- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiál1. KVALITATIVNÍ ANALÝZA
Kvalitativní analýzou (rychlá, snadno proveditelná, specifická) dokazujeme, ze kterých prvků nebo iontů je látka složena. Rozbor se provádí na suché nebo mokré cestě.
METODY CHEMICKÉ KVALITATIVNÍ ANALÝZY
Suchou cestou = žíhání vzorku na dřevěném uhlí ( hodnocení zabarvení a celkového vzhledu (malé výrazné a citlivé)
Mokrou cestou = převedení vzorku do roztoku a důkazy pomocí činidel (časově náročné), cenově levné, jednoduché, citlivé a specifické
Reakce specifické = reakce, při kterých určitý iont reaguje se specifickým činidlem (NH4+ důkaz Nesslerovým činidlem)
Reakce selektivní = reakce probíhající s několika málo ionty
Reakce skupinové = slouží k rozdělení kationtů a aniontů do větších skupin, např.soli Ba2+ jsou skup.činidlem pro I.třídu aniontů
KATIONTY
Důkazy kationtů můžeme provádět:
přímou metodou – provádí se důkazy tzv.specifickou reakcí za přítomnosti ostatních kationtů
systematickým dělením podle rozložení do jednotlivých tříd
Pro dělení se v analytické chemii používá několik metod:
Sulfanová metoda – využívá schopností kationtů reagovat s H2S v kyselém nebo amoniakálním prostředí
dělení podle profesora Okáče – vychází z reakcí kationtů se skupinovými činidly
Podle reakcí se skupinovými činidly rozdělujeme kationty do 5 analytických tříd:
třída ( obsahuje kationty, které srážejí HCl na nerozpustné chloridy
třída ( kationty, které srážejí H2S v kys.prostředí na nero
Vloženo: 11.01.2011
Velikost: 47,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu CH - Chemie
Podobné materiály
- BI - Biologie - Genetika, dědičnost kvalitativních a kvantitativních znaků
- BI - Biologie - Dědičnost kvalitativních znaků
- BI - Biologie - Dědičnost kvalitativních znaků dihybridismus, vazba genů
- BI - Biologie - Dědičnost kvalitativních znaků gonozomální dědičnost
- BI - Biologie - Dědičnost kvalitativních znaků monohybridismus
- 23 - Základy a aplikovaný management - Swot analýza HC Plzeň
- E - Ekonomie - Marketingová situační analýza
- FIL - Filozofie - Solónova analýza společnosti a z ní vyplývající praktické reformy
- CH - Chemie - ANALÝZA NEZNÁMÝCH IONTŮ.doc
- CH - Chemie - KVALITATIV. ANALÝZA ANORG. LÁTEK.doc
- E - Ekonomie - finančni analyza
- UCE - Účetnictví - Finanční analýza
- UCE - Účetnictví - Účetní závěrka, finanční analýza
- MNG - Management - Strategie podniku a SWOT analýza
- E - Ekonomie - Finanční analýza
- E - Ekonomie - Finanční rozhodování a finanční analýza podniku
- E - Ekonomie - Analýza finanční situace podniku
- E - Ekonomie - Financni analyza
- MKT - Marketing - Úvod, S.W.O.T. analýza
- UCE - Účetnictví - Finanční analýza
- CH - Chemie - Komplexometrická odměrná analýza, merkurimetrie
- CH - Chemie - Neutralizační odměrná analýza
- CH - Chemie - Redoxni odměrná analýza, jodometrie
- CH - Chemie - Redoxni odměrná analýza, manganometrie
- CH - Chemie - Senzorická analýza (1)
- CH - Chemie - Senzorická analýza (2)
- CH - Chemie - Srážecí odměrná analýza
- M - Matematika - Analýza závislosti
- PSY - Psychologie - Kulturní psychoanalýza
- MNG - Management - Rozhodovací analýza
- MKT - Marketing - Distribuce, SWOT analýza
- E - Ekonomie - Finanční analýza
- MNG - Management - Finanční analýza firmy, etapy, základní ukazatelé
- ZSV - Základy společenských věd - Psychoanalýza
- E - Ekonomie - Analýza finanční situace podniku
- E - Ekonomie - Financni analyza
- MKT - Marketing - Analýza marketingového prostředí
- E - Ekonomie - Finanční analýza podniku
- E - Ekonomie - Finanční analýza podniku
- UCE - Účetnictví - Ucetni zaverka, financni analyza
- E - Ekonomie - Financi analyza podniku
- E - Ekonomie - finančni analyza
- MKT - Marketing - analyza reklspotu
- MKT - Marketing - ANALYZAZAJMSKUPINCEZ
Copyright 2024 unium.cz