- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálitu je možno charakterizovat jako zdravé sebeprosazování s respektem a úctou vůči druhé straně, ochotou poslouchat, porozumět, být ochoten přistoupit na kompromisní řešení. Asertivita není strnulý způsob chování. Je to flexibilní způsob, který má reagovat na odlišnost přístupu druhé strany.Formy asertivního chování:základní forma asertivity – pamatovat si, že základní forma asertivity znamená nebát se říct svůj názor, nebát se odmítnout, nebát se říct, že to nevím. Má to být ale kultivovaná forma komunikace („…nezlob se, ale v tomhle ti teď nepomůžu, …jestli ti to nevadí, tak se domluvíme na zítřejší odpoledne“).eskalační způsob komunikace znamená, že zvyšujeme svůj nátlak na někoho, kdo ignoruje naše požadavky, někdy i formou ultimativní reakce („…měl jste stanoven termín, svůj úkol jste nesplnil, počítejte s tím, že za svou práci nesete plnou odpovědnost, takže budete mít snížené podíly na zisku“… „dám vám ještě jednu příležitost…“).konfrontační asertivita je vhodná v situacích, kdy podřízený nerespektuje dohodnutá pravidla a my chceme znát důvody a vysvětlení („…Vladimíre, ty víš velmi dobře jaké jsou tvé povinnosti, když máš noční službu, je to nakonec i v popisu tvé práce. Můžeš mi říct, proč je nerespektuješ, proč odcházíš ze svého pracoviště?“).defenzivní asertivita je přístup charakteristický uznáním argumentů oponenta, hledáním cesty ke smíru („..dobře, uznávám tvé argumenty, máš pravdu, zmýlil jsem se, uděláme to podle tebe…“).empatická asertivita je způsob reagování, který je charakteristický vyšší mírou citlivosti vůči někomu, kdo má dobrou vůli něco dělat a my jej chceme odmítnout, ale přitom mu neublížit („…já vím, že to se mnou myslíš dobře, že mi chceš pomoci, jsem ti za to moc vděčný, ale teď mi nejvíce pomůžeš, když mne necháš, abych to udělal sám …“).zlehčující a ironizují přístup je už hraniční forma a používat ji je možno v interakci s vulgárním kritikem (na kritiku, že na našem pracovišti nic neděláme, bereme peníze za nicnedělání j možno reagovat „…ano, to nebylo špatné…“)přehnaná asertivita (podřízený přinese návrh projektu svému vedoucímu a ten řekne: „Václave, to je perfektní práce, ale nebudeme to už měnit, necháme to tak, jak jsem to navrhl já, se změnou byly komplikace a čas je proti nám.“).McLaganová ve své knize „Komunikace na úrovni“ uvádí, že komunikace vyžaduje pozorně hledat rovnováhu mezi receptivními a expresivními dovednostmi, které je nezbytným základem efektivní diskuze na úrovni, expresivní dovednosti umožňují vnášet do diskuze nové informace, ovlivňovat a orientovat ji určitým směrem, což napomáhá řešit diskutované problémy a přijímat závěry.
Vloženo: 5.01.2011
Velikost: 17,67 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu PSY - Psychologie
Podobné materiály
- 03 - Komunikace - Komunikace
- ZSV - Základy společenských věd - komunikace
- ZSV - Základy společenských věd - Verbální komunikace
- BI - Biologie - Komunikace s handicapovanými.ppt
- BI - Biologie - Problematické typy osobností, komunikace s nimi.ppt
- CJ - Český jazyk - Věta jako jednotka komunikace, její zvuková stránka
- E - Ekonomie - Vnitřní obchod, Nástroje komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace
- ZSV - Základy společenských věd - Cíle hospodářské politiky státu Proměny komunikace v renesa
- PSY - Psychologie - Kontakty mezi lidmi, komunikace
- PSY - Psychologie - Komunikace
- MNG - Management - Formy komunikace
- CJ - Český jazyk - Slovo jako základní jednotka komunikace
- ZSV - Základy společenských věd - KOMUNIKACE
- CJ - Český jazyk - Moderní komunikace
- PSY - Psychologie - Komunikace
- MKT - Marketing - Marketingová komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace, reklama
- MKT - Marketing - Produkt, Nástroje MK komunikace
- PSY - Psychologie - Komunikace v práci manažera
- ZSV - Základy společenských věd - SPOLEČNOST, POJEM SOCIALIZACE, PROCES SOCIALIZACE, SOCIÁLNÍ INTERAKCE A KOMUNIKACE, SOCIÁLNÍ P
- CJ - Český jazyk - Písmo jako prostředek komunikace
- IVT - Informatika a výpočetní technika - elektronicka komunikace
- PSY - Psychologie - komunikace
- CJ - Český jazyk - Komunikace v zvote cloveka a spolecnosti
- MKT - Marketing - Média a Komunikace
- MNG - Management - komunikace
- MKT - Marketing - komunikace
- PSY - Psychologie - Asertivní komunikace
- PSY - Psychologie - Asertivní komunikace, manipulativní techniky
- PSY - Psychologie - Komunikace a zneužívání psychoaktivních látek
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Komunikace s PC
- 2 - Matematika - Opakovnání na čtvrtletní práci
- E - Ekonomie - Produkční funkce a poptávka po práci, trh práce a přirozená míra nezaměstnanosti
- PRA - Právo - Dohoda o pracích konaných mimo pracovní poměr
- CJ - Český jazyk - Jak napsat dobrou slohovou práci
- E - Ekonomie - Mzda jako odměna za práci
- PRA - Právo - Dohoda o pracích konaných mimo pracovní poměr
- UCE - Účetnictví - Informace o praci a mzdach
- 23 - Základy a aplikovaný management - Role manažera
- 23 - Základy a aplikovaný management - Činnosti manažera ve sportu
- MNG - Management - Postavení manažera v organizaci
- MNG - Management - Profil a osobnost manažera, manažerské dovednosti
- MNG - Management - VÝZNAM PLÁNOVÁNÍ PRO MANAŽERA
Copyright 2024 unium.cz