- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálpomoci, je to, že lidé nebudou vyhledávat ve vyhledávačích produkt, ale samotnou společnost, protože bude veřejně propagovaná. Tím se dá eliminovat riziko toho, že některý konkurent bude mít lepší SEO optimalizaci.
Zákaznická podpora
Zákaznická podpora je jedna z oblastí marketingu, kterou by jsme neměli opomínat.
Zákaznická linka
Je pravda, že zákazníci mají na internetu neomezený přístup k informacím a mohou v klidu porovnávat výhody daného produktu, ale velké množství zákazníků si nechá ráda poradit od odborníků, tento fenomén je velmi patrný hlavně u elektroniky, proto by každý e-shop měl mít svou zákaznickou linku a nejlépe bezplatnou. A tato linka by měla mít, co nejdelší pracovní dobu, protože lidé jsou zvyklí pracovat s internetem v jakoukoli dobu a očekávají to i od internetových společností.
Vyřizování reklamací
Tuto činnost hodně společností podceňuje a některé dokonce vypouštějí vycházeje z toho, že produkt jsem mu už prodali peníze jsou na účtu, tak co by jsme se o nespokojeného zákazníka měli starat. Tento názor je bohužel tak častý jak je špatný, protože získat nového zákazní je třikrát těžší než udržet stávajícího zákazníka. Reklamace vyřízená ke spokojenosti zákazníka může být velikou reklamou, protože se tím tento zákazník pochlubí, zvláště pak pokud došlo poškození přístroje jeho vinou, která se nám může několikanásobně vrátit to co jsme museli zaplatit za opravu.
Navíc můžeme této činnosti využít k získávání informací, které jsou důležité pro marketingový plán společnosti. Při těchto rozhovorech není problém zeptat se zákazníka na spokojenost, na to co vylepšil atd.
Fóra a recenze
Je dobré podpořit náš web tím, že na něj umístíme nejen technická fakta o produktech, ale i recenze na různé námi prodávané produkty. A je dobré tyto recenze, s odkazem na náš server jako na autora, poskytnout různým serverům, které se zabývají danou problematikou. Tím lze získat v očích veřejnosti punc solidnosti.
Stejné pohnutky nás mohou vést k tomu zavést uživatelská fóra, kde si mohou zákazníci sdělovat zkušenosti s danými produkty.
Dotazníky a anketové otázky
Elektronický obchod se dá využít jako zdroj informací pro průzkum trhu, o spokojenosti zákazníků atd. A to velmi jednoduchou formou anketních otázek a dotazníků. Je rozdíl, když zákazníkovi dáte v kamenné prodejně papírový dotazník, tak je malá pravděpodobnost, že jej vyplní a když ano tak je to úmorná práce vyhodnocovat tyto dotazníky. Naproti tomu, když k formuláři, který se vyplňuje při objednávání produktu v e-shopu, přidáte jednu dvě kolonky s jednoduchými a nepovinnými otázkami s možnými odpověďmi v rozvíracím seznamu, tak je pravděpodobnost vyplnění několikanásobně větší a vyhodnocení je plně automatické.
Závěr
Ve své práci jsem ukázat marketingové metody, které využívají provozovatelé internetových obchodů. Zaměřil jsem se hlavně na takové metody, které jsou novinkami nebo jsou málo využívány nebo úplně opomíjeny, i když jejich potencionální přínos společnosti by mohl být velký.
Já bych doporučil provozovatelům e-shopů řídit se těmito radami:
- Vytvořit samostatné strategické a marketingové plány a samostatné vedení e-shopu.
- Využívat neprodleně veškeré nové technologie v oblasti propagace ( kontextová reklama...)
- K propagaci společnosti využít standardních propagačních metod ( televizní reklama, sponzoring...)
- Zaměřit se co nejvíce na zákazníka a uspokojování jeho potřeb ( zákaznická podpora)
Použitá literatura
Knižní publikace
CHROMÝ, J. Elektronické podnikání. 1.vyd. Praha: Vysoká škola hotelová v Praze 8 2007. 108s. ISBN 978-80-86578-59-0.
DONÁT, J. Efektivní podnikání v době Webu 2.0. 1.vyd. Praha: Alfa Publishing 2007. 142s. ISBN 978-80-86851-73-0.
HLAVENKA, Jiří. Dělejte byznys na Internetu. Praha : Computer Press, 2001. 210 s. ISBN 80-7226-371-4.
KOTLER,P; ARMSTRONG G..Marketing, GRADA Publishing,a.s, Praha 2004, ISBN 80-247-0513-3
MADLEŇÁK, R.: Elektronický obchod, EDIS, Žilinská univerzita, Žilina, 2004, ISBN 80-8070-192-X
PRACHAŘ, Štěpán. Postavení internetu v marketingovém mixu společností a institucí v ČR. In PAVLŮ, Dušan. Marketingové komunikace a firemní strategie. 1. vyd. Zlín: FMK UTB ve Zlíně, 2004. ISBN 80-7318-178-1;
SCHLOSSBERGER, O. a HOZÁK, L. Elektronické platební prostředky. 1.yvd. Praha: Bankovní institute vysoká škola 2005. 144s. ISBN 80-7265-073-4.
STUCHLÍK, P.; DVOŘÁČEK, M.. Marketing na Internetu, GRADA Publishing,a.s., Praha, 2000, ISBN 80-7169-957-8
Elektronické zdroje
Internet marketing: efektivní využití firemního webu. 2006. [online]. Actum,s.r.o. (Česká republika): Archív štúdií o elektronickom marektingu.[citované 2007-04-19]. Dostupný z:
E-shop a faktory jeho úspěšnosti. [s.l.] : [s.n.], 2007. SYMBIO Digital, s.r.o., Et netera, a.s.. 25 s. Dostupný z: .
VIP - E-business. 2007 [online]. FIRST Innovation Park. [cit. 2007-10-25]. Dostupný z: .
MIHALIKOVÁ, Eva . Internet jako nástroj marketingové komunikace. Moderní řízení : Jediný manažerský digest na českém trhu [online]. 2007 [cit. 2007-06-08]. Dostupný z: .
NĚMEC, Robert, HASALÍK, Radim. Marketing na internetu - magazín reklamní agentury RobertNemec.com [online]. 2001-2006 [cit. 2007-10-25]. Dostupný z WWW: .
Vloženo: 24.04.2009
Velikost: 103,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu EO - Elektronický obchod
Reference vyučujících předmětu EO - Elektronický obchod
Podobné materiály
- DPPO - Daň z příjmu právnických osob - zadání semestrální práce
- MA1 - Matematika 1 - Semestrální práce ke Chvátalové (2)
- MA1 - Matematika 1 - Semestrální práce ke Chvátalové
- MPO - Manažerské poradenství - Zadání písemné semestrální práce
- UIKP - Úloha informací v komunikaci podniku - Semestrální práce
- MIK - Mikroekonomie - semestrální práce
- EO - Elektronický obchod - Projekt
- KA - Knihovnické aplikace - Můj projekt do KA
- KA - Knihovnické aplikace - Projekt rozvoz čínského jídla
- VF - Veřejné finance - PPP projekty
Copyright 2024 unium.cz