- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálích peněz. Zde by neměli žádní prodejci zaváhat s implementací potřebných technologií, protože se dá očekávat, že tyto moderní technologie začnou převládat i u nás. Zvláště pak rozhraní pro placení kreditní kartou u velkého množství e-shopů zatím chybí.
Propagace
Propagace je nejdůležitější částí marketingového mixu pro elektronický obchod, protože konkurence v tomto segmentu je vysoká a zákazník má možnost z tepla domova porovnávat, jednotlivé obchody a produkty. Tudíž všeobecným cílem naší propagace je upoutat zákazníky dříve než konkurence. Nejlépe upoutat je tak, že nebudou mít potřebu kontrolovat konkurenci.
Propagaci společnosti můžeme podle druhu zákazníků rozdělit na dva strategie. Prvním druhem zákazníků jsou takový, kteří mají vědomou potřebu po nějakém našem produktu pro ty použijeme pasivní propagaci. A druhou skupinou jsou pouze potencionální zákazníci, kteří nějakou takovou potřebu mají, ale neuvědomují si ji. Tyto zákazníky se budeme snažit ovlivnit aktivní propagací.
Pasivní propagace
Cílovým subjektem této strategie je takový zákazník, který shání nějaký produkt, který je shodný nebo podobný produktu z našeho portfolia. Tudíž tento zákazník je si své potřeby vědom a vědomě ji chce uspokojit a tedy aktivně hledá místo, kde může tuto potřebu naplnit. V dnešní době k tomu nejčastěji využívá fulltextových vyhledávačů( google, seznam), proto hlavním prostředkem této strategie je:
SEO marketing
Skládá se ze dvou kroků v prvním kroku musíme vybrat vhodná klíčová slova, která mají spojitost s naším obchodem. Tedy taková slova, která budou potencionální zákazníci zadávat do vyhledávačů.
Druhý krokem provést SEO optimalizaci našeho webu pro vybraná klíčová slova. A co vůbec SEO (Search Engine Optimalizaion, optimalizace pro vyhledávací nástroje) je? posloupností optimalizačních kroků po jejíchž aplikaci je daný web lépe vyhledatelný pomocí fulltextových vyhledávačů.
Aktivní propagace
Cílový subjekt v tomto případě je zákazník, který nemá potřebu po našem produktu, ale možná ji bude mít v budoucnu nebo ji má už teď, ale zatím o ní neví a potřebuje pouze nějaký katalyzátor,aby si ji uvědomil.
Bannery
Všichni asi ví co si pod pojmem banner představit, ale kdyby ne tak banner je taková internetová obdoba billboardu s tou výhodou, že pokud na banner kliknete automaticky jste přesměrováni na stránky, které banner zadali. Jedná se o nejrozšířenější způsob internetové propagace, i když se dá předpokládat odklon od tohoto způsobu propagace, protože čím dál více uživatelům začínají bannery lézt na nervy a proto se vyvíjejí aplikace, které dokáží bannery blokovat.
Kontextová reklama
Jedná se o relativně nový způsob internetové propagace. Tento systém je založen na tom, že se na webové stránce objevují odkazy na jiné stránky podle tématiky stránek. Vše se děje automaticky. Zaregistrujete se u společnosti, která nabízí kontextovou reklamu, a buď začnete propagovat jiné stránky na těch svých a pak od dané firmy inkasujete provizi, většinou za prokliknutí z vašich stránek. Nebo se můžete stát odběratelem kontextové reklamy a pak tedy necháte svůj odkaz umístit na jiných stránkách a platíte za proklik, který zamíří k Vám.
Podtrhávání slov v textu
Je to další z poměrně mladých systémů. Dá se říci, že na počátku této technologie je systém nápovědy na některých serverech. Klíčová slova jsou podtržena, což znamená, že pokud na ně najedete myší se objeví vysvětlení pojmu. V našem případě to funguje tak, že místo nápovědy se objeví reklama na náš server, který prodává danou věc a po kliknutí dojde k přesměrování na náš server.
Cross-selling, Up-selling
Jedná se o další mladé metody jejíchž cílem není přilákat nové zákazníky, ale zvýšit prodej. Cílem těchto metod je nabídnout s konkrétním zbožím, které si zákazník vybral, něco navíc, co má nějakou spojitost s tímto produktem a zákazníci by si to rádi k tomu přikoupili, ale samotné je to nenapadne.
Cross-selling takto nabízí například příslušenství k dané produktu. Pro ilustraci k notebooku je zobrazena nabídka zlevněné brašny na notebook.
Up-selling funguje tak, že k u daného produktu je zobrazen totožný produkt, ale novější nebo ve vyšší řadě.
Standardní metody propagace
Všechny výše uvedené metody využívají k propagaci pouze interaktivní on-line prostředky. Dá se říct, že většina úspěšných e-shopů využívá tyto metody. A vycházeje s premisy, že e-shop je interaktivní obchod, tedy by měl být také propagován pouze interaktivně, což je pro mě největší chyba, kterou provozovatelé těchto obchodů dělají. Protože využívání interaktivních metod jim nemůže poskytnout dostatečnou konkurenční výhodu, protože tyto metody většinou využívají všichni.
Podle mého názoru ten, kdo jako první využije v masovějším měřítku standardních metod propagace jako jsou reklamy v médiích nebo sponzoring, může získat neocenitelnou výhodu oproti konkurenci. V naší republice je stále velké množství lidí, kteří nemají s internetem mnoho zkušeností, ale dříve nebo později se z nich stanou uživatelé internetu. A tito lidé zatím mají určitou fobii internetu, proto pokud uvidí nějakou standardní propagaci, tak se s tím lépe ztotožní. Další aspekt v, kterém to může společnosti
Vloženo: 24.04.2009
Velikost: 103,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu EO - Elektronický obchod
Reference vyučujících předmětu EO - Elektronický obchod
Podobné materiály
- DPPO - Daň z příjmu právnických osob - zadání semestrální práce
- MA1 - Matematika 1 - Semestrální práce ke Chvátalové (2)
- MA1 - Matematika 1 - Semestrální práce ke Chvátalové
- MPO - Manažerské poradenství - Zadání písemné semestrální práce
- UIKP - Úloha informací v komunikaci podniku - Semestrální práce
- MIK - Mikroekonomie - semestrální práce
- EO - Elektronický obchod - Projekt
- KA - Knihovnické aplikace - Můj projekt do KA
- KA - Knihovnické aplikace - Projekt rozvoz čínského jídla
- VF - Veřejné finance - PPP projekty
Copyright 2024 unium.cz