- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
Zpravodajský cyklus
BSS154 - Úvod do činnosti zpravodajských služeb
Hodnocení materiálu:
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálmá silné i slabé stránky – je formativní i normativní, zároveň ale spíše ideální stav než dodržovaný recept- používá se označení cyklus, stejně jako proces Koncept zpravodajského cyklu je užitečný, protože skutečně odráží vnitřní dělbu práce a organizační členění uvnitř zpravodajské organizace.Fáze stručně: 1. nadřízenu autoritou je vznesen požadavek na získání dosud nedostupné informace2. plánování dalšího postupu – kdo, jak, za kolik, atd.3. sběr potřebných informací utajenými i neutajenými způsoby4. zpracování surových informací5. analýza surových informací na zpravodajskou informaci s přidanou hodnotou6. vytvoření výstupního produktu odpovídajícímu zadání7. předání odpovědné autoritěZpravodajský proces je jedním z podsystémů rozhodovacího cyklu. Ve zpravodajském procesu jsou rozlišeni producenti (ZS) informace a její konzumenti (zadavatelé, vláda, ústavní činitelé apod.)Zpravodajské služby v demokratických režimech nejsou těmi, kdo rozhoduje, utváří a implementuje politiku nebo ovlivňuje politický směr. Pouze poskytují kvalitní informace a nejsou zodpovědné za to, jak na ně kdo reaguje. Fáze cyklu podle Zemana: 1. zadání – v nejobecnější rovině se dotazuje významný činitel výkonné moci, ten má ale zájem o celostní informace, proto zadání detailněji definují např. odborníci z Rady národní bezpečnosti atp.; existují i dlouhodobé úkoly (tzv. bezpečnostní priority), na kterých ZS pracují kontinuálně bez zvláštního zadání; v jiných než strategických situacích může být tazatelem někdo úplně jiný – vždy je to konkrétní autorita, která rozhoduje v konkrétním kontextu; v případě činností plynoucích ze zákona (např. činnost jiné ZS proti našemu státu) může být zadavatel interní – tj. vedení ZS2. plánování – vedoucí činitelé zvažují, jak splnit úkol, přerozdělují prostředky a zvažují kapacity, určují strategii a metody sběru a celou činnost poté řídí a kontrolují; porozumění zadání a ověření, jestli informace už není „doma“ – toto často může stačit k relativnímu uspokojení zadání; pokud to nestačí, přicházejí další fáze sběru – hledají se odpovědi na otázky kdo, co, kdy, kde, jak a proč vztahující se k subjektům, o kterých se chceme dozvědět; lustrují se fondy a veřejně dostupné zdro
Vloženo: 24.02.2014
Velikost: 16,91 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Copyright 2024 unium.cz