- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálkovi *
hledání optimálních metod pro zásobování prodejen s vyloučením velkoobchodního článku
Používané slevy z ceny zboží v našem vnitřním obchodu:
slevy za permanentní platby *
předsezónní a posezónní *
agenturní
skriptní
Předmětem standardní klasifikace produkce jsou:
vybrané druhy zboží podle nařízení vlády
především hmotné výrobky (zboží) *
Vnější nákupní spád znamená:
přesun výdajů obyvatel v maloobchodu mezi jednotlivými částkami sídelního útvaru
přesun výdajů obyvatel v maloobchodu mezi jednotlivými sídelními útvary *
například přesun výdajů obyvatel v maloobchodu mezi městy a městy
jen přesun výdajů obyvatel v maloobchodu mezi vesnicemi navzájem
Index spotřebitelských cen:
měří průměrnou změnu vstupů do výroby
měří průměrnou změnu cenové hladiny spotřebního zboží a služeb
východiskem je sledování cen ve zpravodajské síti prodejen a provozoven *
východiskem je sledování cen ve zpravodajských domácnostech
Přihlášku ochranné známky může podat:
jen FO pro výrobky nebo služby, které k datu podání jsou předmětem jejího podnikání
FO nebo PO pro výrobky nebo služby, které jsou k datu podání před. její podnikání *
PO pro výrobky nebo služby, které nejsou k datu podání předmětem jejího podnikání
jen PO pro výrobky nebo služby, které jsou k datu podání předmětem jejího podnikání
Vnější nákupní spád znamená:
přesun výdajů obyvatel v maloobchodu mezi jednotlivými částmi sídelního útvaru
přesun výdajů obyvatel v maloobchodu mezi jednotlivými sídelními útvary *
například přesun výdajů obyvatel v maloobchodu mezi městy a městy
jen přesun výdajů obyvatel v maloobchodu mezi vesnicemi navzájem
Funkce vnitřního obchodu představuje:
vytváření podmínek pro výzkum trhu a sortimentu *
vytváření podmínek pro řízenou reprodukci v odvětví zemědělské produkce
aktivní ovlivňování překlenutí časového nesouladu výroby a spotřeby zboží
aktivní ovlivňování výroby a dovozce spotřebního zboží k iniciaci nabídky a poptávky *
Smluvní strany v licenční smlouvě jsou:
POSKYTOVATEL, NABYVATEL = LICENČNÍ SMLOUVA
Majitel ochranné známky může poskytnout:
právo užívat ochrannou známku jen se souhlasem vlády
právo užívat ochrannou známku nájemní smlouvou u Úřadu Průmyslového vlastnictví
licenční smlouvou právo užívat ochrannou známku FO nebo PO *
kupní smlouvou právo ochrannou užívat známku
Vnější nákupní spád kladný z hlediska místa bydliště je:
saldo nákupního spádu dvou sídel
část nevydaných výdajů obyvatel
část výdajů obyvatel z jedné části sídla (bydliště) v maloobchodní síti centra města
část výdajů obyvatel okolních sídel v daném sídle *
Licenční smlouva k předmětům průmyslového vlastnictví:
opravňuje nabyvatele k výkonu práv k předmětům průmyslového vlastnictví *
předmětem smlouvy není převod vlastnictví *
předmětem smlouvy je převod vlastnictví
vyžaduje písemnou formu *
K proměnným veličinám části marketingového mixu CENA (price) patří:
distribuční cesta zboží
tvorba cen podporující prodej *
obchodní marže *
reklama a servisní služby
Které pojmy jsou uplatněny ve schéma konstrukce log. metody přímá výrobková rentabilita:
hrubý výdaj
nákupní politika
přímé náklady na dopravu *
ostatní přímé příjmy *
Způsob regulace cen podle zákona o cenách:
ústředně stanovené ceny
věcně stanovené ceny *
úředně stanovené ceny *
časově usměrňované ceny *
Zásady etiky v obchodním podnikání lze vyjádřit konkrétně:
jako vědomí zvláštní odpovědnosti *
zachovávat důvěru *
pragmatickým přístupem
věnovat práci řádnou péči *
Ochranná doba ochranné známky od podání přihlášky je:
je zákonem stanovena na dobu 20 let
je zákonem stanovena na dobu 10 let *
je zákonem stanovena na dobu 5 let
ochranná doba není stanovena
Vnitřní nákupní spád znamená:
přesun výdajů obyvatel v maloobchodu mezi jednotlivými částmi sídelního útvaru *
přesun výdajů obyvatel v maloobchodu mezi jednotlivými sídelními útvary
zpravidla přesun výdajů z okrajových částí městského sídla do centra *
jen přesun z městského sídla do venkova
K propagační tvorbě cen patří:
tvorba cen pro zvláštní příležitost *
funkční sleva
tvorba cen na úkor špičkových firem *
financování s nízkým úrokem *
Spotřebitelsky orientovaná marketingová koncepce:
vychází z prozkoumávání potřeb trhu *
vychází z prozkoumávání již existujícího produktu
zboží a služby jsou chápány jako prostředky směřující k uspokojení potřeb *
zboží a služby jsou chápány jako konečná spotřeba
Které pojmy nejsou uplatněny ve schéma konstrukce log. metody přímá výrobková rentabilita:
přímé výrobkové příjmy *
přímé výrobkové náklady
panel výdajů *
hrubý výnos
Které metody stanovení ceny na podporu prodeje jsou vzdáleny etickému chování:
výkupní bonifikace
komparativní cena *
cena vnadidlo (lákadlo) *
cenový vůdce
Ke specifickým metodám obchodní logistiky nepatří:
metoda Just In Time
metoda ABC
metoda přímé výrobkové iniciativy *
metoda přímé výrobkové rentability
K etickým zásadám reklamní praxe patří:
společenská odpovědnost reklamy *
motiv strachu
čestnost reklamy *
předsudky a pověry
K proměnným veličinám části marketingového mixu PROPAGACE (promotions) patří:
reklama na dopravních prostředcích *
doprava zboží dopravními prostředky
public relations *
příplatky za balení zboží
Které pojmy nejsou uplatněny ve schéma konstrukce log. metody přímá výrobková rentabilita
upravený hrubý výdaj *
upravený hrubý výnos
ostatní přímé příjmy
přímé náklady na balení
Obchodní zastoupení může být:
výsadní
nevýhradní *
nevýsadní
výhradní *
Vyznačte prvky přímého marketingu (direct marketing):
timesharing
telemarketing *
nakupování doma pomocí počítače propojeného s obchodem *
přímý prodej
K zániku ochranné známky může dojít na základě výmazu z rejstříku ochranné známky:
požádá-li o její užívání jiný subjekt
byla-li zapsána v rozporu se zákonem o ochranných známkách *
byla-li zapsána v rozporu s ministerstvem průmyslu a obchodu
byla-li zapsána v rozporu se zákonem o nájmu a pronájmu nebytových prostor
Důležitými podněty pro klasifikaci výrobků a služeb byly:
rozšiřování a prohlubování sortimentu *
rozvoj výpočetní techniky
potřeba zaměstnat více lidí v oboru
rozšiřování a prohlubování mezinárodní dělby práce a mezinárodního obchodu *
K obchodní vybavenosti městských sídel se řadí:
rekreační vybavenost
centrální vybavenost *
vybavenost historického jádra
obvodová vybavenost (sekundární) *
U indexu spotřebitelských cen:
je podstatný růst cen jednotlivých výrobků a služeb
není podstatný růst cen jednotlivých výrobků a služeb *
je podstatný růst cen segregovaných podskupin, skupin, oddílů a agregovaného trhu *
není podstatný růst cen segregovaných podskupin, skupin, oddílů a agregovaného trhu
Z hlediska typu osídlení, kde maloobchodní síť působí rozlišujeme:
MO síť maloobchodních jednotek v nákupních centrech mimo sídelní útvary
MO síť městskou *
MO síť racionální a ambulantní
MO síť působící ve venkovských sídelních útvarech *
Vyznačte prvky přímého marketingu (direct marketing):
prodej na tržišti
podomní prodej *
podnikový prodej
direct mail (přímá pošta) *
Které pojmy nejsou uplatněny ve schéma konstrukce log. metody přímá výrobková rentabilita
devizové přímé příjmy *
vybrané přímé výdaje *
ostatní přímé příjmy
nákupní cena
Spotřební koš v současné době je v ČR členěn:
do 238 oddílů spotřebního zboží a služeb
do 10 oddílů spotřebního zboží a služeb
do 12 oddílů spotřebního zboží a služeb *
spotřební koš se nečlení
Výkupní bonifikace znamená:
metody tvorby cen na podporu prodeje *
prodej zboží pod cenou
výkup starého zboží při prodeji nového *
výkup nového zboží při prodeji jiného zboží
Konkrétní využití statistických rodinných účtů (SRÚ) se týká:
čárových kódů na obalech spotřebního zboží
rychlého hodnocení vývoje a struktury příjmů a výdajů pro vládu *
možnost kontroly a dopočtu maloobchodního obratu a jeho struktury *
soustavy národních účtů (výsledky SRÚ jsou hlavním zdrojem dat koneč. spotř.) *
Zásady etického chování firmy se konkrétně projevují:
jako nařízení vlády
v podobě firemní kultury *
v podobě právních předpisů
jako kodexy chování a jednání *
Public relations:
je totožné s reklamou
je nástrojem komunikačního mixu *
představuje komunikaci s nejširší veřejností *
představuje komunikaci s konkrétní cílovou skupinou (segmentem trhu)
Obecné zásady etiky v obchodním podnikání lze vyjádřit:
praktičnost pro podnikatelský subjekt *
vynutitelnost podle zákona
spravedlnost jako princip stejného zacházení *
poctivost ve vztahu k pravdomluvnosti *
Úkoly vyplývající z ekologické funkce v systému vnitřní obchod:
souvisí s používáním a výkupem vratných obalů v systému *
souvisí s používanými čistícími prostředky a prostředky k deratizaci skladů
souvisí pouze s činnostmi velkoobchodu, popř. systému cestovní ruch
tato funkce v systému vnitřní obchod nemá své opodstatnění
Které pojmy nejsou uplatněny ve schéma konstrukce log. metody přímá výrobková rentabilita:
prodejní cena
přímý výnos na balení *
upravený hrubý náklad *
ostatní přímé příjmy
Systém vnitřního obchodu lze vymezit:
z věcného hlediska *
z obchodního hlediska
z prostorového hlediska
z celosvětového hlediska
Reklama jako forma propagace konkrétního zboží (výrobku):
se orientuje na konkrétní tržní segment *
reprezentuje firmu před širokou veřejností
působí krátkodobě *
výsledky reklamní kampaně jsou měřitelné *
Ekologická funkce vnitřního obchodu má své opodstatnění:
při poskytování spotřebitel. úvěrů na sortiment potravinářského zboží
na úseku likvidace odpadu produkovaného při nákupu a prodeji zboží *
při volbě dopravních prostředků pro distribuci prodávaného sortimentu zboží
je v subsystému cestovní ruch
Mezi metody tvorby ceny podporující prodej nepatří:
metoda výkupní bonifikace („Trade In“)
komparativní cena
tvorba ceny z nákladové situace firmy *
„ztrátový“ cenový vůdce
Zápočet
T15
1)Co je obchod
2)Co NEPATŘÍ do "jiného hromadného ubytování"
3)Kdy dostane sprostředkovatel provizi
4)Rozdělení potravinářského zboží v Anglofoních zemích (trvanlivé a rychle se kazící)
5)Co znamená označení E a tři čísla za tím
6)Jak se rozděluje tisk pro oslovení určité skupiny
7)Nepřímý leasing
8)-10) když si vzpomenu dám vědět;-)
Zápočet 2.1. 2008
Tak já měla celkem lehkou variantu
1. Funkce obchodu
2. kdy nejde na základě živnosti podnikat v EU (nebo tak nějak to s tim usazením)
3. forma zprostředkovatelské smlouvy
4. na jakém principu je založena Rapa pro reklamu
5. Co je to rabat
6. Podstata operativního leasingu
7. Co způsobuje územní přesun koupěschopné poptávky
8. Vítězové v přímé výrobkové rentabilitě
9. EAN
10 Které značky patří do programu CZQ.
Vloženo: 26.04.2009
Velikost: 35,44 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu EUE28E - Základy obchodních nauk
Reference vyučujících předmětu EUE28E - Základy obchodních nauk
Podobné materiály
- AGE01E - Chov zvířat I. - Zápočet
- EEE02E - Ekonomika agrárního sektoru PaA - Zápočet
- EJE14E - Základy právních nauk - PAE - Otázky na zápočet a zkoušku
- EJE14E - Základy právních nauk - PAE - Zápočet
- ENE04E - Obecná ekonomie I. - Zápočet
- ERE61E - Teorie řízení PAA - Zápočet - varianta C
- ESE06E - Matematické metody pro statistiku a operační výzkum - Zápočet u Zitty
- ESE06E - Matematické metody pro statistiku a operační výzkum - Zápočet
- ESE15Z - Statistika I. - PAA - Zápočet
- ESE17E - Statistika II. - PAA - Zápočet
- EUE21Z - Teorie účetnictví - PAA, INFO - Zápočet
- EUE33E - Základy účetnictví - VSRR - Zápočet - X
- EUE33E - Základy účetnictví - VSRR - Zápočet - Z
- EEE08E - Ekonomika podniků I. PaE - Zápočet
- EEA14E - Fundamentals of Economics I - Zápočet
- ESE27E - Základy statistiky - zápočet
- ASE03E - Chov zvířat II - zápočet- čast drůbež
- ASE03E - Chov zvířat II - Zápočet- čast prasata
- EUE81E - Velkoobchod a maloobchod DS - zápočet
- ETE31E - Web design - zápočet
- ETE30Z - Web design - Zápočet
- ESE06E - Matematické metody pro statistiku a operační výzkum - zápočet
- ESE06E - Matematické metody pro statistiku a operační výzkum - zápočet 2
- ESE06E - Matematické metody pro statistiku a operační výzkum - zápočet 2
- EUE01E - Accounting - zápočet
- EAE26E - Matematické metody v ekonomii a managementu - zápočet
- EAE26E - Matematické metody v ekonomii a managementu - zápočet
- EAE26E - Matematické metody v ekonomii a managementu - zápočet
- EAE26E - Matematické metody v ekonomii a managementu - zápočet
- EAE99E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Hradec Králové) - zápočet
- EAE99E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Hradec Králové) - zápočet
- EAE99E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Hradec Králové) - zápočet
- EAE82E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Cheb) - zapocet
- EAE82E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Cheb) - zapocet
- EAE82E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Cheb) - zapocet
- EAE96E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Jičín) - zapocet
- EAE96E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Jičín) - zapocet
- EAE96E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Jičín) - zapocet
- EAE98E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Klatovy) - zapocet
- EAE98E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Klatovy) - zapocet
- EAE98E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Klatovy) - zapocet
- EAE97E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Litoměřice)) - zapocet
- EAE97E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Litoměřice)) - zapocet
- EAEA1E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Most) - zápočet
- EAEA1E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Most) - zápočet
- EAEA1E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Most) - zápočet
- EAEA1E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Most) - zápočet
- EAEA7E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Sezimovo Ústí) - zápočet
- EAEA7E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Sezimovo Ústí) - zápočet
- EAEA7E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Sezimovo Ústí) - zápočet
- EAEA7E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Sezimovo Ústí) - zápočet
- EAEA9E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Šumperk) - zápočet
- EAEA9E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Šumperk) - zápočet
- EAEA9E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Šumperk) - zápočet
- EAE01Z - Ekonomicko matematické metody I - zápočet
- EAE01Z - Ekonomicko matematické metody I - zápočet
- EAE04E - Ekonomicko matematické metody I. - zápočet
- EAE04E - Ekonomicko matematické metody I. - zápočet
- EAE71E - Ekonomicko matematické metody I. - zápočet
- EAE71E - Ekonomicko matematické metody I. - zápočet
- RTE01Z - Tělesná výchova- PEF - zápočet
Copyright 2024 unium.cz