5. solventnost má zásadně růst, nebo alespoň stagnovat je-l
Vloženo: 3.07.2012
Velikost: 52,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu E - Ekonomie
Podobné materiály
- 06 - Postavení a finanční zdroje ve sportu - Struktura rozhodování a finančních toků ze státního rozpočtu, Sazky a ČOV
- 2 - Ekonomika - Finanční trhy
- E - Ekonomie - finančni analyza
- E - Ekonomie - Finanční investování
- E - Ekonomie - Finanční trh 1
- E - Ekonomie - Finanční trh
- E - Ekonomie - Finanční trhy 1
- E - Ekonomie - Finanční trhy
- E - Ekonomie - Finanční vztahy a daňový systém
- E - Ekonomie - Finanční řízení podniku
- E - Ekonomie - Spotřební daň, finanční analýzy
- UCE - Účetnictví - Charakteristika finančního majetku
- UCE - Účetnictví - Evidence nákladů a výdajů ve finančním účetnictví
- UCE - Účetnictví - Evidence výnosů a příjmů ve finančním účetnictví
- UCE - Účetnictví - Finanční analýza
- UCE - Účetnictví - Finanční účty 1
- UCE - Účetnictví - Finanční účty
- UCE - Účetnictví - Zúčtování s finančním úřadem
- UCE - Účetnictví - Účetní závěrka, finanční analýza
- UCE - Účetnictví - finanční majetek
- E - Ekonomie - Finanční analýza
- E - Ekonomie - Finanční rozhodování a finanční analýza podniku
- E - Ekonomie - Finanční trh a Česká národní banka
- E - Ekonomie - Finanční řízení podniku 2
- E - Ekonomie - Finanční řízení podniku
- E - Ekonomie - Pojišťovny a ostatní finanční instituce
- UCE - Účetnictví - Krátkodobí finanční majetek, pokladna, ceniny
- UCE - Účetnictví - Krátkodobý finanční majetek
- E - Ekonomie - Analýza finanční situace podniku
- E - Ekonomie - Financni analyza
- E - Ekonomie - Finanční hospodaření v podniku
- E - Ekonomie - Finanční trh a cenné papíry
- E - Ekonomie - Majetková a finanční struktura podniku
- E - Ekonomie - Penize, financni trh
- E - Ekonomie - Finanční řízení podniku
- E - Ekonomie - Finanční investování
- E - Ekonomie - Finanční trh
- E - Ekonomie - Finanční vztahy a daňový systém
- UCE - Účetnictví - Finanční analýza
- UCE - Účetnictví - Finanční účty – evidence a základy účtování
- UCE - Účetnictví - Finanční účty
- E - Ekonomie - Finanční trh
- E - Ekonomie - Finanční řízení
- UCE - Účetnictví - krátkodobý finanční majetek
- E - Ekonomie - Financování podniku 1 - finanční řízení, náklady, výnosy
- E - Ekonomie - Financování podniku 2 - kalkulace, rozpočty, finanční analýz
- E - Ekonomie - Finanční trh, cenné papíry, burza
- E - Ekonomie - Finanční trhy, cenné papíry
- E - Ekonomie - Finanční analýza
- E - Ekonomie - Finanční struktura podniku
- E - Ekonomie - Finanční trh
- E - Ekonomie - Finanční řízení podniku
- E - Ekonomie - Financni trh
- MNG - Management - Charakteristika financí podniku a jeho finančních cílů
- MNG - Management - Faktor času při finančním rozhodování a řízení
- MNG - Management - Finanční analýza firmy, etapy, základní ukazatelé
- MNG - Management - Finanční plánování v podniku
- MNG - Management - Finanční rozhodování a jeho součásti
- MNG - Management - Finanční struktura firmy
- MNG - Management - Finanční trh a jeho členění, vliv na podnikový management
- MNG - Management - FINANČNÍ ŘÍZENÍ PODNIKU, STRUKTURA A ORGANIZACE
- MNG - Management - Formy integrace podniků, finanční aspekty
- E - Ekonomie - Financni trh kratkodobe cenne papiry
- E - Ekonomie - Financni trh, dlouhodobe cenne papiry
- UCE - Účetnictví - Financni ucty - evidence a zakladni uctovani
- UCE - Účetnictví - Finanční účty
- ZSV - Základy společenských věd - peněžnictví a bankovnictví (vývoj peněz, fce peněz, finančnictví, instituce ČNB)
- E - Ekonomie - finanční trh
- E - Ekonomie - Finanční trh
- E - Ekonomie - Analýza finanční situace podniku
- E - Ekonomie - Financni analyza
- E - Ekonomie - FINANCNI TRH A KRATKODOBE CP
- E - Ekonomie - Finanční hospodaření v podniku
- E - Ekonomie - FINANČNÍ TRH, JEHO ČLENĚNÍ A DLOUHODOBÉ CP
- E - Ekonomie - Majetková a finanční struktura podniku
- E - Ekonomie - Penize, financni trh
- POD - Podnikání - financování a finanční řízení podniku
- POD - Podnikání - finanční trhy
- PRA - Právo - Finanční právo
- PRA - Právo - Občanské právo procesní, Finanční právo
- UCE - Účetnictví - krátkodobý finanční majetek a krátkodobé bankovní úvěry
- E - Ekonomie - Financni anylyza
- E - Ekonomie - Financni ucty - evidence a zakladni uctovani
- E - Ekonomie - Finanční trh
- E - Ekonomie - Kratkodobe financovani, financni rizeni
- E - Ekonomie - Další subjekty finančního trhu
- E - Ekonomie - Finanční analýza podniku
- E - Ekonomie - Finanční analýza podniku
- UCE - Účetnictví - Ucetni zaverka, financni analyza
- E - Ekonomie - Bankovni system, druhy bank, mezinarodni financni instituce
- E - Ekonomie - Financni rizeni podniku a zdroje
- E - Ekonomie - Financni trh a CP
- E - Ekonomie - Financni trh
- UCE - Účetnictví - Finanční účty, vyřazení DHM, účtování mezd a SZP
- UCE - Účetnictví - finanční majetek
- 23 - Základy a aplikovaný management - Swot analýza HC Plzeň
- E - Ekonomie - Marketingová situační analýza
- FIL - Filozofie - Solónova analýza společnosti a z ní vyplývající praktické reformy
- CH - Chemie - ANALÝZA NEZNÁMÝCH IONTŮ.doc
- CH - Chemie - KVALITATIV. ANALÝZA ANORG. LÁTEK.doc
- MNG - Management - Strategie podniku a SWOT analýza
- MKT - Marketing - Úvod, S.W.O.T. analýza
- CH - Chemie - Komplexometrická odměrná analýza, merkurimetrie
- CH - Chemie - Kvalitativní analýza
- CH - Chemie - Neutralizační odměrná analýza
- CH - Chemie - Redoxni odměrná analýza, jodometrie
- CH - Chemie - Redoxni odměrná analýza, manganometrie
- CH - Chemie - Senzorická analýza (1)
- CH - Chemie - Senzorická analýza (2)
- CH - Chemie - Srážecí odměrná analýza
- M - Matematika - Analýza závislosti
- PSY - Psychologie - Kulturní psychoanalýza
- MNG - Management - Rozhodovací analýza
- MKT - Marketing - Distribuce, SWOT analýza
- ZSV - Základy společenských věd - Psychoanalýza
- MKT - Marketing - Analýza marketingového prostředí
- E - Ekonomie - Financi analyza podniku
- MKT - Marketing - analyza reklspotu
- MKT - Marketing - ANALYZAZAJMSKUPINCEZ
Copyright 2024 unium.cz