- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiál28. Plánování
Plánování
= výchozí funkce řízení podniku, protože od jejích plnění se odvíjí celková činnost podniku zaměřená na dosahování vytyčených cílů
- jeho výsledkem je plán, ze kterých by měly být jasné 2 věci:
a) čeho chceme dosáhnout
b) jak toho chceme dosáhnout
Plánovací proces
- skládá se z:
a) analýzy skutečného stavu v podniku a jeho okolí
b) rozhodování o určení konkrétních cílů podniku a opatření pro jejich dosažení
c) vypracovávaní plánů na různých řídích úrovních a pro různé časové období
Podle časového hlediska a řídící úrovně rozlišujeme:
1. Strategické = dlouhodobé plánování
- na 5 a více let
- výsledkem jsou strategické cíle a plány
- jde o řešení předmětu podnikání, rozsahu podnikání, rozvoj nebo útlum podnikání
- je realizován na vrcholové úrovni řízení, tedy top managery
2. Taktické = střednědobé plánování
- je to spojovací článek mezi strategickým a každodenním plánováním
- jeho časový horizont je do 5 let
- jeho výstupy:
a) základní oblasti podnikání – plán výrobků a služeb
b) finanční cíle – růst prodeje zisku, finanční zdroje, návratnost investic
c) tržní možnosti posuzované z hlediska cílů obyvatelstva a území
d) organizace řízení atd.
- je realizováno středním managementem
3. Operativní = krátkodobé
- 1 rok a méně
- výsledkem jsou operativní plány, nejvýznamnější je operativní plán odbytu a výroby ( rozpočet na každý výrobek, zdroje potřebné pro výrobu každého výrobku, průzkum trhu pro každý výrobek, …)
- uvedení 3 úrovně plánování na sebe navazují a překrývají se
Komplexní strategické plánování
Strategie = získa srovnatelnou výhodu vůči konkurenci
- postup tvorby komplexních strategických plánů:
1. Poslání firmy
- určuje dlouhodobé chování firmy k zákazníkům, vlastníkům, zaměstnancům a k okolí firmy
- základním posláním podniku je vyrábět výrobky a poskytovat služby, které svou kvalitou uspokojí nejen zákazníky, ale i zaměstnance a vlastníky, aby dosahovali co největších platů, co nejvyšší návratnosti svých investic, při celkové maximální prosperitě podniku
2. Analýza okol
Vloženo: 6.08.2011
Velikost: 41,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu POD - Podnikání
Podobné materiály
- E - Ekonomie - planovani pracovniku
- MNG - Management - Plánování
- MNG - Management - Druhy plánů a význam plánování
- MNG - Management - Finanční plánování v podniku
- MNG - Management - VÝZNAM PLÁNOVÁNÍ PRO MANAŽERA
- E - Ekonomie - MO24 Plánování a kontrola
- MNG - Management - Plánování jako manažerský proces podle času a úrovně
- MNG - Management - Plánování
Copyright 2024 unium.cz