- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiál9. SENZORICKÁ ANALÝZA SA (1)
Senzorické posuzování potravin je způsob hodnocení, při němž je využito lidských smyslů. Využívá se všech lidských smyslů, nejčastěji chuťového, čichového a zrakového.
Metody pro výběr senzorického hodnotitele
Posuzovatelé jsou předem přezkoušeni, zda splňují předepsané podmínky a mají psychické a fyzické předpoklady k tomu, aby zastávali tuto fci. Slouží k tomu:
CHUŤ
ZKOUŠKA – schopnost rozlišovat základní chutě
Zkouška slouží ke zjištění schopnosti rozlišišt4 zákl.chutě: sladkou, slanou, hořkou, kyselou
Připraví se roztoky standardních chuťových látek (sacharosa, NaCl, kofein, kys.vinná nebo citronová).
Vzorek podávat min.2x.
Ochutnávat dostatečně a stále stejné množství (polévková lžíce) – poválet na jazyku, smočit zadní část ústní dutiny i kořen jazyka.
ZKOUŠKA – podnětový práh základních chutí
Zkouška slouží ke stanovení nejnižší koncentrace.
Ke zkoušce se předkládají řady vzorků jedné ze základních chutí.
Vzorky o stoupající intenzitě se předkládají posuzovateli postupně po jednom ze zvolené řady.
Další vzorek je podáván teprve až posuzovatel ochutná předešlý vzorek určí jeho chuť, zapíše výsledek a vzorek odevzdá.Práhová koncentrace se označí jako c prvního vzorku v řadě.
ZKOUŠKA – práhové chuťové rozdíly
Zkouška slouží ke zjištění schopnosti rozlišit dvě blízké intenzity stejné chuti a schopnost toto určení opakovat. Posuzovatel má za úkol správně určit, který ze dvou podávaných vzorků má větší a který menší intenzitu chutě.
ZKOUŠKA – chuťová paměť
Zkouška slouží ke zjišťování paměti na chuťové vjemy.
Hodnotitel obdrží vzorek, ochutná ho, zapamatuje si intenzitu chutě, vzorek odevzdá a vypláchne si ústa. Přesně za 3 minuty
Vloženo: 11.01.2011
Velikost: 42,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu CH - Chemie
Podobné materiály
- CH - Chemie - Senzorická analýza (2)
- 23 - Základy a aplikovaný management - Swot analýza HC Plzeň
- E - Ekonomie - Marketingová situační analýza
- FIL - Filozofie - Solónova analýza společnosti a z ní vyplývající praktické reformy
- CH - Chemie - ANALÝZA NEZNÁMÝCH IONTŮ.doc
- CH - Chemie - KVALITATIV. ANALÝZA ANORG. LÁTEK.doc
- E - Ekonomie - finančni analyza
- UCE - Účetnictví - Finanční analýza
- UCE - Účetnictví - Účetní závěrka, finanční analýza
- MNG - Management - Strategie podniku a SWOT analýza
- E - Ekonomie - Finanční analýza
- E - Ekonomie - Finanční rozhodování a finanční analýza podniku
- E - Ekonomie - Analýza finanční situace podniku
- E - Ekonomie - Financni analyza
- MKT - Marketing - Úvod, S.W.O.T. analýza
- UCE - Účetnictví - Finanční analýza
- CH - Chemie - Komplexometrická odměrná analýza, merkurimetrie
- CH - Chemie - Kvalitativní analýza
- CH - Chemie - Neutralizační odměrná analýza
- CH - Chemie - Redoxni odměrná analýza, jodometrie
- CH - Chemie - Redoxni odměrná analýza, manganometrie
- CH - Chemie - Srážecí odměrná analýza
- M - Matematika - Analýza závislosti
- PSY - Psychologie - Kulturní psychoanalýza
- MNG - Management - Rozhodovací analýza
- MKT - Marketing - Distribuce, SWOT analýza
- E - Ekonomie - Finanční analýza
- MNG - Management - Finanční analýza firmy, etapy, základní ukazatelé
- ZSV - Základy společenských věd - Psychoanalýza
- E - Ekonomie - Analýza finanční situace podniku
- E - Ekonomie - Financni analyza
- MKT - Marketing - Analýza marketingového prostředí
- E - Ekonomie - Finanční analýza podniku
- E - Ekonomie - Finanční analýza podniku
- UCE - Účetnictví - Ucetni zaverka, financni analyza
- E - Ekonomie - Financi analyza podniku
- E - Ekonomie - finančni analyza
- MKT - Marketing - analyza reklspotu
- MKT - Marketing - ANALYZAZAJMSKUPINCEZ
Copyright 2024 unium.cz