- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálObsah
_Toc259740029" 3.Kontrola a měření efektivity
Úvod
Ve své seminární práci jsem se rozhodl věnovat tématu zabývajícímu se plánováním a realizací vzdělávání zaměstnanců v organizaci. Dnešní doba vyžaduje co jak nejkvalifikovanější zaměstnance, ať už jde o nižší nebo vyšší management či řadové zaměstnance. Zvyšování kvalifikace se jistě netýká pouze starších zaměstnanců používajících pro ně zcela nové technologie, ale také čerstvých absolventů škol, které je nemohou připravit na veškeré požadavky kladené jejich novými zaměstnavateli. Proto jsou v posledních letech stále hojněji využívány rozmanité metody podnikového vzdělávání zajišťující rozvoj lidských zdrojů v organizaci.
Rozvojem lidských zdrojů se rozumí takové činnosti či procesy, které vedou k tomu, že jedinci i týmy budou schopni vykonávat svou práci co jak nejefektivněji. Jedná se o investování do zvýšení kvality pracovníků. „S odkazem na teorii o lidských zdrojích, náklady i benefity podnikového vzdělávání se dělí mezi zaměstnance a podnik. Ovšem tento typ sdílené investice vznikne pouze tehdy, předpokládáme-li dlouhotrvající pracovní vztah, aby se oběma stranám kompenzovaly náklady s tím spojené.“ Proto by se mělo také velice pečlivě zvážit, do jakých oblastí a zejména do jakých zaměstnanců je skutečně přínosné investovat.
Celý proces tohoto rozvoje bych rozdělil do tří na sebe navazujících kroků:
Potřeby a cíle rozvoje
Metody a možnosti rozvoje pracovníků a jejich aplikace
Kontrola a měření efektivity
Hlavním obsahem této seminární práce jsou první a druhý bod, nicméně podle mého názoru jistě nebude na škodu, zmíním-li se i o závěrečné, ne méně důležité, fázi celého procesu. Práce se tak stane mnohem ucelenější.
Potřeby a cíle rozvoje
V organizacích bývá nemalým problémem správná identifikace jejich potřeb v oblasti kvalifikace a vzdělání zaměstnanců, neboť „kvalifikace a vzdělání jsou obtížně kvantifikovatelné vlastnosti člověka.“ Lze je odhadovat například podle dosaženého školského vzdělání či délkou praxe na daném pracovním místě. Dále lze provádět například pozorování pracovníka během jeho pracovního výkonu nebo rozhovory, ze kterých se můžeme dovědět mimo jiné o sociálním klimatu na pracovišti, o postojích zaměstnanců a podobně. Můžeme také využít služeb externí firmy, ve kterých pracují zkušení personalisté. „Pokud se rozhodnu pro zajištění školení či kurzu přes vzdělávací firmu, mám v ČR na výběr ze zhruba 3000 vzdělávacích společností s různým zaměřením a různou kvalitou.“
Podnikové vzdělávání by logicky mělo vést k „zabezpečování toho, aby organizace měla pro uspokojování svých současných i budoucích potřeb k dispozici správnou kvalitu lidí.“ „Základním cílem naplňování systému podnikového vzdělávání ovšem není, nebo by neměl být, pouhý rozvoj či změna způsobilostí ve smyslu osvojení si nových znalostí a dovedností (odborná způsobilost, kvalifikace), ale především dosažení změn v myšlení/cítění a chování pracovníků, které je rozhodující pro další rozvoj firmy a pro dosažení a udržení její konkurenceschopnosti.“ Navíc by měly být samozřejmě zohledněny i náklady na vzdělávání a na samotné pracovníky – ty by měly odpovídat kvalitě jejich výkonu.
Metody a možnosti rozvoje pracovníků a jejich aplikace
„Vzdělávání zaměstnanců v organizaci není jednorázovou akcí ke splnění aktuální vzdělávací potřeby. Jeho význam je trvalý, a proto by mělo mít podobu promyšleného a uceleného systému.“ V prvé řadě by proto měl být vytvořen plán vzdělávání pracovníků, který by měl odpovědět na následující otázky:
V jaké oblasti by měl být pracovník vzděláván?
Jakou činnost či pracovní místo v organizaci pracovník zau
Vloženo: 5.09.2011
Velikost: 68,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Copyright 2024 unium.cz