- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Popisek: Marketingový mix od Štůstka
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálMARKETINGOVÝ MIX
1. Pojem marketingový mix
je mnoho způsobů jak uspokojit potřeby zákazníků
výrobek se liší úrovní kvality, balení, velikostí, reklamou, prodejem, …
tzn. existuje mnoho faktorů, které tvoří výrobek jako celek = mnoho rozhodnutí
Marketingový mix je soubor taktických marketingových nástrojů - výrobkové, cenové, distribuční a komunikační politiky, které firmě umožňují upravit nabídku podle přání zákazníků na cílovém trhu
4P - výhodné zredukovat všechny proměnné faktory – marketingového mixu do čtyř základních skupin:
Produkt (výrobek)
Place (místo)
Promotion (propagace)
Price (cena)
Další složky marketingového mixu
příprava package
zpracování programů – tvoření package
people – lidé
kooperace – partnership
procesy
physical evidence – v komunálním marketingu – představuje viditelné prvky města např. příroda, parkoviště, vnitřní uspořádání apod.
První dva body bývají zahrnuty do produktu.
Úkol marketingového mixu
vyvinout výrobek, který uspokojuje cílové zákazníky,
najít cestu, jak jej k nim dopravit,
použít propagaci, abychom jim sdělili, že jej pro ně máme a
udat cenu, kterou budou ochotni zaplatit.
Správný výrobek za správnou cenu na správném místě ve správný čas.
Produkt
- skládá se z: fyzické zboží, služby, vlastnosti, kvalita, doplňky, instalace, instrukce, záruka, řada výrobků, balení, značky
- obecně se skládá ze tří věcí: fyzický výrobek, služba, myšlenka
= cokoli, co může být nabídnuto zákazníkovi, aby byla uspokojena jeho potřeba nebo přání
- v marketingu je produkt pojímán v širším smyslu než v běžném životě
- Produkt v dopravě (skládá se ze základního výrobku, použitelného výrobku, očekávaného výrobku, rozšířeného výrobku a potencionálního výrobku).
Základní výrobek:
poukazuje na „fyzickou“ (u služby se musíme dostat na vyšší stupeň abstrakce při jejím zhmotnění) existenci produktu,
mohl by vyřešit zákazníkův problém,
příkladem v dopravě je přeprava osob a existence silnice z Tábora do Prahy
Použitelný výrobek
je produkt v takové podobě, v níž je pro uspokojení zákazníkova problému použitelný
v dopravě (plus nezbytná silnice), příkladem je např. autobus a přesná, bezpečná přeprava.
Očekávaný výrobek
produkt v podobě, jak si jej cílový trh představuje
dálkový autobus s pohodlnými sedačkami, rychlíkovým jízdním řádem apod.
Rozšířený výrobek
znamená doplnění produktu o navazující produkty či služby
v našem případě může jít o nabídku nápojů, existenci WC v autobuse, pouštění videa, klimatizaci, možnost připojení k internetu, telefon apod. (přeprava + řešení dalšího problému)
Potencionální výrobek
představuje řešení ještě neexistujících potřeb zákazníka (které budou marketingovými nástroji generovány z jeho přání)
může se jednat například o poly-autobus, který bude rozložitelný na samostatná vozidla, jež bude přepravovat do konečných destinací apod.
Produktem mohou být jak:
hmotné výrobky (potraviny, stroje, polotovary)
tak i služby (restaurace, přeprava, pojištění, vzdělávání, zdravotnictví)
Není důležité, jak vidí produkt producent, ale jak ho vidí zákazník!!
Produkt = zboží či služba
- Zboží (výrobek) – je fyzická (hmotná) věc, můžeme ji vidět a dotýkat se, vyzkoušet ji apod.
- Služba – činnost, kterou dělá jedna strana pro druhou, nelze si ji nechat uschovat apod., je nehmotná.
- Mnoho výrobků je kombin
Vloženo: 12.01.2011
Velikost: 59,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu ERE15E - Marketing I. PAA
Reference vyučujících předmětu ERE15E - Marketing I. PAA
Podobné materiály
- AVE01E - Biologické základy chovu zvířat - 1. přednáška
- AVE01E - Biologické základy chovu zvířat - Nervová soustava-přednáška
- EUE33E - Základy účetnictví - VSRR - 1. přednáška
- EAE26E - Matematické metody v ekonomii a managementu - prednáška
- EAE99E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Hradec Králové) - prednáška
- EAE82E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Cheb) - prednaska
- EAE96E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Jičín) - prednaska
- EAE98E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Klatovy) - prednaska
- EAE97E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Litoměřice)) - prednaska
- EAEA1E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Most) - prednáška
- EAEA7E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Sezimovo Ústí) - prednáška
- EAEA9E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Šumperk) - prednáška
- EAE04E - Ekonomicko matematické metody I. - prednáška
- EAE71E - Ekonomicko matematické metody I. - prednáška
- ERE17E - Marketingové řízení PAE - 1.,2.,3. přednáška (Marketingové koncepce)
- ERE17E - Marketingové řízení PAE - 7. přednáška (Nákupní chování spotřebitele)
- ERE17E - Marketingové řízení PAE - 9. přednáška (Řešení problému zákazníkem)
- ERE17E - Marketingové řízení PAE - 10.,11.,12. přednáška (Produkt)
- ERE17E - Marketingové řízení PAE - 12., 14. přednáška (Typologie marketingu)
- ERE17E - Marketingové řízení PAE - 13., 14. přednáška (Distribuce, Cena)
- ERE17E - Marketingové řízení PAE - 14. přednáška (Komunikační mix)
Copyright 2024 unium.cz