- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Popisek: Marketingový mix od Štůstka
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálací služeb a zboží. Např. Firma Shell – benzín a úvěrová karta.
Zboží se nejdříve vyrábí a pak prodává.
X
Služba – často je nejdříve prodána a pak teprve vytvořena. Hůře se slaďuje nabídka a poptávka, např. telefonní operátoři – provoz ve špičce a mimo špičku, musí být obvykle realizovány za přítomnosti zákazníka.
Specifické vlastnosti výrobků
Kvalita výrobků
- schopnost uspokojit potřeby nebo požadavky spotřebitele
Provedení výrobků – doplňky
Styl a design
Doprovodné služby
dodání – jak je služba dodána zákazníkovi
instalace – jak je výrobek umístěn na místě
zákaznická instruktáž – školení zaměstnanců o správném používání
poradenské služby
opravy – kvalita opravárenských služeb
Obal výrobků
Značka výrobků
Značkování výrobků
Komponenty výrobků / služba
Každá firma poskytuje svůj sortiment služeb a výrobků – tvořeny z jasně viditelných komponentů a to:
chování zaměstnanců – vzhled, uniformy
exteriér budov
vybavení
vývěsní štít
kontakty se zákazníky a ostatní veřejností
Klasifikace produktů
Výrobky dělíme do dvou skupin na základě toho jaký typ zákazníka je bude používat:
výrobky spotřební (určeny finálním spotřebitelům)
výrobky průmyslové (určeny pro výrobu dalších výrobků)
(Pozn.: některé výrobky mohou patřit do obou skupin (psací pera, počítače))
Kategorie výrobků
spotřební výrobky
výrobky denní potřeby (běžné, impulzivní, nepředvídané koupě nouzi)
nákupní výrobky (homogenní, heterogenní)
zvláštní výrobky (značkové zboží)
neviděné výrobky (nově neviděné, pravidelně neviděné)
průmyslové výrobky (produkty)
instalace
doplňky
suroviny (zemědělské, přírodní)
komponenty (součásti, materiál)
odborné služby
pomocný a provozovací materiál (údržba, opravy, obsluha)
Spotřebitelské třídy výrobků
Jsou založeny na tom, jak spotřebitel uvažuje o daném produktu, jak jej nakupuje
Výrobky denní spotřeby (pečivo, máslo)
nakupují se rychle s malým úsilím
spotřebitel je potřebuje a není ochoten strávit mnoho času a úsilí na jejich nákup
kupují se bez přemýšlení, rutině
Dále je můžeme členit na výrobky:
běžné
nárazové
nepředvídaný nákup
Běžné výrobky
nakupují se pravidelně ze zvyku
vyžadují max. vystavení
zaslouží si rozsáhlou distribuci při nízkých nákladech
jsou u nich důležité značky (snižují úsilí potřebné k nákupu, podporují opakovaný nákup).
Impulzivní – náhlý nákup
kupují se jako neplánovaný nákup – jakožto náhlá a silná potřeba výrobek koupit
zákazník se rozhodne tyto výrobky koupit, když je spatří
vyžadují maximální vystavení, rozsáhlou distribuci, zajištění vhodného umístění, např. prodavač zmrzliny na pláži, žvýkačky, noviny.
Výrobky pro náhlý nákup v nouzi
kupují se v okamžiku, kdy je potřeba dostatečně velká – tj. nouze
např. odtahová služba, non-stop potraviny
za tyto výrobky se platí více, ale zákazníkovi to nevadí.
Nákupní výrobky
- zákazníci si o nich myslí, že stojí za ten čas a námahu je srovnávat s výrobky konkurence
- homogenní – v podstatě stejné – zákazník požaduje nejnižší cenu (ledničky, televize, auta…)
- heterogenní – odlišné – zákazník prověřuje kvalitu (nábytek, oblečení, nádobí)
- kvalita a úprava jsou důležitější než cena
Zvláštní výrobky
- též speciální
- zákazník vyvine zvláštní úsilí, aby je nalezl (vypátral)
- značkové výrobky, na nichž spotřebitelé trvají podle jména
Neviděné výrobky
- zatím je potencionální zá
Vloženo: 12.01.2011
Velikost: 59,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu ERE15E - Marketing I. PAA
Reference vyučujících předmětu ERE15E - Marketing I. PAA
Podobné materiály
- AVE01E - Biologické základy chovu zvířat - 1. přednáška
- AVE01E - Biologické základy chovu zvířat - Nervová soustava-přednáška
- EUE33E - Základy účetnictví - VSRR - 1. přednáška
- EAE26E - Matematické metody v ekonomii a managementu - prednáška
- EAE99E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Hradec Králové) - prednáška
- EAE82E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Cheb) - prednaska
- EAE96E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Jičín) - prednaska
- EAE98E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Klatovy) - prednaska
- EAE97E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Litoměřice)) - prednaska
- EAEA1E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Most) - prednáška
- EAEA7E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Sezimovo Ústí) - prednáška
- EAEA9E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Šumperk) - prednáška
- EAE04E - Ekonomicko matematické metody I. - prednáška
- EAE71E - Ekonomicko matematické metody I. - prednáška
- ERE17E - Marketingové řízení PAE - 1.,2.,3. přednáška (Marketingové koncepce)
- ERE17E - Marketingové řízení PAE - 7. přednáška (Nákupní chování spotřebitele)
- ERE17E - Marketingové řízení PAE - 9. přednáška (Řešení problému zákazníkem)
- ERE17E - Marketingové řízení PAE - 10.,11.,12. přednáška (Produkt)
- ERE17E - Marketingové řízení PAE - 12., 14. přednáška (Typologie marketingu)
- ERE17E - Marketingové řízení PAE - 13., 14. přednáška (Distribuce, Cena)
- ERE17E - Marketingové řízení PAE - 14. přednáška (Komunikační mix)
Copyright 2024 unium.cz