- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Popisek: Varianty
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiál1. Měli jsme 5 různých tvrzení a 3 z toho byli dobře, žádný chytáky, všechno co máme z přednášek. Jedna byla definice mg podle Kotlera, pak na otazníky (matice psi, krávy,...)
2. popsat distribuci a distribuční cesty
přímé a nepřímé distribuční cesty
přímé - firma je v kontaktu se zák.– zná jejich názor, může pružněji upravovat mg mix
nepřímé - využívají se mezičlánky – informace nejsou tak pružné
druhy distribuce
intenzivní - prodej produktu pomocí max. počtu MO i VO (nabízím na každém kroku)
selektivní - realizována prostřednictvím článků, které věnují výr. zvláštní pozornost
výhradní - určitý výrobek v určitém regionu prodává pouze jeden článek (licence)
3. definujte výrobek a klasifikace průmyslových výrobků
průmyslové výrobky (produkty)
instalace
doplňky
suroviny (zemědělské, přírodní)
komponenty (součásti, materiál)
odborné služby
pomocný a provozovací materiál (údržba, opravy, obsluha)
4. cíle cen a stanovení cen
cíle cen:
orientace na zisk (cílený či maximální)
orientace na prodej (růst podílu na trhu hodnotově či hmotně)
status quo - čelit konkurenci x necenová konkurence = ceny bez velkých výkyvů-McD,KFC
POSTUP STANOVENÍ CENY:
stanovení cíle cenové politiky
určení poptávky
určení nákladů
analýza konkurenčních cen a nabídek
určení definitivní ceny
2.) typy marketingu, BCG matice, marketingova koncepce 3.) 2. vyjmenujte skupiny spotřebních výrobků a charakterizujte - spotřební výrobky
výrobky denní potřeby (běžné, impulzivní, nepředvídané koupě nouzi)
nákupní výrobky (homogenní, heterogenní)
zvláštní výrobky (značkové zboží)
neviděné výrobky (nově neviděné, pravidelně neviděné)
3. příležitosti firmy - Ansofova matice
strategie intenzivního růstu = strategie inovací
Ansoffova mříž výrobek / trh:
Stávající výrobky Nové výrobky
Stávající trhy
Strategie pronikání trhu
Strategie rozvoje výrobků
Nové trhy
Strategie rozvoje trhu
Diverzifikace
4. charakterizujte marketingový mix a obal-funkce a druhy
OBAL -FED faktor (funkčnost, účinnost, design)
Funkce:- marketingová - podpora prodeje
- informační - čárové kódy - pohyb zboží v distribučním řetězci
- ochranná - ochrana před vlivy
Členění obalu:
spotřebitelský (mouka, pasta na zuby,…) - hlavní otázka prodeje a informačního sdělení
distribuční (10kg mouky…) - hlavní je informační a ochranná funkce
přepravní (krabice, palety..) - hlavní je ochrana
4.) 2.otázka: Bostonská matice - co to je a popsat - BCG
model bostonské matice růst – podíl
hvězdy
otazník
peněžní krávy
psi
relativní tržní podíl
3.otázka: Marketingový mix-Cena - co se cenou rozumí, metody a postup stanovení ceny
CENA (price)
cena je peněžní částka, za kterou může být zboží nebo služba prodána či koupena
cena vzniká na trhu působením nabídky a poptávky (výjimka: regulované ceny)
jediný prvek marketingového mixu, který přináší peníze
rozhodnutí o cenové hladině je důležité, protože ovlivňuje: velikost prodeje firmy, výdělky firmy
-klíčové faktory, které ovlivňují cenu:
stanovení cen ↔ ceny ostatních výrobků
↔ poptávka
↔ náklady
↔ konkurence
↔ řetěz přirážek v distribuční cestě
↔ geografické podmínky
↔ právní prostředí
↔ slevy a odpočty
↔ flexibilita cen
↔ cíle cen
cíle cen:
orientace na zisk (cílený či maximální)
orientace na prodej (růst podílu na trhu hodnotově či hmotně)
Vloženo: 12.01.2011
Velikost: 80,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu ERE15E - Marketing I. PAA
Reference vyučujících předmětu ERE15E - Marketing I. PAA
Podobné materiály
- AAE01E - Obecná fytotechnika - Zkouška
- AGE01E - Chov zvířat I. - Zkouška
- EAE02E - Ekonomicko matematické metody II. - Zkouška
- EEE02E - Ekonomika agrárního sektoru PaA - Zkouška
- EEE16E - Ekonometrie PaA - Zkouška (2)
- EEE16E - Ekonometrie PaA - Zkouška
- EEE33E - Investice a dlouhodobé financování - PaA - Zkouška
- EHE60E - Věda, filosofie a společnost - PAA - Zkouška
- ENE05E - Obecná ekonomie II. - Zkouška
- ENE15E - Obecná ekonomie III. - Zkouška
- ERE15E - Marketing I. PAA - Zkouška
- ERE49E - Kybernetika v řízení PAA - Zkouška
- ERE61E - Teorie řízení PAA - Zkouška
- ESE06E - Matematické metody pro statistiku a operační výzkum - Zkouška
- ESE17E - Statistika II. - PAA - Zkouška
- EUE28E - Základy obchodních nauk - Zkouška
- TAE21E - Matematika - Zkouška
- ARE01E - Speciální fytotechnika - Otázky a odpovědi - zkouška 9.1.2010
- EUE08E - Zemědělské zbožíznalství - Zkouška
- TFE24E - Zemědělská technika - zkouška
- TFE24E - Zemědělská technika - zkouška
- EUE33E - Základy účetnictví - VSRR - Zkouška
- EHE55E - Věda, filosofie a společnost - PAE - Zkouška Bígl
- EHE60E - Věda, filosofie a společnost - PAA - Zkouška Bígl
- ehe55e - Věda, filosofie a společnost - Zkouška Bígl
- ehe55e - Věda, filosofie a společnost - Zkouška Bígl
- EAE26E - Matematické metody v ekonomii a managementu - zkouška
- EAE26E - Matematické metody v ekonomii a managementu - zkouška
- EAE99E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Hradec Králové) - zkouška
- EAE99E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Hradec Králové) - zkouška
- EAE82E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Cheb) - zkouška
- EAE82E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Cheb) - zkouška
- EAE96E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Jičín) - zkouška
- EAE96E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Jičín) - zkouška
- EAE98E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Klatovy) - zkouška
- EAE98E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Klatovy) - zkouska
- EAE97E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Litoměřice)) - zkouška
- EAE97E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Litoměřice)) - zkouška
- EAEA1E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Most) - zkouška
- EAEA1E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Most) - zkouška
- EAEA7E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Sezimovo Ústí) - zkouška
- EAEA7E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Sezimovo Ústí) - zkouška
- EAEA9E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Šumperk) - zkouška
- EAEA9E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Šumperk) - zkouška
- ELX03E - Angličtina B1 - Zkouška
- EJE14E - Základy právních nauk - PAE - zkouška - test
Copyright 2023 unium.cz. Abychom mohli web rozvíjet a dále vylepšovat podle preferencí uživatelů, shromažďujeme statistiky o návštěvnosti, a to pomocí Google Analytics a Netmonitor. Tyto systémy pro unium.cz zaznamenávají, které stránky uživatel na webové stránce navštívil, odkud se na stránku dostal, kam z ní odešel, jaké používá zařízení, operační systém či prohlížeč, či jaký má preferenční jazyk. Statistiky jsou anonymní, takže unium.cz nezná identitu návštěvníka a spravuje cookies tak, že neumožňuje identifikovat konkrétní osoby. Používáním webu vyjadřujete souhlas použitím cookies a následujících služeb: