- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiál13.1. 2008
Moje testový otázky z druhého pokusu....
#
#
# 1. Vnitřní obchod je z věcného hledisky charakterizován......(je to na začátku
# učebnice Charakteristika vnitřního obchodu z věcného, prostorového a ještě
# nákýho hlediska)
# 2. Otázka ohledně udílení licenčního práva-asi za jakých podmínek.
# 3. Druhy akcií.
# 4. Co je předmětem zasílatelské smlouvy?
# 5. Základní metoda tvorby ceny nebo tak nejak. Správná odpověd byl ten
# trojúhelník. Další možnosti byl ctverec, kruh, obdélník
# 6. Logistika se ze systémového hlediska skládá? Správně: z řídícího,
# informačního a materiálového systému.
# 7. Mezi funkce obalu nepatří. Správně tam asi nepatřily ani jadna-byly to hrozny
# blbosti,ani si je uz nepamatuju.
# 8. Pak otázka na masová média, presnejc nevim.
# 9. 4ím se zabývá SKP. Správně nejspíš a) hmotnými výrobky, a taky b) zbožím z
# hlediska jeho spotřeby
# 10. Otázka ohledně typů skladů(regálový atd)-vůbec sem netušila.
8.1. 2008
Oprava zápočtu
1. Vymezení vnitřního obchodu (Věcné, prostorové)
2. Formy obchodních firem (Obchodní společnosti, družstvo, státní podnik, živnostník)
3. Kdo uzavírá smlouvu o zprostředkování (zprostředkovatel a zájemce)
4. OKEČ (podle ekonomické činnosti)
5. Ochranná známka podle činnosti majitele (výrobní, obchodní a služeb)
6. Co je to saldo nákupného vnějšího spádu. (rozdíl vnějšího kladnéhoa záporného nákupního spádu v daném sídle)
7. něco s Informačním tokem, myslim že čim se zabývá nebo něco takového
8. Co nepatří mezi diskriminační tvorbu cen.
9. Členění médií podle dosahu (masová, specifická)
10. na poslední otázku si nevzpomínám
a místo příkladu tam máte napsat téma své seminární práce, jednou větou definovat svoji práci a vypsat 5 klíčových
slov.
A ještě co sem měla v prvním testu
1. Mezi subsystémy vnitřního obchodu patří
2. živnost podle průmyslového hlediska nebo něco takového
3. způsoby regulace cen
4. parametry novin a časopisů
5. ISSN kód
6. co znamená zelený kod
7. jakou formu má smlouva o zastoupení
8. něco jako parametry nákupního spádu
9. leasing podle krytí nákladů nebo něco takového
( Mezi chladna media patri:(spravne je b,d)
a) rozhlas
b) prospekty a darkove predmety
c) dealer
d) ohrady sportovist
Prave odpoved „d“ se mi zdala naprosto stupidni, copak nejaka ohrada je mediem? A samozrejme jsem to nasla vyjmenovane ve skriptech na buhvikolikatem miste!
(Pak tam byla nejaka otazka na tvorbu ceny v podniku, ale zvlastne polozena. Na vyber bylo z:
a) magicky trojuhlenik
b) cca tvorba ceny k nejake zvlastni prilezitosti
c) zbav se honicich psu
d) nejaka moznost, kterou jsem slysela poprve
(dala jsem pouze c, protoze u „a“ mam pocit, ze to neni zpusob tvorby ceny v podniku, ale zpusob tvorby ceny na podporu prodeje - nevim, zda-li to nebyl chytak)
(Dale tam byla jednodussi otazka, kdy vznika opravneni k provozovani zivnosti:
odpoved jsem dala, ze u ohlasovaci dnem ohlaseni a u kocesovane po udeleni povoleni;
ostatni 2 moznosti byly nejake zkomoleniny
(Cim se zabyva demoskopicke setreni(zkoumani)?
a) trznimi objekty
b) trznimi subjekty
c) vztahy mezi kymsi
d) to si uz nepamatuji
(spravne je „b“; tohle jsem tipovala - bohuzel spatne - dala jsem „a“ a mimochodem jsem to nasla mezi textem ve skriptech na str. 220 dole)
(Pak tam byla otazka, co to je specializace sortimentu:
a) omezovani sirky vuci hloubce
b) omezovani hloubky vuci sirce
c) opakem je univerzalizace
d) je to typicky jev pro venkovske prodejny (cca)
(spravne je „a“ a „c“!!!; „c“ jsem samozrejme nedala, protoze jsem si pamatovala, ze opakem specializace je despecializace a ta je typicka pro velkomesta a ono je ve skriptech jeste zmineno, ze „despecializaci“ se take nekdy rika „univerzalizace“ - no to by je clovek zabil!!!)
(Dale tam byla otazka tykajici se nejakych skutecnosti metdy ABC, na vyber bylo, ze se ji tyka:
a) cetnost
b) nepamatuji, protoze jsem to nedala
c) rozsah vyskytu
d) neco ohledne zasobovani, ale to jsem take nedala
(spravne by melo byt a, c)
Franchising
Krátkodobé pohledávky
Užití hlavně zahraničí
(Take se tam objevila otazka na oznacovani obalu „zelenym bodem“, ale mela na vyber uplne jine moznosti, nez jsme si o tom rikali na cvicenich a vsechny se nejakych zpusobem dotykaly problematiky zivotniho prostredi. Ja dala jen tu odpoved, z ktere jasne vyplyvalo, ze obal bude recyklovan. Protoze, co si pamatuji, tak jedna moznost se tykala toho, jestli ten vyrobek nejakym zpusobem zatezuje zivotni prostredi (z toho clovek nevi, jak to ma chapat, jestli mysli vyrobek jako takovy, tak ten ne, ale vyrobek v obalu - tak ten obal ano..)
Na vic otazek si bohuzel nevzpomenu, protoze to byly fakt kravoviny, ale prislo mi, ze bylo min otazek a vice moznosti v nich bylo spravne.
Tak drzim palce a opravdu se na to podrobne juknete!
MOŽNÁ VARIANTA T1
Ahoj Iva H.
DALŠÍ ZKURVENA VARIANTA od Hrubyyyyyyyyyyyyyyyyyyy
1 Živnost
a) Soustavnost
b)Samostatnost
c) Na vlastní zodpovědnost
2) Periodicita
a) Deníky, týdeníky, měsíčníky
3) Parametry trhu
a) Velikost
b)Výkonnost?
c)Segmentace
4) Ochranná známka
a) Na dobu 10 let
5)Ekologicky šetrný výrobek
a)Šetrný k životnímu prosředí
6) Přímý marketing
a) Narušuje soukromí
b) Vysoké počáteční náklady
7) Vnitřní obchod fce
a) Spojovací
b) Hodnotvorná
1.) Vnitřní obchod lze rozdělit z hlediska: a) věcného b) informačního c) klasifikačního d) prostorového2.) Typy franshisingu jsou: a) exkluzivní b) servisní c) zahraniční d) mezinárodní3.) Podnikatelem podle obchodního zákoníku je: a) osoba zapsaná v OR b) ? c) fyzická osoba, která provozuje zemědělskou výrobu d) ?4.) Cena jako součast marketingového mixu jako jediná!!!! zajišťuje: a) zákazníky b) ? c) příjem d) výdaj5.) Podle formy činnosti se VO člení na: a) distribuční b) dodávkový c) agenturní d) regálový6.) Logistický systém zajišťuje: a) nákup zboží b) odbyt
c) propagaci d) dopravu a distribuciU tohohle si to už fakt moc nepamatuju:7) OKEČ a) klasifikace ekonomických činností8) Předmětem komisionářské smlouvy je: a) sjednání určité obchodní záležitosti b) sjednání smlouvyNo a příklad byl jednoduchej - akcie.
1) funkce hodnototvorná2) formy obchodních firem a) obchodní společnosti b) družstva c) živnosti d) státní podnik3) poplatky franschisanta a) poplatek na vstupu za poskytnutí licence b) poplatek z měsíčního obratu c) poplatky za reklamu d) nevim4) co je hloubka sortimentu5) saldo nákupního spádu6) média z hlediska dosahu7) co sleduje informační tok v logistice8) do diskriminační tvorby cen nepatří a) ceny pro různé zákaznické segmenty b) ceny podle místa c) cena pro zvláštní příležitost d) zónová tvorba cen9) jak se dělí ochranné známky z hlediska druhu činnosti majitele (výrobní, obchodní, služeb)10) kdo uzavírá smlouvu o zprostředkování (zprostředkovatel a zájemce) příklad zisk společnosti 12 000 000,- , ztráta z minulých let 2 000 000,- zbytek se rozdělí mezi 3 akcionáře 18% v podílu 3:2:1 a 22% si rozdělí představenstvo a dozorčí rada.urči: výši rozdělovaného zisku po úhradě ztráty = 10 000 000,- částku kterou si rozdělí akcionáři 1 800 000,- kolik dostane 1. akcionář 900 000,- 2. akcionář 600 000,- 3. akcionář 300 000,- kolik si rozdělí představenstvo a dozorčí rada 2 200 000, - a kolik zbyde po rozdělení zisku 6 000 000,-
1) iniciační funkce2) typy osobních společností ( k.s, v.o.s )3) supermarket ( prodej. plocha "400-2500", sortiment "potravin. i nepotrav." )4) tvorba cen z geograf. hlediska5) distribuční kanály ( od koho x komu )6) specializace7) smlouva o obchodnim zastoupeni ( obch. zastupce x zastoupeny)8) vyhody franchisingu9) ochranna znamka z grafickeho hlediska10) rozdeleni medii v reklame z hlediska pusobeni (horka a chladna)
druhy franchisingu,
druhy velkoobchodu
jak rozdelujeme vnitrni obchod,
co sleduje OKEČ,
čím se zabývá logistika,
obal výrobku jakou plni fci-to bylo hodne trapny,
co jsou horká media
priklad byl na rozpocitani akcii presne jako ve skritech nekde u akciovy spolecnosti...
1)Co je to obchod? 2) Kam patří metoda ABC? (margeting, logistika, další dvě si nepamatuji)3)Družstvo (členové P.O, k založení alespoň 5 F.O., obchodní společnost, není obchodní společnost)4) Ty srážek (nepamatuji si, vubec jsem netusila co chce)5) Členěné spotřebního zboží (rychle se kazící, hnědé, ... tohle je to podle Anglofoních zemí)6) něco k zprostředkovatelksé smlouvě bohužel si nepamatuji jak zněla otázka7) tisk - peridiocita8) nepřímý leasing (kolik tam je subjektu) a dal uz nevim MERGEFORMATINET jo a příklad na rozdělení zisku v družstvu
Ahoj!
byl priklad. Sou dve zadani. V jednom je priklad na akcie, rozdil trzni a nominalni hodnoty. V mym zadani bylo deleni zisku.Priklad: druzstvo ma 2 pravnicke osoby a 20 zamestnancu. Zisk za uplynuly rok byl 2 mil. Urcite procento zisku pouzije do rezervniho fondu (myslim 15%) a urcitou castku k pokryti ztrat z minuleho roku (myslim cca 250 000). Zbylou cast zisku rozdeli rovnym dilem mezi spolecniky a zamestnance. Ukolem bylo zjistit, kolik pujde do rezervniho fondu, kolik zbyde po odecteni rez.f. a castky na pokryti ztrat, jaky dil dostanou spolecnici a jaky zamestnanci, kolik to bude cinit na osobu zamestance, kolik na osobu spolecnika. Jednoduchy priklad. Jaká funkce nepatří mezi funkce obchodu: a)distribuční b)propagační c)spojovací d)ekologickáJaká bude reakce, jestliže konkurent sníží cenu o 3%?: a)snížíme cenu b)vyčkáme, jak se bude konkurent chovat dál c)nabídneme velkou prémii d)nevimPro živnost platí následující znaky: a)vlastní jméno b)zapsání v obchodním rejstříku c)podnikání za účelem zisku d)soustavnostMezi značky Česká kvalita nepatří: a)Czech Made b)E-dochucovadla c)Zelený bod d)nevimPro "Spáče" v přímé výrobkové rentabilitě je charakterisitcký: a)nízká rentabilita a vysoká přímá výrobková rentabilita b)malý rozsah a vysoká přímá výrobková rentabilita c)velký rozsah a vysoká přímá výrobková rentabilita d)vysoká přímá výrobková rentabilita a malý rozsah (dvě odpovědi jsou identické, není to můj překlep)Pro ambulatní prodejny je chrakteristické: a)umístění v městských centrech b)umístění v oblastech s malým počtem obyvatel c)vysoká cena d)nevimKlady tisku jako média jsou: a)mobilita b)vysoká čtenost c)nezaměřenost segmentu d)nevimVíc už si asi nevzpomenu, i tohle byl pro mě výkon ).Nič
Vloženo: 26.04.2009
Velikost: 35,44 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu EUE28E - Základy obchodních nauk
Reference vyučujících předmětu EUE28E - Základy obchodních nauk
Podobné materiály
- AGE01E - Chov zvířat I. - Zápočet
- EEE02E - Ekonomika agrárního sektoru PaA - Zápočet
- EJE14E - Základy právních nauk - PAE - Otázky na zápočet a zkoušku
- EJE14E - Základy právních nauk - PAE - Zápočet
- ENE04E - Obecná ekonomie I. - Zápočet
- ERE61E - Teorie řízení PAA - Zápočet - varianta C
- ESE06E - Matematické metody pro statistiku a operační výzkum - Zápočet u Zitty
- ESE06E - Matematické metody pro statistiku a operační výzkum - Zápočet
- ESE15Z - Statistika I. - PAA - Zápočet
- ESE17E - Statistika II. - PAA - Zápočet
- EUE21Z - Teorie účetnictví - PAA, INFO - Zápočet
- EUE33E - Základy účetnictví - VSRR - Zápočet - X
- EUE33E - Základy účetnictví - VSRR - Zápočet - Z
- EEE08E - Ekonomika podniků I. PaE - Zápočet
- EEA14E - Fundamentals of Economics I - Zápočet
- ESE27E - Základy statistiky - zápočet
- ASE03E - Chov zvířat II - zápočet- čast drůbež
- ASE03E - Chov zvířat II - Zápočet- čast prasata
- EUE81E - Velkoobchod a maloobchod DS - zápočet
- ETE31E - Web design - zápočet
- ETE30Z - Web design - Zápočet
- ESE06E - Matematické metody pro statistiku a operační výzkum - zápočet
- ESE06E - Matematické metody pro statistiku a operační výzkum - zápočet 2
- ESE06E - Matematické metody pro statistiku a operační výzkum - zápočet 2
- EUE01E - Accounting - zápočet
- EAE26E - Matematické metody v ekonomii a managementu - zápočet
- EAE26E - Matematické metody v ekonomii a managementu - zápočet
- EAE26E - Matematické metody v ekonomii a managementu - zápočet
- EAE26E - Matematické metody v ekonomii a managementu - zápočet
- EAE99E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Hradec Králové) - zápočet
- EAE99E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Hradec Králové) - zápočet
- EAE99E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Hradec Králové) - zápočet
- EAE82E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Cheb) - zapocet
- EAE82E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Cheb) - zapocet
- EAE82E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Cheb) - zapocet
- EAE96E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Jičín) - zapocet
- EAE96E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Jičín) - zapocet
- EAE96E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Jičín) - zapocet
- EAE98E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Klatovy) - zapocet
- EAE98E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Klatovy) - zapocet
- EAE98E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Klatovy) - zapocet
- EAE97E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Litoměřice)) - zapocet
- EAE97E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Litoměřice)) - zapocet
- EAEA1E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Most) - zápočet
- EAEA1E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Most) - zápočet
- EAEA1E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Most) - zápočet
- EAEA1E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Most) - zápočet
- EAEA7E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Sezimovo Ústí) - zápočet
- EAEA7E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Sezimovo Ústí) - zápočet
- EAEA7E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Sezimovo Ústí) - zápočet
- EAEA7E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Sezimovo Ústí) - zápočet
- EAEA9E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Šumperk) - zápočet
- EAEA9E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Šumperk) - zápočet
- EAEA9E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Šumperk) - zápočet
- EAE01Z - Ekonomicko matematické metody I - zápočet
- EAE01Z - Ekonomicko matematické metody I - zápočet
- EAE04E - Ekonomicko matematické metody I. - zápočet
- EAE04E - Ekonomicko matematické metody I. - zápočet
- EAE71E - Ekonomicko matematické metody I. - zápočet
- EAE71E - Ekonomicko matematické metody I. - zápočet
- RTE01Z - Tělesná výchova- PEF - zápočet
Copyright 2023 unium.cz. Abychom mohli web rozvíjet a dále vylepšovat podle preferencí uživatelů, shromažďujeme statistiky o návštěvnosti, a to pomocí Google Analytics a Netmonitor. Tyto systémy pro unium.cz zaznamenávají, které stránky uživatel na webové stránce navštívil, odkud se na stránku dostal, kam z ní odešel, jaké používá zařízení, operační systém či prohlížeč, či jaký má preferenční jazyk. Statistiky jsou anonymní, takže unium.cz nezná identitu návštěvníka a spravuje cookies tak, že neumožňuje identifikovat konkrétní osoby. Používáním webu vyjadřujete souhlas použitím cookies a následujících služeb: