- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiáleho se nebojte, hodně štěstí, Zuzka
1.EAN8, obytny okrsek, obytna skupina, komplementar2.Sirka sortimentu, nejvyss organ druzstva(clenska schuze), 2 kriteria podle kterych se deli jednotky cestovniho ruchu3.komanditiste, neco s velkoobchodem a uz nevim,zacinej se ty varianty opakovat....pa
1) Leasing jak se dělí podle krytí (finanční, operativní) 2) Smlouva o průmyslovém vlastnictví 3) Vnější nákupní spád 4) Regulace cen (časové usměrňování, časové moratorium, věcné usměrňování) 5)Zelený bod 6) Obchodní zastoupení nevýhradní
1. Překlenovací f-ce obchodu prostorová2. Akciovka (možnozaložit 1 PO, s veřejnou i bez veřejné nabídky akcií)3.Kdo se účastní komisionářské smlouvy (komisionář a komitent)4. Co je sortiment5.Mezi základní typy tvorby ceny nepatří6. Negativní vymezení ochr. známky ( druhové označení a známé zeměpisné označení)7. Nějaká logistika asi řídící systém co dělá8. Co patří k horké reklamě9. Franshisingový balík10. Vnější nákupní spád
čauky, dneska sem úspěšně dala opravku, struktura testu se trošku liší, místo příkladu tam máte následující zadání na doplnění:1) napiště přesně téma své prezentace z On2) Jednou větou popište cíl vaší prezentace3) Napiště 5 klíčových slov (nesmí obsahovat části názvu!!!!)(je možné, že tam do úterý příklady vrátí!!! ale pochybuju)Jinak otázky teda musím říct, zrovna ta naše varianta mi neprišla moc lehká. Pozor na chytáky!!!! Například u operativního leasingu byla možnost, že se jedná o krátkodobý leasing s následným převodem na nájemce! ano jedná se o krátkodobou obchodní operaci, ale po ukončení leasingu se pronajímaný předmět nepřevádí na nájemce! ale zůstava leasingové společnosti (pronajímateli), projděte si značky programu "ceská kvalita", no a trochu mě zmátla otázka co uděláte, když konkurence sníží cenu výrobku o 3% (možnosti: snížite cenu taky, vyčkáváte co konkurent provede dál, zavedete dočasnou slevu, udělíte prémie za nákup) no dala sem dočasnou slevu, ale nevím jak to bylo jistě. Dál tam byly klady tisku, forma smlouvy u licenční společnosti, charakteristika "spáčů", co nepatří mezi funkce obchodu, znaky provozování živnosti (samostanost, soustavnost atd.), UPC = označení zboží v obchodní činnosti! atd.
Varianta T3
Otazky : Znaky podnikani, znaky franchisingu, outdoor media, tvorba ceny, typy logistiky (informacni, materialova), zporstredkovatelska smlouva, co je to prostorove vymezeni obchodu, jaky typ velkoobchodu je v kontatu primo se spotrebitelem a misto prikladu bylo napsat tema meho referatu, klicova slova a jednou vetou shrnout....
Ahoj toto je varianta T4 z vcerejsiho opravneho testu - jsou to spravne odpovedi1) překlenovací fce věcná - přeměna úzkého výrobního sortimentu na široký obchodní 2) vznik obchodní společnosti - dnem zápisu do Or3) franchising je spojen - s licencni smlouvou4) smlouva o obchodnim zastoupeni - na delsi dobu, vyvijena cinnost k tomu, aby dochazelo k uzavirani urciteho druhu smluv (obchodu)5) chladna media: jsou z pravidla dobre uchovavatelne, patri sem predevsim tisk, letaky atd., maji omezenou schopnost pusobit na emoce6) vnejsi nakupni spad - gravitace koupeschopne poptavky7) výkonový cil logistiky - zajistit zasoby ve spravnem mnozstvi a cese 8) mezi funkce ochranne znamky nepatri - ekologicka, ekonomicka9) SKP - klasifikuje hmotne vyrobky a sluzby
*lesing -krátkodobý -dlohodobý-oddělené vlastnictví-nevim*jaké jsou cíle České kvaliy*kam patří motorest(restaurace,jiné zařízení,bary,catering)*zásady etiky v reklamě(společenská zodp.,čestnost,pravdivost,nevim)*ISBN*jak se vypočítá přímá výrobková rentbiliita*něco s cenama,co ne/ patřtí do marketingové tvorby cen,tušim*jakou formu má smlouva zasilatelská-není určena!!!!
Ekologická funkce:
recyklace obalů *
čištění skladů
pouze ve vnitřním obchodě a cestovním ruchu
součástí výrobku *
Kvóty spotřebních domácností:
u vlastníků bytů
u sociálních skupin *
u nezaopatřených dětí *
u příjmových domácností *
Spotřebitelé u výrobku hodnotí:
modrý obal
e-odchylka *
E-přidané chemické látky *
obal bude recyklován *
Inflace je:
vývoz je vyšší než dovoz
pomalý růst společenské produktivity *
trvalý růst cen *
nerovnovážný vývoj základních ekonomických veličin
Majitel ochranné známky může poskytnout:
licenční smlouvou právo užívat ochrannou známku FO nebo PO *
právo užívat ochrannou známku nájemní smlouvou u Úřadu Průmyslového vlastnictví
právo vzniká na základě zápisu do rejstříku OZ Úřadu Průmyslového vlastnictví *
souhlas k užívání OZ pro jiného uděluje její majitel licenční smlouvou *
Mezi metody stanovení ceny v obchodní firmě nepatří:
metoda tvorby ceny na základě odbytu
metoda „trade in“ (výkupní bonifikace) *
metoda nejdřív získej zákazníky
metoda tvorby ceny na základě kvality výrobku
Obecné zásady etiky v obchodním podnikání lze vyjádřit:
praktičnost pro podnikatelský subjekt
vynutitelnost podle zákona
spravedlnost jako princip stejného zacházení *
poctivost ve vztahu k pravdomluvnosti *
Soubor zpravodajských domácností:
zahrnuje okolo 3000 respondentních domácností vybraných záměrným výběrem *
zahrnuje okolo 30 000 respondentních domácností vybraných náhodným výběrem
zahrnuje okolo 238 respondentních domácností vybraných kombinovaným výběrem
doba setrvání v souboru respondentních domácností je minimálně 1 rok *
Právo k ochranným známkám vzniká na základě:
zápisu do obchodního rejstříku u Krajského obchodního soudu
zápisu do rejstříku ochranných známek na Úřadu Průmyslového vlastnictví *
K prostředkům spotřebitelské orientace se řadí:
značka ekonomicky šetrný výrobek
značka zelený bod – obal bude recyklován *
značka kvality Czech Šmejd
identifikační obalová značka *
Obchodní přirážkou v systému vnitřního obchodu rozumíme:
rozdíl mezi prodejní a nákupní cenou jednotky zboží *
obchodní rozpětí *
rozdíl mezi prodejní cenou a mzdovými náklady
obchodní marži *
Vnější nákupní spád kladný z hlediska místa bydliště je:
saldo nákupního spádu dvou sídel
část nevydaných výdajů obyvatel
část výdajů obyvatel z jedné části sídla (bydliště) v maloobchoddní síti centra města
část výdajů obyvatel okolních sídel v daném sídle *
Public relations:
obrací se na širokou veřejnost *
působí krátkodobě
soustřeďuje pozornost na určitý druh zboží a jeho uvedení do prodeje
soustřeďuje pozornost na celou firmu a její začlenění do podvědomí lidí ve společnosti *
Aplikace indexu spotřebitelských cen (inflace):
pro úpravu (valorizaci) cestovních náhrad vyhlašovaných MPSV ČR *
nájemní smlouvy k nebytovým prostorům jsou zpravidla vázány k určité výši míry inflace *
valorizace důchodů, sociálních dávek a příspěvků pro sociálně potřebné skupiny obyvatel, zvýšení důchodů, soc. dávek, příspěvků *
nevychází z indexu cen průmyslových výrobců jako deflátoru
Mezi metody tvorby ceny podporující prodej nepatří:
metoda výkupní bonifikace *
komparativní cena *
tvorba ceny z nákladové situace firmy *
„ztrátový“ cenový vůdce
K proměnným veličinám části marketingového mixu VÝROBEK (product) patří:
fyzické zboží *
značka a ochranná známka výrobků *
typy distribučních cest
reklama a publicita
Marketingový průzkum (výzkum) je směřován:
výzkum ochranných známek
výzkum spotřebitele *
výzkum trhu *
výzkum zboží (výrobku, služby) *
K obchodní vybavenosti městských sídel se řadí:
okrajová vybavenost
sektorová (čtvrťová) vybavenost *
vybavenost okrsková (základní) *
vybavenost horských sídelních útvarů
V tržním prostředí vazba mezi státem a organizacemi vyjadřuje
daňovou povinnost organizaci *
dotační a subvenční pravidla ze strany státu *
přímou poptávku konečných spotřebitelů
skóre klasického marketingu, který zkoumá potřeby organizací od státu…
Ochrannou známkou se může stát označení vyjádřené:
slovy, písmeny, číslicemi *
kresbou, graficky, charakteristickým tvarem výrobku nebo jeho obalu *
kombinací slovního a grafického vyjádření *
zvukovou nahrávkou
Způsoby regulace cen podle cenového zákona:
časově usměrňované ceny *
cenové embargo
cenové moratorium *
věcné usměrňování cen *
Kupní potenciál zahrnuje (představuje):
druh maloobchodní činnosti
určení struktury zákazníků *
určení spádových poměrů (nákupní spád) *
určení vazbových obchodů
Spotřební koš obsahuje
seznam cenových reprezentantů, vybíraných metodou záměrného výběru *
seznam cenových reprezentantů, jejichž podíl na spotřebě je významný *
Předmětem standardní klasifikace produkce jsou:
vybrané druhy zboží podle nařízen vlády
především hmotné výrobky (zboží) *
Licenční smlouva je předmětem průmyslového vlastnictví:
opravňuje nabyvatele k výkonu práv k převodům průmyslového vlastnictví *
předmětem smlouvy není převod vlastnictví *
předmětem smlouvy je převod vlastnictví
vyžaduje písemnou smlouvu *
Statistika rodinných účtů, výdaje zpravodajských domácností sleduje:
čtvrtletně jen vybrané skupiny výdajů
čtvrtletně všechny výdaje jen v souhrnné výši
čtvrtletně všechny výdaje v daném členění
měsíčně všechny výdaje v daném členění *
Které pojmy jsou uplatněny ve schéma konstrukce log. Metody přímá výrobková
hrubý výdaj
nákupní politika
přímé náklady na dopravu *
ostatní přímé příjmy *
K proměnným veličinám části marketingového mixu PROPAGACE (promotion) patří:
geografické podmínky
typ a umístění prodejní jednotky *
reklama a její účinnost *
propagační mix
Které prvky jsou uplatněny ve schéma konstrukce logistické metody přímá výrobková rentabilita:
nákupní cena *
nákupní marže
přímá výrobková rentabilita *
přímé příjmy na dopravu
U indexu spotřebitelských cen:
je podstatný růst cen jednotlivých výrobků a služeb
není podstatný růst cen jednotlivých výrobků a služeb *
je podstatný růst cen agregovaných podskupin, skupin, oddílů *
není podstatný růst cen agregovaných podskupin, skupin, oddílů a agregovaného úhrnu zboží a služeb
Obecné zásady etiky v obchodním podnikání lze konkrétně vyjádřit takto:
dobrovolně dodržovat zákony
odmítat přesčasovou práci
vyhýbat se střetu zájmů *
se zákazníkem jednat v dobré víře *
Mezi prostředky spotřebitelské orientace se řadí:
značka ekologicky šetrný výrobek
symbol e přípustná záporná odchylka od vyznačeného obsahu
symbol E – značení obsahu chemicky přidaných látek u potravin
identifikační obalová značka *
K proměnným veličinám části marketingového mixu místo (PLACE) patří:
slevy a srážky z ceny
typ a umístění provozní jednotky *
řízení distribučních cest *
životní cyklus výrobku
Moderní pojetí logistiky v obchodní činnosti představuje
vědní a pragmatickou disciplínu a koordinaci pasivních a aktivních prvků pro distribuci zboží *
plánovité řízení materiálových a informačních toků
svým cílem v oblasti obchodu dodání určitého zboží zákazní
Vloženo: 26.04.2009
Velikost: 35,44 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu EUE28E - Základy obchodních nauk
Reference vyučujících předmětu EUE28E - Základy obchodních nauk
Podobné materiály
- AGE01E - Chov zvířat I. - Zápočet
- EEE02E - Ekonomika agrárního sektoru PaA - Zápočet
- EJE14E - Základy právních nauk - PAE - Otázky na zápočet a zkoušku
- EJE14E - Základy právních nauk - PAE - Zápočet
- ENE04E - Obecná ekonomie I. - Zápočet
- ERE61E - Teorie řízení PAA - Zápočet - varianta C
- ESE06E - Matematické metody pro statistiku a operační výzkum - Zápočet u Zitty
- ESE06E - Matematické metody pro statistiku a operační výzkum - Zápočet
- ESE15Z - Statistika I. - PAA - Zápočet
- ESE17E - Statistika II. - PAA - Zápočet
- EUE21Z - Teorie účetnictví - PAA, INFO - Zápočet
- EUE33E - Základy účetnictví - VSRR - Zápočet - X
- EUE33E - Základy účetnictví - VSRR - Zápočet - Z
- EEE08E - Ekonomika podniků I. PaE - Zápočet
- EEA14E - Fundamentals of Economics I - Zápočet
- ESE27E - Základy statistiky - zápočet
- ASE03E - Chov zvířat II - zápočet- čast drůbež
- ASE03E - Chov zvířat II - Zápočet- čast prasata
- EUE81E - Velkoobchod a maloobchod DS - zápočet
- ETE31E - Web design - zápočet
- ETE30Z - Web design - Zápočet
- ESE06E - Matematické metody pro statistiku a operační výzkum - zápočet
- ESE06E - Matematické metody pro statistiku a operační výzkum - zápočet 2
- ESE06E - Matematické metody pro statistiku a operační výzkum - zápočet 2
- EUE01E - Accounting - zápočet
- EAE26E - Matematické metody v ekonomii a managementu - zápočet
- EAE26E - Matematické metody v ekonomii a managementu - zápočet
- EAE26E - Matematické metody v ekonomii a managementu - zápočet
- EAE26E - Matematické metody v ekonomii a managementu - zápočet
- EAE99E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Hradec Králové) - zápočet
- EAE99E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Hradec Králové) - zápočet
- EAE99E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Hradec Králové) - zápočet
- EAE82E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Cheb) - zapocet
- EAE82E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Cheb) - zapocet
- EAE82E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Cheb) - zapocet
- EAE96E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Jičín) - zapocet
- EAE96E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Jičín) - zapocet
- EAE96E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Jičín) - zapocet
- EAE98E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Klatovy) - zapocet
- EAE98E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Klatovy) - zapocet
- EAE98E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Klatovy) - zapocet
- EAE97E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Litoměřice)) - zapocet
- EAE97E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Litoměřice)) - zapocet
- EAEA1E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Most) - zápočet
- EAEA1E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Most) - zápočet
- EAEA1E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Most) - zápočet
- EAEA1E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Most) - zápočet
- EAEA7E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Sezimovo Ústí) - zápočet
- EAEA7E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Sezimovo Ústí) - zápočet
- EAEA7E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Sezimovo Ústí) - zápočet
- EAEA7E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Sezimovo Ústí) - zápočet
- EAEA9E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Šumperk) - zápočet
- EAEA9E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Šumperk) - zápočet
- EAEA9E - Matematické metody v ekonomii a managementu (Šumperk) - zápočet
- EAE01Z - Ekonomicko matematické metody I - zápočet
- EAE01Z - Ekonomicko matematické metody I - zápočet
- EAE04E - Ekonomicko matematické metody I. - zápočet
- EAE04E - Ekonomicko matematické metody I. - zápočet
- EAE71E - Ekonomicko matematické metody I. - zápočet
- EAE71E - Ekonomicko matematické metody I. - zápočet
- RTE01Z - Tělesná výchova- PEF - zápočet
Copyright 2024 unium.cz