- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Popisek: Marketingový mix od Štůstka
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálkazníci nechtějí, nebo o nich nevědí, že si je mohou koupit
- nově neviditelné – revoluční – zákazník výrobek nezná (hightech výrobky, elektronika)
- pravidelně neviditelné – zůstávají neviděny, ale nepatří mezi nikdy nekupované (náhrobní kameny, encyklopedie, životní pojištění)
Průmyslové
a) instalace – základní prostředky – výrobky dlouhodobé spotřeby, nákup složitější (budovy, strojní výr. apod.)
b) příslušenství – krátkodobé kapitálové prostředky (cca do 40 tis), nakupování jednoduší – nástroje, kopírovací stroje
c) suroviny – nákladové položky
- v procesu se spotřebovávají
- trhy se zemědělskými komoditami
- trhy s přírodními surovinami
d) komponenty součástky – nákladové položky
- jsou součástí konečného produktu
- spotř. materiál – šrouby, matice
e) pomocný a provozní materiál
- nestává se součástí finálního výrobku
- nákup nemusí být tak zodpovědný
- 3 skupiny – údržba (žárovky)
- opravy (filtry, podpěry)
- operační materiál (brusný papír, mazací oleje)
f) odborné služby – většinou nákladové položky
- jejich výběr vyžaduje důkladné zvažování
- doprava
- účetnictví
- služby řekl. Agentury apod.
Výrobní sortiment
šíře výrobního sortimentu
hloubka výrobního sortimentu
důvody změny sortimentu – konkurence, snaha o získání místa na prodejním pultě, výrobek nebude úspěšný na pořád
tzv. kanibalizace výrobku
ZNAČKA
- chápána jako řetěžec představ, asociací, pocitů a emocí v hlavě spotřebitele vyvolaných právě určitou značkou
- z hlediska Marketingové komunikace ve vidění značky převládá spíše odraz značky v očích cílové skupiny
- pomáhají: a) identifikovat firmu
b) identifikovat marketingový mix firmy
- pomáhají spotřebitelům: a) rozeznávat výrobky dané firmy
b) nákup usnadňuje
- znamená používání jména, pojmu, symbolu, tvaru nebo kombinaci těchto prvků k identifikaci výrobku
- patří sem: 1. jméno značky – slovo, písmeno, skupina slov
2. ochranné známky – právnický termín zaregistrovaný pro používání jednou firmou
Funkce značky produktu pro výrobce:
důležitý nástroj marketingové strategie
jeden z rozhodujících faktorů v rozvoji obchodu
odlišení od konkurence
pomáhá identifikaci výrobku a je zárukou kvality
usnadnění segmentace trhu
právní ochrana jedinečných vlastností
návrat spokojených zákazníků
Funkce značky produktu pro spotřebitele:
identifikační
úspora času
záruka kvality
radost a spokojenost
Značka sděluje:
vlastnosti produktu, užitky, hodnoty, kulturu, osobnost, uživatel
5 stupňů popularity značky:
1) odmítání – je těžko kontrolovatelné, důvody: a) změna image
b) změna výrobků či cílového zákazníka
2) nerozeznávání – finální zákazníci (př. školní potřeby, nádobí)
3) rozeznávání – zákazník si značku pamatuje
4) preference – ze zvyku, dle zkušenosti
5) trvání na značce – zákazník na ní trvá a vyhledává ji
Rysy dobrého jména značky
krátká a jednoduchá
snadný pravopis a čtení
snadno se rozezná a pamatuje
dá se vyslovit jen jedním způsobem
naznačuje výhody výrobku
dá se uzpůsobit potřebám balení
jde s dobou
jeho užívání je právně možné
Typy značek
rodinné značky
individuální značky pro jednotlivé výrobky
druhové
národní
výrobní
prodejní neboli obchodní – na trhu je prosazována značka výrobce nebo obchodní firmy zavádějí vlastní značku
firmy mohou využívat 2 strategie kmenovou (několik výrobků pod 1 značkou) nebo individuální
Vloženo: 12.01.2011
Velikost: 59,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu ERE15E - Marketing I. PAA
Reference vyučujících předmětu ERE15E - Marketing I. PAA
Podobné materiály
- AVE01E - Biologické základy chovu zvířat - 1. přednáška
- AVE01E - Biologické základy chovu zvířat - Nervová soustava-přednáška
- EUE33E - Základy účetnictví - VSRR - 1. přednáška
- EAE26E - Matematické metody v ekonomii a managementu - prednáška
- EAE99E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Hradec Králové) - prednáška
- EAE82E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Cheb) - prednaska
- EAE96E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Jičín) - prednaska
- EAE98E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Klatovy) - prednaska
- EAE97E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Litoměřice)) - prednaska
- EAEA1E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Most) - prednáška
- EAEA7E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Sezimovo Ústí) - prednáška
- EAEA9E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Šumperk) - prednáška
- EAE04E - Ekonomicko matematické metody I. - prednáška
- EAE71E - Ekonomicko matematické metody I. - prednáška
- ERE17E - Marketingové řízení PAE - 1.,2.,3. přednáška (Marketingové koncepce)
- ERE17E - Marketingové řízení PAE - 7. přednáška (Nákupní chování spotřebitele)
- ERE17E - Marketingové řízení PAE - 9. přednáška (Řešení problému zákazníkem)
- ERE17E - Marketingové řízení PAE - 10.,11.,12. přednáška (Produkt)
- ERE17E - Marketingové řízení PAE - 12., 14. přednáška (Typologie marketingu)
- ERE17E - Marketingové řízení PAE - 13., 14. přednáška (Distribuce, Cena)
- ERE17E - Marketingové řízení PAE - 14. přednáška (Komunikační mix)
Copyright 2024 unium.cz