- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
test A
SP7BP_PEDI - Pediatrie
Hodnocení materiálu:
Vyučující: MUDr. Petr Kachlík Ph.D.
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálTEST Pediatrie, varianta A-1
Mezi zevní faktory, které mají vliv na lidské zdraví, nepatří:
dědičnost
chemické faktory
sociální faktory
Genotypem rozumíme:
soubor všech genetických informací
soubor všech znaků a vlastností organismu
soubor části genetických informací
Kompletní chromosomová sada člověka obsahuje (kromě buněk pohlavních):
23 chromosomů
44 chromosomů
22 párů autosomů a 2 chromosomy pohlavní
Většina forem Downovy choroby je představována:
trisomií chromosomu 21
trisomií chromosomu 5
trisomií chromosomů 19
Homozygot je:
jedinec se stejnými alelami jednoho genu na obou chromosomech
jedinec s různými alelami jednoho genu na obou chromosomech
jedinec s žádnou alelou jednoho genu na obou chromosomech
U autosomálně recesivního typu dědičnosti se choroba vyskytuje:
podle dědičnosti horizontálního typu (sourozenci, bratranci, sestřenice)
podle dědičnosti vertikálního typu (prarodič, rodič, dítě)
podle jiného schématu
Hemofilie má genetický podklad:
v poruše autosomů
v poruše pohlavního chromosomu Y
v poruše pohlavního chromosomu X
Vývoj dítěte je změna:
kvantitativní
kvalitativní
nic z uvedeného
Za novorozence s nízkou porodní hmotností označujeme:
dítě vážící méně než 4000 g
dítě vážící méně než 3000 g
dítě vážící méně než 2500 g
Kojenecké období trvá:
do konce 1. roku života
do konce 3. roku života
do konce 28. dne života
V batolecím období se:
rychle rozvíjejí pohlavní funkce organismu
vyskytuje vysoká úroveň obranyschopnosti proti běžným nemocem
vyvíjejí základní povahové rysy
Nejčastější příčinou úmrtí dětí ve školním věku je:
nádory
vrozené vývojové vady
úrazy
Novorozenec s porodní hmotností do 1000 g (trvání gravidity do týdnů):
lehce nezralý
středně nezralý
zcela nezralý
Nejzávažnější komplikací novorozenecké žloutenky je poškození:
mozkových struktur
jater
sleziny
Jako pozdní následek se u respiračních onemocnění novorozenců může objevit:
poškození kostní dřeně
poškození jater
poškození mozkové tkáně
U dětské mozkové obrny (DMO) je charakteristická:
porucha svalového napětí
porucha sluchu
porucha hmatu
Při intrakraniálním krvácení jde o krvácení do oblasti:
dělohy
ledvin
mozkové tkáně, komor a obalů
Nejčastější příčinou prosté obesity jsou:
poruchy žláz s vnitřní sekrecí
přejídání se a nedostatek pohybu
genetické faktory
Mentální anorexie (anorexia nervosa) se typicky vyskytuje u:
starých lidí
mladých chlapců
mladých dívek a žen
Jako prostředek první nemoci při akutní hypoglykémii použijeme:
inzulín
cukr
v
Vloženo: 6.10.2010
Velikost: 93,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu SP7BP_PEDI - Pediatrie
Reference vyučujících předmětu SP7BP_PEDI - Pediatrie
Reference vyučujícího MUDr. Petr Kachlík Ph.D.
Podobné materiály
- Ze2BP_GGP4 - Geologie a geomorfologie - otazky k testu
- Ze2BP_GIP3 - Geoinformatika pro učitele zeměpisu - Vyracovane otazky k testu a
- Ze2BP_GIP3 - Geoinformatika pro učitele zeměpisu - Vyracovane otazky k testu
- CJ3BP_L9S1 - Česká literatura 19. století 1 - Test
- De2BP_HiPR - Historický proseminář - Test
- FJ2BP_FRTL - Teorie literatury - Test
- MA2BP_PAN1 - Matematická analýza 1 - Test varianta%20A
- MA2BP_PAN1 - Matematická analýza 1 - Test varianta%20B
- MA2BP_PAN1 - Matematická analýza 1 - Test varianta%20C
- MA2BP_PGE1 - Geometrie 1 - Test_5_1_2009
- OV2BP_ELCL - Ekologie člověka - Test a
- OV2BP_ELCL - Ekologie člověka - Test b
- OV2BP_ELCL - Ekologie člověka - Test
- RV2BP_3ND - Nemoci dětského věku a první pomoc u akutních stavů - Test
- SZ2BP_SLE1 - Školská politika, školský systém a legislativa I - BOZP_test
- SZ2BP_SLE1 - Školská politika, školský systém a legislativa I - BOZP_test_vyplneny
- SZ2BP_SLE1 - Školská politika, školský systém a legislativa I - Legislativa-test
- SZ2BP_SLE1 - Školská politika, školský systém a legislativa I - Test a
- SZ2BP_SLE1 - Školská politika, školský systém a legislativa I - Test a
- SZ2BP_SLE1 - Školská politika, školský systém a legislativa I - Test dalsi
- SZ2BP_SLE1 - Školská politika, školský systém a legislativa I - Test
- SZ2BP_SLE1 - Školská politika, školský systém a legislativa I - Testy
- SZ2BP_SLE1 - Školská politika, školský systém a legislativa I - Test_xx
- SZ3BP_SoPd - Základy sociální pedagogiky - Test Socpedvarianta B
- SZ3BP_SoPd - Základy sociální pedagogiky - Test varianta B
- SZ7BP_BiEV - Environmentální vzdělávání - Test 1
- SZ7BP_BiEV - Environmentální vzdělávání - Test 2
- SZ7BP_BiEV - Environmentální vzdělávání - Test 3
- SZ7BP_BiEV - Environmentální vzdělávání - Test
- SZ7BP_BiEV - Environmentální vzdělávání - Testy
- SZ7BP_BiEV - Environmentální vzdělávání - Test_7_1_2008
- SZ7BP_DTLO - Logika - Test a
- SZ7BP_DTLO - Logika - Test
- SZ7BP_DUP1 - Nástin dějin pedagogiky a úvod do pedagogiky - Test Smahelova B+C
- SZ7BP_DUP1 - Nástin dějin pedagogiky a úvod do pedagogiky - Test z pedagogiky2
- SZ7BP_OVIE - Integrace Evropy - Integrace_Evropy_Test_2
- SZ7BP_PsDV - Psychologie duševního vývoje - Test psychologie a
- SZ7BP_PsDV - Psychologie duševního vývoje - Test psychologie
- SZ7BP_PtZP - Patopsychologie a základy psych. poradenství - Test
- SZ7BP_PtZP - Patopsychologie a základy psych. poradenství - Test
- SZ7BP_SP1P - Speciální pedagogika 1 - Test
- SZ7BP_SPZN - Základy zdravotních nauk - Testy2
- SZ7BP_SPZN - Základy zdravotních nauk - Testy3
- SZ7BP_UvPs - Úvod do psychologie - Test psychologie 1
- SZ7BP_UvPs - Úvod do psychologie - Test
- TE2BP_DPV - Dopravní výchova na ZŠ - Test 1
- TE2BP_DPV - Dopravní výchova na ZŠ - Test 2
- TE2BP_DPV - Dopravní výchova na ZŠ - Test 3
- Ze2BP_GGP4 - Geologie a geomorfologie - Test 16 6 2008
- Ze2BP_GGP4 - Geologie a geomorfologie - Test jina verze
- Ze2BP_GGP4 - Geologie a geomorfologie - Test z 020608
- Ze2BP_GIP3 - Geoinformatika pro učitele zeměpisu - Test
- Ze2BP_GIP3 - Geoinformatika pro učitele zeměpisu - Zápočtový test
- Ze2BP_NSP5 - Geografie nevýrobní sféry - Otazky z testu
- Ze2BP_NSP5 - Geografie nevýrobní sféry - Test 12 1 2009
- Ze2BP_NSP5 - Geografie nevýrobní sféry - Test 19 1 2009
- Ze2BP_NSP5 - Geografie nevýrobní sféry - Test 26 1 2009
- Ze2BP_NSP5 - Geografie nevýrobní sféry - Test
- Ze2BP_PBP6 - Pedogeografie a biogeografie - Test 2
- Ze2BP_PBP6 - Pedogeografie a biogeografie - Test 3
- Ze2BP_PBP6 - Pedogeografie a biogeografie - Test 4
- Ze2BP_PBP6 - Pedogeografie a biogeografie - Test
- Ze2BP_PZP2 - Planetární geografie - Testy(z prednasek)
- Ze2BP_VSP4 - Geografie výrobní sféry - Test 13.6.2008
- Ze2BP_VSP4 - Geografie výrobní sféry - Test A,B vyprac
- Ze2BP_VSP4 - Geografie výrobní sféry - Test
- Ze2BP_VSP4 - Geografie výrobní sféry - Zkouska-test-vyrobka rok 2006-otazky
- SZ7BP_DTLO - Logika - Testovací program logika
- SZ2BP_UFI - Úvod do filosofie - Test-19.1.2009
- CH2BP_1P6S - Repertorium názvosloví anorganické chemie - test ukázkový
- CH2BP_1P2S - Matematika - test - matematika pro chemiky
- SP3BP_PSCH - Psychiatrie - Test
- SP7BP_PEDI - Pediatrie - test B
- SP4BP_MTO1 - Metodologie 1 - test
- SZ7BP_UvPs - Úvod do psychologie - Doplneni testu u řehulky o semestr podzim 2010
Copyright 2024 unium.cz