- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Popisek: Varianty
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálstatus quo-čelit konkurenci x necenová konkurence = ceny bez velkých výkyvů-McD,KFC
význam cen:
cena jako výraz marketingové strategie (nabídka špičkových výrobků za vysoké ceny)
cena jako odraz cenové hladiny (podnik se chce udržet na určité cenové hladině)
cena jako taktický prvek (výprodej) apod.
POSTUP STANOVENÍ CENY:- stanovení cíle cenové politiky
- určení poptávky
- určení nákladů
- analýza konkurenčních cen a nabídek
- určení definitivní ceny
cíle cenové politiky:1) přežití (náklady = ceně)
maximalizace běžného zisku
maximalizace běžných příjmů
maximalizace růstu prodeje
maximalizace využití trhu
vedoucí postavení v kvalitě výrobku
4.otázka: Proces plánování - popište, dále popsat tři strategie podle Portera
Marketingové plány se liší od plánů strategické obchodní jednotky tím, že se víc soustřeďují na produkt x trh a rozvíjí podrobnější strategie a programy mg pro dosahování cílů obchodní jednotky na trhu tohoto výrobku.
marketingové plánování odpovídá na otázky:
jaké jsou hlavní kroky v marketingovém procesu?
jaký je hlavní obsah marketingového plánu?
jaké jsou hlavní teoretické nástroje pro vyjádření toho, jak různé typy mg úsilí mají vliv na prodeje a zisky
povaha a obsah marketingového plánu
prováděcí shrnutí (stručný přehled navrhovaného plánu pro rychlou zběžnou informaci vedení firmy)
běžná mg-ová studie (základní údaje o trhu, výrobku, konkurenci, distribuci a makro-prostředí)
rozbor příležitostí a výsledků (příležitosti - ohrožení, silné a slabé stránky, výsledky stojící před produktem)
cíle (objem prodejů, tržního podílu, zisku)
mg-ová strategie(využívaný mg-ový přístup, aby se splnily cíle plánů)
akční programy (co bude učiněno, kdo , kdy, kolik to bude stát)
prohlášení o předpokládaných očekávaných finančních výsledcích (zisku a ztrátě)
kontrola (jak bude plán sledován)
Typy strategického myšlení (Porter)
nákladová priorita - firma usiluje o dosažení nejnižších nákladů na výrobu a distribuci
diferenciace - firma se soustřeďuje na dosažení dokonalého výkonu v oblasti přínosu pro zákazníka
ohnisko soustředění - firma se zaměřuje na jeden či více úzkých segmentů trhu místo aby usilovali o celý trh
5.otázka: Velkoobchod - co to je, jaké jsou jeho hlavní funkce
VELKOOBCHOD - činnost spojené s prodejem
význam velkoobchodů:
výrobci mají omezené finanční zdroje - nemohou si vybudovat vlastní distribuční síť
výrobci dávají přednost investovat finanční prostředky na rozvoj výroby
předpoklad, že velkoobchodníci budou obchodní činnost vykonávat efektivněji
maloobchodníci dávají přednost nákupu - v místech širšího sortimentu výrobků
velkoobchody se podílejí:
prodeji a propagaci
tvorbu sortimentu
skladování
dopravě
financování
přebírání rizika
informace o trhu
poradenské služby
typy velkoobchodů:
dodávkový VO - rozváží zboží
agenturní VO -organizuje dodávky zboží od jiných velkých dodavatelů-zprostředkovatelé
samoobslužní velkoobchod - (Cash and Carry)
regálový velkoobchod - MO prodává ve vymezené části (v regálech) zboží VO
prodejní sklady
5.) 1) definice Marketingového informačního systému - dejte si pozor, je to přímo ze starého Kotlera, ne ta z přednášek, takže většina lidí si myslela, že to není správně, ale byloDalší možnosti byly něco o ceně (že ji tvoří clo a podobně) a poslední možnost b
Vloženo: 12.01.2011
Velikost: 80,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu ERE15E - Marketing I. PAA
Reference vyučujících předmětu ERE15E - Marketing I. PAA
Podobné materiály
- AAE01E - Obecná fytotechnika - Zkouška
- AGE01E - Chov zvířat I. - Zkouška
- EAE02E - Ekonomicko matematické metody II. - Zkouška
- EEE02E - Ekonomika agrárního sektoru PaA - Zkouška
- EEE16E - Ekonometrie PaA - Zkouška (2)
- EEE16E - Ekonometrie PaA - Zkouška
- EEE33E - Investice a dlouhodobé financování - PaA - Zkouška
- EHE60E - Věda, filosofie a společnost - PAA - Zkouška
- ENE05E - Obecná ekonomie II. - Zkouška
- ENE15E - Obecná ekonomie III. - Zkouška
- ERE15E - Marketing I. PAA - Zkouška
- ERE49E - Kybernetika v řízení PAA - Zkouška
- ERE61E - Teorie řízení PAA - Zkouška
- ESE06E - Matematické metody pro statistiku a operační výzkum - Zkouška
- ESE17E - Statistika II. - PAA - Zkouška
- EUE28E - Základy obchodních nauk - Zkouška
- TAE21E - Matematika - Zkouška
- ARE01E - Speciální fytotechnika - Otázky a odpovědi - zkouška 9.1.2010
- EUE08E - Zemědělské zbožíznalství - Zkouška
- TFE24E - Zemědělská technika - zkouška
- TFE24E - Zemědělská technika - zkouška
- EUE33E - Základy účetnictví - VSRR - Zkouška
- EHE55E - Věda, filosofie a společnost - PAE - Zkouška Bígl
- EHE60E - Věda, filosofie a společnost - PAA - Zkouška Bígl
- ehe55e - Věda, filosofie a společnost - Zkouška Bígl
- ehe55e - Věda, filosofie a společnost - Zkouška Bígl
- EAE26E - Matematické metody v ekonomii a managementu - zkouška
- EAE26E - Matematické metody v ekonomii a managementu - zkouška
- EAE99E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Hradec Králové) - zkouška
- EAE99E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Hradec Králové) - zkouška
- EAE82E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Cheb) - zkouška
- EAE82E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Cheb) - zkouška
- EAE96E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Jičín) - zkouška
- EAE96E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Jičín) - zkouška
- EAE98E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Klatovy) - zkouška
- EAE98E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Klatovy) - zkouska
- EAE97E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Litoměřice)) - zkouška
- EAE97E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Litoměřice)) - zkouška
- EAEA1E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Most) - zkouška
- EAEA1E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Most) - zkouška
- EAEA7E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Sezimovo Ústí) - zkouška
- EAEA7E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Sezimovo Ústí) - zkouška
- EAEA9E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Šumperk) - zkouška
- EAEA9E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Šumperk) - zkouška
- ELX03E - Angličtina B1 - Zkouška
- EJE14E - Základy právních nauk - PAE - zkouška - test
Copyright 2024 unium.cz