- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálČESKÁ ZEMĚDĚLSKÁ UNIVERZITA V PRAZE
Teorie řízení
Vnitřní komunikace v organizaci
Gabriela Dlouhá
Úvod
Zvolila jsem si téma komunikace v organizaci především pro její důležitost pro prosperitu podniku. Na jedné straně mluvíme o komunikaci uvnitř firmy, na druhé straně neméně důležité komunikaci s jejím okolím, především tedy zákazníky, ale i veřejností, úřady, bankami, jinými organizacemi a podobně. Můžeme říci, že se jedná o určitou formu prezentace firmy před zákazníkem a nástroj působení na něho. Proto je tedy nezbytné znát a umět správně využít všech možností, které jsou však v určitých oblastech pro každý podnik individuální. V mé práci se pokusím vysvětlit význam komunikace a několik základních pojmů k tomuto tématu.
Slovo „komunikace“ pochází z latinského communis, což znamená „společně“ a communicare, což má rozmanitý význam, jako například „sdílet“, „předávat“, „spojit se“, „účastnit se“.
Komunikace zahrnuje výměnu informací mezi odesílatelem a příjemcem.
Komunikace začíná u odesílatele, který má nějakou myšlenku nebo nápad; který musí umět podat tak, aby byl pro všechny příjemce srozumitelný, ale také pro odesílatele. Pak ji musí umět tzv. zakódovat, např. do jazyka počítače. Jde o manažery, ostatní členové, útvary či organizace sama.
Příjemce sdělení musí být schopen převést sdělení do myšlenky. Nedostatečná pozornost může být příčinou špatného porozumění. Jestliže odesilatel i příjemce používají společné, či stejné symboly, dá se tato komunikace označit za přesnou.
Někdy je komunikační tok jednosměrný, jako často v případě reklamy prostřednictvím hromadného sdělovacího prostředku. Avšak dvousměrný tok informací prostřednictvím masové komunikace se stává stoupající měrou běžnější s nástupem Internetu.
Pomocí kanálů pro přenos sdělení přenášíme informace. Jsou to takové kanály, které spojují odesilatele s příjemcem. Může mít písemnou nebo ústní formu (dopis, počítač, telefonem, telegrafem...). Lze je dělit na formální a neformální. Formální probíhá směrem vertikálním, horizontálním a diagonálním. U neformálních jde např. o názory, zájmy, stanoviska.
Komunikovat můžeme různými komunikačními prostředky jako jsou řeč, jazyk ve formě mluvené i psané, i neverbální komunikace (řeč těla, tón hlasu, co zůstalo nevyřčené, atd.). Podle doktorky Elayne Savage jsou dvě třetiny komunikace mezi prodejcem a jeho/jejím potenciálním zákazníkem neverbálního charakteru. Bylo zjištěno, že se informace obdržené mozkem distibuují následujícím způsobem:
zrak 83%
sluch 11%
čich 3,5%
chuť 1,5 %
hmat 1%
Verbální komunikace propůjčuje označující význam (význam je v samotném slovu) a konotativní význam (pocit a asociace naznačné slovem). Komunikační tok je často popsaný použitím pěti W (who, what, whom, in which, what) od Herolda Lasswella: Kdo (odesílatel) řekl co (vzkaz) komu (příjemce) prostřednictvím jakého prostředku (kanál) a s jakým efektem (efekt)?
Komunikační proces
Komunikační proces začíná, když se ustanoví cíl pro komunikaci. Například většina energie se v tomto stádiu vynaloží na marketingovou komunikaci ((reklama, podpora prodeje, public relations, osobní prodej, přímý marketing), zatímco formulace cílů v osobní komunikaci se objeví jako samozřejmost. Bez ohledu na různé formy, které komunikace může mít, tady vždy existují vědomé a podvědomé cíle (dokonce i v nezávazné konverzaci, kde je cílem ukrátit si čas). Po určení cíle odesílatel vytvoří vzkaz, který tento cíl uspokojí. Co by mělo být jádrem komunikace? Vzkaz je potom zakódovaný například do určité posloupnosti slov, textu nebo výpravného obrázku. Zakódovaný vzkaz prochází komunikačním kanálem. Příjemce dostane zakódovaný vzkaz a dekóduje ho, což se v případě dopisu stane jeho přečtením a interpretováním. Potom se obnoví spojení s odesílatelem. Odesílatel může například převzít aktivní roli v opětovném navázání spojení, a to proveden
Vloženo: 8.03.2011
Velikost: 112,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu ERE61E - Teorie řízení PAA
Reference vyučujících předmětu ERE61E - Teorie řízení PAA
Podobné materiály
Copyright 2024 unium.cz