- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálmů apod. Především mladší uživatelé internetu se velmi rádi zúčastňují jakýchkoliv soutěží na internetu, protože je to velmi jednoduché a pohodlné. To může být na jednu stranu výhoda, ale také riziko přínosů pořádané soutěže. Efekt by měl přinejmenším spočívat ve zvyšování povědomí o značce.
Tedy prvním krokem by měla být úvaha ryze marketingová, pak teprve vybírat technologie a realizátora. V obchodě na Internetu platí, stejně jako všude jinde, pověstné: „Správný produkt ve správný čas na správném místě.“. Nemusí platit, že když nabídnete přesnou kopii úspěšné služby, bude automaticky hojně navštěvovaná. A dokonce i zboží, které jde v kamenném obchodě na dračku, nemusí být trhákem v e-shopu. O úspěchu rozhodnou zákazníci. Pokud se lze domnívat, že pro ně máte něco zajímavého, jděte do toho. Třeba jen malý obchod, ale náš!
Výhody a nevýhody EO z pohledu zákazníka
Výhody:
zákazník nakupuje zboží často přímo od výrobce a tím pádem za nižší cenu (odpadá nutnost platit zprostředkovatelské poplatky všem článkům v distribučním řetězci),
zpřístupnění neustále aktualizovaných informací (oproti klasickým reklamním letákům, kde informace velice rychle zastarávají),
velké množství informací na jednom místě,
obchod je otevřen 24 hodin denně, 365 dní v roce,
možnost přístupu z libovolného místa, např. z domova, což může ušetřit spoustu času, ale i nervů ve frontách; méně cestování.
Nevýhody:
veškerá činnost zákazníka je podrobně monitorována za účelem následného použití v marketingu, což někteří zákazníci považují za nežádoucí narušení soukromí,
existuje možnost vystupovat pod jménem někoho jiného a uskutečnit za něj finanční transakce, případně objednat nežádoucí zboží,
údaje posílané po síti může někdo odposlouchávat a následně zneužít,
zákazníci se v záplavě informací nedokáží dostatečně zorientovat a nenaleznou zboží, které hledají, případně na vyhledání určitého zboží musí vynaložit neadekvátní úsilí,
neexistuje jednoduchý způsob zabezpečení plateb,
relativně špatný stav internetového spojení, které je občas příliš pomalé (české specifikum),
neosobnost nákupu, to se týká především starších lidí, pro něž nakupování znamená jednu z mála možností sociálního kontaktu.
Výhody a nevýhody EO z pohledu dodavatele (obchodníka)
Výhody:
komunikace se zákazníkem přes Internet výrazně snižuje náklady transakce (odpadá práce prodavačů, nutnost stavět “klasické” obchody, …),
zvýšení flexibility (např. lepší aktualizace katalogů a ceníků), při napojení na podnikový informační systém lze dokonce mnoho činností automatizovat,
nedocenitelná zpětná vazba od zákazníka (Téměř zadarmo!), který vyplní formulář, případně zašle e-mailovou zprávu nebo se spojí s obchodem telefonicky (zvláště v případě zelených linek),
podrobné informace o návštěvách obchodu (v závislosti na nich lze obchod přizpůsobit),
šance pro menší firmy, které nemají dostatek prostředků na vybudování sítě klasických obchodů.
Nevýhody:
vzhledem k obrovskému rozsahu a dosahu Internetu může ztráta pověsti dosáhnout hrozivých rozměrů (úspěšný obchod tuto hrozbu může proměnit ve skvělou příležitost),
připojením podniku na Internet se zvyšují šance na získání přístupu do podnikových sítí neoprávněné osobě; může dojít k narušení nebo ke zneužití interních podnikových dat.
Obchodní podmínky
Odstoupit od smlouvy lze do dvou týdnů
Obchodníci zatím pořád stoprocentně nedodržují především povinnost informovat spotřebitele o možnosti odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží. Odstoupení od smlouvy umožňuje Občanský zákoník (§ 53) díky zapracování evropské směrnice. Toto právo se týká nejen nákupu přes internet, ale jakékoli smlouvy uzavřené na dálku, tj. přes internet, fax, telefon či třeba dopis, a to i tehdy, když si zákazník zboží vyzvedne osobně. "Spotřebitel je tak lépe ochráněn, protože nakupuje věc nebo službu, kterou nemá možnost si prohlédnout," -nadstandardní ochrana zákazníka.
Zákazník nemusí nic vysvětlovat
Nespokojený klient nemusí prodejci vůbec nic vysvětlovat. "Pokud spotřebitel nakupuje na dálku a zboží či služba se mu z nějakého důvodu nelíbí, nemusí své odstoupení zdůvodňovat. Měl by napsat dopis - nejlépe doporučeně s dodejkou - na adresu prodávajícího, že odstupuje v zákonné lhůtě. V dopise je vhodné specifikovat, o jaké zboží se jedná, v jaké je ceně a kdy bylo převzato. Je také dobré uvést, jakým způsobem by měl prodejce vrátit peníze (složenkou, převodem apod.). Zboží je možné vrátit společně s dopisem, popřípadě po obdržení peněz,". Dopis o odstoupení od smlouvy je třeba zaslat na adresu prodávajícího tak, aby byl nejpozději 14. den doručen.
Nad prodejcem visí ještě jeden bič. "Pokud prodávající spotřebitele o možnosti odstoupení od smlouvy neinformuje, prodlužuje se doba na odstoupení na tři měsíce od převzetí věci. Jestliže tak učiní později, dojde k ukončení tříměsíční lhůty.
Jsou ovšem výjimky, kdy od smlouvy již odstoupit nelze:
nákupu zboží upraveného podle přání nebo potřeb spotřebitele,
zboží podléhajícího rychlé zkáze
opotřebení nebo zastarání či třeba audio-, videonahrávek a počítačových programů, porušil-li spotřebitel jejich originální obal.
Testy e-shopů se dále zaměřily na uvádění kontaktních údajů, obchodní podmínky a reklamační řády. Mezi hodnotící kritéria patřilo i
Vloženo: 22.04.2009
Velikost: 81,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu EO - Elektronický obchod
Reference vyučujících předmětu EO - Elektronický obchod
Podobné materiály
- DPFO - Daň z příjmu fyzických osob - Zápisky ze cvik
- EO - Elektronický obchod - Ze cvik
- I1 - Informatika 1 - Zápisky ze cvik a přednášek
- PM - Podnikový management - Zápisky ze cvik
- DPPO - Daň z příjmu právnických osob - příklady ze cvik se Svírákem
- AP_1 - Algoritmizace a programovací techniky - Programy ze cvik
- I1 - Informatika 1 - cvika
- Bep1P - Ekonomika podniku 1 - cviko
- Bep1P - Ekonomika podniku 1 - příklad ze cvika
- Bmik1P - Mikroekonomie 1 - tahák na cviko
- RasP - Aplikovaná statistika - 1. + 2. cviko 2019/2020
- RasP - Aplikovaná statistika - 3. + 4. cviko 2019/2020
- RasP - Aplikovaná statistika - 5. + 6. cviko 2019/2020
- RasP - Aplikovaná statistika - 8. cviko 2019/2020
- RasP - Aplikovaná statistika - 9. cviko 2019/2020
- RasP - Aplikovaná statistika - 10. cviko 2019/2020
Copyright 2024 unium.cz