- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálCV 3
On-line nakupování se chlubí svou dostupností, jednoduchostí a provázaností nabídek mezi sebou. To se však může zdát výhodné jen pro určitou skupinu (technicky orientovaných lidí). Ostatním nabízí místo konkrétního zboží jen jeho fotografii, popis a chvalozpěv najatého recenzenta, nejčastěji samotného autora webu. Základní pravidlo tedy zní: podívejte se na své elektronické obchodování očima zákazníka
Jaké jsou benefity e-commerce?
V oblasti B2B je prokazatelná úspora provozních nákladů, zvláště při zapojení elektronické výměny dat (EDI), kdy se propojí do systému prodeje také správa skladů, účetních operací a plateb. Internetový obchod umožňuje dodávky just-in-time, což snižuje náklady na řízení zásob.
Také B2C prodej má své přínosy, i když nejsou tak okamžitě hmatatelné. Výhodou je například nová přidaná hodnota formou individualizovaných nabídek nebo one-to-one marketingu, snížení přímých nákladů (nakupované služby, mzdy atd.). A protože poslední marketingové výzkumy prokazují, že na webu brouzdá mnoho mladých a finančně zajištěných manažerů, z nichž někteří už ani neznají cestu do kamenného krámu, bylo by pošetilé e-commerce ignorovat.
Jeden z nejrozšířenějších internetových mýtů říká, že není nic jednoduššího, než rozjet e-shop. Všechno, co funguje na jeden klik, je přece triviální... Ve skutečnosti se v e-komerci prosadí jen ten, kdo pochopí složitost, jedinečnost a komplexnost problému. Jestli vám na účet přitečou první peníze z úspěšných elektronických prodejů, rozhodne řada důležitýchaspektů, mezi něž patří dobrý plán, kvalitní informace a správná rozhodnutí.
Jsou druhy podnikání, kdy je využití elektronického obchodování nesmyslné, jindy nic nepřináší, ale posiluje prestiž. V některých tržních segmentech se webová nabídka naopak jednoznačně očekává. E-commerce však rozhodně není samospasitelná. Mnoho začínajících podnikatelů si vůbec neuvědomuje, že naprogramování prodejny je na celé realizaci shopu to nejbanálnější. Návštěvník si prohlédne nabídku, dá něco do košíku, vybere si přidané služby, slíbí zaplatit… A co dál? Čeká, že mu zboží přijde domů stejně rychle, jako on vyplnil objednávku.
Jste na to připraveni?
Máte plán, jak výrobek z fabriky doručit v rekordním čase na jeho práh?
A co když si stejnou položku objedná najednou tisíc lidí?
Nezhroutí se vaše logistika na neexistenci vlastních skladů, dopravních prostředků či pracovníků?
Jaké zboží, jaké služby?
Souhlasím, že se Internet dobře hodí k propagaci elektronicky pojatých služeb a produktů, které si lze v tomto prostředí jednoduše objednat nebo stáhnout. Virtuální fotobanky, prodej počítačových programů nebo digitalizované Další kapitolou je obchodování na základě fotek v on-line katalogu. Už dávný úspěch Amazon.com naznačil, že nejlépe se prodává notoricky známé zboží a služby. Tedy takové, které lze s úspěchem nabízet klasickým zásilkovým obchodem. A to například včetně zájezdů nebo letenek. Ukazuje se, že v prostředí Internetu se dobře daří službám - bankovním, poradenským, servisním a kdoví jakým ještě. Na druhé straně existují položky, které toto médium nesnese. Jsou to obvykle věci luxusní, těžko fyzicky uchopitelné nebo příliš složité. Podobné komodity se i v reálném světě prodávají spíše v kancelářích nebo kuloárech, než za pultem. Je-li tedy vaším byznysem systémová integrace, nepokoušejte se ji vtěsnat do nákupního košíku e-shopu.
Jaký obchod?
Internetový obchod může být skromný, nabízející pár položek v rámci větších virtuálních domů. Pak ale nezřizujte ve firmě zvláštní obchodní oddělení pro internetový prodej. Je to zbytečné. Vaší nabídky si zájemci všimnou jen náhodou a výjimečně. Pro podnikatele a malé firmy to však může představovat zajímavou synergii s klasickou nabídkou za výlohou v centru města. Pořizovací cena tohoto řešení je obvykle nulová.
Naproti tomu programování vlastního megamarketu (nebo nákup hotového řešení na klíč) se může po právu zdát jako nenávratná investice. Buďme velkými optimisty a představme si, že vynaložené náklady ušetří či vyprodukuje prodejna za pár let zpět.
Co se hodí pro podnikání?
Zavedení firmy na Internetu je v první fázi levnější. Web si mohu naprogramovat sám, zboží si půjčí, či ho vůbec nevlastní.
Problémem je uhlídat nárůst poptávky, logistiku dopravy od výrobce ke klientovi. Správný praktik se moc nespoléhá na příjmy z reklamy či od sponzorů, vždyť jeho jméno zatím nikdo nezná. Prodává atraktivní, na dopravu a skladování nenáročné komodity, neustále pracuje na vylepšení sortimentu, jednoduché orientace a vyhledávání zboží, servisu, záruk, nejrychlejší dopravě, nabídky souvisejících služeb. Hýří výjimečnými cenami, aktuálními nabídkami, propagačními aktivitami.
Důležité je nabízet synergii obou nejvyhledávanějších obchodních kanálů, klasické prodejny a e-shopu. Využívání specifických výhod obou prodejních míst, nepodceňovta sledování konkurence a propagaci na Internetu (bannery, buttony, odkazy, vyhledávače). Klientský servis má být propojen s účetním systémem, aby lehce identifikoval zákazníka a jeho potřeby a poskytl mu vždy očekávaný komfort.
Podpora prodeje
Lze na internetu realizovat formou různých slev na zboží ve firemním e-shopu, soutěží, kterými lze naopak přilákat zákazníky do kamenné pobočky, věrnostních progra
Vloženo: 22.04.2009
Velikost: 81,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu EO - Elektronický obchod
Reference vyučujících předmětu EO - Elektronický obchod
Podobné materiály
- DPFO - Daň z příjmu fyzických osob - Zápisky ze cvik
- EO - Elektronický obchod - Ze cvik
- I1 - Informatika 1 - Zápisky ze cvik a přednášek
- PM - Podnikový management - Zápisky ze cvik
- DPPO - Daň z příjmu právnických osob - příklady ze cvik se Svírákem
- AP_1 - Algoritmizace a programovací techniky - Programy ze cvik
- I1 - Informatika 1 - cvika
- Bep1P - Ekonomika podniku 1 - cviko
- Bep1P - Ekonomika podniku 1 - příklad ze cvika
- Bmik1P - Mikroekonomie 1 - tahák na cviko
- RasP - Aplikovaná statistika - 1. + 2. cviko 2019/2020
- RasP - Aplikovaná statistika - 3. + 4. cviko 2019/2020
- RasP - Aplikovaná statistika - 5. + 6. cviko 2019/2020
- RasP - Aplikovaná statistika - 8. cviko 2019/2020
- RasP - Aplikovaná statistika - 9. cviko 2019/2020
- RasP - Aplikovaná statistika - 10. cviko 2019/2020
Copyright 2024 unium.cz