- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiál24. Plánování a kontrolaPojem a druhy plánování- plánování znamená vytyčení cílů a stanovení cest a prostředků k jejich dosažení- každý plán má tedy svůj cíl, prostředky a čas - z hlediska času se plány člení na:strategické – dlouhodobé, na 5 let a více, jsou obecnétaktické – na 1 až 3 roky, jsou konkrétnějšíoperativní – na období do 1 roku a jsou detailníStrategické plánování- cíle se týkají podniku jako celku- definují se silné a slabé stránky podniku a hodnotí se příležitosti a hrozby z vnějšího okolí (konkurence) => toto analyzuje podnik, aby se nedržel na trhu- vykonává ho top management- etapy strategického plánování:vytyčení dlouhodobého cíle určení pozice na trhustanovení strategie podnikuvypracování variant řešenístanovení optimální variantyStanovení dlouhodobého cíle- dosahování trvalé stability na trhu- dosahování optimálního zisku- nepřetržité vyvíjení nových výrobků- vývoz výrobků na zahraniční trhy- dosažení dominantního postavení na domácím trhu- každý podnik si vytyčí pouze jeden cílUrčení pozice na trhu- vybereme si 2 až 4 konkurenční firmy, které nás nejvíce ohrožují, a srovnáváme:cenyvýrobky (šířku i hloubku sortimentu)dodatečné službytechnologiefinanční situace konkurentůStanovení strategie podniku- může být:ofenzivní strategie (strategie prvního) – snaha po dosažení vedoucího postavení na trhu, realizátor této strategie s inovacemi vyšších řádů chce být na trhu dříve než ostatní, provádí intenzivní výzkum a vývoj, na který vynakládá značné finanční prostředky, v případě úspěchu realizuje vysoké zisky ze špičkových výrobků, nese však značné riziko neúspěchu, orientace především na velmi bohaté kupujícístrategie druhého – snaha po rychlé adaptibilitě na trhu, dobré inovační zázemí, které dovede uskutečnit rychlý přechod na nové technologie, které s
Vloženo: 4.08.2011
Velikost: 19,33 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu E - Ekonomie
Podobné materiály
- E - Ekonomie - planovani pracovniku
- MNG - Management - Plánování
- MNG - Management - Druhy plánů a význam plánování
- MNG - Management - Finanční plánování v podniku
- MNG - Management - VÝZNAM PLÁNOVÁNÍ PRO MANAŽERA
- MNG - Management - Plánování jako manažerský proces podle času a úrovně
- MNG - Management - Plánování
- POD - Podnikání - plánování
- E - Ekonomie - Kontrola marketingových plánů a informační soustava
- UCE - Účetnictví - Účetní dokumentace, účetní zápisy, jejich kontrola a opravy
- E - Ekonomie - Kontrola ve veřejném stravování
- BI - Biologie - Mikrobiologická kontrola masa a masných výrobků
- BI - Biologie - Mikrobiologická kontrola obalových hmot
- BI - Biologie - Mikrobiologická kontrola pomocných surovin
- BI - Biologie - Mikrobiologická kontrola vody
- BI - Biologie - Mikrobiologická kontrola výrobních zařízení
- BI - Biologie - Mikrobiologická kontrola zákusků, pečiva a těstovin
- UCE - Účetnictví - Účetní zápisy a knihy, kontrola v účetnictví
- MKT - Marketing - Organizování, Kontrola
- MNG - Management - Kontrola
- MNG - Management - kontrola
Copyright 2024 unium.cz