- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Popisek: Přednáška číslo 1
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálI) Megatrendy
převaha tržního hospodářství a způsobu individualizace
přechod od trhu prodávajícího k trhu kupujícího
zvětšování sortimentu výrobků
zkracování životního cyklu výrobků
růst komplexnosti výrobků
zkracování termínu dodání
globalizace
internacionalizace
koncentrace výrobních a distribučních kapacit
diferenciace trhů = tzn. Stejný výrobek různé balení a distribuční cesty na různé trhy
mění se charakter konkurence – přesun na konkurenci logistických řetězců
ekologizace
deregulace
standardizace
Nové tendence v procesu globalizace
A) Hodnotová orientace společnosti
Změna životního stylu, vztahu k práci
Rostoucí touha po uspokojování potřeb
Hlavní faktor růstu je tvorba nových potřeb a tím nových spotřebitelů
Růst vlivu zákazníka
B) Globální trh
technická revoluce
rozvoj dopravy
rozvoj telekomunikací
informatizace
stárnutí průmyslových podniků
mezinárodní migrace
II) Pojem Marketing
Podnikatelská filosofie jejímž cílem je:
dostat správný výrobek
za správnou cenu
ve správném čase
na správné místo
s cílem co nejvyššího uspokojení potřeb zákazníka
Definice dle Kotlera:
”Marketing je společenský a řídící proces, kterým jednotlivci a skupiny získávají to, co potřebují a požadují prostřednictvím tvorby, nabídky a směny hodnotných výrobků s ostatními.”
Další definice marketingu
způsob vyhledávání zákazníků pro určitý druh zboží nebo služeb
přizpůsobování existujícího zboží přáním zákazníků
přímé ovlivňování výroby nového zboží podle poptávky zákazníků
III) Marketingové řízení – pojem
- je to proces plánování a provádění koncepce, tvorby cen, propagace a distribuce myšlenek zboží, služeb
- s cílem vytvářet směny, které uspokojují jednotlivce i organizace
- zahrnuje analýzu, plánování, realizaci a kontrolu
Hl. účastníci a síly na trhu: dodavatelé, odběratelé, konkurenti, marketingový zprostředkovatelé, koneční uživatelé
Zákl. pojmy marketingu:
potřeby, požadavky, poptávka
výrobky – zboží, služby
hodnota – cena uspokojení
směna – transakce
trhy
a) Potřeby, přání, poptávka
Potřeby - Lidská potřeba je stav pociťování nedostatku nějakého základního uspokojení. Základní síly, které vedou zákazníka ke směně: základní fyzické potřeby, sociální a emocionální potřeby
Přání - Lidská přání a preference specifického způsobu uspokojování základních potřeb. Kontinuálně jsou utvářeny a přetvářeny společenskými tlaky, institucemi (církev, škola, rodina, podnik)
Poptávka - Přání mít specifické produkty, které je podpořeno možností a ochotou koupit tyto produkty. Přání se stanou poptávkou, jsou-li podpořena kupní silou.
b) Produkty
- produkt (nabídka nebo řešení) = cokoli, co může nabídnuto zákazníkovi, aby byla uspokojena jeho potřeba nebo přání.
- Může se skládat až ze tří složek:
Fyzický výrobek, zboží,
Služby
Myšlenky
Význam fyzického výrobku ovšem nespočívá v tom, že ho vlastníme, ale v tom, že tak získáme určitou službu, kterou nám mohou poskytnout. Ti prodejci, kteří se soustředí na fyzický výrobek místo na zákazníkovy potřeby trpí marketingovou krátkozrakostí (myopií).
c) Hodnota, náklady, spokojenost
- Zákazník vybírá mezi řadou výrobků,
Vloženo: 12.01.2011
Velikost: 57,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Copyright 2024 unium.cz