- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálná norma přípustného znečištěnípozitivní externalitysubvence = podpora, přípěvky = fondypoplatky od těch, kteří výhod využívajíVeřejné statkyspotřebou se nezmenšujístatky z jejichž spotřeby je obtížné vyloučit neplatící osobynemohou být poskytnuty jedné osobě, aniž by se toho bezplatně neúčastnili jiní lidépř. základní vzdělání (ať lidé chtějí nebo, musí chodit na ZŠ), armáda, policie, dopravní síť,…způsob financování: daně ze st. rozpočtuNedostatečná konkurence= situace, kdy na trhu existuje oligopol, monopol -> vyšší ceny na úkor spotřebitelůpři vyšších cenách, méně statkůúřad na ochranu hospodářské soutěžezajišťuje zvyšování konkurenceantimonopolní zákony = legislativní forma -> postihují firmy, které zabraňují vstupu další firmyodkoupené firmy do st. vlastnictví + následná regulace cenyRole státu v ekonomiceběhem vývoje moderního státu se střídaly a vzájemně ovlivňovaly dva základní pohledy na roli v ekon. státě společnostiekonomický liberalismusintervencionismusEkonomický liberalismusekon. směr založený na myšlence volného trhu bez bariér a zásahů státutzv. laisse faire – z franc. „nech konat“ObhájciAdam Smith (1723-1790)představitel klasické ekon. školy, skotský myslitelPojednání o podstatě a původu bohatství národůtvrdil, že pokud začne stát zasahovat do ekon. naruší přirozený řádpř. určením max. hodnoty zboží, vybíráním vysokých daní,…Jeans-Baptis Saye (1767-1832)Francouztzv. zákon trhucelková poptávka a celková nabídka se nemohou lišit -> nabídka si vytváří poptávkuvyjadřuje myšlenku o vnitřní stabilitě tržní ekonomiejeho myšlenky se staly
Vloženo: 16.02.2011
Velikost: 15,26 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu E - Ekonomie
Podobné materiály
- E - Ekonomie - Trzni selhani
- E - Ekonomie - Tržní selhání
- ZSV - Základy společenských věd - Fungování trhu
- E - Ekonomie - Agregátní poptávka v uzavřené ekonomice, rovnováha na trhu zboží a služeb, keynesiánský kříž a křivka IS, rovnováha trhu peněz
- E - Ekonomie - Rovnováha na trhu peněz a křivka LM, stimulace poptávky v režimu volně pohyblivého měnového kurzu
- E - Ekonomie - Tvorba peněz a peněžní zásoba, rovnováha trhu peněz
- E - Ekonomie - Vyčišťování trhu práce, všeobecná rovnováha trhů
- MKT - Marketing - Pokrytí trhu a marketingový výzkum
- MKT - Marketing - Segmentace trhu
- UCE - Účetnictví - Strhuktura zjišťovanání výsledku hospodaření
- E - Ekonomie - Formování a základní elementy trhu
- E - Ekonomie - Rovnováha na dokonale konkurenčním trhu
- PSY - Psychologie - Průzkum trhu, propagace, reklama
- PSY - Psychologie - Psychologie trhu
- E - Ekonomie - Prodej výkonů podniku na domácím trhu
- E - Ekonomie - Prodej výkonů podniku na zahraničním trhu
- MKT - Marketing - Chování spotřebitele, segmentace trhu
- MKT - Marketing - Průzkum trhu
- E - Ekonomie - Základní subjekty a složky trhu, struktura trhu
- E - Ekonomie - tržní ekonomika, terorie trhu
- E - Ekonomie - Zákony trhu
- E - Ekonomie - Marketing, průzkum trhu
- E - Ekonomie - Rovnováha na trhu peněz
- E - Ekonomie - Firma na nedokonale konkurenčním trhu
- E - Ekonomie - Úloha státu v tržní ekonomice. Řešení efektivnosti, spravedlnosti a stability trhu.
- ZSV - Základy společenských věd - základy ekonomie (vývoj, školy, rozdělení, hospodářský proces, tržní systém, zákony trhu)
- E - Ekonomie - Formování a základní elementy trhu
- E - Ekonomie - Rovnováha na dokonale konkurenčním trhu
- MKT - Marketing - Nákupní chování, průzkum trhu
- PSY - Psychologie - Průzkum trhu, propagace, reklama
- PSY - Psychologie - Psychologie trhu
- E - Ekonomie - Zákony trhu
- E - Ekonomie - Další subjekty finančního trhu
- MNG - Management - Defirencovaný mtg. Segmentace trhu
Copyright 2024 unium.cz