- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálCESTY PRODEJEDISTRIBUCE= soubor podnikatelských činností, které zajišťují:Prodej výrobků/produktůSlužby pro výrobek/produktKomunikaci o produktu/výrobkuDistribuční kanál = řetěz, kterým putuje produkt od výrobce k zákazníkoviČLENĚNÍ DISTRIBUTORŮObchodník = majitel výrobků, který je sám distribuuje, tzn. nakupuje a prodáváAgent – nemá vlastnická práva k výrobkům, pouze zprostředkovává jejich tok, je placen výrobcem či distributorem (velkoobchodem), a to obvykle formou provizeVÝBĚR DISTRIBUTORŮ ZÁVISÍ NA:Výrobku (jeho image, ceně, životnosti, pomíjivosti, složitosti, náročnosti na servis atd.)Trhu (výběrových kritériích kupujících, nákupní frekvenci, způsobu užití, nákupních zvyklostech)Konkurenci (jestli CK zvolí stejnou CA jako její největší konkurent)Distributorech (jejich praktikách ve vztahu ke službám, cenám, na výrobkové propagaci)ZákaznícíchSTRATEGIE TLAKU A VTAHOVÁNÍStrategie tlaku:Pušstrategie – užívá se na nasycených trzích, kdy výrobce tlačí přímo na distributora, poskytuje mu např. rabatyPůlstrategie – používá se na nasycených trzích, kdy se zejména mediální reklamou obracíme na konečného zákazníkaOBCHODNÍ CESTUJÍCÍ X DEALERObchodní cestující – stálý zaměstnanec, který nabízí produkty své firmy a má fixní mzdu + provizi z uzavřených obchodů (provize jsou řádově procenta nebo zlomky procent)Dealer – samostatný podnikatel, který nabízí produkty jiného podnikatelského subjektu a zprostředkovává jejich prodej, své výkony fakturuje, jeho „provize“ mohou být i desítky procent z prodejní ceny (prodejci vysavačů, CA – je na jednom místě – od 2 do 10% z prodejní ceny zájezdu)ZÁKLADNÍ DISTRIBUČNÍ KANÁLYPC = CP + VPNPřímý odbytvysoký!pro rychle se kazící produkty, většina služebNepřímý odbytPC = CP + VPNdraháspotřební zboží s delší trvanlivostíDistribuční kanály nepřímého odbytu:Výrobce – maloobchod – spotřebitel(mlékárna Tatra – sámoška – já)(CK – CA – já)Výrobce – velkoobchod – maloobchod – spotřebitel- pro trvanlivé potravinové výrobky a spotřební zbožíVýrobce – agent – velkoobchod – maloobchod – spotřebitel-obráběcí stroje, složitá technikaMALOOBCHOD X VELKOOBCHODMaloobchod = jakýkoliv podnikatelský subjekt, který poskytuje služby nebo prodává výrobky a zboží konečnému spotřebiteli (př.: stříhání psů, sámoška, Globus, supermarkety, obchodní domy – Kotva, Prior; hypermarkety, nákupní střediska – Letňany, Centrum Černý most; re
Vloženo: 12.04.2011
Velikost: 27,58 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu MKT - Marketing
Podobné materiály
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.15- Cesty naší poezie po roce 1945
- BI - Biologie - Dolní cesty dýchací
- BI - Biologie - Horní cesty dýchací
- BI - Biologie - Močové cesty, onemocnění vylučovací soustavy
- E - Ekonomie - Distribuční cesty
- CJ - Český jazyk - Gulliverovy_cesty
- UCE - Účetnictví - ÚČTOVÁNÍ POŘÍZENÍ A EVIDENCE PRODEJE CENYCH PAPIRU
- MKT - Marketing - Podpora prodeje
- MKT - Marketing - podpora prodeje
Copyright 2024 unium.cz